• اگر سمپادی هستی همین الان عضو شو :
    ثبت نام عضویت

خبرگزاری سمپادیا

meli_sampad

کاربر فوق‌حرفه‌ای
ارسال‌ها
715
امتیاز
8,175
پاسخ : خبرگزاری سمپادیا

اعلام برنده‌ی مسابقه‌ی بدون نشان

مدّتی پیش به مناسبت بازگشایی مدارس مسابقه‌ای با عنوان عکس کیف شما برگزار شد . حدود یک هفته‌ی پیش مهلت این مسابقه به اتمام رسید و برنده‌ اعلام شد. امّا از آن‌جایی که این مسابقه جدا از مسابقات دوره‌ای عکّاسی بود ؛ جایزه‌ی sRina تعداد لایک‌هایی است که سایر کاربران به عکس ایشان داده‌اند.
 

swz

کاربر فوق‌حرفه‌ای
ارسال‌ها
903
امتیاز
10,059
پاسخ : خبرگزاری سمپادیا

گزارش كار رفتگران طبيعت

چندی پیش طرح رفتگران طبیعت سمپادیا به اجرا در آمد؛ در این طرح جمعی از کاربران سایت به جمع‌آوری زباله از شهر خود می‌پردازند تا قدمی برای کمک به محیط‌زندگی خود بردارند. این طرح باعث می‌شود که ما یاد بگیریم که برای تغییر، از خودمان شروع کنیم.
پس از صحبت‌ها و برنامه‌ریزی‌ها، این طرح در شهرهای مشهد و تهران برگزار شد. سمپادی‌های مشهد در پارک خورشید و سمپادی‌های تهران در دربند به حفظ محیط زیست پرداختند. این دو گروه با جمع کردن زباله‌ها از محل‌های گفته شده، علاوه بر کمک به طبیعت، به دیگر افراد هم تلنگری زدند بلکه روزی برسد تا همه یاد بگیریم که می‌توانیم به محیط‌زیست کمک کنیم، می‌توانیم زباله‌های خود را روی زمین نریزیم و به دیگران هم این را یاد دهیم.
پس از اجرای این دو طرح، گزارش کارهایی از آنها در سایت منتشر شده است، که برای دیدن گزارش کار مشهد می‌توانید به تاپیک رفتگران طبیعت سمپادیا؛ مشهد و برای دیدن گزارش کار تهران به تاپیک گزارش کار گروهی مراجعه کنید. گفتنى است اين طرح مفيد و جالب از كارهاى اجرا شده توسط lab0o مدير سابق انجمن محيط زيست مى باشد.
در صورتی که فکر می‌کنید توانایی ِ اجرای این طرح را در شهر خود دارید، با کاربران شهر خود صحبت کرده و این طرح را در شهر خود به اجرا درآورید. مطمئناً با این کار کمک بزرگی به محل زندگی ِ خود خواهید کرد.
امید است که باز هم شاهد چنین برنامه‌هایی توسط کاربران سمپادیا باشیم.
 

meli_sampad

کاربر فوق‌حرفه‌ای
ارسال‌ها
715
امتیاز
8,175
پاسخ : خبرگزاری سمپادیا

برترینِ برترین‌ها

چند روزی از اعلام نظرسنجی برترین تاپیک فیلم‌شناسی گذشت و مهلتی هم برای سامان دادن تاپیک‌ها به صاحبان آن‌ها داده شد. بعد از این مهلت چند‌هفته‌ای 4 تاپیک برتر توسط مدیران انتخاب شدند و مجوّز راهیابی به مرحله‌ی نظرسنجی را یافتند. امّا بالاخره برترین تاپیک هم از بین برترین‌ها انتخاب شد و اضافه‌ بر مهم شدن آن؛ صاحب تاپیک؛ علی‌رضا ح. نشان " تولید محتوا " دریافت کرد.
هم‌اکنون شما می‌توانید در نظرسنجی برترین تاپیک فیلم‌شناسی به نقد و بررسی تاپیک‌های مربوطه بپردازید.
 

babak_eb

کاربر فوق‌حرفه‌ای
ارسال‌ها
686
امتیاز
2,270
نام مرکز سمپاد
شهید اژه ای ۱
شهر
اصفهان
سال فارغ التحصیلی
91
رشته دانشگاه
روانشناسی
اینستاگرام
-
چرخ دنده های نیما هم پیدا شد!


در اولین ساعات روز جمعه، دوازدهم مهر ماه نود و دو، یکی از مدیران کل سایت استعفا داد.
از جمله فعالیت های نیما میتوان به طرح بنیاد کودک سمپادیا اشاره کرد. برگزاری اولین گردهمایی رسمی سمپادیا و بنیاد کودک در مشهد نیز، با سرپرستی وی، صورت گرفت.
هم اکنون نیز شماره تلفن طرح، جهت هماهنگی های طرح بنیاد کودک، در بانگ نیما موجود است.
یکی از ویژگی های منحصر به فرد از نیما، پست های نیمایی بود.
وی در دوره ای از فعالیت خود، پست هایی طولانی و دلنشین در حرف بزن داشت. پست هایی پرطرفدار و با تعداد لایک های قابل توجه. اما پس از مدتی، دیگر خبری از پست های نیمایی نبوده و نیست.
او بر روی صندلی داغ نیز نشسته و پاسخگوی سوالات کاربران دیگر بوده است.
او که در رشته مهندسی مکانیک در دانشگاه فردوسی مشهد در حال تحصیل است، اخیرا در تاپیک سمپادی های دانشگاه فردوسی به بحث و تبادل نظر و همچنین راهنمایی دانشجویان جدید میپردازد.
همچنین او، تاپیک های ارزشمندی در انجمن های ریاضیات و گفت و شنود اجتماعی دارد.

