• اگر سمپادی هستی همین الان عضو شو :
    ثبت نام عضویت

بحث های عمومی دانشجویان برق

andia

کاربر حرفه‌ای
ارسال‌ها
311
امتیاز
1,507
نام مرکز سمپاد
فرزانگان
رشته دانشگاه
برق
پاسخ : بحث های عمومی دانشجویان برق

به نقل از ! ارشــمـیــدس ! :
چرا تا حدی ربط داره
مثلا طبعا فرق میکنه کسی که تهران میخونه و کسی که توی یکی از شهرستان هاست
برق امیرکبیر رو شما با برق بابل به فرض مثال مقایسه کن با تراز 4500 هم میشه برق بابل رو خوند و شما اگه میانگین معدل هارونگاه کنی کاملا فرق داره + وقتی شما معدل لیسانست فلان باشه ب دانشگاهشم نگاه میکنن صرفا نمیگن عه برق خوندی معدل کم شد
البته قصد توهین به هیچ دانشگاهی رو ندارم ولی قطعا (بازهم به طور مثال) غیرانتفاعی هاتف زاهدان که با رتبه 40 هزار هم میشه برق رو انتخاب کرد فرق داره با برق تهران
و کتابی رو که دانشجوی برق تهران میخونه با غیرانتفاعی هاتف زاهدان یکی نیست
خب اره ولی همه جا معمولا واسه الکمغ چنگ میخونن واسه سیگنا اپن هایم کتابا یکین که این کتابام سختن خب یکم :D
 
  • لایک
امتیازات: sdkpz
  • شروع کننده موضوع
  • #242

sdkpz

کاربر فوق‌فعال
ارسال‌ها
121
امتیاز
282
نام مرکز سمپاد
فرزانگان
شهر
کرمان
سال فارغ التحصیلی
90
مدال المپیاد
فیزیک
دانشگاه
باهنر-امیرکبیر
رشته دانشگاه
برق - مخابرات میدان
پاسخ : بحث های عمومی دانشجویان برق

به نقل از John Nash :
سلام
من یکم مورد دارم با الکترونیک 1 احساس می کنم فرمولاش زیاده :|
سخته باهاشون کنار اومد
منظورم تا قبل ترانزیستور های fet و mosfet هستش چون استاد گفت اینارو تو الکترونیک 2 می گن درس نداد
این فرمول ها باید حفظ شم حتما ؟
واسه کنکور و الکترونیک 2 نیازه؟

الکترونیک ۱ خب تا حد خیلی زیادی فیزیکش رو درس می دن معمولا. فرمولای مربوط به این قسمتا هم زیاد کاربردی نداره تو الک۲و۳ مخصوصا اگه گرایشت الکترونیک نباشه. ولی اینکه برای دفعه اول ببینی از کجا اومده مهمه و اینکه بدونی معنیش چیه. چون دید فیزیکی داشتنن از ترانزیستور خیلی خیلی کمک کی کنه. منظورم اینه که وقتی به قیافه ترانزیستور نگاه می کنی باید بفهمی اینو واسه چی اینجا گذاشتن که چه کاری انجام بده.

من خودم سر الک خوندن خیلی بدبختی کشیدم . استاد الک ۱ ما خوب بود ولی ۲و۳ بی اندازه افتضاح بود در حدی که بعد از پایان ترم الک ۲ کسی نمی دونست پوش پول به چه دردی می خوره(یا چی هست اصلا!!! :-<)با اینکه سوال امتخانش رو همه به لطف حفظ کردن جزوه جواب داده بودن :-". بهترین راهش اینه که یه کتاب یا جزوه پیدا کنی که خوب حرفشو می فهمی و کلا خوندن زیاد فایده نداره. همش تمرین حل کردنه دیگه.

به نقل از John Nash :
واسه مخابرات چه قدر آمار و احتمالات نیاز می شه؟

زیاد جای نگرانی نداره.یه حد متوسطی از سیگنال سیستم و آمار احتمال یادت باشه کافیه . احتمال رو در حدی که درجریان باشی چی فرایند تصادفی هست و چی فرایند معین.یه مباحثی هم که بیشتر نیاز می شه میتونی در طول ترم برای یادآوری مراجعه کنی به کتاب و جزوه.
 
