• اگر سمپادی هستی همین الان عضو شو :
    ثبت نام عضویت

آرمین

وضعیت
موضوع بسته شده است.
  • شروع کننده موضوع
  • #1

mgh-nano

کاربر خاک‌انجمن‌خورده
ارسال‌ها
1,411
امتیاز
3,170
نام مرکز سمپاد
فرزانگان یک
شهر
کرمان
دانشگاه
شهید بهشتی
رشته دانشگاه
cs
آرمین، دانش آموز سوم دبیرستان سمپاد، در سن 17 سالگی در یک حادثه مرتکب خطایی غیر قابل جبران می‌شود. او که سابقا فاقد پیشینه کیفری بوده است، با فردی دوست می‌شود که بعدا در نتیجه این دوستی سر از یک انبار در می‌آورند. دوست آرمین او را اغفال کرده بود تا با هم از انبار دزدی کنند. نگهبان انبار متوجه آنها می‌شود و یک درگیری شکل می‌گیرد. متاسفانه در این درگیری نگهبان که مرد میان سالی بوده کشته می‌شود. آرمین قتل را به گردن می‌گیرد. اکنون از آن زمان 10 سال گذشته است. اولیای دم می‌خواهند بزرگواری کنند و از حق قصاص که سالها پیش قانون به آنها داده بود بگذرند... فرصتی پیش آمده که ما نیز می‌توانیم در این بخشش سهیم شویم.


مددکاران جمعیت امام علی مدت کمتر از دو سال است که در جریان این پرونده قرار گرفته‌اند. روز نخست در این پرونده آشوبی برپا بود. افراد زیادی در این سال‌ها سراغ خانواده اولیای دم رفته بودند. بعضی به زخم آن‌ها نمک پاشیده بودند و بعضی هم همدرد یا همکلام‌شان شده بودند. هفت فرزند مرحوم و همسرش همگی در همه این سال‌ها داغدار بوده‌اند. آن‌ها یک لحظه آرامش را جستجو می‌کرده‌اند و یک نگاه پر از مهر که شاید بتواند اندکی رنج نبود پدر را در این سال‌ها از یادشان ببرد. قانون بارها سراغ‌شان رفته بود تا برای اجرای حکم آماده شوند. گروه‌های مختلفی نیز سراغ این خانواده رفته بودند. اعضای جمعیت هم یکی از این گروه ها بودند که راهی خانواده اولیای دم شدند. مددکاران جمعیت می‌گویند: «از همان روز نخست خانواده محترمی را یافتیم که پر از درد و رنج بود. خانواده ای که تنها مانده بود و باید برای آرامش شان قدمی بر می‌داشتیم. بیش از یک سال طول کشید تا به ما اعتماد کردند و حالا در نخستین روز محرم در سال 1394 یکبار دیگر نشستیم و با هم صحبت کردیم. آنها تصمیم به بخشش گرفته‌اند. ما هم ابتدا قدردان بزرگواری شان شدیم و سپس قول دادیم در همین ماه محرم در حدود یک دیه کامل و کمی بیشتر یعنی 200 میلیون تومان به عنوان وجه المصالحه تهیه کنیم. و پس از آن اولیای دم می‌آیند و رضایت می‌دهند که آرمین دیگر حکمش اجرا نشود. آنها زندگی را دوباره به آرمین می‌بخشند به امید اینکه طبق قولی که جمعیت به آنها داده، این پسر سر به راه زندگی کند و در اجتماع فردی سالم باشد. خانواده محترم اولیای دم به ما یک فرصت کوتاه داده اند که در محرم این کار به نام امام حسین تمام شود و این پرونده بسته شود. خانواده آرمین توانایی پرداخت این مبلغ را ندارند. آنها مستاجر هستند و زندگی‌شان با بازنشستگی اندک پدر می‌گذرد. حالا دیگر مردم باید بیایند و کمک کنند. هر کس هر چقدر که می‌تواند. باور داریم که قطره قطره این ذره های مهر ما جمع می‌شود و بعدا دریای مهر و محبت و عشقی خواهد شد که بخششی را رقم می‌زند و زندگی تازه ای را و آرامشی را برای هر دو خانواده پس از ده سال رنج به بار می‌نشاند...»


درباره خانواده اولیای دم:
مرحوم که یک کارگر نگهبان ساده و بسیار محترم بوده، هفت فرزند داشت که ده سال پیش همگی آنها یتیم می‌شوند. سختی های فراوان پیش روی خانواده اولیای دم قرار می‌گیرد. طی ده سال، بار سنگین غم از دست دادن پدر را این خانواده بر دوش می‌کشند. آنها بخاطر رنجی که کشیده بودند، کمتر مایل بودند درباره این حادثه صحبت کنند. اما در ده سال گذشته این خانواده تصمیمی هم برای اجرای حکم قصاص که حق شان بوده نگرفتند. خانواده با صبوری بسیار در این سالها، فشارهای مختلف و نگاه ها و قضاوت های مردم که می‌گفتند چرا انتقام نمی‌گیرید و دیگر حرف و حدیث های مشابه را تحمل کرده اند. پسر بزرگ شان می‌گوید: «ده سال است که هر آخر هفته سراغ مزار پدر می‌رویم. ده سال است که هر سال برایش یادبود می‌گیریم. کسی در این ده سال سراغ ما را نگرفت. کسی هم درد مان نشد. کسی هم کلام مان نشد. مادرم و خواهرهایم هنوز چشمان شان پر از اشک است...»


