• اگر سمپادی هستی همین الان عضو شو :
    ثبت نام عضویت

اخبار زیست‌شناسی

  • شروع کننده موضوع
  • #1

August McJoseph

کاربر فوق‌حرفه‌ای
ارسال‌ها
733
امتیاز
3,916
نام مرکز سمپاد
هاش II
شهر
مشهد
توی این تاپیک هر خبر علمی جالبی رو که خواستید بقیه بدونند رو میتونید بذارید،
از کشفیات جدید و مسائل جالبی که بنظرتون هستش و میخواید بقیه بدونند ،

بهتر از اینه که یه عالم تاپیک که تنها یه پستشون محتوا داشته باشه و اون فقط یه خبر باشه داشته باشیم که پرت و پلا بشه موضوعات و نامرتب باشه.

یسری اصولی رو باید رعایت کنید(تو این پستای اول اگه که یه وقت میبینید رعایت نشده بخاطره اینه که قدیمی هستن)

- اینکه مسلما می بایست اخبار مربوط به زیست شناسی و مسائل مربوط به اون باشند.
- کمی تا قسمتی جنبه ی جذاب داشته باشند بهتر هستش.
- کپی پیست نکنید دوستان، سعی کنید برداشت خودتون و اونچه توجه خودتون رو توش جلب کرده که باعث شده جالب بدونیدش و برای اینجا خوب بدونید رو بگید و موضوعش و برای بقیه ی اون سورس بدید به اصل خبر که هرکی علاقه منده بره بخونه و الکی هم طولانی نشه و تاپیکم کثیف و بی نظم بنظر نرسه.
- حتما منبع رو فراموش نکنید.
- حدالمکان از بلد کردن و تغییر رنگ و اینا برای خوشگلتر شدن پستتون استفاده کنید خیلی بهتره.

همینا فعلا.

× [ویرایش در تیر ۹۴]

سلام :]

علاوه بر قوانین بسیار مهمی که بالا فهرست شده، پیشنهاد می‌کنم از وب‌سایت‌هایی از قبیل Science News، Nature News و Science Daily News استفاده کنید برای یافتن اخبار مناسب که به سادگی تشریح شدن؛ تأکید می‌کنم، خودتون اخبار رو به طور خلاصه و طبق فهم‌تون بنویسید.
 
  • شروع کننده موضوع
  • #2

August McJoseph

کاربر فوق‌حرفه‌ای
ارسال‌ها
733
امتیاز
3,916
نام مرکز سمپاد
هاش II
شهر
مشهد
پاسخ : اخبار علمی Discovery News

به نقل از Ξгиsτ :
دانشمندان موفق به کشف ساختار کنترل کننده داخلی شده اند که کنترل زمان 24 ساعته درونی تمامی گونه های حیات از انسان گرفته تا جلبکها را به دست دارد.
به گزارش خبرگزاری مهر، محققان دانشگاه کمبریج و ادینبرگ اعلام کردند یافته جدید آنها می تواند دیدگاه بسیار ارزشمندی را از بیماری های مختلفی که ویژه مشاغل شیفتی از جمله پرستاری، خلبانی و ...که در آن ساعت بدن دچار اختلال می شود در اختیار دانشمندان و پزشکان قرار دهد.

در این مطالعه همچنین مشخص شد زمان سنج 24 ساعته ای که درون سلولهای بدن انسان وجود دارد، در سلولهای جلبکها نیز وجود دارد و منشا آن به میلیونها سال پیش باز می گردد. به بیانی دیگر ساعت درونی بدن موجودات زنده مکانیزمی باستانی است که با گذشت دوره ای یک میلیارد ساله از سیر تکامل همچنان پابرجا مانده است.

دانشمندان در اولین تحقیقات خود برای اولین بار دریافتند که گلبولهای قرمز نیز از آهنگ و ریتمی 24 ساعته برخوردارند. این پدیده از آن جهت جالب توجه است که آهنگ شبانه روزی معمولا با فعالیتهای DNA و ژنها ارتباط داده می شد، اما بر خلاف دیگر سلولهای بدن انسان، سلولهای گلبول قرمز DNA ندارند.