  • شروع کننده موضوع
  • #243

sdkpz

کاربر فوق‌فعال
ارسال‌ها
121
امتیاز
282
نام مرکز سمپاد
فرزانگان
شهر
کرمان
سال فارغ التحصیلی
90
مدال المپیاد
فیزیک
دانشگاه
باهنر-امیرکبیر
رشته دانشگاه
برق - مخابرات میدان
پاسخ : بحث های عمومی دانشجویان برق

به نقل از مهســـــــــــــا :
از ترم۳ برق سخت می‌شه. ولی سختیش زیاد نیست در حد یه رشته‌ی مهندسی معملویه به هرحال. ولی از ترم۵ سخت می‌شه واقعا.

از ترم ۳ که تازه شروع می شه برق. قبلش چیز قابل توجهی نداره. مقدمه س.

ترم ۳و ۴ درسا همه بین گرایشا مشترکه.از ترم ۵ کم کم گرایشا جدا می شن و درسا تخصصی تر می شن که می شه گفت سخت تر هم می شن اما به نظرم تخصصی شدنش باعث می شه آدم راحت تر درسو بخونه.جنبه کاربردی تر درسای ترمای قبل هم اینجا یه ذره به چشم میاد.ارتباط بین درسا هم بیشتر می شه. مخصوصا اگه درسای اختیاری خوب و به درد بخور ارایه بشه عالیه.
مثلا برای من که مخابراته گرایشم یه درس قدرتی مثل بررسی سیستم های قدرت تو ترم ۶ واقعا رو اعصاب بود!
 

andia

کاربر حرفه‌ای
ارسال‌ها
311
امتیاز
1,507
نام مرکز سمپاد
فرزانگان
رشته دانشگاه
برق
پاسخ : بحث های عمومی دانشجویان برق

به نقل از sdkpz :
ا
مثلا برای من که مخابراته گرایشم یه درس قدرتی مثل بررسی سیستم های قدرت تو ترم ۶ واقعا رو اعصاب بود!
شما مخابراتی؟منم میخوام برم مخابرات ولی هیچی راجبش نمیدونم و همه هم فقط میترسونن ادمو از مخابرات :-"
 
  • شروع کننده موضوع
  • #245

sdkpz

کاربر فوق‌فعال
ارسال‌ها
121
امتیاز
282
نام مرکز سمپاد
فرزانگان
شهر
کرمان
سال فارغ التحصیلی
90
مدال المپیاد
فیزیک
دانشگاه
باهنر-امیرکبیر
رشته دانشگاه
برق - مخابرات میدان
پاسخ : بحث های عمومی دانشجویان برق

به نقل از راضیه :
شما مخابراتی؟منم میخوام برم مخابرات ولی هیچی راجبش نمیدونم و همه هم فقط میترسونن ادمو از مخابرات :-"
آره
خب سرفصل ها رو و کتابارو یه نگاهی بنداز در یه حد جزیی از هر درس ببین اصلا خوشت میاد از فضاش یا نه ...
اگه علاقه داشته باشی اونقدرا هم که می گن ترسناک نیست. ریاضیات یه مقدار قوی تر میخواد. سخت تر هست به نسبت ولی شیرین تر هم هست به همون اندازه.
 
  • لایک
امتیازات: andia

Admin2

لنگر انداخته
عضو کادر مدیریت
مدیر کل
ارسال‌ها
7,594
امتیاز
37,025
نام مرکز سمپاد
علامه حلی
شهر
تهران
سال فارغ التحصیلی
1389
پاسخ : بحث های عمومی دانشجویان برق

بگذار اینجوری بگم. ببین برق یک رشته کاملا مهندسیه. مهندسی ناب. توی برق تجزیه و تحلیل سیستم های برقی یاد میگیرید که بیشتر شامل مدارات عادی٬ مدارات الکترونیکی٬ امواج مغناطیسی و الکترومغناطیسیه.

