• اگر سمپادی هستی همین الان عضو شو :
    ثبت نام عضویت

آزمون علوم پایه ( دارو - پزشکی - دندان )

  • شروع کننده موضوع
  • #1

esfrwms

کاربر خاک‌انجمن‌خورده
ارسال‌ها
2,325
امتیاز
19,283
نام مرکز سمپاد
فرزانگان
شهر
رشت
سال فارغ التحصیلی
92
دانشگاه
NSU
رشته دانشگاه
General medicine
1- منابع و تعداد تست:
اول از همه فک میکنم نکته مهم منابع آزمون هست میتونید از اینجا دانلودش کنید
و این جدول هم تعداد سوالات هر درس رو نشون میده:

91.jpg
منابع دروس علوم پایه رو حرفه ای ها به دو دسته تقسیم میکنند :
الف) دروس ماژور:
۱- آناتومی (۲۸ سوال)
۲- فیزیولوژی (۲۵ سوال)
۳- بیوشیمی (۱۷ سوال)
۴- پاتولوژی (۱۵سوال)
۵- بهداشت (۱۱ سوال از بهداشت عمومی و ۶سوال از اپیدمیولوژی)
۶- زبان انگلیسی (۱۳ سوال:البته برخی زبان رو جزو دروس مینور حساب می کنند!)
ب) دروس مینور :
1- تغذیه (۶سوال)
۲- فیزیک پزشکی (۶سوال)
۳- روانشناسی بالینی (۶سوال)
۴- انگل شناسی (۸سوال)
۵- قارچ شناسی (۲سوال)
۶- حشره شناسی (۲سوال)
۷-باکتری شناسی (۱۰ سوال)
۸- ویروس شناسی (۴سوال)
۹- جنین شناسی (۶سوال)
۱۰- بافت شناسی (۱۰ سوال)
۱۱- ژنتیک (۶سوال)
۱۲- ایمنی شناسی (۹سوال)
۱۳- معارف (۱۰سوال)

نکته مهم : یه خوبی خیلی بزرگ آزمون علوم پایه اینه که سنجش کلی میزان فهم ما از دروس علوم پایه ست و درسته که سوالای خیلی ریزم توش پیدا میشه اما جهت گیری این آزمون به سمت اینه که چقدر شما علوم پایه رو فهمیدین.
آزمون علوم پایه یه آزمون استاندارده که اونایی که این پنج ترمو خوب خوندن خاطر جمع باشن که بازم جزو رتبه های برتر میشن
من شخصا با هرکی که آزمونو داده بود صحبت میکردم میگفت چهار دوره کتاب آبی میر بزنی حله! منم همش میگفتم که اصلا چنین چیزی امکان نداره که با زدن چهار دوره اخیر علوم پایه که میشه هشتصد تا تست آدم بتونه علوم پایه رو پاس کنه چون حتی چنین چیزی برای یه دونه از درسهای فیزیولوژی هم بعضیا گفتن کمه!از هر کسی که دوست دارید بپرسید بعید میدونم آدم با انصافی پیدا بشه و بگه که نمونه سوالای میر کفایت علوم پایه رو نمیکنه که البته کفایتم از هر دیدی اگه بررسی بشه بازم بنظرم میر کم نمیاره چه بخوای یاد بگیری چه نمره بیاری مثلا با یکی از بچه های شهید بهشتی–بهمن89- که صحبت میکردم و میگفتم گفت که فقط بشین میرآبیو بخون به نظرم میومد که انگار دلش نمیاد و گفتم آخه میخوام یاد بگیرم مثلا دستگاه گوارشو درنظر بگیریم که آناتومی نسبتا زیادی داره با این حجم آناتومی از یکی دو جای شکم قطعا سوال میاد که یکی از اون قطعیات مجاورات دوازدهه ست که وقتی شما داری میر آبیو میخونی و مثلا گفته که طرف زخم قسمت اول دوازدهه داره احتمال آسیب کدوم شریان وجود داره –که همین الان حداقل بیش از نصف کسایی که این متنو میخونن با خودشون میگن خوب گاسترودئودناله!- توی پاسخ نامه میر اومده و تمام چهار بخش دوازده رو توضیح داده و مجاورات هر بخش رو هم توضیح داده که البته این سوال به شدت تو هر آزمون تکرار شده انقدر شما اینو میخونین که بی شک یادتون میمونه حالا مثلا خیلیم دغدغه یادگیری دارین یه نترم بذارین کنار دستون دیگه یادگیریم کامل میشه که همین سوال بازم تو این دوره اخیر تکرار شده بود و شک نکید که اگه شیش دوره از دوره های جدید رو بررسی کنید تو چهار دوره این نکته تکرار شده یا مثلا وقتی به یه سوال از عضلات چشم تو میر آبی برخورد میکنین تو پاسخ نامه ش کل اون شیش تا عضله با عمل و عصب اوضیح داده که تقریبا هر سال یه سوالم از این توضیح میاد (یعنی عمل یا عصب یه کدوم از این شیش عضله) ، واقعا با نمونه سوال نه تنها میشه پاس شد بلکه به راحتی نمره بالای صد و پنجاه آورد که یه موید دیگه برای این حرفم رتبه های یک دانشگاه تهران تو اسفند90 و اسفند 91 هستن که وقتی با هردوشون صحبت میکردم خاطرم هست که میگفتن برای دستگاه ها سوال های آخر ترم همون دستگاه ها رو میزنن و این کار کمک خیلی زیادی بهشون کرده بوده و یکی دیگه که همه وقتشم برای نمونه سوال نگذاشته بود بالای صد و هفتاد شد و تازه میگفت همون وقت کمی هم که برای غیر از نمونه سوال گذاشته بوده اشتباه کرده و اگه قرار بود دوباره بخونه فقط میر آبی رو میخونده.

