• اگر سمپادی هستی همین الان عضو شو :
    ثبت نام عضویت

فمنیسم؟!

آیا با برابری زن و مرد موافقید؟


  • رای‌دهندگان
    113

Nightiingle

کاربر فوق‌فعال
ارسال‌ها
161
امتیاز
886
نام مرکز سمپاد
دبيرستان فرزانگان 1
شهر
تهران
پاسخ : فمنیسم؟!

به نقل از میعاد :
تو بقیه کشورا حقوق زن و مرد تماما یکسانه؟
شما حرفت اینه که حقوق زن و مرد باید کاملن یکسان باشه؟

البته جواب من خطاب به حسين سهرابي بود كه گفته بودند قوانين به طور كلي بايد براساس روحيات افراد تعيين شه. :D
به طور خلاصه؛ بله، بايد يكسان باشه.


به نقل از hosseinsohrabi :
خوب من مشتاقم شما اون کشورا رو نام ببرید و مثال هایی بزنید

همه‌ي كشورهاي پيشرفته! :-??
چه مثالهايي ميشه زد؟
خب، به عنوان مثال سهميه‌بندي جنسي براي چيز خاصي ندارن. دخترها و پسرها به يه اندازه براي ورود به مدرسه و دانشگاه حق دارن. هيچكس حق نداره همسرش رو از كار كردن منع كنه. فردي كه به سن 18 سالگي رسيده، چه دختر و چه پسر، از لحاظ قانوني براي انجام هيچكاري به اجازه‌ي والدين (پدر!) احتياج نداره. زنان ميتونن در همه‌ي عرصه‌هاي سياسي و اجتماعي حضور داشته باشن، مجازن قاضي يا هرچيز ديگه‌اي كه مايل باشن بشن. ارث و ديه‌ي مرد و زن برابره. هيچ‌كدوم ملزم نيستن به هم "تمكين" كنن.
و مهمتر از همه، اين حرفها در اون كشورها يه چيز كاملاً بديهيه.


به نقل از ANTI FEMINIST :
حقوق مردان و ضد فمینیسم برای بیداری مردم مخصوصا مردان (تا کی قرار است فریب بخورید؟!). فریب رسانه ها و فمینیست های سودجو را نخورید که اینها بدترین دشمنان خانواده و مردان و زنان هستند و معضلات بسیار الان از جمله بیکاری، از بین رفتن زنانگی زنان، طلاق و از هم پاشیدن خانواده ها، تحقیر و تضعیف جایگاه مردان، تحریف اصول اسلام و قرآن و ... همه ناشی از مکتب منحرف فمینیست اسلامی یا ایرانی است که با رشد پرشیب خود فرهنگمان را نابود می کند و فساد را افزایش می دهد.

mensright.ir (انجمن حمایت از حقوق مردان و خانواده)


×فونت کوچیک شد - وب خودتون رو تبلیغ نکنید !

توي اين پستتون كه من نشانه‌اي از دليل و مدرك نديدم و فقط تعدادي جمله رو طوري پشت سرهم رديف كرديد كه انگار حقايق پذيرفته‌شده‌اي هستند.

از بين رفتن زنانگي زنان؟ دقيقاً منظورتون چيه؟ زني كه كار ميكنه زن نيست؟
بيكاري؟ چطور حقوق زنان موجب بيكاري ميشه؟ منظورتون دختران و زناني هستن كه كار ميكنن؟ و كار كردن اونها باعث شده مردها كار گيرشون نياد؟ ^-^ شخصي كه مشغول به يه كاريه، اغلب بايد شايستگيشو براي اون كار اثبات كنه و اگه دختري شايستگي انجام كاري‌ رو داره، به چه حقي از انجام اون كار محرومش ميكنين؟
تضعيف جايگاه مردان؟ واقعن حرفي براي زدن ندارم. :|
اگه منظورتون از "تخريب فرهنگ"، منظورتون تخريب فرهنگيه كه اجازه ميده زن‌ها له بشن و ساده‌ترين حقوقشون ازشون گرفته بشه، جمله‌تون رو تاييد ميكنم.

به اون وبسايت هم سرزدم، و بايد بگم كه در اون چيز ارزشمندي پيدا نكردم. اگه مايل به بحث هستيد، ميتونيد مطالب وبسايتتون رو اينجا مطرح كنيد كه روشون بحث كنيم.
 

Armator

کاربر فوق‌فعال
ارسال‌ها
126
امتیاز
116
نام مرکز سمپاد
Helli II
شهر
Tehran
پاسخ : فمنیسم؟!

به نقل از alirezakabir :
برید خدا رو شکر کنید الآن تو کشور های عربی بری ببینی روزی 10000000000000000000000000000000000 بار خدا رو شکر میکنی 8-> 8-> 8-> 8->
حرفت خیلی ضایس
دوروست پسری و منم پسرم...
ولی چ ربطی داره...
یکی ی کار ضایع انجام بده ما هم باید انجام بدیم...
خیلی بده حرفت ....!!!!!!!!!!!
 

Fazel_rahmani

کاربر فعال
ارسال‌ها
55
امتیاز
75
پاسخ : فمنیسم؟!

سلام . من یک حرفی داشتم . ( :-[) . قطعا جایی که همه حرف های درست شما توش بگنجه رو بهش می گن جامعه ایده آل . من رفتم یکم مطالعه کردم دیدم چقدر این جامعه ایده آل به مدینه فاضله شبیهه . ( به جز بعضی چرت و پرت هایی که فقط برای اینکه شبیه همین جامعه نباشه ساختن ) . دوستان مدینه فاضله شهریست که قانون اساسی اش را همه قبول دارند . می دونید در ورودی این شهر چیه ؟ اسلام عملی . شیعه عملی . (با تمام احترام به برادران اهل سنت و این جمله برای این بود که من مطالعاتم در زمینه شیعه بوده ) . در زمینه فمینیسم . من اصلا این رو قبلا ندارم . ( منظورم حقوق بانوان نیست ها ) . هر گونه وابستگی به این جامعه بازی در زمین دشمن است . دوستان آگاه ما از من هم این ها رو بهتر می دونند . دوستان ، علامتی که فمینیسم ها برای جامعه شون انتخاب کرده اند برگرفته از اسطوره های ماسونی مصر باستانه . اگر سریال یوسف پیامبر رو دیده باشید . می فهمید که این آرم در حقیقت همون چیزیه که دست اون کاهنای معبد بود . ( آنخ ) . فراماسون ها هر چیز که دارند از مصر باستان دارند . فقط محض اطلاع مجسمه آزادی هم در حقیقت یکی از الهه های مصره . اگر کسی توضیح خواست می تونم تو یک تاپیک جدا توضیح بدم . ( با عرض معذرت جهت پر حرفی )
 

Radikal

کاربر خاک‌انجمن‌خورده
ارسال‌ها
1,576
امتیاز
31,191
نام مرکز سمپاد
فرزانگان
شهر
تهران
سال فارغ التحصیلی
94
مدال المپیاد
داغ دیده ام بعله!
دانشگاه
صنعتی شریف
رشته دانشگاه
سیاستگذاری علم و فناوری
اینستاگرام
پاسخ : حقوق مردان و ضد فمینیسم