هدف توی برق انتقال یک سیگناله و بررسی روند انتقالش. سیگنال هم میتونه برق DC باشه یا AC. از ولتاژی خیلی کوچیک در حد ۱ ولت الکترونیک تا چندکیلوولت های سیستم های نیروگاهی. یا این سیگنال میتونه به صورت موج الکترومغناطیسی باشه که همون امواج میشن. یک سیستمی وجود داره که یک ورودی‌ای میگیره و یک خروجی‌ای میده. شما یاد میگیرید خروجی رو به دست بیارید و روند انتقالش رو تحلیل کنید که چه اتفاقاتی واسش میافته. سیگنال هم در دو شکل زمانی و فرکانسی تعریف میشه و بلاهای مختلفی سرش میاد. مثلا دامنه سیگنال کم یا زیاد میشه. برخی فرکانس هاش حذف میشن و ... یا مثلا فرکانس سیگنال رو کم یا زیاد میکنید یا یک سیگنال اطلاعات رو سوار یک سیگنال دیگه میکنید که اطلاعاتش رو منتقل کنید و ...

درس های ریاضیاتی که ترم اول و دوم یاد میگیرید اینها هستند : ریاضی ۱ - ریاضی ۲ - معادلات دیفرانسیل - ریاضیات مهندسی - آمار و احتمال. مهم‌ترین چیزی هم که از اینها یاد میگیرید اینه که بتونید انتگرال‌های سخت حساب کنید.

مدارات عادی که شامل مقاوت و سلف و خازن هستند راحت هستند و میشه همون KVL KCL و نهایت سختیشون اینه که به معادلات دیفرانسیل ریاضیاتی ختم میشن که معادلات دیفرانسیل درس سختی از نظر ریاضیاتی حساب میشه. توی مدار ۲ هم یاد میگیرید با روش های ریاضیاتی مثل گراف مدار حل کنید که خیلی آسون تر از مدار یکه. درس های مدار ۱ و ۲ برای تمام گرایش ها هست.

توی الکترونیک ترانزیستورها وارد کار میشن که به شدت مدارات پیچیده تر میشه و سیستم کار فنی‌تر میشه. از نظر تحلیلی قدرت بالایی میخواد و تکنیک‌ها و روش های خاصی هم هست که باید یاد بگیرید. مثلا توی یک مداری یک مشکلی پیش میاد. بعد برای حل اون مشکل یک راه حل ارائه میشه. بعد دوباره یک مشکل دیگه ایجاد میشه که برای حل اون مشکل بازم راه حل ارائه میشه و همینطور ... در واقع الکترونیک یک درس تحلیلیه که باید قشنگ درک کنید چه اتفاقی توی مدار میافته. به شدت تنوعش بالاست. درس های الکترونیک ۱ و ۲ برای تمام گرایش ها هست اما درس الکترونیک ۳ برای مخابرات و الکترونیکه فقط.

توی درس تجزیه تحلیل سیگنال و سیستم هایاد میگیرید با فرکانس ها بازی کنید. تحلیلش کنید و بتونید به حالت دلخواهتون دربیاریدش. مثلا از یک سیگنال صدا که یک چیز پیوسته‌ست٬ یک سیگنال گسسته دیجیتال دربیارید بسازید. یا مثلا یک سیگنال ضعیف (فرکانس پایین) رو سوار یک سیگنال قوی بکنید بفرستید فاصله ای دور و بعدش اونجا دوباره تبدیلش کنید به سیگنال فرکانس پایین‌. یا مثلا یک سیگنال که معادله‌ش رو توی زمان دارید تبدیل کنید به یک سیگنال با معادله‌ فرکانسی. درس سیگنال برای تمام گرایش هاست. توی درس مخابرات هم ادامه سیگنال رو میخونید. مخابرات ۱ که مخابرات آنالوگه (یعنی سیگنال های پیوسته مثل صدا) برای تمام گرایش ها و مخابرات ۲ (سیگنال گسسته مثل اطلاعات ارسال تلگراف یا حتی صفر و یک کامپیوتر) برای گرایش مخابراته. مخابرات ۱ و ۲ روش های مختلفی هستند برای سیگنال. سیگنال پایه‌شه و مخابرات ۱ و ۲ تقریبا بازی کردن با سیگنالاست. سیگنال‌ها نویز میگیرن بعد نویزش مثلا یک چیز ثابت نیست که. یک معادله‌ای داره. بعد میخونید که نویز یک احتمالی داره و تابع احتمالی و آمار و احتمال هم اضافه میشه اینجا. سیگنال رو باید بلد باشید ولی مخابرات ها حفظیات زیاد دارند.