دانشمندان تا کنون دریافته اند که اختلال ساعت بیولوژیکی بدن تحت تاثیر نقصهای متابولیکی از جمله دیابت؛ مشکلات ذهنی و حتی سرطان به وجود می آیند از این رو با افزایش دانش در رابطه با چگونگی عملکرد 24 ساعته زمان سنج سلولهای بدن می توان ارتباط شفاف تری را میان ساعت شبانه روزی سلولها و بیماری های متابولیکی درک کرد.

محققان در مطالعه جدید خود سلولهای گلبول قرمز را از بدن داوطلبانی که در نهایت سلامت به سر می بردند، در تاریکی و در حرارت معمولی بدن خارج کرده و طی چند روز به نمونه برداری از آنها پرداختند. سپس به بررسی میزان نشانگرهای زیست-شیمیایی خاصی به نام "پروکسی ردوکسین" که در تمامی گونه های زیستی شناخته شده یافت می شود و میزان زیادی از آن را می توان در خون بدن انسان یافت، پرداختند. نتایج این بررسی ها نشان دادند حفظ چرخه 24 ساعته یا شبانه روزی در بهبود یافتن عملکرد این سلولها تاثیر قابل توجهی دارد.

مطالعات بیشتر از وجود چرخه 24 ساعته مشابهی در جلبکهای دریایی خبر داد، به این معنی که ساعت شبانه روزی بدن همواره از اهمیت ویژه ای برخوردار بوده است، حتی در زمانی که تنها ابتدایی ترین نسل از حیات بر روی زمین ساکن بوده اند. این چرخه شبانه روزی بر اساس فعالیت DNA جلبکها تعیین شد، به این معنی که DNA این موجودات در شب غیر فعال است اما حتی در هنگام خواب بودن این بخش از ساختار جلبک، ساعت درونی آن به تیک تاک کردن خود ادامه می دهد.

بر اساس گزارش فاکس نیوز، دانشمندان در گذشته بر این باور بودند که فعالیت ساعت درونی و شبانه روزی به فعالیتهای ژنتیکی وابسته است اما مطالعات جدید نشان دادند ساعتهای درونی گلبولهای قرمز و جلبکها، بدون نیاز به فعال بودن DNA نیز می توانند به فعالیت خود ادامه دهند.
خیلی عالی بود مطلب.
اونطور که فهمیدم امروز قرار هستش که Wiley Prize [nb]
The Wiley Prize in Biomedical Sciences is intended to recognize breakthrough research in pure or applied life science research that is distinguished by its excellence, originality and impact on our understanding of biological systems and processes.​
More at Wiki
about the Wiley Foundation[/nb] امسال [2013] هم به محققین همین پروژه تعلق بگیره،
که میتونید خبرش رو اینجا ببینید:
Twelfth Annual Wiley Prize in Biomedical Sciences Awarded to Dr. Michael Young, Dr. Jeffrey Hall and Dr. Michael Rosbash

خبر جالبی که امروز بهش برخوردم راجب باکتری که باعث رسوب دادن طلای محلول در آب اقیانوس ها و دریا ها میشه. این بکتری Delftia acidovorans نام داره.
میتونید متن کاملی رو راجبش اینجا ببینید:
Bacteria's gold-making trick revealed
r1068023_12578443.jpg
 

Dawn

کاربر فوق‌حرفه‌ای
ارسال‌ها
869
امتیاز
3,462
شهر
تهران
پاسخ : پاسخ : اخبار علمی

دانشمندان دانشگاه جان هاپکیز و دانشگاه می‌سی‌سی‌پی در یک دستاورد بزرگ از نخستین موفقیت خود در درمان زودهنگام یک نوزاد مبتلا به ایدز، با داروهای استاندارد این بیماری خبر دادند.