درهرحال، نیما یکی از کاربران خوب و مدیران لایق سایت بوده و هست.
موارد گفته شده، تنها گوشه ای از فعالیت های وی در سمپادیا بود.
بی شک زحمات بی دریغ وی، تاثیر بسیاری بر روند کاری سایت سمپادیا داشته و خواهد داشت.
خبرگزاری سمپادیا از طرف خود و تمامی کاربران سایت از او تشکر کرده و برای وی، سلامتی و موفقیت های روزافزون را آرزومند است.
 

meli_sampad

کاربر فوق‌حرفه‌ای
ارسال‌ها
715
امتیاز
8,175
پاسخ : خبرگزاری سمپادیا

هنر بدون سرپرست

حدود یک هفته‌ای هست که سحر از مدیریت انجمن هنر کناره‌گیری کرده است. هم‌زمان با این کناره‌گیری فعّالیّت‌ سحر در سایت به شدّت کاهش یافته و بانگ جدیدش خبر از ادامه‌ی این روند می‌دهد. دلیل این کناره‌گیری هنوز مشخّص نیست امّا امیدواریم مدیر جدید همچون سحر لیاقت مدیریّت این انجمن را داشته باشد.
لازم به ذکر است که افراد علاقمند به مدیریّت انجمن‌های بی‌سرپرستی چون هنر می‌توانند آمادگی خود را به مدیران داخلی اعلام کرده و پس از تأیید صلاحیّت‌شان مدیریّت انجمن را برعهده بگیرند.
 

meli_sampad

کاربر فوق‌حرفه‌ای
ارسال‌ها
715
امتیاز
8,175
پاسخ : خبرگزاری سمپادیا

کارگاه عکّاسی، روبه تعطیلی!

بعد از استقبال خوب کاربران از آخرین مسابقه‌ی عکّاسی ، امیرحسین با ایجاد کارگاه آموزش عکّاسی سعی در تقویت عکّاسی علاقمندان داشت و برای آموزش بهتر هنرجویان ظرفیّت کلاس خود را 10 نفره اعلام کرد. این کارگاه آموزشی تا مدّتی پیش با روند بسیار خوبی به کار خود ادامه می‌داد ؛ امّا ناگهان کار این گروه تقریباً متوقّف شد، تا جایی که امیرحسین خبر از منحل کردن احتمالی کارگاه می‌دهد.
با توجّه به این‌ که در فراخوان جذب هنرجو گفته شده بود افرادی که پایبند هستند و تا پایان دوره‌ی آموزشی در این کارگاه شرکت خواهند کرد ، ثبت نام کنند ؛ این عدم پیگیری کارگاه توسّط هنرجویان نگران‌کننده به نظر می‌رسد و می‌تواند مانع برگزاری دوره‌های بعدی این کارگاه آموزشی باشد.
امیدواریم هرچه زودتر دوربین‌های هنرجویان ساخته شده و عکس‌هایشان در تاپیک مشاهده شود.
 

swz

کاربر فوق‌حرفه‌ای
ارسال‌ها
903
امتیاز
10,059
پاسخ : خبرگزاری سمپادیا

شعر سپيد در ترازوى نقد

شعر پارسی به غیر از مسابقات شعرخوانی که هر چند ماه یکبار برگزار می گردد، از جمله ی بی سر و صدا ترین انجمن های سایت است که هر چند روز یکی از شاعران سایت، با شعری جدید یکی از تاپیک های آن را در لیست موضوعات جدید ارسال شده قرار میدهد.
اما یکی از موضوعاتی که هر چند مدت، این انجمن را به محیط بحث و بررسی تبدیل می کند، بحث همیشگی شعر سپید یا کهن است!
این روزها هم این موضوع تکراری و پایان ناپذیر بار دیگر مطرح شده و افرادی از هر دو نوع ادبی، نظرات خود را پیرامون سپید و کهن مطرح می کنند.
چهارشنبه تاپیک نگاه ِ تحلیلی به اشعار سپید توسط ساحـــره، در انجمن شعر پارسی زده شد.
در پست اول تاپیک ساحره به بیان ویژگی‌ها و نکات مثبت و همین‌طور تجارب خود درباره‌ی شعر سپید پرداخت و از کاربران تقاضا کرد تا نظرات موافق یا مخالف خود را دراین‌باره بگویند.
در جواب ساحره، ناطق به بیان نظرات خود پرداخت و گفتگو بین ساحره و ناطق همچنان ادامه دارد.
ساحره که خود یکی از سپید سرایان سایت است، یک تنه و به عنوان نماینده ی علاقه مندان سپید در این بحث ها حضور دارد.
در صورتی که موافق یا مخالف این سبک از شعر هستید، به این تاپیک رفته و نظرات خود را به نمایش بگذارید.
 

hamidreza96

کاربر حرفه‌ای
ارسال‌ها
513
امتیاز
5,056
نام مرکز سمپاد
× هاشمی نژاد II
شهر
× مشهد
مدال المپیاد
× نوچ ، جوونیام میخواستم برم شیمی پشیمون شدم
دانشگاه
× هرجا خدا بخواد
پاسخ : خبرگزاری سمپادیا

جذابیت خبرگزاری ته کشید ؛ پیوست : عکس ته دیگ (طنز)


چند وقتی هست که دیگه خبرگزاری سمپادیا بازدیدهای گذشته خودش را از دست داده است قصد داریم در این خبر دلایل این امر را به زبان طنز واکاوی کنیم.

1. خب ، من برای پیدا کردن این دلایل با دکتر میم.الف (کارشناس ارشد در همه ی مسائل) مکاتباتی داشتم. ایشون اولین پیشنهادش این بود که بگیم خبرگزاری از همه ی تاپیک ها بیشتر بازدید کننده داره توی سایت. پرسیدم یعنی دکتر دروغ بگیم ؟ گفت نیازی نیست دروغ بگین ، چند وقتیه تعداد خبرها کم شده ، در همین حال سرور سایت هم درست شده. استنتاج میکنیم که بخاطر رونق خبرگزاری سرور قادر به ساپورت تعداد زیاد بازدید کنندگان نبوده. من شخصا از این استنتاج چند روزی انگشت به دهن موندم.

2. یکی دیگه از دلایل هم این نشریات زردن. با تیترهای زردشون رونق رو از خبرگزاری های وزینی مثل خبرگزاری سمپادیا گرفتن. وگرنه که خبرگزاری ما از لحاظ ژورنالیستی به غایت توانمند و چیره دسته.