*مثلا همین درس روان شناسی ترم دو:
میرسیم به روان که شیش تا تست داره که اینم خیلی مباحث ساده و محدودی داره و میگن در عرض سه ساعت به راحتی قابل جمع شدنه که دلیلش هم همین محدود بودن بیش از حد سوالاشه به طوری که چهار سوال از شیش سوال دوره اخیر عینا وحتی بدون جابجایی یه واو نمونه سوال بوده چون همش چند تا مبحثه که همینا تکرار میشن هرسال، شامل مراحل رشد شناختی پیاژه، رویکردهای روان شناسی، سطوح استدلال اخلاقی کلبرگ،مازلو و مکانیسم های دفاعی..!!!

زبان تخصصی:
درس بعدی زبانه با سیزده تا تست که این بخش خیلی خوبه! از این جهت که خیالت رو راحت میکنه و هیچگونه مسیر میانبری نداره! اگه زبانت خوب باشه میزنی اگرم نه که نه! اما از لحاظ تعدادی پنج تا تست از ریدینگ میدن، پنج تام لغت، سه تام از ترمینولوژی پزشکی، اون پنج تای ریدینگ که خوندن نداره، زبانت خوب باشه میزنی اگرم نه که هیچی، تستای لغت هم همین طوره چون مثلا لغتایی که این دوره جواب بودن این پنج تا بودن: amenable – unanimity – alternative – compounded – manageable که ازقصد لغات رو نوشتم تا دو تا چیز بگم یکی اینکه ببینین اصن این لغات هیچ ربطی به پزشکی ندارن و خوندن اون همه لغت از حیان یا میر تقریبا فقط اتلاف وقته یکیم اینکه این لغات رو اگه کسی در حد upper intermediate کلاس زبان رفته باشه سه تا از پنج تا رو میتونه بزنه بچه های advanced هم که احتمالا پنج تا از پنج تا رو بتونن جواب بدن –البته شاید تو یه نگاه لغات ساده ای به نظر بیان ولی با توجه به گزینه های با معانی نسبتا مشابه و شرایط آزمونی این تستا به این سادگیام نیستن- اما سه تای آخری هم که ترمینولوژی پزشکین منبعشون طبق رفرنس های اعلام شده اون سری کتابای سمت English for Students of Medicine هستش که یه جلدشو ترم یک نصفه و نیمه خوندیم که کتاب میر اومده کل لغات اون کتابا رو در آوردن و به حالت دیکشنریشون کردن که واقعا اگه آدم بخواد همشو بخونه سر درد میگیره چون من خودم یکی دوتا نگاه بیشتر بهشون ننداختم ولی اگه اشتباه نکنم یه هفتصد تا لغتیو راحت داشته باشن اولا اینکه واقعا به صرفه نیست که آدم بخاطر سه تا دونه لغت بشینه و این همه لغتو حفظ کنه دوما همون چن نفر محدودم بعد آزمون از وضع زبانشون راضی نبودن و سوما هم اینکه فکر کنم از اون سه تا اصلا همین جوری و بدون هیچ آمادگی اکثر بچه ها معنی دو تا لغتشو بلد باشن، یکیش که paralyzed بود که معلومه ینی فلج یکیشم که آناستزی بود که اگه یادتون باشه استادمون آخر ترم همش میگفتن جنرال آناستزی جنرال آناستزی که یعنی بیهوشی عمومی که –که خودم دقیقا با اون حرفای استاد و خاطرشون یادم مونده بود بیهوشی- که تا این جا شد دو تا از سه تا گه سومی هم که شاید نسبت به اون دوتای دیگه مشکل تر باشه phlebotomy یاحجامته –سوراخ کردن ورید و خارج کردن خون- که این رو دقیقا یادمه که استاد دهقان سر کلاس زبان تخصصی ترجمه ش کردن
