• اگر سمپادی هستی همین الان عضو شو :
    ثبت نام عضویت

علی رضا - ۱۱۸۵۸

  • شروع کننده موضوع
  • #2

INTREPID

کاربر فوق‌فعال
ارسال‌ها
146
امتیاز
697
نام مرکز سمپاد
علامه حلی
شهر
کرمان
سال فارغ التحصیلی
92
پاسخ : INTREPID - 11858

The Town


TheTown_DomesticOneSheet-405x600.jpg



0840361.jpg


مشخصات فیلم :
کارگردان و نویسنده : بن افلک
برگرفته از رمان " شاهزاده ی دزدان " نوشته ی : Chuck Hogan
جنایی، درام، هیجانی
125 دقیقه
امتیاز IMDB به این فیلم : 7.6
سال تولید : 2010
ناشر: برادران وارنر
ساخت : آمریکا
زبان : انگلیسی
بازیگران :
Ben Affleck
Rebecca Hall
Jon Hamm
Jeremy Renner
Blake Lively
Chris Cooper
Owen Burke
Slaine​



خلاصه داستان :

شخصیت اصلی فیلم داگ مک ری ( Ben Affleck ) از خانواده ایه که نسل اندر نسل تو کار سرقت بانک بودن . استیون ( Chris Cooper ) ، پدر داگ ، به جرم شرکت در یک سرقت بانک نافرجام و جنایتهای مرتبط با اون ، در حال گذروندن حبس ابد در زندانه . داگ هیچ وقت رابطه ی خوبی با پدرش نداشته . داگ تو زندگیش فراز و نشیب های زیادی داشته و متحمل شکست های زیادی شده که بیشترش مربوط به جو اطرافش بودن .
حالا داگ با سه تا از دوستای دوران بچگی ش ، مدتیه که مشغول دزدی از بانک هستن . این سه نفر : جم ( Jeremy Renner )، کلوانسی ( Slaine ) و دزموند ( Owen Burke ) . داگ مغز متفکر گروهه . جم که به خاطر یک جنایت نه سال در زندان بوده خشن ترین عضو بانده . جم آدم بسیار خشنیه و این آمادگی را داره که هر لحظه به کوچکترین بهانه ایی دست به خشونت بزنه و این اتفاقیه که تو آخرین دزدی بانک اونا رخ می ده . جم به شدت یکی از کارکنان بانک رو می زنه و بعد مدیر بانک رو که دختر زیباییه به اسم کلر کیسی ( Rebecca Hall ) گروگان می گیره . موقعی که از منطقه ی خطر دور می شن ، اونا دختر رو رها می کنن تا بره . دزدا همه نقاب به چهره زده بودن به همین دلیل کلر قادر به شناسایی اونا نیست اما دزدا از این بابت مطمئن نیستن . بعد از چند روز داگ می ره دنبال دختر ، تا مطمئن شه چیزی درباره دزدا نمی دونه . متوجه می شه که بعد از دزدی ، دختر دچار افسردگی شده و تصمیم می گیره که بهش نزدیک شه و کمکش کنه . رابطه شون چند روز ادامه پیدا می کنه تا اینکه داگ عاشق دختره میشه . همزمان ، مامور FBI ، کارآگاه سمجی به اسم آدام فراولی ( Jon Hamm ) به داگ و اعضای باندش مشکوکن . اما هیچ سند و مدرکی ندارن . فراولی به این فکره که از وجود کلر برای به دام انداختن داگ استفاده کنه . به همین خاطر داگ به این فکر می افته که اون جا رو واسه همیشه ترک کنه ، جم این کار داگ رو خیانت به اعضای باند می دونه . اما ترک اون جا به این سادگی ها نبود . اون عاشق کلر شده . این وسط ، نامزد سابق داگ ، خواهر جم ، که زنه معتادیه به اسم کریست ( Blake Lively ) می خواد دوباره به داگ نزدیک شه . نهایتاٌ شرایط به قدری برای داگ پیچیده می شه که نمی دونه باید چیکار کنه ...