3. فراموش نشه که کفگیر به ته دیگه خورده. خبری نیست آقا. نه مدیرا با هم درگیری لفظی پیدا میکنن نه مسابقه ای برگزار میشه. نه ستاره ی کسی میره ، نه ستاره ی کسی میاد (خدا ستاره های همه رو به سلامت به مقصد برسونه).مدارکشم موجوده که به پیوست خدمت شما نشان داده میشه :

10207709686685028142.jpg

4. دلیل عمده هم میتونه این باشه که خبرگزاری ما نه زبونش فرنگیه نه فیلتره. برای بعضی کاربرای سایت اصلا افت داره که به خبرگزاری سر بزنن که انگلیسی نباشه یا حداقل فیلتر نباشه. مگه خبرگزاری های بدون فیلتر خبر درست هم میذارن اصلا ؟

5. در آخر تصمیم گرفتم سوزنی هم به خودمون بزنیم ، ببینیم آیا خود نویسنده ها تقصیری دارن ؟

کهربا : از اونجائی که این حقیر سراپا تقصیر (خودم) قصد دشمن تراشی اون هم از نوع مدیر بالا دستو نداره پس سعی میکنم از کهربا انتقاد نکنم. البته ناگفته نمونه که ایشون آخرین بار توی صف بانک مرکزی برای خریدن تاکا (واحد پول بنگلادش) به قیمت مرجع برای پرداخت حقوق های عقب افتاده نویسنده ها دیده شده.

..باران.. ، melika :‌) ، ص‌ـاد. : این سه نفر هم گویا دیگه از خجالت تک تک تاپیک ها در اومدن. تاپیکی نیست که دربارش خبر ننوشته باشن. از خطاطی پرسیدن که چجوری خطاط خوبی بشیم پاسخ داد فقط بنویس و بنویس و بنویس. به نظرم اگه از این سه نفر هم بپرسیم چجوری نویسنده خوبی بشیم پاسخ بدن : بنویس و بنویس و بنویس

بابکـــ : شنیده ها حاکی از اینه که طرح اولیه نیروگاه فردو هم از ذهن ایشون تراوش کرده. در بعضی محافل هم شنیده میشه که با حفظ سمت توی مدیریت گفت و شنود و مدیر داخلی و نویسندگی خبرگزاری به مسئولیت جوجه های یک روزه توی مرغ داری مرکزی شهر نورآباد ممسنی نایل شده. البته ناگفته نمونه که با جدیت تمامی این کارارو دنبال میکنه و تاحالا کم کاری ازش گزارش نشده. حتی بعضی وقتا در سه جای مخلتف هم زمان دیده شده. اصلا در عرفان بابک زمان و مکان معنی نداره ، فقط لقاء یار مهمه

๖ۣۜĦ@ɱɨƉ 96 : از اونجائی که من به شدت آدم دموکراتی هستم به همه اجازه میدم ازم انتقاد کنن. از انتقاد هم ناراحت نمیشم و کینه به دل نمیگیرم. البته درسته که کینه ای نیستم ولی حافظم قویه
 

پژواک

کاربر فوق‌حرفه‌ای
ارسال‌ها
585
امتیاز
3,656
نام مرکز سمپاد
فرزانگان
شهر
کرج
سال فارغ التحصیلی
95
-ویژه مدیرگزینی بین دوره ای

این چند نفر...

پس از پایان مهلت ارسال درخواست ها برای مدیرگزینی بین دوره ای، زمان بررسی صلاحیت ها توسط مدیران داخلی آغاز شده و این مرحله تا چند روز ادامه خواهد داشت. no one، مدیر داخلی سایت، در این باره اضافه کرد: "درباره ی زمان دقیق اعلام نتایج نهایی نمی توان با قطعیت سخن گفت." وی زمان حدودی اتمام بررسی ها را پس از یک هفته تخمین زد.
اما دیده شدن نام "گفت و شنود اجتماعی" در لیست انجمن های این دوره، باعث شد تا اهمیت مدیرگزینی بین دوره ای مهرماه 92 افزایش یابد. انجمنی که "حرف بزن"، "خانواده ی سمپادیا"، "شب نشینی ها" و موضوعات بحث برانگیز اجتماعی را در خود دارد و به جرات می توان آن را یکی از مهمترین انجمن های سایت قلمداد کرد.
روند کند ثبت نام افراد برای مدیریت گفت و شنود تا اواسط هفته ی گذشته، نگران کننده به نظر میرسید تا اینکه در روز های اخیر، تعداد درخواست دهندگان مدیریت این انجمن به 8 نفر رسید که البته نام 2 نفر از این تعداد، در زمینه ی مدیریتی سایت شناخته شده تر است.
خبرگزاری سمپادیا از آغاز مراحل مدیرگزینی این دوره، به انتشار گزارش های تحلیلی پیرامون ابعاد مختلف این برنامه و معرفی و بررسی نامزدهای دواطلب مدیریت پرداخته و اکنون با توجه به اهمیت انجمن گفت و شنود اجتماعی، مصاحبه ای با کاندیداهای مدیریت این انجمن تدارک دیده است.
لازم به ذکر است در جهت اصول حفظ امانت در خبرنگاری، جملات و شکلک های نامزدها عیناً در متن مصاحبه آورده شده است. ضمناً ترتیب پاسخ ها بر اساس زمان درخواست داوطلبان در تاپیک مدیرگزینی اولویت بندی شده است.
نظر شما را به متن مصاحبه با نامزدهای مدیریت انجمن گفت و شنود اجتماعی جلب میکنیم.

چرا گفت و شنود رو انتخاب کردین؟

ایلیا:راستش به چراش فکر نکرده بودم

milad.a:خب چون از انجمن های معروف سایته و بسیاری از بحثای توش بیشتر جامعه شناسانه هست تا گفت و شنود اجتمایی و این نیاز به اصلاح داره

.::MoJi:چون بیشتر فعالیت خودم تو این تاپیک ـه مخصوصن ح.ب و بیشتر میام اینجا تا حرف ـهای بچه هارو بخونم ( قشنگ ـه واسم )

N. Y. M:از نظر خودم چون ادمی هستم که میتونم سریع ارتباط برقرار کنم ینی روابط عمومیم خوبه و همچنین بین انجمنای دیگه که خوب با این که مورد علاقه بودن ولی تخصصی بودن و ترجیح دادم کسی که ماهرتر کاندیدش بشه مثه انجمن مکانیک , انجمن گفت و شنود بیشتر دوس داشتم و مایل بودم تو این بخش فعالیت کنم

shnk : چون خب یه سری برنامه ها تو سرمه

ο εραστής φάντασμα: رسما به دلیل ح . ب چون اونجا رو دوس دارم و زیاد وقتمو توش میگذرونم و اینکه خب تاپیکاییم که توی گفت و شنود هست به نظر من ارزش بیشتری برای وقت گذاشتن و رسیدگی داره