اینایی که گفتم واسه زبان خلاصه ش این میشه که تنها راه زبان خوندن غیر از نمونه های سالای پیش خوندن لغات میر که این کار به صرفه نیست و کسایی بهتر میزنن که زبانشون بهتر باشه و معمولا شاگرد زرنگا –اونجوری که از سال بالایی ها پرسیدم- هرکدوم شیش هفت تا درست زده بودن و خیلی به ندرت کسی بود که بالای ده تا از سیزده تا درست زده بود.

انقلاب و اندیشه اسلامی:
اما دو درس آخرم انقلاب اسلامی و اندیشه اسلامین هر کدوم با پنج تست که میر جفتشون رو هم بخواین بخونین (میر زرد یا درسنامه میر) یه روزه فورس بذارین جفتش با مرورشون تموم میشن.

2-حدنصاب قبولی:
حد نصاب نمره قبولی در آزمون های جامع علوم پایه پزشکی، دندانپزشکی، داروسازی و پیش کارورزی بر اساس 70 درصد میانگین مجموع نمرات 5 درصد اول کلیه دانشگاهها محاسبه می شود و این مصوبه از تاریخ تصویب (آزمون شهریور 92 به بعد) لازم الاجرا است.
امتحان علوم پایه تنها امتحانی که تقریبا هیچ تاثیری تو straight شدن نداره!!!(یعنی بدون گذراندن طرح می تونید تخصص بدید درمورد STRAIGHT شدن هم باید بگم تا فقط یکبار قبل از طرح میتونید آزمون بدین اگه قبول نشیدین این امتیاز رو از دست میدین و باید برید طرح! و برای کسب این امتیاز باید به میانگین معدل در دانشگاهتون بیشتر اهمیت بدین!)
رتبه آوردن آزمون علوم پایه فقط 2 فایده مستقیم داره:
برای عضویت در سازمان نخبگان و یا کسب امتیاز در استعدادهای درخشان.
البته توی علوم پایه اون کسایی که 2.5 % میانگین به بالا میشدن واسه همین قضیه STRATE شدن تاثیرداشته تاحدی ولی قبلا داشته الان نداره (مدام قانونش تغییر میکنه!یادتون باشه بعدا باز نگاه کنیم)

در ضمن رتبه های تک رقمی و دو رقمی آزمون به عضویت بنیاد ملی نخبگان در خواهند اومد.
عموما بچه ها از سه ماه تا سه هفته برای این امتحان وقت میگذارن. اگه به فکر رتبه اید باید برنامه ریزی دقیق بکنین و ساعت مطالعه قابل قبولی داشته باشین. ولی رتبه ها عموما قبل تر از سه ماه هم یه کارهایی! میکنند.
به طور مثال دانشگاه تهران توی تابستون و تعطیلات بین دو ترم بهمن کلاس های فشرده جمع بندی و مرور برگزار میکنه توسط اساتید فوق العاده خودشون
 