نقد و بررسی :

شهر در قیاس با درام های جنایی سال های اخیر ، یه سرو گردن بالاتره . بازیهای بازیگرا خوب و حرفه ایه . تو فیلم های ژانر تریلر معمولا توجه زیادی به پرداختن شخصیت ها نمی شه اما شهر ، شخصیت های خودش رو با دقت هر چه تمام ، پرداخت کرده . زیباییه درام فیلم افلک یکی به اختلاف و تنش بین اعضای باند دزدا ، و دیگه به رابطه بین داگ و کلر بر می گرده . فضای شخصیت های فیلم نه سیاهه و نه سفید . بلکه یه جورایی خاکستریه و این به فیلم جذابیت بخشیده . و اگر افلک توجه بیشتری به رابطه بین داگ و کلر نشون می داد ، فیلم جالبتر و تماشایی تر و متفاوت تر میشد . موسیقیه فیلم به جز صحنه ی آخر دیگه به چشم نمیاد . شایدم به خاطر اینه که خیلی جذب فیلم شدم . اما همون موسیقی شم خیلی باحاله .

جایزه‌هایی که برده یا نامزدشون شده

گاف ها :
این فیلم به گفته ی IMDB سی و هفت تا سوتی داره ، که من فقط بعضیاشو بعدا مینویسم .

منابع :
سایت نقد فارسی
Wikipedia
IMDB
rottentomatoes
 
  • شروع کننده موضوع
  • #3

INTREPID

کاربر فوق‌فعال
ارسال‌ها
146
امتیاز
697
نام مرکز سمپاد
علامه حلی
شهر
کرمان
سال فارغ التحصیلی
92
پاسخ : INTREPID - 11858

The Next Three Days

The_Next_Three_Days_Poster.jpg


مشخصات :
ژانر : جنایی، درام ، عاشقانه
کارگردان : Paul Haggis
نویسنده : Paul Haggis ، Fred Cavayé
ناشر: Lionsgate
تاریخ اکران : 19November , 2010
زمان فیلم : 133 دقیقه
زبان : انگلیسی
امتیاز IMDB به این فیلم : 7.3
بازیگران :
Russell Crowe
Elizabeth Banks
Michael Buie
Moran Atias
Remy Nozik

مشاهده تریلر

بررسی داستان :

فیلم سه روز بعد بازسازی یه فیلم فرانسویه ، به اسم " همه کار به خاطر او" .
کرو و بنکس نقش جان و لارا بارنن رو بازی میکنن ، یک زوج اهل شهر پیتسبرگ با یه پسر که زندگی این خونواده تو یه شب به طور کامل از هم میپاشه . بعد از یه شبه خوب ، فردا صبح ، یه دفعه دره خونه شکسته میشه و پلیس با خشونت لارا رو کشون کشون به جرم قتل از خونه بیرون می بره . جان میدونه که لارا قتلی مرتکب نشده . ولی شواهد ، چیز دیگه ای رو نشون می ده . لارا انگیزه کافی واسه قتل داشته ، همین طور فرصت کافی و لکه خونی که روی لباسش وجود داره با نمونه خون مقتول یکییه . در کل اوضاع خیلی بد به نظر می رسه .
جان سعی می کنه به هر طریقی که شده شغل سابقش ( تدریس زبان ) رو نگه داره و از فرزندش مراقبت کنه . جان یه آدمه مقرراتی ، باهوشه . تعداد زیادی از صحنه های لارا با بازی الیزابت بنکس پشت میله های زندانه ، جایی که احساس نا امیدی شدیدی تو وجودش ایجاد میکنه . پسرش باهاش بد حرف میزنه ، چون فکر میکنه که مادرش یه قاتله . پول هم ته کشیده و لارا واقعا امیدی به نجاتش توسط جان نداره و همین لارا رو بیشتر افسرده می کنه . لارا که باز داشت شده ، تو دادگاه گناهکار شناخته می شه که همین باعث عصبانیت شدید جان می شه . تلاش جان برای اعتراض به رای دادگاه و نجات همسرش به جایی نمی رسه . جان متوجه می شه که همسرش سه روز بعد به زندان ایالتی منتقل می شه . جان تصمیم میگیره که به هر راهی که شده همسرش رو ظرف مدت سه روزی که براش باقی مونده از زندان فراری بده . نقشه هایی که جان تو این راه اجرا میکنه خیلی جالبن . جان تحقیقات آنلاین زیادی برای نقشه فرار انجام میده ، با فردی که قبلا از زندان فرار کرده (لیام نیلسن) صحبت می کنه و چیزای زیادی رو در این باره ازش سوال میکنه و به دنیای زیر زمینی و خلافکارای شهر پیتسبرگ ، برای بدست آوردن اسلحه وارد می شه...