میعاد: فکر کنم چن وقته پیش بود که تو یه جای سایت اینو گفتم که الان سمپادیا رو با گفت و شنود میشناسیم نه گفت و شنود رو با سمپادیا (;

Alyssa: چون علاقه خاصی به هیچکدوم از اون انجمن های دیگه نداشتم :D


اگر انتخاب شدین بعنوان یه مدیر چه برنامه هایی دارین؟چه کارهایی برای جذابیت بیشنر این انجمن میکنین؟

ایلیا:هنوز برنامه مشخصی ندارم ولی خب اول از همه شعی میکنم به هر طریقی که شده کاربرای جدیدو آگاه کنم که نیان رگباری و بی محتوا پست بدن یا تاپیک بزنن،میگن پیشگیری بهتر از درمانه :-" البته شاید هم توی اینکار موفق نشم

milad.a:خب سعی می کنم حالت جامعه شناسانه رو یکم کمتر کنم ولی نمیشه هیچ کرد چون تا حدودی به هم ربط دارن چون این انجمن جایه که هر کسی که اول وارد سایت شده زود میاد و اونجا اسپم میده و موضوعات بی ربط ایجاد می کنه رو باتشویق بیشتر نه مثل قبل کاربرای همکار شناسایی کنم و حذف کنم و نشان همکار مدیریت رو بیشتر به کاربرا بدم تاپیک حرف بزن رو از لحاظ قانونی زیاد نمی خوام بچسبم چون می خوام یکم ازاد باشه اما نه بی نظم . سعی می کنم بسته به موقعیت کابران رو تشویق به ایجاد محتوای مفید کنم (خیلی روی این مسعله تاکید خواهم داشت) از بحث میان دو نفر که می خوان فقط هم دیگه رو توی یه تاپیک خراب کنن جلوگیری می کنم و نمی زارم چنین موقعیتی ایجاد بشه.
برنامه هامو به جز ایجاد نطم و ... می خوام نزارم تا بحث ها از یک مقدار بیشتر کش بره چون گاهی اوقات یک بحث به طور کامل مطرح شده و چیزی برای بحث باقی نمی مونه اما باز هم بعضی ها نوار رو از اول می زارن برای همین این چنین تاپیک هارو حذف می کنم تا تاپیک های جدبد به جای اون ها بیان و بحث ها هی هی عوض بشن و انجمن جذاب تر بشه

.::MoJi:برنامه خاصی ک ندارم ، یعنی هنوز ایده ای نزدم... واسه جذابیت بیشتر هم ایده ای ندارم فقط پاکسازی تو فکرم ـه الان ( ک اصن جذاب نیس )

N. Y. M:کاملن صادقانه باید بگم فعلا ایده خاصی به ذهنم نرسیده برای تغییر روند این انجمن یا جذاب تر کردنش ولی خوب بی تغیر هم نخواهد موند

shnk : رنامه که زیاده چون بچه ها شب نشینی و خانواده سمپادیا رو دوس دارن ادامه پیدا کردن اینا و شب نشینی موضوعی مثن و اگه بشه مسابقه هم برگزار بشه.ضمن اینکه نظرسنجی های حرف بزن دوباره برگرده و کاربران برتر و تاپیکای برتر هرماه معرفی بشن.
مسلما خب انجمن 2مدیره خواهد بود همه اینا با مشورت با اون یکی مدیر صورت خواهد گرفت

ο εραστής φάντασμα:خب گفت و شنود فضای زیادی برای خلاقیت نداره و بیشتر کار های اجرایی و از پیش تعیین شده داره ، مثلا نمیشه توش مسابقه گذاش

میعاد: گفت و شنود میتونه ی زمینه خوب برا جذب کاربرا به سایت باشه،انجمن جذابیت های زیادی داره ولی میشه بیشترش کرد.گفت و شنود رو با حرف بزنش میشناسیم.شاید اگه حرف بزنی در کار نبود اینطوری این انجمن تو چشم نبود.ولی یه جاییه که دامنه بحث توش خیلی گستردس فکر کنم بهترین جا باشه برای اینکه کاربرای تازه وارد رو با فروم اشنا کنیم.ما معمولن تو هر تاپیکی که تو کله فروم شکل میگیره دو نوع طیف فکری داریم.من سعی سعی میکنم با هر دونوعشون کنار بیام.نمیخام زیاد کلیشه ای باشه.سعی میکنم تو بحثا حتمن شرکت کنم.چون گاهن یه پست ساده از طرف مدیر انجمن به شدت به ادامه بحث کمک میکنه.مدیرا خیلی میتونن از این که یه انجمن نخابه جلو گیری کنن.گاهن چن تا تاپیک جنجالی یا تاپیک با یه ایده ی جالب انجمن رو دوباره سرحال میکنه.

Alyssa: برنامه خاصی ندارم در حال حاضر!ولی به نظرم یکم انجمن خشکی شده!!!شاید با یه ذره تاپیک های متنوع تر بشه جذاب ترش کرد


آیا با درنظر گرفتن این که گفت و شنود یه انجمن شلوغ و همیشه در خطر اسپمه،باز هم مایلین مدیرش بشین؟

ایلیا: من روزی حداقل 1 ساعت میام سمپادیا البته باز هم کمه برای گفتو شنود این زمان! نمیدونم شایدم وخ کم بیارم

milad.a:بله باز هم مایل هستم که مدیرش بشم و وقتم هم هر روز می تونم حد اقل یک ساعت صرف کنم ولی حتما تعدادی همکار مدیریت می زارم تا برای اسپما کمک کنن

.::MoJi:شما امسال پیش دانشگاهی هستین و وقتتون برای کارای دیگ کمه. پس چطور میتونین روی همچین انجمنی مدیریت و کنترل داشته باشین؟ آره این مورد رو راست میگید ؛ درس و اینا زیاده ؛ نت هم کمه ؛ با اینکه حدس میزنم ( مطمئنم ) ک کم آن میشم ولی تمام سعی خودم رو در تمیز نگه داشتن انجمن میکنم ( همه اینا واسه اینه ک اگر مدیر بشم هاا :-" )