علی دلاور

کاربر حرفه‌ای
ارسال‌ها
558
امتیاز
1,113
نام مرکز سمپاد
علامه حلی اراک
شهر
اراک
مدال المپیاد
المپیاد زیست
دانشگاه
علوم پزشکی ایران
رشته دانشگاه
پزشکی
پاسخ : آزمون علوم پایه دوره دکتری پزشکی عمومی

من یه سوال داشتم آزمون ورودی های بهمن با ورودی های مهر یه تر تفاوت داره دیگه درسته؟ بعد این افرار با هم سنجیده می شن؟ یعنی میگن فلانی مثلا رتبه 100 علوم پایس یعنی بین مهری ها و بهمنی های سال ورودیش دیگه؟
 

galexy-A.R

کهکشـــــــان
ارسال‌ها
582
امتیاز
6,993
نام مرکز سمپاد
فرزانگان
شهر
Bushehr
سال فارغ التحصیلی
1392
رشته دانشگاه
دندانپزشکی
اینستاگرام
پاسخ : آزمون علوم پایه دوره دکتری پزشکی عمومی

بشدت خسته نباشید میگم :-" دستت طلا.

من از الان میر رو بخرم موقع فاینال ها یه نگاه بهش داشته باشم منطقیه؟ یا نمی ارزه خریدش بذارم تابستون از کتابخونه بگیرم مثلا؟ :-? چون فک کنم اساتید یه نگاهی بهش دارند موقع طرح سوال

+ جریان قطبی شدنا چیه؟ :-" روال عوض میشه؟
 

maryambgh.dn

کاربر جدید
ارسال‌ها
2
امتیاز
23
نام مرکز سمپاد
فرزانگان
شهر
اسلامشهر
دانشگاه
بهشتی
رشته دانشگاه
دندون
پاسخ : آزمون علوم پایه دوره دکتری پزشکی عمومی

سلام،خوب میشه اگه درمورد ازمون علوم پایه دندون ها هم مطلب بزارید
 

happiestchemist

ملکه ی شیشه ای
ارسال‌ها
2,802
امتیاز
9,187
نام مرکز سمپاد
فرزانگان
شهر
4d
سال فارغ التحصیلی
1390
مدال المپیاد
دارم.
دانشگاه
تهران
رشته دانشگاه
داروسازی
پاسخ : آزمون علوم پایه دوره دکتری پزشکی عمومی

فقط رتبه 1 تا 3. یا 1 تا 2 یادمه عضو بنیاد نخبگان میشدن ها..
 
  • شروع کننده موضوع
  • #6

esfrwms

کاربر خاک‌انجمن‌خورده
ارسال‌ها
2,325
امتیاز
19,283
نام مرکز سمپاد
فرزانگان
شهر
رشت
سال فارغ التحصیلی
92
دانشگاه
NSU
رشته دانشگاه
General medicine
پاسخ : آزمون علوم پایه دوره دکتری پزشکی عمومی

به نقل از کهکشـــان-A.R :
بشدت خسته نباشید میگم :-" دستت طلا.

من از الان میر رو بخرم موقع فاینال ها یه نگاه بهش داشته باشم منطقیه؟ یا نمی ارزه خریدش بذارم تابستون از کتابخونه بگیرم مثلا؟ :-? چون فک کنم اساتید یه نگاهی بهش دارند موقع طرح سوال

+ جریان قطبی شدنا چیه؟ :-" روال عوض میشه؟

با توجه به تصمیمات وزارت بهداشت از این پس آزمون علوم پایه از حالت کشوری خارج شده و به قطب های آموزشی کشور واگذار شده.