به گزارش جی تاک به نقل از سرویس علمی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، این نوزاد که اکنون دختربچه 2.5 ساله ساکن می‌سی‌سی‌پی است، بطور مادرزادی به این بیماری دچار بوده که به گفته محققان به مدت یکسال است که بدون نشانه‌ای از عفونت از مصرف دارو معاف شده است.

البته هیچ ضمانتی برای سالم ماندن کودک وجود نداشته اگرچه آزمایشات پیچیده تنها نشانه‌هایی از ماده ژنتیکی این ویروس را در بدن کودک نشان داده‌ند. در این صورت، این کودک می‌تواند دومین مورد درمان شده جهان نام بگیرد.

به گفته کارشناسان، اعلام این درمان که در یک نشست بزرگ ایدز در آتلانتا انجام شد می‌تواند سرنخهای امیدوارکننده‌ای را در تلاشها برای از بین بردن عفونت اچ‌آی‌وی در کودکان بویژه در کشورهای مستعد ابتلا به ایدز در آفریقا که کودکان بسیاری با این بیماری متولد می‌شوند، ارائه کند.

مادر این کودک در زمان وضع حمل در سال 2010 متوجه ابتلای خود به ایدز شد و از آنجایی که تا آن زمان از هیچ دارویی برای این بیماری استفاده نکرده بود، احتمال ابتلای کودک به ایدز بسیار بالا بود. از این رو پزشکان تنها 30 ساعت پس از به دنیا آمدن کودک وی را تحت درمان ترکیبی از سه داروی زیدوودین، لامیوودین و نویراپاین قرار دادند.

بنظر می‌رسد این عمل سریع، ویروس اچ‌آی‌وی را در خون کودک پیش از پنهان شدن آن در بدن ضربه فنی کرده بود.

پس از این درمان، کودک برای 18 ماه از یک درمان منظم استفاده کرده و سپس به مدت 10 ماه این دوره قطع شد و پزشکان در نهایت تعجب دریافتند که هیچ نشانه‌ای از ویروس اچ‌آی‌وی در بدن بیمار وجود نداشت.

دانشمندان قصد دارند از قطعات ماده ژنتیکی بدست آمده از کودک برای مقایسه آن با عفونت مادر استفاده کنند تا ورود این ویروس از مادر به فرزند را اثبات کنند.

حدود 300 هزار کودک مبتلا به ایدز در سال 2011 بویژه در کشورهای فقیر به دنیا آمده‌اند که در آنجا تنها حدود 60 درصد از زنان باردار مبتلا به این ویروس از درمان کافی برای عدم انتقال این بیماری به کودکان خود برخوردار هستند.

تنها فرد درمان شده گزارش شده دیگر، از یک درمان خطرناک و بسیار متفاوت پیوند مغز استخوان از یک اهداکننده مادر برخوردار شده بود.

تیموتی ری براون از سان‌فرانسیسکو از پنج سال پیش و پس از دریافت این پیوند پیچیده تاکنون نیازی به درمان نداشته است.
 
  • شروع کننده موضوع
  • #4

August McJoseph

کاربر فوق‌حرفه‌ای
ارسال‌ها
733
امتیاز
3,916
نام مرکز سمپاد
هاش II
شهر
مشهد
اخبار علمی Discovery News


پرینتر سه بعدی ، منشا تحولات احتمالییی در آینده
پریتر سه بعدی که نسبتا هم تازه محسوب میشه خبر های جالبی رو منتشر میکنه ، آخرین خبر جالبش پرینت یک اسلحه توسط یک شهروند آمریکایی بود که کاملا توان شلیک موفق رو داشت
و احتمالا پیش بینی میشه با همه گیر شدنش کم کم تحولات زیادی از نظر اقتصادی در سطح خورده فروشی و هم چنین چیزای دیگه ایجاد کنه
ولی حدس میزدم که شمام مثل من حدس نمیزدید این یکی رو:
دارادارام.....
پرینت موفق سلول برای اولین بار توسط پرینتر سه بعدی ;)) :O /m\
این یکی دیگه خیلی عجیب بود و خودمم هم هنوز برام کاملا جا نیفتاده ولی اینطور که معملومه دانشگاه Heriot-Watt در ادینبورگ موفق به اولین پرینت سه بعدی موفق سلول بنیادی شدن
این نویدی :D است برای آینده ی اورگان ها و اعضای مصنوعی
Scientists Successfully 3D Print Embryonic Stem Cells For the First Time
Read more: Scientists Successfully 3D Print Embryonic Stem Cells For the First Time | Inhabitat - Sustainable Design Innovation, Eco Architecture, Green Building
Printed human organs for testing and transplantation
 