در ابتدا شما باید تعریف اولیه فمنیسم رو بدونید
فمنیسم نام گروهیست برای از بین بردن تبعیض های جنسیتی!
انسانها تا مدت ها بدون هیچ اندیشه و با قانون جنگل زندگی میکردند ...
تکامل اندیشه و اخلاق صورت گرفت و ما به حال حاضر رسیدیم!
این انسان تکامل یافته امروزی به هیچ عنوان خشونت رو نمیپذیره
و انسانیت رو با زور بازو و جنسیت متر نمیکنه...
این چیزی نیست که بشه انکارش کرد

زنانی که به گفته ی سازمان سنجش در سال ۲۰۰۹ ۷۰٪ صندلی های دانشگاه رو گرفته بودن و در سال ۲۰۱۳ با توجه به محدودیت های فراگیر و کم کردن ظرفیت دانشگاه ها برای دختران این درصد به ۵۲٪ رسید
این خانوم ها نمیپذیرن که ازآقایون چیز کمتری دارند از لحاظ فکری و ذهنی
اگر این رو شما نمیپذیرید مشکل شماست! :)
در ضمن این تاپیک اعتقادی نیست که شما بحث دین رو مطرح میکنید
در این جا باید با بیان دلایل منطقی و قانع کننده افراد رو توجیه کنید که این تبعیض ها آیا منطقی هستند یا خیر!
شاید مردم یک جزیره معتقد باشند که تبعیض دینی یک چیزه درسته و باید همه ی مسلمون ها رو با ساطور قطعه قطعه کرد!!!
آیا شما میپذیرید؟
اگر خیر لدفا" دلایل منطقی خودتون رو ارائه بدید!
در غیر این صورت منطقی ترین چیزی که میشه پذیرفت یافته های جامعه شناسان هست مبنی بر تساوی حقوق زن و مرد در جامعه
 

fateme78

کاربر نیمه‌حرفه‌ای
ارسال‌ها
213
امتیاز
1,547
نام مرکز سمپاد
F@rz@NeG@N H!gh $ch00l
شهر
eMN@n$
پاسخ : حقوق مردان و ضد فمینیسم

من خیلی از احکام اسلام مطلع نیستم ولی مطمئنم که توی قرآن هم اومده که مرد و زن برابر آفریده شدن
شرورانه و ضدانسانی؟؟؟؟شما احیانا فک نمیکنی که زیاده روی کردی؟
در اینکه در همه جوامع چه مسلمان چه غیر مسلمان در حقوق خانم ها بی عدالتی شده شکی نیست ولی این دلیل نمیشه که ادیان - چه اسلام چه غیره- بد باشن یا اشکال داشته باشن.همیشه در همه جای دنیا افرادی هستن که افراط و تفریط دارن و بعضی وقتا هم شرایط جامعه باعث این بی عدالتی ها میشه . مثلا تو عربستان خانم ها نمیتونن رانندگی کنن یا رای بدن اما این دلیل بر بد بودن دینشون نیست اولا
و دوما هدف شما از ضد فمینیسم چیه؟ جالبه واسم بدونم که شما فک میکنی کجا در حق آقایون اجهاف شده؟!
 

رهاـbehemoth

کاربر نیمه‌حرفه‌ای
ارسال‌ها
271
امتیاز
701
نام مرکز سمپاد
دبیرستان فرزانگان یک تهران
شهر
تهران
مدال المپیاد
زیست
پاسخ : حقوق مردان و ضد فمینیسم

نوع افراطی اندیشه ها معمولا از عدالت به دور می شن و فمنیسم هم همین طوره. اما نوع افراطی اون. فمینیست ها ضد مرد نیستن و تئوری فمینیسم بر این اساس نیست اما ممکنه که افرادی شروع به افراط گری کنن. معمولا ما درک درستی از فرهنگ های دیگه و اندیشه های برخاسته از اون نداریم. این نه تنها برای فمینیسم مشکل ایجاد می کنه بلکه در زمینه های دیگه هم مشکل سازه.
مسلما بی عدالتی یک جانبه نیست اما ابعاد بی عدالتی که علیه زنان وجود داره به طور چشمگیری بالاتره. حتی می شه گفت قربانیان جرائمی مثل تجاوز جنسی و یا قتل های ناموسی بیشتر زنها هستن. مردان در خطر به مراتب کمتری از خشونت خانگی قرار می گیرند. رفتار تبعیض آمیز در محیط کار و خشونت قانونی به طور کلی زنان رو شامل میشه. مثلا می گن یکی از مشکلات مردان مهریه ی بالای زنانه، خب که مجلس "عزیز" داره این مشکل رو رفع می کنه، با محدود کردن مهریه در وقاع نوعی حق شرعی از زنان گرفته می شه.
در مورد اسلام صحبت کردید. اسلام زن و مرد رو به لحاظ انسان بودن برابر و از نظر زن و مرد بودن مکمل می دونه. بحث سر اینه که در بسیاری از قوانین مشکل بر سر انسانیته که معمولا زن رو در درجه ی پستی از انسانیت قرار می ده که غیر منطقی غیر عقلانی و غیر اسلامیه و کسانی که بخوان از چنین قانونی حمایت کنن نه تنها در برابر جامعه که در برابر خدا باید پاسخ گو باشن.

اسلام زن و مرد رو در نقش های اجتماعی که زنانگی و مردانگی در اون پر رنگ می شه مکمل می دونه و قوانینی رو هم بر این اساس وضع کرده. مشکلی که این وسط وجود داره تفسیر ما از این قانون هاست که مطلقا ربطی به اساس اون قانون نداشته و صرفا بر اساس تابو و فرهنگ پدرسالاره که نه به فطرت آدمی و نه به مکمل بودن مردانگی و زنانگی که صرفا به حافظه زیستی و بخش متوحش وجود انسان که دین تلاشش بر عقب راندن اون هست, مرتبطه. مردان جامعه ی ما ظاهرا تعریف جالب توجه و متفاوتی از مردانگی دارن. تعریفی که خشونت خانگی و بی بند و باری جنسی از راه عقد مشروع و یا اخذ شرایط بهتر تحصیلی رو از راه دین توجیح پذیر می کنه. در یک چنین شرایطی هم افرادی که نه به زن رحم می کنن و نه به دین باید به جامعه و باید به خدایی که دین مال اونه پسخ بدن.
فمنیسم در هرجای دنیا هرچی باشه در ایران برای مبارزه با دین نیست. که برای مبارزه با کروموزوم های بی منطق و بی رحمه و شاید حتی در این جا دین و فمنیسم همصدا باشن.
 

hosseinsohrabi

کاربر نیمه‌حرفه‌ای
ارسال‌ها
179
امتیاز
189
نام مرکز سمپاد
شهید عسگری گنبد
شهر
ازادشهر
پاسخ : حقوق مردان و ضد فمینیسم