منبع طرح سوالا هنوز معلوم نیست ولی به احتمال زیاد همون رفرنس هایی باشه که وزارت بهداشت قبلا هم گفته..یعنی در این شرایط عملا خوندن درسنامه و تست های میر به تنهایی کمک چندانی بهمون نمیکنه پس

شرط قبولی هم 70% نفرات برتر این قطب هاست

این که ما تو کدوم قطب هستیم هنوز معلوم نشده ولی میشه قطب ها رو همون نواحی بومی درنظر بگیریم

آزمون تاریخش تغییری نکرده

طراح سوالا دیگه وزارت بهداشت نیست و همین اساتید خودمون هستن یا اونایی که تو قطب هست...(البته ممکنه وزارت یه بانک سوالی بفرسته که 25-50% آزمون از اون طرح بشه)

شرط تعداد درسهای باقی مانده هم که فقط میتونین یک درس عمومی رو بزارین برای بعد علوم پایه هم بازم برقراره

به هر حال علوم پایه تغییری که کرده طراحا و سبک سوالا و کف نمره قبولیه..


تاریخ آزمون
75311796726317787207.png
 

n.r

کاربر فوق‌حرفه‌ای
ارسال‌ها
707
امتیاز
3,527
نام مرکز سمپاد
فرزانگان امین
شهر
اصفهان
دانشگاه
علوم پزشکی تهران
رشته دانشگاه
پزشکی
پاسخ : آزمون علوم پایه دوره دکتری پزشکی عمومی

آزمون شهریور ماه که قطبی برگذار شده تعداد سوالا از 200 رسیده به 225 که اون 25 تا از بانک سوالات بوده.

من با چند تا قطب که حرف زدم اکثرا گفتن شبیه سوالای ازمونای قبل بوده و میشده بازم با نمونه سوال جواب گرفت ( به جز دندون اصفهان که میگفتن خیلی ازمون سخت و غیر مشابه بوده)
 

brano

کاربر حرفه‌ای
ارسال‌ها
421
امتیاز
1,054
نام مرکز سمپاد
فرزانگان1
شهر
همدان
رشته دانشگاه
پزشکی
پاسخ : آزمون علوم پایه دوره دکتری پزشکی عمومی

باتشکر از همه دوستان
کسی چیزی راجب حذف علوم پایه شنیده؟
البته یکی از اساتید ما مطلبی گفت که احتمالا مربوط باشه
اینکه به یه شیوه نوین تر از نوین قراره واحدهای بالینی همراه علوم پایه ارایه بشه!
 
  • شروع کننده موضوع
  • #9

esfrwms

کاربر خاک‌انجمن‌خورده
ارسال‌ها
2,325
امتیاز
19,283
نام مرکز سمپاد
فرزانگان
شهر
رشت
سال فارغ التحصیلی
92
دانشگاه
NSU
رشته دانشگاه
General medicine
پاسخ : آزمون علوم پایه دوره دکتری پزشکی عمومی

۱.تعداد سوالا از 200 شده 225

۲.منابع همون های وزارت بهداشته ( تغییری نکرده )

۳. با یکی از بچه ها که علوم پایه داشتن صحبت کردم که میگفت تعداد سوالای تکراری(از نظر مبحثی) کم شده و برای دروس شیمی عمومی و تجزیه به ترتیب حدود 50 و 70 % سوالا سبک جدید داشته..فیزیک پزشکی به طور کامل عوض شده و فیزیولوژی هم تغییراتی داشته..بقیه دروس هم تقریبا با همون سبک ولی با این تغییر که سوالای تکراری خیلی کمتر شده

۴.به احتمال زیاد برای اسفند سوالات هم نمره منفی خواهد داشت
 

fateme.RMA

کاربر خاک‌انجمن‌خورده
ارسال‌ها
1,717
امتیاز
8,599
نام مرکز سمپاد
فرزانگان یک
شهر
مشهد
سال فارغ التحصیلی
1393
رشته دانشگاه
پزشکی
پاسخ : آزمون علوم پایه دوره دکتری پزشکی عمومی