N. Y. M:بله اطلاع دارم و این که هر نیو ای باید چک بشه و این ها منم سال سومم واس این که کم کاری نشه مایلم ی همکار داشته باشم با این حال دوست دارم این انجمن رو و کلن در یک صورت سایت نمیام که نتم قطع باشه :))

shnk : دقیقا مایلم شاید یکی از دلایللش پر اسپم بودنشه چون زیاد آنم میتونم کامل بش رسیدگی کنم

ο εραστής φάντασμα:دقیقا قشنگیش همینه دیگه ، راکد و حوصله سر بر نیس ، کلا اینجا و شناخت عالیَن از این نظر واسه همینم دوسشون دارم

میعاد: آره :))
این که من الان تو سایت شناخته شده ام یه جوریاییی رو مدیون همین گفتو شنودم... :)) یه زمانی همه پستای حرف بزن رو میخوندمو لایک میکردم هر جا تخلفی بود به خود کسی که پست رو داده بود پ.خ میکردم میگفتم برو درستش کن :))

Alyssa: خب وقتی آدم مدیر باشه سعی میکنه نظم رو تو انجمن نگه داره وقتی با کسایی که اسپم زیادی میدن درست برخورد بشه صد در صد برای بقیه هم درس میشه


گفت و شنود انجمن حساسیه و برخوردهای نامناسب هم گاها توش زیاد دیده میشه.چطور میتونین از پس این اختلافات بربیاین

ایلیا:فک کنم بتونم بر بیام توی مدرسه که به قول معروف مبصر(املا) یا انتظامات خوبیم

milad.a:خب بینش ها متفاوته برای همین بحث ایجاد میشه اما گاهی این تفاوت ها در بین افراد نا جور باعث دعوا و بحث خشن میشه در قدم اول سعی می کنیم نذاریم این بحث ها باعث دعوا بشه و اگر دعوا شد سعی می کنیم بحث رو زود بهبود بدیم اما با هاشون برخورد می کنیم بصورت اخطار فرستادن

.::MoJi: فکر کنم بتونم ؛ در ضمن میشه از تجربیات مدیر های قبلی استفاده کرد !!!!

N. Y. M:حل اختلافات مراتب خاص خودش رو داره دفعه ی اول با ی پست عمومی بلکه طرفین رو از موضعشون پایین اورد بعدش تو پ خ و خوب مراتب بالا تر ولی ابدن اجازه نمیدم کار به بی احترامی بکشه تو ی تاپیک اجتماعی :|

shnk : واالله من مدیر المپیادزیست هم بودم کاربرایی بودن ک برخورد نامناسب هم داشتن،تو هر انجمنی طبیعیه فقط این انجمن بیشتره که با یه لحن مناسبو چن کلمه مهربانانه حرف زدن میشه حلش کرد،نیازی ب دعوا نیس

ο εραστής φάντασμα:جواب قبلی و اینکه راه کارم استفاده از یه فلوچارت از پیش تعیین شدس که تا جایی که بشه برخورد نا مناسب فقط از طرف مخاطبین باشه مسلما

میعاد: اختلافات تو گفتو شنود زیاد هس ولی خیلی حساس نیس.فکر کنم راحت تر از اعتقادی باشه در این زمینه.
اوایل مدیریتم تو اعتقادی انصافن تو این مورد مشکلاتی بود ولی به مرور زمان بهتر شده البته بازم میگم اختلافات تو اعتقادی خیلی حساستر و مهم تر از گفت و شنوده.مشکلات این انجمن رو راحت تر میشه حل کرد.

Alyssa: گفتم دیگه!! اول تذکر میدم بعد به صورت جدی برخورد میکنم


با توجه به این که هر 8 نفر از شما دوستان عمده ی فعالیت هاتون در این انجمن محدود به ح.ب بوده و تولید محتوای قابل ملاحظه ای در اون نداشتین، آیا فکر میکنید بتونید از پس مدیریت این انجمن بر بیاید؟

ایلیا:راستش نمیدونم!البته فکر نکنم شانس زیادی کلا برای مدریت گ.ش داشته باشم به شخصه به همون دلیلی که الان بش اشاره کردین

milad.a:بله میتونم

.::MoJi:امیدوارم ...

N. Y. M: بله به نظرم این انجمن جز خطر اسپم بالایی که داره دردسر ساز نخواهد بود و حالا گاهن بحث ها و شب نشینی ها که ی کم کار مدیر زیاد میشه

shnk : درسته مدیریت گفت و شنود محدود ب حرف بزن نمیشه،فقط امیدوارم با همکاری همه کاربرا بتونیم انجمن رو خوب پیش ببریم

ο εραστής φάντασμα:با توجه به فعالیت مدیریتی که برای گفت و شنود تو ذهنم دارم ، بله .

میعاد: از قریب به اتفاق بچه های سایت این سوال رو بپرسی جوابشون اینه که بیشتر تو حرف بزن فعالیت داشتن.منم همینطورم شکی هم درش نیس چون حرف بزن یه تاپییک خاص و روتینه و پستهاش هم محور مشخصی نمیخاد،هرکس حرف دلش رو میزنه.ولی در کل تو تاپیک هایی از حرف بزن که بحثش داغ شده و ببرام جذاب بوده همیشه شرکت داشتم.

Alyssa: والا تازه اومدم و فرصتی برای تولید محتوا نداشتم!ولی اگر مدیر شم دیگه وظیفه ی خودم میدونم تولید محتوا کنم و از یکنوتختی درش بیارم!


چقدر تضمین میکنین که مدیر خوب و لایقی باشین؟

milad.a:در حد المپیک با استعانت از درگاه حضرت حق

.::MoJi:من مقدار قابل توجهی ( انقدر : --- ) تعهد میدم ک مدیر خوب و .... باشم ... :-"

N. Y. M:خوب من حرفی نمیزنم که اگر تحت یک شرایطی بهش عمل نکردم بشه عهد شکنی فوق العاده بدم میاد از این کار ولی سعی خودم میکنم وظیفم کامل انجام بدم به انضمام این که تاکییدم رو همکار برای جلوگیری از هر گونه کم گذاشتن واسه انجمن بود

shnk : تمام سعیمو میکنم بتونم

ο εραστής φάντασμα:تعهدی ندارم B-)

میعاد: خیلی :-"

Alyssa: تا جایی که بتونم تلاشمو میکنم دیگه قضاوتش با بقیه


شانس انتخاب شدنتون رو چقدر میدونین؟

ایلیا:توی جواب سوال قبلی توضیح دادم

milad.a:زیاد چون فکر کنم من در تمام جا ها چه مجازی یا واقعی هر وقت مسوول شدم به خوبی از پسش بر اومدم

.::MoJi:ایده ای ندارم ، شانسی دارم آیا ؟

N. Y. M: نظری ندارم

shnk : خیلی کم خدا هرچی بخواد همون میشه

ο εραστής φάντασμα:هممم خب تا حالا مسئول انتخاب کردن مدیرا نبودم که شاخص ها رو بدونم :-??