به نقل از Bahar_R :
مشخصه که درک بسیار پایینی نسبت به فمنیسم دارید . فمنیسم با هدف پس گرفتن حقوق سلب شده از زن ها به وجود اومده و هیچ حقی بیش از حقوق انسانی رو خواستار نیست . البته مقصودم فمنیست های افراطی نیست . در حالت معقول فمنیسم این رو می خواد .
اگر منظورتون از برابری زن و مرد حقوق اونها بود که بله زن و مرد در حقوق انسانی و اولیه باید کاملا برابر باشن و هیچ تفاوتی از جهت انسانیت ندارن .
اگر مقصودتون از برابری یکسان دونستن زن و مرد و انکار تفاوت اونها بود که این یک حرف بسیار ساده لوحانه هست که حتی یک کودک خردسال اون رو نمی پذیره . فمنیست های میانه رو هم هرگز چنین چیزی نمی گن چون به دور از عقل هست .
فقط مردان زورگو و استبداد طلب هستن که تمایل دارن زن هارو از حقوق انسانی (همون چیزی که فمنیسم طلب می کنه) محروم کنن . بنابراین ضد فمنیسم به طور مستقیم معنای زورگو و استبداد گر رو میده و دوره ی این تفکرات بدوی خیلی وقته گذشته . :)
اسلام هم اصلا بهانه ی خوبی نیست برای توجیه زورگویی چون از نظر اسلام مرد و زن از نظر انسانیت برابرند .
البته قبول دارم حررفاتونو اما اگر بخواییم دینی بحث کنیم اسلام حقوق زن و مرد رو پایمال نکردند.
 

Bahar_R

کاربر فوق‌حرفه‌ای
ارسال‌ها
1,032
امتیاز
7,673
نام مرکز سمپاد
دبیرستان فرزانگان 1
شهر
تهران
دانشگاه
دانشگاه تهران
رشته دانشگاه
مهندسی مواد و متالورژی
پاسخ : حقوق مردان و ضد فمینیسم

به نقل از hosseinsohrabi :
البته قبول دارم حررفاتونو اما اگر بخواییم دینی بحث کنیم اسلام حقوق زن و مرد رو پایمال نکردند.
بله البته که اینجا بحث دین اصلا مطرح نیست .
در مورد اسلام اینجا چیزی نمی گم چون مرتبط نیست .
 

Radikal

کاربر خاک‌انجمن‌خورده
ارسال‌ها
1,576
امتیاز
31,191
نام مرکز سمپاد
فرزانگان
شهر
تهران
سال فارغ التحصیلی
94
مدال المپیاد
داغ دیده ام بعله!
دانشگاه
صنعتی شریف
رشته دانشگاه
سیاستگذاری علم و فناوری
اینستاگرام
پاسخ : فمنیسم؟!

درود!
آقای فاضل فکر کنم شما کوچکترین چیزی راجع به فمنیسم نمیدونید!!

بعلاوه هر گردی که گردو نیست!!!
تازگیا زیاد دیدم همه چیز رو میچسبونن به فروماسونری! و کلا" یک قانون شده ک به جای دلیل و منطق از سفسطه استفاده کنندو با ربط دادن موضاعات بی ربط به هم از آوردن دلیل کافی شونه خالی کنند!!
اگه هم دفاع کنی ازش میگن داری در زمین دشمن بازی میکنی!

ببخشید ولی بهتر بود به جای این حرف ها که تقریبا" تهی هستند از ارزش ! یکم دلیل و منطق می آوردید برای حرف هاتون!

شما به ذکر این که "من مطالعه کردم این رو فهمیدم" بسنده کردید و افرادی که مدافع این امر هستند رو دشمن و فروماسون خوندید و از من و بقیه دوستان هم انتظار دارید که حرفتون رو قبول کنیم!! این طور نیست؟

این نماد هم جنبش انقلابی بانوان هست
که دلیلش هم انقلاب ها و شعار هایی بود که زنان در جاهای مختلف انجام دادن تا حق رای و حقوق پایمال شده ی خودشون رو برگردونن!! این که شما هر عکسی که میبینید رو ربط بدید به فروماسون اصلا کار عاقلانه ای نیست!!
در ضمن آیا در جریان هستید که در این مدینه فاضله شما :
ارث زن نصف مرده
شهادت زن نصف مرده
حق طلاق فقط به مرد داده میشه
تعدد زوجات برای مرد پذیرفته شده هست
در این مدینه فاضله شما سن مسئولیت کیفری برای دختر ها ۹ سال هست!!!
دیه زن نصف مرد هست؟
میدونستید زن حق خروج از کشور بدون اذن پدر یا شوهر نداره؟
و بدون اجازه پدر نمیتونه ازدواج کنه؟
میدونستید مرد حق داره زن رو بدون اطلاع خودش طلاق بده و خیلی موارد دیگه!!!

آیا میدونستید این ها رو؟؟؟ و میدونستید این ها برابری حقوق زن و مرد نیست؟
 

Radikal

کاربر خاک‌انجمن‌خورده
ارسال‌ها
1,576
امتیاز
31,191
نام مرکز سمپاد
فرزانگان
شهر
تهران
سال فارغ التحصیلی
94
مدال المپیاد
داغ دیده ام بعله!
دانشگاه
صنعتی شریف
رشته دانشگاه
سیاستگذاری علم و فناوری
اینستاگرام
پاسخ : حقوق مردان و ضد فمینیسم

به رها و بهار :
گفتید در اسلام زن و مرد از لحاظ انسانیت برابرند!!!
بلی اما در بعد معنوی برابرند

و خیلی از احکامی که در حال حاضر شاهدش هستیم(و به نوعی قوانین تبعیض آمیز تلقی میشن) به وضوح در قرآن اومدند یا اشاراتی شده برای مثال:
سهم ارث فرزندان دختر نصف سهم ارث فرزندان پسر هست!!! (فزرندان میت)

نصف حساب شدن شهادت زن در دادگاه
نصف بودن دیه زن
ازدواج با اجازه ی پدر
و خروج از خانه با اجازه ی شوهر یا پدر
حق طلاق به صورت کلی از زن گرفته شده مگر در موارد خیلی خاص و نادر
حجاب و پوشش برای بانوان که از عوامل محدود کننده محسوب میشه
تعدد زوجات برای مرد ها
و در جنبه های رادیکال تر حتی خشونت در برابر زنان و مجاز شمردن کتک زدن زنان(۳۴ نسا)
حتی در قرآن زنان رو به کشتزار مردان تشبیه کرده( ۲۲۲ بقره)
و...
+خیلی از مواردی که ذکر کردم در سوره نساء هست
~~~با گوشیم نتونستم رفرنس ها رو دقیق بذارم کمی صبر کنید ویرایش میکنم ! :)
 

maleck :)

کاربر خاک‌انجمن‌خورده
ارسال‌ها
1,442
امتیاز
31,658
نام مرکز سمپاد
شهید بابایی
شهر
قزوین
سال فارغ التحصیلی
91
دانشگاه
دانشگاه گیلان
رشته دانشگاه
مهندسی صنایع
پاسخ : حقوق مردان و ضد فمینیسم

به نقل از Radikal :
به رها و بهار :
گفتید در اسلام زن و مرد از لحاظ انسانیت برابرند!!!
بلی اما در بعد معنوی برابرند

و خیلی از احکامی که در حال حاضر شاهدش هستیم(و به نوعی قوانین تبعیض آمیز تلقی میشن) به وضوح در قرآن اومدند یا اشاراتی شده برای مثال:
نصف بودن ارث زن نسبت به مرد
نصف حساب شدن شهادت زن در دادگاه
نصف بودن دیه زن
ازدواج با اجازه ی پدر
و خروج از خانه با اجازه ی شوهر یا پدر
حق طلاق به صورت کلی از زن گرفته شده مگر در موارد خیلی خاص و نادر
حجاب و پوشش برای بانوان که از عوامل محدود کننده محسوب میشه
تعدد زوجات برای مرد ها
و در جنبه های رادیکال تر حتی خشونت در برابر زنان و مجاز شمردن کتک زدن زنان(۳۴ نسا)
حتی در قرآن زنان رو به کشتزار مردان تشبیه کرده( ۲۲۲ بقره)
و...
+خیلی از مواردی که ذکر کردم در سوره نساء هست
~~~با گوشیم نتونستم رفرنس ها رو دقیق بذارم کمی صبر کنید ویرایش میکنم ! :)