علوم پایه تو دو نوبت برگزار میشه؟! اسفند و شهریور؟! بعد مثلا ملاک چیه؟! هرکدوم راحت تر بودیم شرکت میکنیم؟! :-"
 

n.r

کاربر فوق‌حرفه‌ای
ارسال‌ها
707
امتیاز
3,527
نام مرکز سمپاد
فرزانگان امین
شهر
اصفهان
دانشگاه
علوم پزشکی تهران
رشته دانشگاه
پزشکی
پاسخ : آزمون علوم پایه دوره دکتری پزشکی عمومی

به نقل از Fateme.RMA :
علوم پایه تو دو نوبت برگزار میشه؟! اسفند و شهریور؟! بعد مثلا ملاک چیه؟! هرکدوم راحت تر بودیم شرکت میکنیم؟! :-"
هر وقت واحدای علوم پایه ت تموم شد میتونی ازمون بدی دیگه. اسفند واسه ورودی مهر پزشکیاست شهریور واسه ورودی بهمنا. ( چون علوم پایه پایه 5 ترمه) دندون دارو که علوم پایه شون 4 ترمه برعکسه.
 

adriftium

کاربر نیمه‌فعال
ارسال‌ها
12
امتیاز
17
نام مرکز سمپاد
قدوسی (ره)
شهر
قم
دانشگاه
شهید بهشتی تهران
رشته دانشگاه
پزشکی
پاسخ : آزمون علوم پایه دوره دکتری پزشکی عمومی

به نقل از علی دلاور :
من یه سوال داشتم آزمون ورودی های بهمن با ورودی های مهر یه تر تفاوت داره دیگه درسته؟ بعد این افرار با هم سنجیده می شن؟ یعنی میگن فلانی مثلا رتبه 100 علوم پایس یعنی بین مهری ها و بهمنی های سال ورودیش دیگه؟

نع! مهری ها با هم دیگه و بهمنی ها با هم دیگه سنجیده میشن و معمولا رتبه های بهمنی ها بهتره، چرا که تهران و تبریز و اینا بهمن ندارن.
 

nazanin.f

کاربر فوق‌حرفه‌ای
ارسال‌ها
618
امتیاز
3,331
نام مرکز سمپاد
فرزانگان
شهر
اردبیل
سال فارغ التحصیلی
92
دانشگاه
تبریز
رشته دانشگاه
پزشکی
پاسخ : آزمون علوم پایه دوره دکتری پزشکی عمومی

تبریز از امسال ورودی بهمن داره پس من چی ام والا :-"
 

farshad5346

کاربر فوق‌حرفه‌ای
ارسال‌ها
625
امتیاز
1,492
نام مرکز سمپاد
سمپااااد
شهر
.
سال فارغ التحصیلی
91
پاسخ : آزمون علوم پایه دوره دکتری پزشکی عمومی

به نقل از adriftium :
نع! مهری ها با هم دیگه و بهمنی ها با هم دیگه سنجیده میشن و معمولا رتبه های بهمنی ها بهتره، چرا که تهران و تبریز و اینا بهمن ندارن.

اينكه رتبه بهمني ها بهتره صرفا بر اساس اينكه تهران و تبريز بهمن ندارن ميگي؟
 

adriftium

کاربر نیمه‌فعال
ارسال‌ها
12
امتیاز
17
نام مرکز سمپاد
قدوسی (ره)
شهر
قم
دانشگاه
شهید بهشتی تهران
رشته دانشگاه
پزشکی
پاسخ : آزمون علوم پایه دوره دکتری پزشکی عمومی

به نقل از نازنـیـــــــــن :
تبریز از امسال ورودی بهمن داره پس من چی ام والا :-"

والا اون موقع که ما بودیم نداشت، یعنی دو کد رشته گرفت ولی هر دو تا شو مهر شروع کرد ولی جدا از هم برای این که سطح دانشجوها متفاوت نباشه زیاد.