میعاد: شانس ندارم کلن من... :))

Alyssa: باتوجه به اینکه داوطلبای این انجمن زیادن و صد در صد بقیشون از من بیشتر به قول معروف خاک خورده بودن شانسو 30 درصد میدونم!ولی به همین هم میشه اعتماد کرد


اگر مدیر نشدین،خیال مدیر گفت و شنود شدن رو از سرتون بیرون میکنین یا فعالیتتون رو زیادتر میکنین تا بازم دوره ی بعد داوطلب بشین؟

ایلیا:من همیشه سعی میکنم کاربره کم اسپم و پر محتوایی باشم :-"(البته شاید این سعیم نتیجه نداده باشه.نمیدونم!)و این برای انجمن گفت و شنود هم صدق میکنه

milad.a:اگه مدیر نشم حتما فعالیتم رو بیشتر می کنم و به مدیرانی که انتخاب شدن هم کمک خواهم کرد
ولی من به جز این انجمن به انجمن های دیگه ای هم درخواست دادم که چندین بار در اون ها به طور مکرر ایجاد محتوی کردم چه با کمک پ.دوستان دیگه چه تنهایی.
.::MoJi:خخخخ ، فعالیت ـم ک فک نکم کم و زیاد بشه ؛ ولی بازم دوست دارم مدیر گفت و شنود بشم ... ( بعد ـش خاطرات )

N. Y. M:نه مسئله ای نیست برام ترجیح میدم دفعه ی بعدی اگر وجود داشت و درخواست مدیریت دادم،تو انجمن مورد علاقم یعنی رباتیک فعالیت کنم

shnk : اگه وقتش رو داشته باشم بیخیال نمیشم،آینده خبر نمیکنه ولی خب!

ο εραστής φάντασμα:من هر دوره برای یکی از گفت و شنود و شناخت داوطلب میشم ، بازم به دلیل علاقه ولی تا حالا نقشه نریختم برای بالا بردن شانسم :-?

میعاد: همین دوره هم نمیخواستم کاندید شم ولی شدم...دوره بعدیم خدا بزرگه...بذار ببینم اصن اون وقت تو سایت هستم یا نه؟ مام داریم پیر میشیم دیگه اینجا :D

Alyssa: نمیدونم!!شاید مورد دومی


+با تشکر از کهربا،بابت همکاری در تهیه ی گزارش.
 

Billy the kid

کاربر فوق‌حرفه‌ای
ارسال‌ها
694
امتیاز
2,658
نام مرکز سمپاد
فرزانگان 1 | آموزشگاه هنری میدیا
شهر
تهران.
دانشگاه
تهران
رشته دانشگاه
طراحی صنعتی
آشنایی با بافت گره در انجمن هنر

تاپیک دستبند بافی[بافت گره]، از معدود تاپیک هایی است که در این کویر ِ انجمن هنر، بازدید کننده های زیادی داشته و دارد(نزدیک به سیزده هزار بازدید).
فاطمه م.، از انگیزه هایش برای ایجاد این تاپیک می گوید:" آموزش یه سرگرمی که بعد هنری داره و هزینه ی زیادی هم نداره، البته نه این که من یاد بدم، این تاپیکو دقیقا روزی زدم که خودم شروع کردم، به این منظور که کنار هم یاد بگیریم و ازش لذت ببریم!"
در این تاپیک، کاربران از تجربه هایشان در این زمینه صحبت می کنند و عکس ِ دستبندهایی که تا حالا بافته اند را در تاپیک قرار می دهند.
هم چنین، قرار شده است بعد از هر چند صفحه، خلاصه ای از بحث های قبلی قرار داده شود تا کسانی که می خواهند تازه شروع کنند، دچار سردرگمی نشوند.
از دیگر امکانات قابل ذکر این تاپیک، امکان کار کردن ِ بچه ها در شهرهای مختلف است؛ به این صورت که بچه ها نمونه ی دستبندهایی را که بافته اند در تاپیک قرار می دهند و سفارش می گیرند( نقشه و قیمت، توافقی است).
 

meli_sampad

کاربر فوق‌حرفه‌ای
ارسال‌ها
715
امتیاز
8,175
گام اول: ترمیم گروه گرافیک سایت

مدیران سایت تصمیم به ترمیم گروه گرافیک گرفته و امروز تاپیک فراخوان عضویت در گروه گرافیک توسط جواد ب. ایجاد شد.
طبق اساسنامه سمپادیا گروه گرافیک در سایت هیچ‌گونه اختیارات مدیریتی ندارند، خداکثر 15 نفر هستند و جهت پیشرفت سایت فعالیت می‌کنند. همچنین سرگروه گرافیک توسط مدیران اجرایی انتخاب و به مدیر کل معرفی می‌شود، سپس اعضای گروه گرافیک توسط سرگروه و مدیران اجرایی انتخاب می‌شوند.
معیار انتخاب افراد گروه گرافیک آشنایی به نرم‌افزارهای طراحی مثل Photoshop هست و وظایف این گروه شامل موارد زیر می‌شود:
۱) طراحی بنرهای رویدادهای مختلف ۲) طراحی لوگوی بالا سمت چپ سایت با توجه به رویدادهای مختلف ۳) طراحی بخش گرافیکی صفحه اصلی سایت ۴) طراحی آیکون‌ها ۵) طراحی طرح‌های مورد نیاز مدیران ارشد
لازم به ذکر است که گروه گرافیک تنها از مدیران ارشد سفارش می‌گیرند و هیچ‌گونه وظیفه‌ای در قبال انجام سفارش‌های کاربران ندارند و این امر کاملاً اختیاری و به عهده‌ی خود اعضا است.