توی درس هایی مثل الکترومغناطیس (تمام گرایش ها) و میدان امواج و مایکرویو (مخصوص گرایش مخابرات) هم با امواج سروکله میزنید. مغناطیس تو مایه های همون دبیرستانه. بعد یه سری کارهای ریاضیاتی تو حالت های مختلف. مثلا موجی با یک معادله (که معادلش چیز پیچیده ایه) به یک جایی برخورد میکنه. چقدرش میره چقدر بازتاب میشه و وقتی بازتاب میشه چه شکلی میشه و ... پیچیدگی ماجرا تو ریاضیاتشه. چون موج عین آدم برخورد نمیکنه که. چندتا متغیر داره اولا. دوما بعضی جاهاش مشتق میخوره بعضی جاهاش انتگرال. اینا به هم وابسته هستند. هم میدان مغناطیسی هم میدان الکترونیکی. بعد بعضی موج ها عرضی میرن بعضیا طولی. بعد انتقال اینها روش های مختلف داره. میگم بیشتر داستان ریاضیاته.


درس کنترل خطی هم دارند همه گرایش ها که در واقع بررسی پایداری سیستم هاست. توضیح این درس کمی سخته. سیستم ها یک تابع ریاضیاتی دارند که یک چیزی رو منتقل میکنند. مثل یک ورودی میگیرند اون تابع رو بهش اعمال میکنن و میفرستن به خروجی. بعد خروجی ای که ما میگیریم ممکنه دلخواه ما نباشه و فاصله داشته باشه با ایده آلمون. پس یک فیدبک میگذارید که قسمتی از خروجی رو به ورودی اعمال میکنه و ورودی رو بیشتر یا کمتر میکنه. تا خروجی به حد مطلوب ما برسه. مثلا یک گرم کن که یک فیدبک داره که خروجی دمای آب رو با میزان مورد نظر ما سنجش میکنه اگر کمتر یا بیشتر بود دستور بیشتر کردن یا کمترکردن شعله رو میده. البته اینا ریاضیاتی توصیف میشه همش. بعد ما بررسی میکنیم که این سیستم پایدار هست یا نه. یعنی ممکنه دستگاه به جای کم کردن دما همین جوری هی دما رو بالا ببره تا مثلا گرم کن منفجر بشه؟

درس ماشین های الکتریکی ۱ و ۲ هم دارند همه گرایش ها. تبدیل انرژی مکانیکی به برق و برعکس. ژنراتور و موتور. درس های نسبتا آسونی هستند. کمی مغناطیس دارند و کمی مدار. درس ماشین ۳ مخصوص گرایش قدرته که درس سختی هم هست.

درس بررسی سیستم های قدرت ۱ که تمام گرایش ها دارند و بررسی ۲ مخصوص گرایش قدرته. مربوط میشه به بررسی نحوه انتقال در سیستم های قدرت نیروگاه. اینکه چجوری برق از نیروگاه منتقل میشه و پخش میشه. مدل سازی میشه. توی خطوط ولتاژ بالا بین خط های انتقال (سیم های رو دکل) ظرفیت خازنی و سلفی شکل میگیره. بین زمین و سیم حتی خازن شکل میگیره و ... برحسب طول خطوط مدل سازی میشن با مدارهای مختلف و حل میشن. بررسی ۱ نسبتا سبکه ولی میگن بررسی ۲ سخته.

