• اگر سمپادی هستی همین الان عضو شو :
    ثبت نام عضویت

کدام دانش آموز « مقلد یا متفکر » ؟

يه سمپادي چه جور دانش اموزيه؟

  • كسي كه با فكر ونواوري پيش ميره و تفكر انتقادي داره

    رای‌ها: 23 92.0%
  • مقلد معلم

    رای‌ها: 2 8.0%

  • رای‌دهندگان
    25
  • شروع کننده موضوع
  • #1

نگار

کاربر حرفه‌ای
ارسال‌ها
381
امتیاز
2,756
نام مرکز سمپاد
فرزانگان جامع(سه)
شهر
تهران
سال فارغ التحصیلی
96
رشته دانشگاه
بیوتکنولوژِی
[کدام دانش آموز « مقلد یا متفکر » ؟ :-?

کسانی که سوال دارند می توانند دستهایشان را بالا ببرند . بلند شو بایست و سوالات را بگو . کجا را نفهمیدید تا من دوباره بگویم . زیر این جمله ها خط بکشید . مهم است . مهم . مهم ... این یک دیالوگ تک نفره از هزاران کلاسی است که شاگردان تنها می توانند قسمتی از جملات معلم
یا کتاب را که نفهمیده اند ، بپرسند . شنوندگی جزو جدا نشدنی از کلاس های ماست .
این کلاس ها را به وفور در همه جا می توانید بیابید . در حقیقت همه ما شاگردانی هستیم که یک شنونده خوب بودن را یاد گرفته ایم و برق شک ، اعتراض و تجربه گری در ما افول کرده است .
تا سال های 1970 آموزش و پرورش مساوی با مقدار آموزش فرد بر اساس سال هایی که به تحصیل اشتغال داشته که بر حسب نوع و سطح مدارک تحصیلی اخذ شده اندازه گیری می شد از دیدگاه گسترده تری که در اوایل دهه 1970 متجلی شد ، آموزش و پرورش به فرآیندی فراگیرتر عنوان می شد . این مفهوم گسترده به هیچ وجه از اهمیت نظام های آموزش و پرورش رسمی نکاست بلکه به طیف کاملی از نیازهای مهم برای یادگیری در سراسر زندگی توجه داشت . هر چند که گستره و تاثیر بسیاری از این نوآوری ها در آن زمان محدود به تغییر در بخشی از برنامه درسی یا معرفی روش های تدریس نو با وسایل کمک آموزشی بود .در اين روش دبيران به دانش اموز محوري روي اورده بودند
اماواما........

این رویکرد(اولي) روش شناختی امروزه کاملا منسوخ است ولی ما هنوز در چنبره آن گرفتاریم ، تاکید بسیاری که بر تعاریف و حفظیات از نظام :-\ آموزشی ما می شود . محصول همین دیدگاه است .
اما در جهان امروز كه چنين چيزي در مدارس ساير كشور ها در حال ترويج وتثبيت است
آيا مدارس سمپاد نيز دراموزش دروس به اين روش موفق بوده اند؟ :-??
ايا ميتوان اين موضوع را نقطه ي عطفي در سمپاد دانست؟ 8->
اگر غير از اين است اصلا ايا اين روش مفيد مي باشد؟ #- :-/ :-wo
چگونه ميتوان آن را ترويج كرد. :-/
 

ایلیا

لنگر انداخته
ارسال‌ها
2,799
امتیاز
15,064
نام مرکز سمپاد
حلی
شهر
تهران
سال فارغ التحصیلی
97
مدال المپیاد
تلاشی بیهوده در المپیاد زیست شناسی!
دانشگاه
هنر تهران
رشته دانشگاه
عکاسی
پاسخ : کدام دانش آموز « مقلد یا متفکر » ؟

به نقل از star girl :
[کدام دانش آموز « مقلد یا متفکر » ؟ :-?