به نظر می‌رسد این اولین گام برای احیای برخی گروه‌ها و فعالیت‌های سایت است که مدت‌ها غیرفعال بودند. بازسازی گروه نشریه سمپادیا و سپس رادیو سمپادیا نیز از اقداماتی هستند که به ترتیب در اولویت کاری تیم مدیریت سایت قرار گرفته‌اند.
 

meli_sampad

کاربر فوق‌حرفه‌ای
ارسال‌ها
715
امتیاز
8,175
آگهی‌های تبلیغاتی، در سمپادیا هم!

مدتی هست که تبلیغ‌هایی پیرامون آزمون‌های المپیاد در سایت ایجاد شده و به عقیده‌ی برخی کاربران باعث شده تا سایت ظاهر ناپسندی به خود بگیرد. امّا علت این تبلیغ‌ها چیست؟ به گفته‌ی محمّد ؛ مدیر کل سایت سمپادیا دلیل اصلی این تبلیغ‌ها تأمین هزینه‌های سایت و بهتر کردن شرایط آن است.
لازم به ذکر است که این تبلیغ‌ها از طرف صاحبان آن‌ها پیشنهاد شده و اگر متناسب با نیاز کاربران سایت باشد گذاشته می‌شود.
 

پژواک

کاربر فوق‌حرفه‌ای
ارسال‌ها
585
امتیاز
3,656
نام مرکز سمپاد
فرزانگان
شهر
کرج
سال فارغ التحصیلی
95
پاسخ : خبرگزاری سمپادیا

مشاعره با اشعار خودتان!

کهربا این بار ایده ای جدید دارد.وی با ایجاد تاپیکی با عنوان مشاعره ی شاعران ،نوع جدیدی از مشاعره را به کاربران پیشنهاد میدهد.
در این تاپیک قرار نیست با مراجعه به اشعار حافظ،سعدی،مولوی و دیگر شاعران نامدار در مشاعره شرکت کنید بلکه این بار نوبت خودتان است که شعر بگویید!لزومی ندارد حتما از شاعران سایت باشید و یا دارای مجموعه ای از اشعار باشید،شما میتوانید در عرض چند دقیقه از استعداد و خلاقیت خود کمک بگیرید و یک بیت شعر بسرایید.
توجه کنید این تاپیک مختص مشاعره میان کاربران است و هیچگونه نظر و پیشنهادی در رابطه با روند مشاعره و یا اشعار دیگران جایی در آن ندارد.
علاوه بر آن هنگام استفاده از خلاقیت خود یادتان نرود شعر نیمایی و سپید نگویید!
درضمن فراموش نکنیدآنچه را که میگویید بشود شعر نامید،پس همانطور که کهربا میگوید : "نسبت به رعایت وزن عروضی متعهد باشید."
 

meli_sampad

کاربر فوق‌حرفه‌ای
ارسال‌ها
715
امتیاز
8,175
عملکرد صدا و سیما در مناسبت‌ها

به نظر شما عملکرد صدا و سیما در مناسبت‌های مختلف چگونه‌ست؟ آیا به اندازه کافی قوی عمل می‌کند؟ ضعف آن در چه زمینه‌هایی است؟ ...
شما می‌توانید برای بحث و تبادل نظر در این مورد به تاپیک عملکرد صداوسیما در مناسبت‌ها که چندی پیش توسط ریحانه؛مدیر انجمن سینما ، رادیو و تلویزیون ایجاد شد مراجعه کنید.
 

meli_sampad

کاربر فوق‌حرفه‌ای
ارسال‌ها
715
امتیاز
8,175
-ویژه کنکور 93

پشتیبان خوب، پشتیبان بد

z.n1994 که از پشتیبانان کنکوری‌های 93 است روشی جدید برای تشویق شاگردانش به درس‌خواندن به‌ کار گرفت؛ پست اخیر وی در پربازدیدترین تاپیک سایت ‌و همچنین بانگ جدید‌ش نشان‌دهنده‌ی پیشرفت یکی‌ از شاگردانش است.
درمقابل کنکوری‌هایی هم هستند که از عملکرد پشتیبان خود ناراضی‌اند. به نظر می‌رسد می‌توان شیوه‌ای از نظارت را بر عملکرد پشتیبانان کنکوری‌ها در نظر گرفت که بنا بر آن، پشتیبان‌هایی همچون z.n1994 مورد تشویق قرار گرفته و در مقابل، عملکرد نامطلوب برخی پشتیبان‌های دیگر مورد تذکر واقع شود.
 

پژواک

کاربر فوق‌حرفه‌ای
ارسال‌ها
585
امتیاز
3,656
نام مرکز سمپاد
فرزانگان
شهر
کرج
سال فارغ التحصیلی
95
یادگاری های دوست داشتنی...


واضح و مبرهن است که هر محیط و هر شخصی که اوقات خود را با آن میگذرانیم بعد ها برایمان تبدیل به خاطراتی دوست داشتنی و حتی غم انگیز می شود. اینجا یک فرم چند هزار نفره است که هر کدام از ما با عضویت در آن و ورود به دنیای سمپادیا ، لحظات زیادی را با همسن و سالان خود می گذرانیم که هرکدام در آینده تبدیل به خاطره ای خواهد شد.
شاید تاکنون خیلی هایتان با نگاهی به گذشته و یادگاری های دوستانتان یاد و خاطره گذشته را زنده کرده باشید و سمپادیا هم در این امر مستثنی نیست!
این بار قرار است هر کدام از کاربران با نوشتن متنی به عنوان یادگاری برای سمپادیا و اعضای ان ، نام خود را برای همیشه در این جمعِ هر روز در حال افزایش ثبت کنند.شاید برای همه مان جالب باشد که پس از مدتی طولانی به این نوشته ها سر زده و یاد و خاطره ی این روز ها و بسیاری از دوستان رفته ی خود را زنده کنیم.نوشته ی شما می تواند یک خاطره ی زیبا ، یک جمله ، شعر و خلاصه هر چه که از سمپادیا در دلتان مانده است باشد ولی برای نظم و ترتیب بخشیدن به امر باید قوانینی را هم در نظر گرفت.
برای مثال درج نام و نام خاناودگی ، نام مرکز تحصیلی و شهرستان ، امضا و تاریخ نوشته حتما باید زیر متن درج شود.همچنین متن شما نباید ازحدود یک صفحه بیشتر باشد.
ین طرح هم اکنون در حد یک پیشنهاد است و مسعولین بدنبال یک نام مناسب و طرح گرافیکی خوب و زیبا برای متن ها می باشند
یادتان نرود حتما به تاپیک یادگاری نوشت های سمپادیا مراجعه کرده و پس از خواندن قوانین کامل و نحوه ی ارایه متن ، پیشنهادات و نظرات خود را انتقال دهید.
 