اینا تقریبا درس های اصلی هستند. توی برق به شدت ریاضیات به کار میره + تحلیل. هرشاخش هم دنیاییه واسه خودش. مثلا همون سیگنال که گفتم دنیای پردازش صدا و تصویر عالمیه واسه خودش. یا درس الکترونیک که دنیایی از تکنولوژیه و روش ها و کارهای مختلف. هرکدومش هم لایه مختلفی از برقه و وقتی رو هم میذاریشون یک تصویری ساخته میشه. مثلا شما یک سیگنال صوتی میگیری بعدش میفرستیش توی یک فیلتر که مدار الکترونیکیه تا فقط یک قسمتی از فرکانسش رو برداری و بقیش رو حذف کنی بعدش اون رو میفرستی به یک سیستم کدکننده مخابراتی که دیجیتالش بکنه و کدگذاریش بکنه و ببرتش روی یک فرکانس بالاتر که بتونی بفرستیش به فاصله دور. بعدش این سیگنال رو از طریق یک خط انتقال مثل موج یا سیم میفرستی و اون سر یک دستگاهی این سیگنال رو میگیره و دیکد میکنه و دوباره تبدیل به صداش میکنه و ...


تا حد امکان سعی کردم برق رو توضیح بدم چیه ! درس های دیگه ای هم هست که دیگه وقتش نیست. دوستان برقی اگر تصحیحی پانوشتی چیزی دارن بیان اضافه کنن.
 

farhad-13

کاربر فعال
ارسال‌ها
29
امتیاز
17
نام مرکز سمپاد
شهید بهشتی
شهر
گنبد
دانشگاه
تهران
رشته دانشگاه
برق
پاسخ : بحث های عمومی دانشجویان برق

سلام
من برای انتخاب واحد ترم 3 باید حتما این درسا رو بردارم:
مدارهای الکتریکی 1
الکترومغناطیس
ریاضیات مهندسی
و چون واحد هام به حد نصاب برسه باید یکی یا هر دو تای اینا رو بردارم :
مدارهای منطقی
سیگنال سیستم

به نظرتون کدوم رو بردارم ؟؟؟! سیگنال میگن ریاضی مهندسی میخواد . و منطقی هم این ترم کامپیوتری ها بر میدارن و به این خاطر میگن
این ترم یکم سخت تر میگیرن.
از طرفی اگه یکیشونو بگیرم مجبورم 2 ، 3 تا عمومی بردارم تا حداقل 17 بشه ..... نظرتون در مورد 2 تا با هم چیه ؟؟؟؟
 

amparisay

کاربر فوق‌حرفه‌ای
ارسال‌ها
928
امتیاز
4,431
نام مرکز سمپاد
علامه حلی
شهر
تهران
سال فارغ التحصیلی
1386
مدال المپیاد
ندارم
دانشگاه
علم و صنعت
رشته دانشگاه
برق
تلگرام
اینستاگرام
پاسخ : بحث های عمومی دانشجویان برق

به نقل از farhad-13 :
سلام
من برای انتخاب واحد ترم 3 باید حتما این درسا رو بردارم:
مدارهای الکتریکی 1
الکترومغناطیس
ریاضیات مهندسی
و چون واحد هام به حد نصاب برسه باید یکی یا هر دو تای اینا رو بردارم :
مدارهای منطقی
سیگنال سیستم

به نظرتون کدوم رو بردارم ؟؟؟! سیگنال میگن ریاضی مهندسی میخواد . و منطقی هم این ترم کامپیوتری ها بر میدارن و به این خاطر میگن
این ترم یکم سخت تر میگیرن.
از طرفی اگه یکیشونو بگیرم مجبورم 2 ، 3 تا عمومی بردارم تا حداقل 17 بشه ..... نظرتون در مورد 2 تا با هم چیه ؟؟؟؟
سیگنال اصلا فک کنم پیش نیازش ریاضی مهندسیه. مدار منطقی رو هم بردار، سخت و آسون گرفتنش زیاد تفاوتی نمی کنه، درس آسونیه.
 