Lorca

کاربر فوق‌حرفه‌ای
ارسال‌ها
1,015
امتیاز
6,844
دانشگاه
دانشگاه تهران
رشته دانشگاه
زیست‌شناسی سلولی و مولکولی
پاسخ : اخبار علمی Discovery News

دیروز با این خبر جالب رو‌به‌رو شدم.

کشف اثرگذاری یک توالی خاص روی اندازه‌ی مغز؛ این کشف، احتمالاً یک شاهد ژنتیکی جدیده بر اینکه چرا انسان از باقی apeها باهوش‌تر شده :)

توالی موردنظر، یک توالی Enhancerاه؛ که خب نقش Enhancerها اثرگذاری روی بیان ژن‌های مجاورشونه (توالی‌های تنظیمی هستند) و اساساً باعث افزایش رونویسی از ژنی می‌شن که تنظیمش می‌کنن. پژوهشگران دو گروه مقایسه‌ای از موش‌ها رو بررسی کردند، به این صورت که Enhancer خاصی (به نام HARE5) متعلق به شامپانزه که منجر به روشن شدن برخی ژن‌ها در کورتکس مغز می‌شه، رو وارد ژنوم یک گروه از موش‌ها کردند، و در گروه دیگه، ورژن انسانی این Enhancer رو وارد ژنوم موش‌ها کردن. ورژن شامپانزه و ورژن انسانی یک سری تفاوت‌های کوچک با هم دارن. برای دیدن اثر به صورت مشخص، توالی حاوی Enhancer رو جفت کردن با توالی یک ژن دیگه که در صورت فعال شدن ژن مورد تنظیم توسط HARE5، باعث آبی‌رنگ دیده شدن سلول‌هایی می‌شه که ژن مورد تنظیم توشون بیان شده. مشاهده شد که در موش‌هایی که Enhancer انسانی رو داشتن، سلول‌های کورتکس مغزی زودتر شروع کردن به آبی شدن و همچنین نواحی آب‌رنگ وسیع‌تر بود نسبت به نواحی آبی‌رنگ در موش‌های گروه دیگه. همچنین مشخص شد سلول‌هایی که HARE5 انسانی دارن و سرنوشت‌شون اینه که به نورون تمایز پیدا کنن، زودتر و سریع‌تر تقسیم می‌شن که در نهایت این منجر به بیشتر شدن تعداد سلول‌های کورتکس می‌شه. در نتیجه مشاهده شد که گروهی از موش‌ها که Enhancer انسانی داشتن، مغزشون ۱۲٪ بزرگتر از مغز گروه دیگه‌ است.

مقاله‌ی گروه هم که توی ‌Cell چاپ شده.
 
  • شروع کننده موضوع
  • #6

August McJoseph

کاربر فوق‌حرفه‌ای
ارسال‌ها
733
امتیاز
3,916
نام مرکز سمپاد
هاش II
شهر
مشهد
پاسخ : اخبار علمی Discovery News

اکنون تصور می شد که RNA (یا فرم هایی از اسید نوکلئیک) بلوک های اولیه آغاز حیات بوده اند زیرا آنزیم هایی رو تولید می کند که می تواند واکنش های متابولیکی پیچیده ای را کاتالیز کند. اما در کشف جدید بدون وجود هرگونه RNA دو مسیر متابولیک پیچیده در آزمایشگاه و از مواد ساده ابتدایی به وجود آمدند.
این مسیرهای متابولیکی کشف شده در این تحقیق آنقدر پیچیده هستند که تصور اینکه بدون نیاز به هرگونه سلول و فقط در یک محیط شیمیایی اولیه آغاز شده باشند مشکل است.