پژواک

کاربر فوق‌حرفه‌ای
ارسال‌ها
585
امتیاز
3,656
نام مرکز سمپاد
فرزانگان
شهر
کرج
سال فارغ التحصیلی
95
عکاسی پرتره ، تاپیکی که میتوانست پرمخاطب تر از این باشد...


با توجه به برداشته شدن قانون منع استفاده از تصاویر شخصی در سایت،فرصت ایجاد تجربه های بهتر و جذاب تر در زمینه ی عکاسی نیز پدید آمده است.
در راستای همین موضوع،amparisay مدیر انجمن عکاسی ، با ایجاد تاپیک عکاسی پرتره کاربران را به تجربه ی بعدی زیبا و جذاب تر از عکاسی دعوت می کند.
همانطور که می دانید در عکاسی پرتره،سوژه ی اصلی چهره ی انسان است.عکاسی پرتره با وجود دارا بودن قوانین و مقررات خاص و مهارت های ویژه (که از ویژگی های هر شاخه ای از هنر عکاسیست) شاخه ای جذاب است که جای بروز خلاقیت زیادی را هم برای عکاس فراهم می آورد.
اما با وجود گذشتن یک هفته از ایجاد این تاپیک،بر خلاف انتظار استقبال چندانی از آن صورت نگرفته است.
هنگامیکه علت اصلی این سطح استقبال را از مدیر انجمن جویا شدیم وی در پاسخ گفت : "راستش توی فروم سالهاست که عکس پرتره ای گذاشته نشده به خاطر قوانین قبلی و بچه ها عادت نکردن به اینکه توی فروم عکس پرتره ببینن. به همین خاطر یه مدتی طول میکشه که روی روال بیفته. و اینکه پرتره یه سبک خاص از عکاسی هست که توش موفقیت کسب کردن خیلی تلاش می خواد. ادیت رو باید مسلط باشی، به نور باید احاطه داشته باشی و ...
برای رفع این مشکل هم بعد از صبر، باید سعی کنم کسانی رو که توی عکاسی کمی فعال تر بودن ازشون بخوایم که بیشتر فعالیت کنن. درضمن زمان امتحانات هم هست. این هم توی فعالیت کم بچه ها بی اثر نیست. "

به هر حال از کاربران عزیز سایت می خواهیم با توجه بیشتر به این تاپیک و تلاش برای داشتن فعالیت مفید در آن به رونق بخشی بیشتر آن کمک کنند.عکاسی پرتره شاخه و موضوعیست که می تواند در عین سختی برای خیلی ها حالب و نو باشد.
 

swz

کاربر فوق‌حرفه‌ای
ارسال‌ها
903
امتیاز
10,059
مسابقه‌ای متفاوت در انجمن نرم‌افزار

تاپیک مسابقه ی آموزش کار با نرم افزار های کاربردی، چندی قبل توسط سَجاد، مدیر انجمن نرم‌افزار زده شد، که بدلیل تداخل با امتحانات، تاریخ شروع آن یکم بهمن‌ماه اعلام شد.
برای شرکت در این مسابقه باید یک نرم‌افزار دلخواه را انتخاب و آن را به صورت فیلم، پی‌دی‌اف و یا به هر طریقی که مایل هستید، آموزش داده و در تاپیک مربوط قرار بدهید.
طبق گفته‌ی سَجاد ایده‌ی مسابقه از ایلیا، مدیر انجمن شبکه و اینترنت بوده‌است. همین‌طور سجاد ذکر کرد که منتظر ایده‌هایی برای برگزاری مسابقاتی که در رابطه با انجمن‌های نرم افزار، شبکه و اینترنت، سیستم‌عامل و برنامه نویسی باشد و حتی بتواند چندتا از آنها را پوشش دهد، هستیم.
امید است که این مسابقه با استقبال کاربران روبرو شود و مانند مسابقه‌های قبلی در این حوزه‌ها بدون شرکت‌کننده باقی نماند.
 

swz

کاربر فوق‌حرفه‌ای
ارسال‌ها
903
امتیاز
10,059
خبرگزاری سمپادیا

فرخوان برای همکاری در مجله‌ی ریاضی سمپادیا

PETERSON مدیر انجمن ریاضی تاپيكى با عنوان "فرخوان جذب نیرو جهت نویسندگی!" در انجمن رياضى زده و در آن خبر از تشكيل مجله ى رياضى سمپاديا را داده است.
طبق گفته ى او ايده ى اين طرح از افلاطون بوده و اين مجله شامل مقاله هاى رياضى، بازى هاى رياضى، مسابقه و غيره خواهد بود كه هدف آن راه اندازى مجله اى جالب در سمپاد و همچنين دعوت كاربران به انجمن رياضى مى باشد.
در صورت علاقمند بودن براى همكارى در بخش هاى مختلف مجله مى توانيد از طريق پيغام خصوصى به افلاطون يا به ايميل ذكر شده در تاپيك، علاقمندى خود را اعلام كنيد. همچنين ميتوانيد پيشنهادات و نظرات خود را در تاپيك مربوطه اعلام نماييد.
 

swz

کاربر فوق‌حرفه‌ای
ارسال‌ها
903
امتیاز
10,059
پاسخ : خبرگزاری سمپادیا

اتفاقى غم انگيز براى يك سمپادى

در حادثه ى واژگونى سرويس مدرسه كه چند روز پيش اتفاق افتاده بود، يك دانش آموز از فرزانگان قم فوت كرده است. مرگ اين دوست سمپادى را به جامعه ى سمپادى ها، خانواده و دوستان وى تسليت عرض مى كنيم ..
طرح ختم قرآن کریم برای شادی روح اين دانش آموز گذاشته شده كه براى شركت در آن مى توانيد به تاپيك مربوطه مراجعه كرده و در شادى روح او شريك باشيد.
 
بالا