درباره ارث اینو بگم ک ارثی ک زن میبره تنها برای خودشه، شوهر حق دالت توش نداره(مگر این که خود زن بده) اما ارثی ک مرد میبره برای زنم هست، یعنی پولی ک مرد ب دست میاره برای کل خانوادس اما پولی ک زن میبره فقد برای خودشه و میتونه ب شوهرش بده یا نده
 

Radikal

کاربر خاک‌انجمن‌خورده
ارسال‌ها
1,576
امتیاز
31,191
نام مرکز سمپاد
فرزانگان
شهر
تهران
سال فارغ التحصیلی
94
مدال المپیاد
داغ دیده ام بعله!
دانشگاه
صنعتی شریف
رشته دانشگاه
سیاستگذاری علم و فناوری
اینستاگرام
پاسخ : حقوق مردان و ضد فمینیسم

به مالک :
قانون ارث فقط برای افراد متاهل نیست
و در حالت مجرد بودن زندگی برای یک خانوم در کشور اسلامی (که خیلی از کارها رو به دلایل عرفی و محدودیت های موجود بانوان نمیتونند انجام بدن ) به شدت سخت تر از یک مرد مجرد هست
به علاوه که خانوم ها از زمین های کشاورزی و باغ ها ارث نمیبرند :)
برای مثال یک کشاورز روستایی رو تصور کنید که دو فرزند ۱۹ ساله دارند
یک باغ و یک خونه دارند
و به طور ناگهانی فوت میکنند حالا سهم الارث دختر فقط یک سوم یک خونه در روستا هست!!
و این درحالی هست که محدودیت های زیادی برای کار کردن برای این دختر وجود داره!!!
وقتی که بخوایم منطقی نگاه کنیم یک دختر با شرایط مذکور برای گذران زندگی با مشکل رو به رو خواهد شد!
که این شرایط بارها اتفاق میوفته و چیز دور از ذهنی نیست!
:)
 

king.nader

آراس.نامه (Mr. Darcy)
ارسال‌ها
751
امتیاز
2,870
نام مرکز سمپاد
علامه حلی (1) / هاشمی نژاد (1)
شهر
تهران / مشهد
سال فارغ التحصیلی
1393
مدال المپیاد
المپ فیزیک بودم که نیمهِ راه، کفشامو آویختم نمیدونم چرا!
دانشگاه
فردوسی مشهد
رشته دانشگاه
« مهندسی صنایع و سیستم ها »
پاسخ : حقوق مردان و ضد فمینیسم

میخواستم بعدا پاسخ بدم، چون کمتر قراره بیام نت؛ ولی اینو فعلا مینویسم بطور خلاصه، اونایی ک بحث بیشتری لازم دارن باشه برا بعد! :)
_ _

به نقل از Radikal :
1) نصف بودن ارث زن نسبت به مرد

2) نصف حساب شدن شهادت زن در دادگاه

3)نصف بودن دیه زن

4) ازدواج با اجازه ی پدر


5) حق طلاق به صورت کلی از زن گرفته شده مگر در موارد خیلی خاص و نادر

1) شما حکمی کلی بیان کردید که ارث برای هر زن، نصف مرد ست براساس اسلام! اما اینطور نـیست .. این حالت بسیاری جاها نقض میشه؛

اما برای مثال،

+ وارث = پدر و مادر و یک فرزند دختر => پدر و مادر یک ششم + دختر نصف رو ارث میبره. (ک اگر مانعی نباشه، مادر حتا از پدر بیشتر ارث میبره.)

+ دایی و خاله ها بطور مساوی ارث میبرند .. (پس نشون میده دلایلی باید باشه که در بعضی موارد نسبت دو به یک برقراره ولی خیلی موارد دگ متفاوته این حالت! )


2) اینم از موارد قابل بحث هست که باشه برا بعد، اما جهت توجهی کوچک => « .. إِن لَّمْ يَكُونَا رَجُلَيْنِ فَرَجُلٌ وَ امْرَأَتَانِ مِمَّن تَرْضَوْنَ مِنَ الشُّهَدَاء أَن تَضِلَّ إْحْدَاهُمَا فَتُذَكِّرَ إِحْدَاهُمَا الأُخْرَى .. »

قسمت سبز رنگ، اشاره به دو شاهد زن داره.


3) درباره دیه هم چون سند این موضوع در روایاته، باید بیشتر بررسی کنم و .. ؛ اما لازمه توجه کنیم دیه قیمت گذاری ارزشِ انسانی نـیست ک بگیم این نصف بودن تبعیض و توهینه!
بلکه بدلیل وظایف اقتصادی مرد که بر او واجب هست (نفقه و کلا خرج زندگی) درحالیکه زن چنین وظایفی نداره بصورت واجب و حتا برای شیردادن به فرزند میتونه درخواست دستمزد کنه و .. ؛ کشتن شوهرِ یک زن از دید اقتصادی ضربه بزرگی هست.

+ مگه خودتون در بحث ارث معترض نبودین ک زندگیِ تنهای یک زن غیرمتاهل سخت تر هست در جامعه بمراتب (ربطی هم به اسلامی بودن نـداره فقط، در جوامع دگ هم همین بحث هست) => این 2 برابر بودن دیه مرد، کمکی به اون همسرِ بیوه اش هست و .. .


4) ازدواج با اجازه پدر هم چون در اغلب موارد دیدم احتیاطِ واجب بوده نه فتوا، بعدا بحث میکنیم انشاءالله.


5 و .. ) ایناهم برا بعد چون الان وقت نـدارم زیاد!! ویرایش میشه. (شایدم پست جدید دادم بعدا!)


_ _

به نقل از Radikal :
به علاوه که خانوم ها از زمین های کشاورزی و باغ ها ارث نمیبرند

« زوجه خواه دارای فرزند از شوهرش باشد يا نـباشد، از قيمت زمين ـ خواه زمين خانه يا مغازه يا زمين باغ يا مزرعه باشد ـ ارث می‌برد. » ( استفتاء ۶۲۵۳۸ _ آیت الله خامنه ای)

اینهم تفاوت بحث فقهی هست، امام(ره) مثلا ارث خانم رو فقط از اموال منقول ذکر کرده نه زمین و ..؛ اما می بینیم ک در فتوای رهبری اینطور نـیست. :)

در اینجور احکام تغییرات قابل اعماله و نـباید انقد سریع بهش حمله کرد! باب اجتهاد باز هست ..


.
 