NewScientist
 

Ali Kh

کاربر حرفه‌ای
ارسال‌ها
394
امتیاز
2,186
نام مرکز سمپاد
تیزهوشان شهید بهشتی
شهر
گرگان
سال فارغ التحصیلی
95
دانشگاه
دانشگاه گرگان
رشته دانشگاه
زیست شناسی جانوری
پاسخ : اخبار علمی Discovery News

نظریه ای جدید برای یافتن منشأ تکامل و حیات

منشا حیات چیست؟ این سوالی است که امروزه نیز در پاسخ به آن نمی‌توان با اطمینان تمام سخن گفت اما به تازگی فیریکدانی در دانشگاه MIT نظریه‌ای ارائه داده و ادعا می‌کند حیات موجودات و تکامل آن‌ها از روی شانس نبوده و ریشه در قوانین فیزیکی دارد. این نظریه منشا تکامل در حیات را قوانین فیزیکی می‌داند و مسیر تکامل را امری بدیهی می‌شمارد.
از دیدگاه فیزیکی تنها یک تفاوت عمده بین موجودات زنده و دسته‌ای ساکن از اتم‌های کربن وجود دارد: موجودات زنده در گرفتن انرژی از محیط و باز پس دادن آن به صورت گرما بسیار بهتر عمل می‌کنند. جرمی اینگلند، استادیار ۳۱ ساله‌ی دانشگاه MIT مدعی است که فرمولی ریاضی را استخراج کرده که می‌تواند این ظرفیت را توصیف کند.این فرمول بیان می‌کند که اگر دسته‌ای از اتم‌ها که انرژی خود را از منبعی خارجی مانند خورشید یا سوخت شیمیایی، تامین می‌کنند در حمام گرمی مانند جو زمین یا اقیانوس قرار بگیرند، ساختار خود را به گونه‌ای تغییر می‌دهد که انرژی بیشتری آزاد کنند. این اتفاق بدین معنا است که در شرایط مشخصی ماده می‌تواند مهم‌ترین عامل فیزیکی در ارتباط با حیات یعنی انرژی را کسب کند.
اینگلند می‌گوید:می‌توانید از دسته‌ای از اتم‌ها شروع کنید، اگر به آن انرژی کافی بدهید و به مدت طولانی آن را در معرض نور قرار دهید، دور از ذهن نیست که این اتم‌ها به یک گیاه تبدیل شوند.[nb] https://www.quantamagazine.org/20140122-a-new-physics-theory-of-life/ [/nb]
توصیه میکنم حتما شرح کامل خبر رو بخونید.
 

Lorca

کاربر فوق‌حرفه‌ای
ارسال‌ها
1,015
امتیاز
6,844
دانشگاه
دانشگاه تهران
رشته دانشگاه
زیست‌شناسی سلولی و مولکولی
پاسخ : اخبار زیست‌شناسی

علاوه بر قوانین بسیار مهمی که اوّلین پست فهرست شده، پیشنهاد می‌کنم از وب‌سایت‌هایی از قبیل Science News، Nature News و Science Daily News استفاده کنید برای یافتن اخبار مناسب که به سادگی تشریح شدن؛ تأکید می‌کنم، خودتون اخبار رو به طور خلاصه و طبق فهم‌تون بنویسید.