ضعف فیلم نامه :

چرا موقع بازجویی راسل کرو ، پلیس به دنبال دسته کلید شکسته شده نگشت و از اون انگشت نگاری نکرد؟
یک معلم زبان انگلیسی چطور می تونه یه فرد که 5 بار از زندان فرار کرده رو پیدا کنه و با اون ملاقاتی ترتیب بده ! چون هر بار فرار از زندان مجازاتش حبس ابده .
از رای دادگاه به بعد ، جان یه دفعه از یه معلم ساده زبان انگلیسی به یه یک فرد همه فن حریف تبدیل می شه . این زیادی عجیبه .

جوایز :

این فیلم تو سال 2011 نامزد دریافت جایزه ی بهترین بازیگر نقش اول مرد ( Russell Crowe ) از IFTA شد .

منابع :
سایت نقد فارسی
Wikipedia
IMDB
rottentomatoes
 
  • شروع کننده موضوع
  • #4

INTREPID

کاربر فوق‌فعال
ارسال‌ها
146
امتیاز
697
نام مرکز سمپاد
علامه حلی
شهر
کرمان
سال فارغ التحصیلی
92
پاسخ : علی رضا - ۱۱۸۵۸

The Call

The_Call_poster.jpg


مشخصات :
ژانر : جنایی ، هیجانی
کارگردان : Brad Anderson
نویسنده : Richard D'Ovidio
تاریخ اکران : March 15 , 2013
زمان فیلم : 94 دقیقه
زبان : انگلیسی
بازیگران :
Halle Berry
Abigail Breslin
Morris Chestnut

به نظرم فیلم ارزش دیدن رو داره . با اینکه زیاد موسیقی متن نداره ، اما خیلی از صحنه ها ، کامل اون حس رو که میخواد ، بهت منتقل میکنه و این واقعا به نظرم عالی بود . نقطه قوت فیلم بود . حس ترس ، نا امیدی ، بغض ، استرس و هیجان . از این نظر خیلی خوب بود . در طول فیلم همش خودت رو جای بازیگرا قرار میدی و اتفاق بعدی رو تو ذهنت میسازی . رمزالود بودنش جالبه و خیلی صحنه ها نمیتونی حدس بزنی اتفاق بعدی چیه و چی میشه .
کندو ؛ اول قرار بوده اسمه فیلم کندو باشه . فیلم رو که ببینین میفهمین چرا کندو . محوریت داستان فیلم بیشتر رو شخصی به نام جردنه ، که اپراتور 911 . فیلم یه دنیایی رو نشون میده که قبل از دیدن فیلم ؛ ندیدیم و هیچ وقت به جزییات شغل اپراتور بودن ، فکر نکردیم .
آرامشی که چند دقیقه ی اول فیلم حس میکنی زیاد دووم نداره و خیلی زود با یه تلفن ، هیجان و استرس شروع میشه . داستانه فیلم درباره ی همون تلفنه و از این قراره که یه دختر نوجوون به اسم لیا با 911 تماس میگیره و میگه که یه مرد سعی داره به زور وارد خونه شون شه در حالیکه پدر و مادرش رفتن بیرون و اون تو خونه تنهاست و درخواست میکنه پلیس رو بفرستن به اونجا . اپراتوری که لیا باهاش صحبت میکنه ، جردنه . به گشتی های پلیس گزارش داده میشه و اونا اطلاع میدن که حدود ده دقیقه طول میکشه که برسن به محل . جردن سعی میکنه تا وقتی که پلیس میرسه ، لیا رو راهنمایی کنه تا مخفی شه اما جردن یه اشتباهی انجام میده که نهایتا منجر به مرگ لیا میشه و داستان از اینجا شروع میشه
 
بالا