Radikal

کاربر خاک‌انجمن‌خورده
ارسال‌ها
1,576
امتیاز
31,191
نام مرکز سمپاد
فرزانگان
شهر
تهران
سال فارغ التحصیلی
94
مدال المپیاد
داغ دیده ام بعله!
دانشگاه
صنعتی شریف
رشته دانشگاه
سیاستگذاری علم و فناوری
اینستاگرام
پاسخ : حقوق مردان و ضد فمینیسم

شما حکمی کلی بیان کردید که ارث برای هر زن، نصف مرد ست براساس اسلام! اما اینطور نـیست .. این حالت بسیاری جاها نقض میشه؛

اما برای مثال،

+ وارث = پدر و مادر و یک فرزند دختر => پدر و مادر یک ششم + دختر نصف رو ارث میبره. (ک اگر مانعی نباشه، مادر حتا از پدر بیشتر ارث میبره.)

مورد یک یعنی ارث رو فعلاً بررسی میکنم :)
بله جمله ی من اشکال داشت
سهم ارث فرزندان دختر نصف سهم ارث فرزندان پسر هست!!! (فزرندان میت) (توی پست هم ویرایش شد!)
حالا دیگه مشکلی وجود نداره! :)

قوانین ارث رو میتونید به طور کامل از این لینکـــــــــــ�ـــــ بخونید!!!

این مثالی که شما زدید مثال خوب و جالبی بود

اولاً که من فکر نکنم در جایی مادر بیشتر ارث ببره !!!

دوماً شما مثال غلطی زدید!!!!

چون در این مثال هم اگر فرزند به جای دختر ، پسر باشه ارث بیشتری میبره !!!


مثال شما : اگر وارث ميّت، فقط پدر و مادر و يك دختر باشد، چنانچه ميّت دو برادر، يا چهار خواهر يا يك برادر و دو خواهر پدرى نداشته باشد، مال را پنج قسمت مى كنند، به پدر و مادر، هر كدام يك قسمت و به دختر سه قسمت مى رسد. و اگر دو برادر، يا چهار خواهر و يا يك برادر و دو خواهر پدرى داشته باشد، مال را شش قسمت مى كنند، به پدر و مادر هر كدام يك قسمت و به دختر سه قسمت مى رسد. و يك قسمت باقيمانده را چهار قسمت مى كنند يك قسمت را به پدر و سه قسمت را به دختر مى دهند، مثلا اگر مال ميّت را 24 قسمت كنند، پانزده قسمت آن را به دختر و پنج قسمت آن را به پدر و چهار قسمت آن را به مادر مى دهند.

× دیدیم که هیچ وقت مادر ارث بیشتری نمیبره و پدر ارث بیشتری میبره تحت شرایط خاصی!

اگر وارث ميّت، فقط پدر و مادر و يك پسر باشد، مال را شش قسمت مى كنند، به پدر و مادر هر كدام يك قسمت و به پسر چهار قسمت مى رسد. و اگر چند پسر يا چند دختر باشند، آن چهار قسمت را به طور مساوى بين خودشان قسمت مى كنند و اگر پسر و دختر باشند، آن چهار قسمت را طورى تقسيم مى كنند كه به هر پسر دو برابر دختر برسد.

ـــــــــــــــــــــــــــــ

راجع به دیه : اگر دلیل نصف بودن دیه برای رفاه حال خانوم هاست و ب دلیل مشقت زندگی اونهاست بعد مرگ شوهر یا پدر!
که غیر منطقی هست این که ارث فرزند پسر دو برابر یک دختر باشه!!
به صورت تئوری یک خانوم میتونه برای شیر دادن به فرزند از شوهر پول طلب کنه!!
این که چقدر اسلام دست شوهر رو باز گذاشته جای بحث داره
وقتی که یک مرد بدون هیچ دلیلی میتونه یک زن رو طلاق بده!
و یا چند زن اختیار کنه و در قرآن آیه ۳۴ نسا به زن هاگفته که باید از شوهر اطاعت کنند!!! و احکام زن ناشزه و...
عملا این طلب کردن مال دیگه معنی پیدا نمیکنه
در ضمن فمنیسم خواستار تساوی حقوق هست!!!...
 
  • لایک
امتیازات: Lorca

king.nader

آراس.نامه (Mr. Darcy)
ارسال‌ها
751
امتیاز
2,870
نام مرکز سمپاد
علامه حلی (1) / هاشمی نژاد (1)
شهر
تهران / مشهد
سال فارغ التحصیلی
1393
مدال المپیاد
المپ فیزیک بودم که نیمهِ راه، کفشامو آویختم نمیدونم چرا!
دانشگاه
فردوسی مشهد
رشته دانشگاه
« مهندسی صنایع و سیستم ها »
پاسخ : حقوق مردان و ضد فمینیسم

به نقل از Radikal :
بله جمله ی من اشکال داشت

اولاً که من فکر نکنم در جایی مادر بیشتر ارث ببره !!!

دوماً شما مثال غلطی زدید!!!!

چون در این مثال هم اگر فرزند به جای دختر ، پسر باشه ارث بیشتری میبره !!!


ـــــــــــــــــــــــــــــ

راجع به دیه : اگر دلیل نصف بودن دیه برای رفاه حال خانوم هاست و ب دلیل مشقت زندگی اونهاست بعد مرگ شوهر یا پدر!
که غیر منطقی هست این که ارث فرزند پسر دو برابر یک دختر باشه!!
به صورت تئوری یک خانوم میتونه برای شیر دادن به فرزند از شوهر پول طلب کنه!!
این که چقدر اسلام دست شوهر رو باز گذاشته جای بحث داره
وقتی که یک مرد بدون هیچ دلیلی میتونه یک زن رو طلاق بده!
و یا چند زن اختیار کنه و در قرآن آیه ۳۴ نسا به زن هاگفته که باید از شوهر اطاعت کنند!!! و احکام زن ناشزه و...
عملا این طلب کردن مال دیگه معنی پیدا نمیکنه
در ضمن فمنیسم خواستار تساوی حقوق هست!!!...

اون مثال من، برای ردّ حکم کلی حرف شما بود ک خودتونم متوجهش شدید! وگرن منم میدونم اگر پسری بود، دو به یک میشد برابر دختر!

اما درباره مادر؛ ملاک فکر شما نـیست! :)

=> در همون مثال قبل چنانچه در طبقات ارث مانعی نباشه (حاجب) ، سهم مادر = دو ششم (دو برابر پدر) میشه ک بیشتره از پدر می بینیم!

+ حالات مختلف دگ ای هم هست ک مثال میزنم یکی شو باز! ورثه = پدر و مادر و 5 پسر => سهم ارث مادر بیش از سهم ارث پسرانش میشه!

درباره اون لینک ک منم دیدم قبلا، احکامِ فقهیه صرفا؛ نه قانون شده، در رساله امام (ره) هم این اومده ولی اونچه در قوه قضاییه اعمال میشه، حکم فقهی دیگری ست.

http://www.notary.ir/sites/default/files/UserFiles/File/Magazines/Eras.pdf
_ _

ادامه .. بعدا ویرایش میشود.

باید برم.

.
 