× همکاری کنید ؛؛‌)
 

reza7

کاربر حرفه‌ای
ارسال‌ها
353
امتیاز
1,675
نام مرکز سمپاد
طباطبایی
شهر
Bonab
سال فارغ التحصیلی
95
دانشگاه
دانشگاه علوم پزشکی تبریز
رشته دانشگاه
پزشکی
پاسخ : اخبار زیست‌شناسی

دانشمندان توانستند بدون استفاده از تخمک لقاح یافته موش تولید کنند.
آنها با استفاده از مواد شیمیایی(استرانسیم کلرید) تخمک لقاح نیافته را وادار به تقسیم کردند و سپس با تزریق
اسپرم به محیط کشت حاوی سلول های دختریِ تخمک لقاح نیافته و جایگزینی آن در بدن موش ماده توانستند موش های
زنده ای بوجود بیاورند که از لحاظ عمر و زادآوری در سلامت هستند.[nb]اگه دارین به این فک میکنین که خب تخمک و اسپرم استفاده کردن دیگه! باید گفت سلول های دختری حاصل
از تخمک لقاح نیافته با سلول های دختری تخمک لقاح یافته کاملا فرق دارند و بیشتر به سلول های دیگه بدن مثل پوست شبیهن تا اونا[/nb]
حال دانشمندان به دنبال تولید موش های زنده با استفاده از اسپرم و سلول های پوستی موش هستند.
نتایج این تحقیقات میتواند برای حیوانات در خطر انقراض که ماده های بسیار کمی از آن ها باقی مانده است بسیار
مفید و کاربردی باشد.
اینجا
 

نگار

کاربر حرفه‌ای
ارسال‌ها
381
امتیاز
2,756
نام مرکز سمپاد
فرزانگان جامع(سه)
شهر
تهران
سال فارغ التحصیلی
96
رشته دانشگاه
بیوتکنولوژِی
کشف یک گونه گیاهی جدید توسط گیاه‌شناسان دانشگاه فردوسی
به گزارش ایسنا و به نقل از روابط عمومی دانشگاه فردوسی مشهد، گیاه گوش‌بره ایرانی (Phlomis iranica) برای نخستین‌بار در سال 1392 توسط محققان گروه گیاه‌شناسی پژوهشکده علوم گیاهی دانشگاه فردوسی مشهد، از کوه‌های شمال‌غربی صالح‌آباد تربت‌جام مطالعات گسترده گیاه‌شناسی بر روی این گیاه، پس از پنج‌سال به نتیجه رسید و مشخص کرد که این نمونه، تاکنون ناشناخته بوده است و لذا یک گونه گیاهی جدید به‌شمار می‌رود.
معرفی این گیاه با نام افتخارآفرین «ایران»، در قالب چاپ مقاله‌ای در یک مجله تخصصی گیاه‌شناسی خارجی صورت گرفته است.
 

Behrad-J

ارسال‌ها
486
امتیاز
4,233
نام مرکز سمپاد
علامه حلی
شهر
رفسنجان
سال فارغ التحصیلی
1404
چه عضوی از بدن به درد حساس نیست؟

شاید فکر کنید اصلا عضوی وجود ندارد که درد را احساس نکند؛ اما سخت در اشتباهید! چون که مرکز دریافت درد ها ، درد را احساس نمی‌کند! مغز ما!
برای اینکه دریافت چرا مغز نمی‌تواند چنین حسی را دریافت کند باید به مکانیزم احساس درد در بدن مراجعه کرد. گیرنده‌های درد در بدن پیام محرک‌های دردزا به سیستم عصبی مرکزی منتقل می‌کنند و مغز با پردازش اطلاعات احساس را به انسان تلقین می‌کند. اما خودش که چنین مسئولیتی را بر عهده دارد نمی‌تواند درد را حس کند. به همین دلیل پزشکان زمانی که قصد دارند مغز بیمار را جراحی کنند، از ماده بیهوشی استفاده نمی‌کنند. شاید این را شنیده باشید که در سال ۲۰۱۴ جراحان در آمریکا چندین الکترود را در مغز مردی کار گذاشتند در حالی که او هوشیار و در حال نواختن ویولن بود.
اما شاید برایتان سوال پیش بیاید که پس سردرد و میگرن از کجا می‌آیند؟ تحقیقات نشان داده‌ است که هرچند خود مغز نسبت به درد بی‌حس است، بافت‌ها، اعصاب و رگ‌های عروقی که آن را در بر گرفته‌اند با استفاده از گیرنده‌های درد می‌توانند پالس‌های احساس درد را به مغز مخابره کنند.نتایج پژوهش گروهی از محققان دانشگاه کت‌دازور نیس در فرانسه نشان می‌دهد کلیه بافت‌‌های عروقی و عصبی که مغز را احاطه کرده‌اند در فرستادن پالس‌های درد و تحریک سردردهای میگرنی نقش دارند.
 