امیرحسین

کاربر فوق‌حرفه‌ای
ارسال‌ها
1,075
امتیاز
15,617
نام مرکز سمپاد
شهید بهشتی
شهر
بوشهر
سال فارغ التحصیلی
91
دانشگاه
خواجه نصیر
رشته دانشگاه
مهندسی برق
پاسخ : بحث های عمومی دانشجویان برق

به نقل از farhad-13 :
سلام
من برای انتخاب واحد ترم 3 باید حتما این درسا رو بردارم:
مدارهای الکتریکی 1
الکترومغناطیس
ریاضیات مهندسی
و چون واحد هام ...............
این ترم خودش به خاطر مدار 1 و مغتاطیس ترم وقت گیریه حالا بعضی جاها هم ریاضی مهندسی سخت گیری بیجا می کنند
در کل حتی اکه مشکل پیشنیازی هم نبود نباید درس سیگنال بگیری که درسیه که انرژی و کار زیادی می خواد
مدار منطقی هم درسی هست رون و راحت معمولا ترم 4 می گیرن که از فشار این ترم کن کنند حالا اگه مجبوری بگیر
نیازی نیست با عمومی پر کنی
می تونی از درس های پایه کمک بگیری برای پر کردن
مثل محاسبات و یا آمار احتمالات مهندسی(اگه آمار پاس نکردی)
آز فیزیک 2 هم یادت نره که پیش نیازه بقیه آز هاست بگیریش
 

yesampadi

کاربر فعال
ارسال‌ها
67
امتیاز
396
نام مرکز سمپاد
فرزانگان1
شهر
مشهد
دانشگاه
سراسری یزد
رشته دانشگاه
برق..
پاسخ : بحث های عمومی دانشجویان برق

امیدوارم به زودی به این جمع بپیوندم x:
آقا خیلیا میگن برق خیلی سخته آره؟؟؟ :-s
ولی من انتخاب اولمو برق زدم چون دوسش دارم x:
سخته؟؟ :-s :-ss
 

amparisay

کاربر فوق‌حرفه‌ای
ارسال‌ها
928
امتیاز
4,431
نام مرکز سمپاد
علامه حلی
شهر
تهران
سال فارغ التحصیلی
1386
مدال المپیاد
ندارم
دانشگاه
علم و صنعت
رشته دانشگاه
برق
تلگرام
اینستاگرام
پاسخ : بحث های عمومی دانشجویان برق

به نقل از yesampadi :
امیدوارم به زودی به این جمع بپیوندم x:
آقا خیلیا میگن برق خیلی سخته آره؟؟؟ :-s
ولی من انتخاب اولمو برق زدم چون دوسش دارم x:
سخته؟؟ :-s :-ss
آره سخته. اما خوب هرچیز خوبی سخته دیگه...!
 
  • شروع کننده موضوع
  • #252

sdkpz

کاربر فوق‌فعال
ارسال‌ها
121
امتیاز
282
نام مرکز سمپاد
فرزانگان
شهر
کرمان
سال فارغ التحصیلی
90
مدال المپیاد
فیزیک
دانشگاه
باهنر-امیرکبیر
رشته دانشگاه
برق - مخابرات میدان
پاسخ : بحث های عمومی دانشجویان برق


من برای انتخاب واحد ترم 3 باید حتما این درسا رو بردارم:
مدارهای الکتریکی 1
الکترومغناطیس
ریاضیات مهندسی
و چون واحد هام به حد نصاب برسه باید یکی یا هر دو تای اینا رو بردارم :
مدارهای منطقی
سیگنال سیستم


اندازه گیری الکتریکی نیست دیگه تو چارت؟ خیلی درس خوبی بود برا ‍پر کردن واحد تو ترم ۳ !
محاسبات عددی هم خوبه.
ولی بین سیگنال و منطقی اگه بخوای حتما یکی رو برداری منطقی بهتره.
 

امیرحسین

کاربر فوق‌حرفه‌ای
ارسال‌ها
1,075
امتیاز
15,617
نام مرکز سمپاد
شهید بهشتی
شهر
بوشهر
سال فارغ التحصیلی
91
دانشگاه
خواجه نصیر
رشته دانشگاه
مهندسی برق
پاسخ : بحث های عمومی دانشجویان برق

به نقل از sdkpz :
اندازه گیری الکتریکی نیست دیگه تو چارت؟ خیلی درس خوبی بود برا ‍پر کردن واحد تو ترم ۳ !
محاسبات عددی هم خوبه.
ولی بین سیگنال و منطقی اگه بخوای حتما یکی رو برداری منطقی بهتره.