Bahar_R

کاربر فوق‌حرفه‌ای
ارسال‌ها
1,032
امتیاز
7,673
نام مرکز سمپاد
دبیرستان فرزانگان 1
شهر
تهران
دانشگاه
دانشگاه تهران
رشته دانشگاه
مهندسی مواد و متالورژی
پاسخ : حقوق مردان و ضد فمینیسم

بچه ها فکر کنم بهتر باشه بیشتر روی بعد جامعه شناسی قضیه تاکید بشه چون زیاد جای مناسبی نیست برای اینکه بررسی بشه که فقه اسلام چی حکم می کنه .
توی این تاپیک به بررسی این مسئله از نظر اسلام میتونه پرداخته بشه : ناعدالتی در حقوق زن و مرد در اسلام
مثلا میشه به عنوان یه نظریه (فارغ از اسلام یا هر دین دیگه ای) مسئله تفاوت ارث رو بررسی کرد که آیا درسته که حق ارث زن و مرد تفاوت داشته باشه اصلا یا خیر .
چون امکان داره اگر بحث زیاد منحرف بشه تاپیک قفل بشه .
 

ANTI FEMINIST

کاربر نیمه‌فعال
ارسال‌ها
6
امتیاز
-28
نام مرکز سمپاد
شهید...
شهر
هرشهر
پاسخ : فمنیسم؟!

به نقل از Nighttingle :
البته جواب من خطاب به حسين سهرابي بود كه گفته بودند قوانين به طور كلي بايد براساس روحيات افراد تعيين شه. :D
به طور خلاصه؛ بله، بايد يكسان باشه.


همه‌ي كشورهاي پيشرفته! :-??
چه مثالهايي ميشه زد؟
خب، به عنوان مثال سهميه‌بندي جنسي براي چيز خاصي ندارن. دخترها و پسرها به يه اندازه براي ورود به مدرسه و دانشگاه حق دارن. هيچكس حق نداره همسرش رو از كار كردن منع كنه. فردي كه به سن 18 سالگي رسيده، چه دختر و چه پسر، از لحاظ قانوني براي انجام هيچكاري به اجازه‌ي والدين (پدر!) احتياج نداره. زنان ميتونن در همه‌ي عرصه‌هاي سياسي و اجتماعي حضور داشته باشن، مجازن قاضي يا هرچيز ديگه‌اي كه مايل باشن بشن. ارث و ديه‌ي مرد و زن برابره. هيچ‌كدوم ملزم نيستن به هم "تمكين" كنن.
و مهمتر از همه، اين حرفها در اون كشورها يه چيز كاملاً بديهيه.


توي اين پستتون كه من نشانه‌اي از دليل و مدرك نديدم و فقط تعدادي جمله رو طوري پشت سرهم رديف كرديد كه انگار حقايق پذيرفته‌شده‌اي هستند.

از بين رفتن زنانگي زنان؟ دقيقاً منظورتون چيه؟ زني كه كار ميكنه زن نيست؟
بيكاري؟ چطور حقوق زنان موجب بيكاري ميشه؟ منظورتون دختران و زناني هستن كه كار ميكنن؟ و كار كردن اونها باعث شده مردها كار گيرشون نياد؟ ^-^ شخصي كه مشغول به يه كاريه، اغلب بايد شايستگيشو براي اون كار اثبات كنه و اگه دختري شايستگي انجام كاري‌ رو داره، به چه حقي از انجام اون كار محرومش ميكنين؟
تضعيف جايگاه مردان؟ واقعن حرفي براي زدن ندارم. :|
اگه منظورتون از "تخريب فرهنگ"، منظورتون تخريب فرهنگيه كه اجازه ميده زن‌ها له بشن و ساده‌ترين حقوقشون ازشون گرفته بشه، جمله‌تون رو تاييد ميكنم.

به اون وبسايت هم سرزدم، و بايد بگم كه در اون چيز ارزشمندي پيدا نكردم. اگه مايل به بحث هستيد، ميتونيد مطالب وبسايتتون رو اينجا مطرح كنيد كه روشون بحث كنيم.

اولا که من کلا دلم نمی خواست اینجا بحث کنم مخصوصا با اونایی که دهنشونو باز می کنن منفی میدن! ولی بزارید کمی دلیل و مدرک بدم هر چند امیدی ندارم کسی درک کنه چون رسانه ها زیاد رو ذهن مردم کار کردن! منظور از از بین رفتن زنانگی زنان اینه که زنان هر چه بیشتر به عرصه ی مردان وارد می شوند زشت تر شده و زنانگی خودشون رو از بین می برن. فقط کافیه قیافه ی زنان سیاستمدار غربی رو ببینید. این زنان همچنین از لحاظ روانی هم خشن و فاقد احساس می شوند. نهایت ورود به عرصه ی مردان می شود: (کافیست در گوگل woman body builder را جست و جو کنید) در مورد بیکاری هم عرض کنم بله، از دو لحاظ: یکی اینکه چون نیروی کار زن ارزان قیمت است شرکت ها تمایل دارند تا زنان را استخدام کنند و دستمزد کم برای زنان اشکالی ندارد چون اساس جامعه مرد را موظف به تامین مالی می کند. دیگری اینکه چون مردان دو سال از عمر مفید خود را به سربازی می گذرانند، دختران همسن آن ها خیلی در تحصیل جلو می افتند و شانسشان برای اشتغال افزایش می یابد. در نتیجه مدام مشاغل را زنان پر می کنند در حالی که شوهرانشان موظف هستند به آن ها نفقه و مهریه بدهند و زندگی مجللی برایشان فراهم کنند(با توجه به انتظارات کنونی زنان از شوهرانشان). فمینیسم کار کردن زنان در بیرون خانه را ارزشمند تر از کار خانه و تربیت کودکان جلوه داده است. در آخر منظورم از تخریب فرهنگ یعنی به وجود آمدن نوعی تقدس برای زنان در جامعه است. از لحاظ اجتماعی مردان درجه ی دو شده اند و توهین و تحقیر به آن ها آزاد هست و کسی ناراحت نمی شود. این مردان هستند که له می شوند و در آخر بدنام می گردند. زنان آنقدر سازمان حمایت کننده از خود دارند که کوچکترین آزار به آن ها همه ی اخبار را پوشش می دهد. محور شرارت مردان معرفی می شوند و به بچه هایمان یاد می دهیم آقا گرگه، آقا غوله، خورشید خانم و ... . مردان تبدیل به دلقک های فیلم های طنز شده اند. وقتی یک زن از یک مرد کتک می خورد تاسف بار می شود و مردم از زن طرفداری می کنند ولی در عکس آن مردم می خندند و مرد را مسخره می کنند. خانم ها مقدم می شوند و در اولویت قرار می گیرند و در خانواده مرد مطیع زن می شود!
 

Bahar_R

کاربر فوق‌حرفه‌ای
ارسال‌ها
1,032
امتیاز
7,673
نام مرکز سمپاد
دبیرستان فرزانگان 1
شهر
تهران
دانشگاه
دانشگاه تهران
رشته دانشگاه
مهندسی مواد و متالورژی
پاسخ : فمنیسم؟!