ارسال‌ها
810
امتیاز
10,260
نام مرکز سمپاد
فرزانگان امین ۱
شهر
اصفهان
سال فارغ التحصیلی
1397
رشته دانشگاه
بیوتکنولوژی
پژوهش گران متوجه شده اند عده ایی مقاومت فوق بشری در مقابل کویید و سارس از خودشون نشون میدن
البته بعد اینکه کرونا گرفتن و واکسن مدرنا یا فایزر زدن :-j اما جذابیت این موضوع این جا ست که 100 برابر بیشتر از بقیه افراد در مقابل کویید و سارس مقاومند بدن این افراد حتی می تواند جهش های بعدی ویروس پیش بینی کنه تحقیقاتی درباره سد های ژنتیکی که ممکن است در این افراد به وجود آمده باشد در حال انجامِ این افراد در مقابل بسیاری از ویروس ها دیگر هم مقاومت نشون داده
https://www.nature.com/articles/s41586-021-03696-9
 

Behrad-J

ارسال‌ها
486
امتیاز
4,233
نام مرکز سمپاد
علامه حلی
شهر
رفسنجان
سال فارغ التحصیلی
1404
ترک اعتیاد با جراحی مغز انجام شد!

به تازگي عکسي در فضاي مجازي منتشر شده است، که خبر از ترک اعتياد به‌وسيله جراحي را مي‌دهد طبق ادعاهاي مطرح شده گويا در آمريکا، يک روش جديد براي ترک اعتياد پيشنهاد شده است تا با جراحي مغز، آن حالت اعتياد ذهني فرد معتاد به مواد مخدر را از بين ببرد. همين‌طور ادعا شده يک مرد که ۱۸ سال گرفتار اعتياد بوده، تحت عمل جراحي قرار گرفته است و آزمايشات نشان مي‌دهد که اين مرد کاملا پاک شده و ديگر تمايلي براي مصرف مواد مخدر ندارد:O

منبع
 

Behrad-J

ارسال‌ها
486
امتیاز
4,233
نام مرکز سمپاد
علامه حلی
شهر
رفسنجان
سال فارغ التحصیلی
1404
دوره عینک های طبی تمام شد!
در حال حاضر میلیون ها نفر به دلیل بیماری های دوربینی و نزدیک بینی مجبور به استفاده از عینک های طبی هستند و به تازگی قطره چشمی اختراع شده که عیوب انکساری چشم را اصلاح میکند/m\(شکست نادرست نور)
زیو زالوسکی از محققان بخش نانوفتونیک می‌گوید: «این فناوری سه مرحله دارد. در مرحله اول با استفاده از نرم‌افزاری که روی گوشی همراه نصب شده، میزان انکسار چشم مشخص می‌شود. سپس از لیزر برای هدف‌گیری قرنیه چشم استفاده می‌شود. این کار تنها یک ثانیه به‌طول می‌انجامد. در نهایت، بیمار از نانوقطره استفاده می‌کند، محلولی که حاوی نانوذرات است. این نانوذرات به محل الگو‌های ایجاد شده توسط لیزر در چشم می‌رود. با این کار ضریب انکسار چشم تغییر می‌کند و اصلاح می‌شود. این فرآیند به بیمار اجازه می‌دهد تا مشکل چشم خود را حل کند؛ بدون این که نیاز به تجهیزات پزشکی خاصی باشد.»
حالا من تازه عینکی شدم ها، به همین زودی میخواد درمان بشه[-|:))
منبع
 
بالا