کسانی که سوال دارند می توانند دستهایشان را بالا ببرند . بلند شو بایست و سوالات را بگو . کجا را نفهمیدید تا من دوباره بگویم . زیر این جمله ها خط بکشید . مهم است . مهم . مهم ... این یک دیالوگ تک نفره از هزاران کلاسی است که شاگردان تنها می توانند قسمتی از جملات معلم
یا کتاب را که نفهمیده اند ، بپرسند . شنوندگی جزو جدا نشدنی از کلاس های ماست .
این کلاس ها را به وفور در همه جا می توانید بیابید . در حقیقت همه ما شاگردانی هستیم که یک شنونده خوب بودن را یاد گرفته ایم و برق شک ، اعتراض و تجربه گری در ما افول کرده است .
تا سال های 1970 آموزش و پرورش مساوی با مقدار آموزش فرد بر اساس سال هایی که به تحصیل اشتغال داشته که بر حسب نوع و سطح مدارک تحصیلی اخذ شده اندازه گیری می شد از دیدگاه گسترده تری که در اوایل دهه 1970 متجلی شد ، آموزش و پرورش به فرآیندی فراگیرتر عنوان می شد . این مفهوم گسترده به هیچ وجه از اهمیت نظام های آموزش و پرورش رسمی نکاست بلکه به طیف کاملی از نیازهای مهم برای یادگیری در سراسر زندگی توجه داشت . هر چند که گستره و تاثیر بسیاری از این نوآوری ها در آن زمان محدود به تغییر در بخشی از برنامه درسی یا معرفی روش های تدریس نو با وسایل کمک آموزشی بود .در اين روش دبيران به دانش اموز محوري روي اورده بودند
اماواما........

این رویکرد(اولي) روش شناختی امروزه کاملا منسوخ است ولی ما هنوز در چنبره آن گرفتاریم ، تاکید بسیاری که بر تعاریف و حفظیات از نظام :-\ آموزشی ما می شود . محصول همین دیدگاه است .
اما در جهان امروز كه چنين چيزي در مدارس ساير كشور ها در حال ترويج وتثبيت است
آيا مدارس سمپاد نيز دراموزش دروس به اين روش موفق بوده اند؟ :-??
ايا ميتوان اين موضوع را نقطه ي عطفي در سمپاد دانست؟ 8->
اگر غير از اين است اصلا ايا اين روش مفيد مي باشد؟ #- :-/ :-wo
چگونه ميتوان آن را ترويج كرد. :-/
با اجازتون دیالوگ که تک نفره نمیشه اصلا تک نفره ی دیالوگ میشه مونولوگ :-"
اما اصل مطلب:
خب تو مدرسه ی ما که 90% کلاسا مونولوگه.خ.ب نتیجش هم خسته کنندگیه کلاساس.اگه همه کلاسا مثل کلاس فیزیکمون تعاملی بود خیلی تاثیر داشت تو سطح درس بچه ها اگه همون درس فیزیک به اون سنگینی رو یه معلم مونولوگ محور اداره میکرد ما هیچی ازش نمیفهمیدیم :-" اما الان که تعاملیه کلاس درکمون خیلی بیشتر شده
 

sanaz15

کاربر فعال
ارسال‌ها
63
امتیاز
83
نام مرکز سمپاد
راهنمایی فرزانگان
شهر
تهران
پاسخ : کدام دانش آموز « مقلد یا متفکر » ؟

100 % متفکر . اصلا سمپادی که خلاق نباشه دانش اموز نیست
 

sh.kh1377

کاربر فوق‌حرفه‌ای
ارسال‌ها
732
امتیاز
2,445
نام مرکز سمپاد
دبیرستان فرزانگان 1
شهر
تهران
مدال المپیاد
نقره ی زیست دوره هجده و طلای دوره نوزده
پاسخ : کدام دانش آموز « مقلد یا متفکر » ؟

این یه چیزه واضحه که باید چی باشه ... ولی رفته رفته دقیقا داره میشه مقلد متاسفانه :|
 
ارسال‌ها
599
امتیاز
6,845
نام مرکز سمپاد
فرزانگان
شهر
شهر خشن
سال فارغ التحصیلی
98
مدال المپیاد
زیستی ناکام
رشته دانشگاه
پزشکی
پاسخ : کدام دانش آموز « مقلد یا متفکر » ؟

اگه فردی بتونه از هر دو تاش پیروی کُنه خیلی خوب میشه.
مقلد ازین جهت خوبه که بالاخره معلم یه سری تجربیاتی داره و اینا رُ به مام پیشنهاد میده.
شاگرد متفکر هم که خوبی های مختص به خودشُ داره.
 

naeemeh

کاربر فعال
ارسال‌ها
47
امتیاز
93
نام مرکز سمپاد
فرزانگان
شهر
مرند
پاسخ : کدام دانش آموز « مقلد یا متفکر » ؟

ما از معلمامون سوال که میپرسیم میگه تو کتاب نیست پس منم نمیگم.الان من چجوری متفکر باشم عایا؟ولی به نظرم دانش آموزا مخصوصا سمپادیا باید متفکر باشن 8->
 
بالا