به نقل از ANTI FEMINIST :
منظور از از بین رفتن زنانگی زنان اینه که زنان هر چه بیشتر به عرصه ی مردان وارد می شوند زشت تر شده و زنانگی خودشون رو از بین می برن. فقط کافیه قیافه ی زنان سیاستمدار غربی رو ببینید. این زنان همچنین از لحاظ روانی هم خشن و فاقد احساس می شوند. نهایت ورود به عرصه ی مردان می شود: (کافیست در گوگل woman body builder را جست و جو کنید)
عرصه ی مردان ؟؟؟؟ سیاست عرصه ی مردانه ؟؟؟ از کی تا حالا اونوقت این عرصه بندی انجام شده و کی همچین مرزی رو تعیین کرده ؟؟
یعنی زنان سیاستمدار زشت هستن ؟ اصلا قیافه ی سلیقه ای واقعا از نظر جنابعالی ملاک علمی هست برای چنین ادعا هایی ؟؟؟
لطفا حرف هایی نزنید که مربوط به انسان های غارنشین باشه . در ایران با وجود تمام شرایط سخت وزیر و نماینده مجلس زن داریم شما در مورد چه جامعه ای بحث می کنید ؟
به نقل از ANTI FEMINIST :
در مورد بیکاری هم عرض کنم بله، از دو لحاظ: یکی اینکه چون نیروی کار زن ارزان قیمت است شرکت ها تمایل دارند تا زنان را استخدام کنند و دستمزد کم برای زنان اشکالی ندارد چون اساس جامعه مرد را موظف به تامین مالی می کند. دیگری اینکه چون مردان دو سال از عمر مفید خود را به سربازی می گذرانند، دختران همسن آن ها خیلی در تحصیل جلو می افتند و شانسشان برای اشتغال افزایش می یابد. در نتیجه مدام مشاغل را زنان پر می کنند در حالی که شوهرانشان موظف هستند به آن ها نفقه و مهریه بدهند و زندگی مجللی برایشان فراهم کنند(با توجه به انتظارات کنونی زنان از شوهرانشان).
گاهی وقت ها خانم ها با پول کمتری حاضر میشن شغل رو انجام بدن که باز هم خود این برمیگرده به تبعیض هایی که در گذشته بوده (هنوز هم به حد کمتری دیده میشه) و ترجیح بر گرفتن نیروی کار مرد بوده بنابراین نیروی کار مرد ممکنه بیشتر مطالبه کنه .
اولا که سربازی مانع درس خوندن نیست چون هرجا که سربازی اجباری هست معافیت تحصیلی وجود داره و تا وقتی فرد مشغول به تحصیله اعزام نمیشه و دوما سربازی در همه ی کشور ها اجباری نیست .
شغل در جامعه تنها کارکردش درآمد زایی نیست بلکه قراره نیاز های جامعه در بهترین حد برطرف بشه بنابراین هر فردی که بهتر بتونه شغل رو انجام بده بدون شک باید در شغل مربوطه قرار بگیره . بعدش هم گویا شما مطلع نیستید از سهمیه هایی که برای ورود به دانشگاه پسر ها دارن مثلا چند سال پیش 30٪ دختر می گرفتن و 70٪ پسر نمیدونم الان چطوره دقیق . فکر نمی کنید شانس پسر ها خیلی بیشتر بوده ؟؟؟؟
به نقل از ANTI FEMINIST :
فمینیسم کار کردن زنان در بیرون خانه را ارزشمند تر از کار خانه و تربیت کودکان جلوه داده است.
بدون شک کار کردن زنان در بیرون منزل بسیار ارزشمند و ضروریه . اگر غیر از این باشه از نظر جامعه شناسی و منطقی جامعه داره خودکشی می کنه یعنی نصف نیروی کار متخصص و مفیدش رو استفاده نمی کنه و این یعنی جمعیت مصرف کننده نسبت به تولید کننده و خدمات دهنده بسیار زیاد تر میشه . تربیت کودکان که بخشی از وظایف پدرو مادر هست هیچ تضادی با کار بیرون منزل نداره .
به نقل از ANTI FEMINIST :
در آخر منظورم از تخریب فرهنگ یعنی به وجود آمدن نوعی تقدس برای زنان در جامعه است. از لحاظ اجتماعی مردان درجه ی دو شده اند و توهین و تحقیر به آن ها آزاد هست و کسی ناراحت نمی شود. این مردان هستند که له می شوند و در آخر بدنام می گردند. زنان آنقدر سازمان حمایت کننده از خود دارند که کوچکترین آزار به آن ها همه ی اخبار را پوشش می دهد. محور شرارت مردان معرفی می شوند و به بچه هایمان یاد می دهیم آقا گرگه، آقا غوله، خورشید خانم و ... . مردان تبدیل به دلقک های فیلم های طنز شده اند. وقتی یک زن از یک مرد کتک می خورد تاسف بار می شود و مردم از زن طرفداری می کنند ولی در عکس آن مردم می خندند و مرد را مسخره می کنند. خانم ها مقدم می شوند و در اولویت قرار می گیرند و در خانواده مرد مطیع زن می شود!
اگر منظورتون از له شدن جلوگیری از زورگوییشون هست که بله باید له بشن و هدف فمنیسم هم همینه . توهین و تحقیر به هیچ شهروندی آزاد نیست چه زن و چه مرد فعلا هم که میبینیم فرهنگ برعکس چیزیه که شما میگید . من واقعا نمیدونم شما بر مبنای چه جامعه ای حرف میزنید چون حرفاتون جامعه ای خیالی ، که وجود نداره در حال حاضر، رو تداعی می کنه .
خیلی ساده انگارانه هست این حرفا(آقا غوله ، خورشید خانوم و ...) . شما اگر نگاهی به زبان های دیگه بندازید میبینید که اصلا اینطور نیست و این مسئله هم حقیقتا در حدی نیست که در یک بحث جامعه شناسی ملاک قرار بگیره .
در خانواده مرد مطیع زن باشه بده ولی زن مطیع مرد باشه اشکالی نداره ؟؟؟ اصلا عدالت از این جمله می باره :-"
در خانواده زوج باهم تصمیم گیری می کنن و هیچ کس مطیع دیگری نیست بلکه در کنار هم هستن . این دقیقا فرهنگیه که برابری حقوق دو جنس ایجاد می کنه .
 

Radikal

کاربر خاک‌انجمن‌خورده
ارسال‌ها
1,576
امتیاز
31,191
نام مرکز سمپاد
فرزانگان
شهر
تهران
سال فارغ التحصیلی
94
مدال المپیاد
داغ دیده ام بعله!
دانشگاه
صنعتی شریف
رشته دانشگاه
سیاستگذاری علم و فناوری
اینستاگرام
پاسخ : فمنیسم؟!