اندازه رو دیگه برداشتن من آخرین نسل بودم اندازه پاس کرده :D
الان یه دونه 1 واخدی هم اضافه کردن به نام آشنایی با مهندسی برق فکر کنم:)
 
  • لایک
امتیازات: sdkpz

robo94

عــلــــی (مهندس سابق)
ارسال‌ها
781
امتیاز
1,702
نام مرکز سمپاد
دبيرستان شهيد اژه اى
شهر
اصفهان/تهران
سال فارغ التحصیلی
91
دانشگاه
تـــهـــران (دانشکده فنـے )
رشته دانشگاه
مهندسی بــرق
پاسخ : بحث های عمومی دانشجویان برق

سلاممن برای انتخاب واحد ترم 3 باید حتما این درسا رو بردارم:مدارهای الکتریکی 1الکترومغناطیسریاضیات مهندسیو چون واحد هام به حد نصاب برسه باید یکی یا هر دو تای اینا رو بردارم :مدارهای منطقیسیگنال سیستمبه نظرتون کدوم رو بردارم ؟؟؟! سیگنال میگن ریاضی مهندسی میخواد . و منطقی هم این ترم کامپیوتری ها بر میدارن و به این خاطر میگناین ترم یکم سخت تر میگیرن.از طرفی اگه یکیشونو بگیرم مجبورم 2 ، 3 تا عمومی بردارم تا حداقل 17 بشه ..... نظرتون در مورد 2 تا با هم چیه ؟؟؟؟



منطقی تو دانشگاه تهران درس وقت گیریه حدود 14 تا همورک داره و 6 تا CA هم روزای شنبه و دوشنبه یکیش یا هر دوش رو باید تا بعد از ظهر یا عصر وایسی تا همورک هاشو حل کنی همم تایم زیادی از آخر هفته هاتو CA ها میگیرن و همورک ها یه نمره ی کل و CA ها 3 نمره ی کلن و نمیشه سرسری گرفتشون و همورک ها رو حل نکنه آدم تو میان ترم و پایان ترم میمونه برای همین کپ توصیه زیادی نمیشه

مدار یک هر هفته همورک میده
الکترومغناطیس بستگی به استادش داره درسش سخته باید خوندش و وقت گذاشت روش و خب همورک هم داره ولی ممکنه همورکاش کمتر از مدار باشه به استادش ربط داره. که با وجود منطقی خیلی فشار روت زیاد میشه و عموما امتحان الکمغ و منطقی تو یه روزن امسالو ندیدم البته
سیگنال رو اگه رسید حتما حتما بردار و درس خیلی بهتریه نسبت به منطقی نسبت به ترم 3 چون همورکاش کمتره CA هاشم روتینه و وقت نمیگیره و با ریاضی مهندسی هم نیازه و مبحث مشترک داره -سری و تبدیل فوریه-
اگه آمار با محاسبات پاس نکردی که حتما این ترم پاس کن که گویا پاس کردی جفتشو


اندازه الکتریکی هم درس قدرتیاس و اختیاریه برای بقیه


بهترین کار اینه که ریضمو و الکمغ و مدار و سیگنال برداری این 12 واحد
یه عمومی که بشه چهارده تا یه زبان تخصصی که بشه 16 تا
یه آز فیزیک 2 که بشه 17 تا
اگه تربیت 2 برنداشتی هم بردار که بشه 18 تا


اگه هم 37 یا 38 تا پاس کردی 16-17 واحد بسه




 

Shahdoost

کاربر جدید
ارسال‌ها
4
امتیاز
4
نام مرکز سمپاد
رضوی
شهر
تهران
دانشگاه
امیرکبیر
رشته دانشگاه
برق

soheilkahkeshan

کاربر حرفه‌ای
ارسال‌ها
351
امتیاز
358
نام مرکز سمپاد
شهيد بهشتي بروجرد
شهر
بروجرد
دانشگاه
علم و صنعت تهران
رشته دانشگاه
برق الکترونیک
پاسخ : بحث های عمومی دانشجویان برق

به نقل از amparisay :
سیگنال اصلا فک کنم پیش نیازش ریاضی مهندسیه. مدار منطقی رو هم بردار، سخت و آسون گرفتنش زیاد تفاوتی نمی کنه، درس آسونیه.