درباره خانواده آرمین:
از سوی دیگر خانواده چهارنفری آرمین با این اتفاق از هم می‌پاشد. این خانواده به هم می‌ریزد طوری که دیگر چیزی برای از دست دادن ندارند. پدر آرمین که کارمندی محترم بوده، در شوک برچسبی که به پیشانی فرزندش خورده می‌ماند و از شرم پدرگونه بیمار می‌شود. سرطان را به جان می خرد و سرانجام کمتر از دو سال پیش رخت از جهان می‌بندد زیرا دیگر تحمل این همه نگاه را نداشته است. آرمین حتی نمی‌تواند یکبار پیش از خاکسپاری صورت پدرش را ببیند.


*** آرمین، نام مستعار ممدجو می‌باشد.
 
  • شروع کننده موضوع
  • #2

mgh-nano

کاربر خاک‌انجمن‌خورده
ارسال‌ها
1,411
امتیاز
3,170
نام مرکز سمپاد
فرزانگان یک
شهر
کرمان
دانشگاه
شهید بهشتی
رشته دانشگاه
cs
پاسخ : آرمین




چگونه می‌توانیم در بخشش و آزادی نوجوانان محکوم به قصاص سهیم شویم؟


همه ما می‌توانیم با پرداخت حداقل ده هزار تومان سهم بزرگی در بخشش یک نوجوان محکوم به قصاص داشته باشیم و در شکل گیری زیبایی یک بخشش در جامعه مشارکت کنیم.


عزیزان نیکوکار، می‌توانند از طریق پرداخت کمک نقدی خود به صورت اینترنتی و یا از طریق عابر بانک و بانک اقدام نمایند.


الف) روش پرداخت اینترنتی


در وبسایت بخشش می‌توانیم شرح‌حال مددجویان محکوم به قصاص را مطالعه کنیم و مبلغ مورد نظرمان را به هریک از این عزیزان به دلخواه خود اهدا نماییم. برای این کار کافیست ابتدا برای هر مددجو بر روی دکمه سبز رنگ (در بخشش و آزادی ... سهیم می‌شوم) کلیک می‌کنیم و مبلغ اهدایی مورد نظر خود را برای آن مددجو تعیین می‌کنیم. این کار را برای هریک از مددجویان انجام می‌دهیم. سپس بر روی دکمه قرمز رنگ در گوشه سمت چپ در پایین وب‌سایت (پرداخت مبلغ اهدایی) کلیک می‌کنیم و با انتخاب گزینه پرداخت اینترتی به بانک مراجعه و مبلغ خود را اهدا می‌کنیم.


در صورتی که مایل هستیم بعدا گزارش بخشش مددجویانی که در آزادی آنها سهیم شده‌ایم برای ما ارسال شود،‌فراموش نکنیم که اطلاعات ایمیل و تلفن همراه خود را حتما وارد کنیم.


ب) روش پرداخت از طریق بانک یا عابر بانک


در این روش نیز ابتدا به صفحات وب‌سایت مراجعه کرده، مددجویانی که مایل به کمک به آنها هستیم را انتخاب و با کلیک بر روی دکمه سبز رنگ (در بخشش و آزادی ... سهیم می‌شوم) مبلغ مورد نظر خود را تغیین می‌کنیم. سپس، بر روی دکمه قرمز رنگ (پرداخت مبلغ اهدایی) کلیک می‌کنیم. در صفحه‌ای که باز می‌شود گزینه «پرداخت از طریق بانک یا کارت به کارت» را انتخاب می‌کنیم. به این ترتیب شماره حساب ویژه نوجوانان محکوم به قصاص به شرح زیر به شما نمایش داده می‌شود.


شماره حساب جام بانک ملت: 69740586/41


شماره شبای حساب: Ir 59 0120 0200 0000 6974 0586 41 به نام «جمعیت دانشجویی امام علی (ع)»


شماره کارت عابر بانک همین حساب: «6104337981767088» حساب جام بانک ملت به نام جمعیت امام علی


در صورتی که مبلغ را قبلا پرداخت کرده‌اید شماره پیگیری خود را وارد کنید. در غیر این صورت با انتخاب گزینه «بعدا شماره پیگیری» پس از وارد کردن آدرس ایمیل و تلفن خود آدرس تایید را بزنید. به این ترتیب برای شما یک ایمیل ارسال می‌شود که با کلیک بر روی لینک موجود در ایمیل می‌توانید پس از پرداخت مبلغ شماره پیگیری خود را وارد نمایید.
 

نيـــــاىْ

کاربر حرفه‌ای
ارسال‌ها
399
امتیاز
2,546
نام مرکز سمپاد
فرزانگان امین 1
شهر
اصفهان
دانشگاه
علوم پزشکی اصفهان
رشته دانشگاه
پزشکی
پاسخ : آرمین

جای این بحثا که " آیا باید کمک بکنیم یا نکنیم، به کی زودتر کمک کنیم، گناه کار هست یا نه" اینجا نیست.

شماره حساب و شماره کارت هست اینجا، اگر مایلین که کمک کنین ممنون .

قفل میشه.
 

نيـــــاىْ

کاربر حرفه‌ای
ارسال‌ها
399
امتیاز
2,546
نام مرکز سمپاد
فرزانگان امین 1
شهر
اصفهان
دانشگاه
علوم پزشکی اصفهان
رشته دانشگاه
پزشکی
پاسخ : آرمین

مبلغ مورد نظر تامین شده :]

ممنون از همه ی کسانی که برای جور شدن این مبلغ دعا کردن ، ممنون از همه ی افرادی که کمک مالی کردن ، ممنون از کسایی که این خبر رو انتشار دادن تا جمعیت بیشتری توی این کار دخیل باشه :)
 
وضعیت
موضوع بسته شده است.
بالا