به نقل از فـرشـاد :
اينكه رتبه بهمني ها بهتره صرفا بر اساس اينكه تهران و تبريز بهمن ندارن ميگي؟

دقیقا بله، رتبه بهتر که گفتم قطعا متوجه شدین که بچه های بهشتی و ایران و دانشگاه های سطح اول رو میگم.
 

farshad5346

کاربر فوق‌حرفه‌ای
ارسال‌ها
625
امتیاز
1,492
نام مرکز سمپاد
سمپااااد
شهر
.
سال فارغ التحصیلی
91
پاسخ : آزمون علوم پایه دوره دکتری پزشکی عمومی

به نقل از adriftium :
دقیقا بله، رتبه بهتر که گفتم قطعا متوجه شدین که بچه های بهشتی و ایران و دانشگاه های سطح اول رو میگم.

البته اين تعميمي كه داديد نظر شماست--مورد بوده دانشكده مازندران معدلش بوده 12الان مهماني گرفته ايران ايران معدلش شده 17-ميخوام بگم ايني كه گفتيد لزوما درست نيس
 

adriftium

کاربر نیمه‌فعال
ارسال‌ها
12
امتیاز
17
نام مرکز سمپاد
قدوسی (ره)
شهر
قم
دانشگاه
شهید بهشتی تهران
رشته دانشگاه
پزشکی
پاسخ : آزمون علوم پایه دوره دکتری پزشکی عمومی

به نقل از فـرشـاد :
البته اين تعميمي كه داديد نظر شماست--مورد بوده دانشكده مازندران معدلش بوده 12الان مهماني گرفته ايران ايران معدلش شده 17-ميخوام بگم ايني كه گفتيد لزوما درست نيس

همیشه استثناء هست که ممکنه هر دلیلی داشته، عرض بنده اگه به پست اولم دقت کرده باشین در مورد کلیت هستش! (در پست اول دنبال قید معمولا بگردید لطفا) در مورد کلیت هم شکی نیست که رتبه های بهمن بهتر میشه، یکی دو بار هم نیست، مثلا همین بهشتی خودمون، رتبه های زیر 20 توی مهر یکی دو تا بیشتر نیست ولی توی بهمن خیلی هستن، چون رقیبی از تهران ندارن؛ بازم اگه ایرادی به عرایض بنده وارد بود، در خدمتم
 

ninja

کاربر حرفه‌ای
ارسال‌ها
557
امتیاز
1,353
نام مرکز سمپاد
فرزانگان
شهر
شهرکرد
دانشگاه
اصفهان
رشته دانشگاه
پزشکی
پاسخ : آزمون علوم پایه دوره دکتری پزشکی عمومی

فک نمیکنید یکم حرفتون بی استناده؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
اولا تجربه ثابت کرده رتبه های علوم پایه بقیه شهر ها دست کمی از تهران و شهید بهشتی و ایران نداشته ! دوما علوم پایه هیچ ربطی به نوع دانشگاه نداره و کاملا بستگی به خود شخص داره !
 

Mahgol

کاربر نیمه‌حرفه‌ای
ارسال‌ها
208
امتیاز
866
نام مرکز سمپاد
مدرسه قرآنی علامه محمد تقی آملی(!)
شهر
آمل
مدال المپیاد
در زمان کودک سالی زیست
دانشگاه
مازومس(مازندران یونیورسیتی
رشته دانشگاه
پزشكى
پاسخ : آزمون علوم پایه دوره دکتری پزشکی عمومی

دوستان کسی میدونه سوالات ریفرم اسفند ۹۲ و شهریور ۹۳ رو از کجا میشه یابید؟

(پ خ فرماید یکی به من پلیز)
 

adriftium

کاربر نیمه‌فعال
ارسال‌ها
12
امتیاز
17
نام مرکز سمپاد
قدوسی (ره)
شهر
قم
دانشگاه
شهید بهشتی تهران
رشته دانشگاه
پزشکی
پاسخ : آزمون علوم پایه دوره دکتری پزشکی عمومی

به نقل از ninja :
فک نمیکنید یکم حرفتون بی استناده؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
اولا تجربه ثابت کرده رتبه های علوم پایه بقیه شهر ها دست کمی از تهران و شهید بهشتی و ایران نداشته ! دوما علوم پایه هیچ ربطی به نوع دانشگاه نداره و کاملا بستگی به خود شخص داره !

بنده چیزی که هر سال دارم میبینم رو عرض کردم! اصراری ندارم قبول بفرمایید
 
بالا