سلام در دانشگاه ما ( علم و صنعت) بچه ها سیگنال رو همراه ریاضی مهندسی در ترم 3 بر میدارن واسه ما همنیازن این 2 تا اگه با هم بر داریم...سایر درسایی که تو این ترم بر میداریم: مدار2 /الکترومغناتیس / حتی اگر استاد ایکس الکترونیک 1 ارایه بده باهاش بر میداریم که این ترم نداد بر نداشتیم!!!
جالبه واسه ما مدار منطقی پیش نیازش الک 1 هستش!!
 

amparisay

کاربر فوق‌حرفه‌ای
ارسال‌ها
928
امتیاز
4,431
نام مرکز سمپاد
علامه حلی
شهر
تهران
سال فارغ التحصیلی
1386
مدال المپیاد
ندارم
دانشگاه
علم و صنعت
رشته دانشگاه
برق
تلگرام
اینستاگرام
پاسخ : بحث های عمومی دانشجویان برق

به نقل از سهيل طباطبايي :
سلام در دانشگاه ما ( علم و صنعت) بچه ها سیگنال رو همراه ریاضی مهندسی در ترم 3 بر میدارن واسه ما همنیازن این 2 تا اگه با هم بر داریم...سایر درسایی که تو این ترم بر میداریم: مدار2 /الکترومغناتیس / حتی اگر استاد ایکس الکترونیک 1 ارایه بده باهاش بر میداریم که این ترم نداد بر نداشتیم!!!
جالبه واسه ما مدار منطقی پیش نیازش الک 1 هستش!!
مدار منطقی رو بخوان درست درس بدن باید پیش نیازش الک باشه. اینکه بگن توی گیتها چطوریه نیاز داره الک 1 رو بلد باشی.
 

Admin2

لنگر انداخته
عضو کادر مدیریت
مدیر کل
ارسال‌ها
7,594
امتیاز
37,025
نام مرکز سمپاد
علامه حلی
شهر
تهران
سال فارغ التحصیلی
1389
پاسخ : بحث های عمومی دانشجویان برق

معمولا درس نمیدن. مدار منطقی در اصل مدارات الکترونیک هستند ولی تو درس مدار منطقی صرفا با یک نماد نشون داده میشن برحسب کارکردشون. کسی نمیره داخلشون رو درس بده که چیه. البته چیز خاصی هم نیست.
 

niloooofar

کاربر حرفه‌ای
ارسال‌ها
362
امتیاز
1,493
نام مرکز سمپاد
فرزانگان
شهر
خرم آباد
سال فارغ التحصیلی
93
مدال المپیاد
مرحله اول المپیاد شیمی سال دوم و سوم، مرحله اول المپیاد فیزیک سال سوم نفر اول المپیاد ریاضی استانی نفر چهارم المپیاد فیزیک استانی
دانشگاه
امیر کبیر
رشته دانشگاه
برق الکترونیک
اینستاگرام
پاسخ : بحث های عمومی دانشجویان برق

منم برقی شدم رفت :D :D :D :D
 

amparisay

کاربر فوق‌حرفه‌ای
ارسال‌ها
928
امتیاز
4,431
نام مرکز سمپاد
علامه حلی
شهر
تهران
سال فارغ التحصیلی
1386
مدال المپیاد
ندارم
دانشگاه
علم و صنعت
رشته دانشگاه
برق
تلگرام
اینستاگرام
پاسخ : بحث های عمومی دانشجویان برق

چرا محمد، به ما درس دادن. خیلی هم جالب بود! :) اما خوب اطلاعات الکترونیک نیاز داره به هر حال...!
 
بالا