منظور از از بین رفتن زنانگی زنان اینه که زنان هر چه بیشتر به عرصه ی مردان وارد می شوند زشت تر شده و زنانگی خودشون رو از بین می برن. فقط کافیه قیافه ی زنان سیاستمدار غربی رو ببینید. این زنان همچنین از لحاظ روانی هم خشن و فاقد احساس می شوند. نهایت ورود به عرصه ی مردان می شود: (کافیست در گوگل woman body builder را جست و جو کنید)

این عکس زنان سیاسی!!! :

6k3fpfJqWoc4ML7SzHwhrFmxsVDR5.jpg


سایز بزرگ

دوستان اگه ربط منطقی بین! این بانوان سیاسی و woman body builder پیدا کردند به ما هم اطلاع بدند! در جریان باشیم :))

+شما فکر میکنید دارید با گونی های سیب زمینی که عاری از درک و شعور هستند حرف میزنید؟؟؟ و مثلاً من و دوستان نمیفهمیم معنی woman body builder چی میشه؟ :|


در مورد بیکاری هم عرض کنم بله، از دو لحاظ: یکی اینکه چون نیروی کار زن ارزان قیمت است شرکت ها تمایل دارند تا زنان را استخدام کنند و دستمزد کم برای زنان اشکالی ندارد چون اساس جامعه مرد را موظف به تامین مالی می کند. دیگری اینکه چون مردان دو سال از عمر مفید خود را به سربازی می گذرانند، دختران همسن آن ها خیلی در تحصیل جلو می افتند و شانسشان برای اشتغال افزایش می یابد. در نتیجه مدام مشاغل را زنان پر می کنند در حالی که شوهرانشان موظف هستند به آن ها نفقه و مهریه بدهند و زندگی مجللی برایشان فراهم کنند(با توجه به انتظارات کنونی زنان از شوهرانشان).

اولاً حقوق در شرکت ها و کارخونه ها بر اساس نظر مدیر تعیین نمیشه و حداقل و حداکثری براش توسط دولت و یا سازمان های بالاتر در نظر گرفته میشه بر اساس قوانینی مثلاً سال های خدمت دولتی ، امتیاز و ... و از لحاظ استخدام هم به همین صورت هست و جنسیت اثر داده میشه و تعداد تعیین میکنند!! برای مثال میگن از 120 کارمند 80 مرد و 40 زن باید باشه و امثالش! کمتر شغلی هست که در اون جتسیت اثر داده نشه!

در ضمن! من به شخصه موافق مهریه و نفقه نیستم و به نظرم در جهان کنونی باید زن و مرد زندگی رو با هم شریک باشن و به طور تقریباً مساوی به بچه هاشون و کارهای خونه رسیدگی کنن و در آمد داشته باشن
اتفاقاً مشکل اساسی در جامعه ی فعلی همین هست ... اغلب اوقات پدر ها فقط به فکر درآمد هستند و تربیت و بزرگ کردن فرزند ها رو وظیفه اصلی مادر ها میدونند!! که این خودش موجب میشه بچه ها به پدر ها گاهاً به چشم پول نگاه کنن و نه یک پدر! چیزی که به جرات میتونم بگم حداقل 50% بچه ها در بعضی مواقع از زندگیشون حس کردن! :)


فمینیسم کار کردن زنان در بیرون خانه را ارزشمند تر از کار خانه و تربیت کودکان جلوه داده است.

در بالا گفتم در تربیت فرزندان باید هم پدر و هم مادر هر دو به یک اندازه دخیل باشند! :)

و حالا کار های خانه! چیه؟

عملاً کارگری برای یک مرد و فرزند!!! شما وقتی وارد یک رستوران میشید
کارگر های اون رستوران غذا میپزن و جلوی شما میذارن!!!
در خانه مادر نقش این کارگر رو داره
کارگرهایی به نظافت مشغول هستند!
در خانه مادر نقش این کارگر رو داره
و......

و به طور خلاصه

کارگر نیروی کار خود را می­فروشد در حالی که زن متاهل نیروی کارش را به رایگان واگذار می­کند. حق انحصاری و نپرداختن مزد با هم ارتباط نزدیک دارند عرصه کار خانگی در چهار چوب رابطه شخصی و عام (ازدواج) در اصل نوعی بردگی است.

×دلفی

کار های خونه داری اگه از عهده ی زنان برداشته بشه به اشتغال زایی و گردش پول و سرمایه کمک شایانی میکنه..

پس کمرنگ شدن این گزینه در جامعه چیز بدی نیست...
 
ارسال‌ها
687
امتیاز
915
نام مرکز سمپاد
راهنمایی حلی 2 - دبیرستان حلی10
شهر
تهران
سال فارغ التحصیلی
1397
دانشگاه
Shahed Uni
رشته دانشگاه
Computer Science
تلگرام
اینستاگرام
پاسخ : فمنیسم؟!

به نقل از Radikal :
این عکس زنان سیاسی!!! :

6k3fpfJqWoc4ML7SzHwhrFmxsVDR5.jpg


سایز بزرگ

دوستان اگه ربط منطقی بین! این بانوان سیاسی و woman body builder پیدا کردند به ما هم اطلاع بدند! در جریان باشیم :))

+شما فکر میکنید دارید با گونی های سیب زمینی که عاری از درک و شعور هستند حرف میزنید؟؟؟ و مثلاً من و دوستان نمیفهمیم معنی woman body builder چی میشه؟ :|


اولاً حقوق در شرکت ها و کارخونه ها بر اساس نظر مدیر تعیین نمیشه و حداقل و حداکثری براش توسط دولت و یا سازمان های بالاتر در نظر گرفته میشه بر اساس قوانینی مثلاً سال های خدمت دولتی ، امتیاز و ... و از لحاظ استخدام هم به همین صورت هست و جنسیت اثر داده میشه و تعداد تعیین میکنند!! برای مثال میگن از 120 کارمند 80 مرد و 40 زن باید باشه و امثالش! کمتر شغلی هست که در اون جتسیت اثر داده نشه!

در ضمن! من به شخصه موافق مهریه و نفقه نیستم و به نظرم در جهان کنونی باید زن و مرد زندگی رو با هم شریک باشن و به طور تقریباً مساوی به بچه هاشون و کارهای خونه رسیدگی کنن و در آمد داشته باشن
اتفاقاً مشکل اساسی در جامعه ی فعلی همین هست ... اغلب اوقات پدر ها فقط به فکر درآمد هستند و تربیت و بزرگ کردن فرزند ها رو وظیفه اصلی مادر ها میدونند!! که این خودش موجب میشه بچه ها به پدر ها گاهاً به چشم پول نگاه کنن و نه یک پدر! چیزی که به جرات میتونم بگم حداقل 50% بچه ها در بعضی مواقع از زندگیشون حس کردن! :)


در بالا گفتم در تربیت فرزندان باید هم پدر و هم مادر هر دو به یک اندازه دخیل باشند! :)

و حالا کار های خانه! چیه؟

عملاً کارگری برای یک مرد و فرزند!!! شما وقتی وارد یک رستوران میشید
کارگر های اون رستوران غذا میپزن و جلوی شما میذارن!!!
در خانه مادر نقش این کارگر رو داره
کارگرهایی به نظافت مشغول هستند!
در خانه مادر نقش این کارگر رو داره
و......

و به طور خلاصه

کارگر نیروی کار خود را می­فروشد در حالی که زن متاهل نیروی کارش را به رایگان واگذار می­کند. حق انحصاری و نپرداختن مزد با هم ارتباط نزدیک دارند عرصه کار خانگی در چهار چوب رابطه شخصی و عام (ازدواج) در اصل نوعی بردگی است.

×دلفی

کار های خونه داری اگه از عهده ی زنان برداشته بشه به اشتغال زایی و گردش پول و سرمایه کمک شایانی میکنه..

پس کمرنگ شدن این گزینه در جامعه چیز بدی نیست...
چه جالب نمیدونستم با عکس میشه روحیه ی شخص رو فهمید!!!! اگه کسی بلده چجوریه به ما هم یاد بده
... :)) :))
 
بالا