• اگر سمپادی هستی همین الان عضو شو :
    ثبت نام عضویت

چپ دستان و راست دستان

  • شروع کننده موضوع Id
  • تاریخ شروع

armaghan20

کاربر نیمه‌فعال
ارسال‌ها
17
امتیاز
368
نام مرکز سمپاد
farzanegan2
شهر
tehran
پاسخ : چپ دستان و راست دستان

فرقی ندارن!
من دست چپم!!
ی سری مشکلاتی هس!!
اما هر دوتا تو ی سری کارا خوبن!
دست راستا تو ریاضی و اینا
دست چپام تو هنریو تجسمی!
 

aliabedini

کاربر حرفه‌ای
ارسال‌ها
377
امتیاز
742
نام مرکز سمپاد
هاشمی نژاد2
شهر
مشهد
مدال المپیاد
ریاضی کامپیوتر
دانشگاه
فردوسی
رشته دانشگاه
برق
پاسخ : چپ دستان و راست دستان

یه سوال پیش میاد :-?
من اولش چپ دست بودم اما تو راهنمایی یه مشکلی برا دست چپم پیش اومد دو ماهی نتونستم ازش استفاده کنم
دگه از درسا عقب افتاده بودم برا همین تو یه هفته اخ با دست راستم مینوشتم اولش سخت بوداما تو دو روز یاد گرفتم
این درحالیه که هر راست دستی که میبینم نمیتونه با دست چپش بنویسه حتی با اینکه مجبور باشه مثلا یکی هست که دستش از 15-16 جا تو تصادف شکسته بود 3-4 ماه دستش تو گچ بود اما هرچی تلاش کرد نتونست با دست چپش بنویسه
به نظرتون این دلیلی بر فعال بودن مغز چپ دست ها نیست؟
 

Sidra

کاربر فعال
ارسال‌ها
26
امتیاز
46
نام مرکز سمپاد
فرزانگان رشت
شهر
رشت
تفاوت چپ دست ها و راست دست ها

images

brain.jpg
brainorg.jpg

به طور کلي، افراد چپ دست انعطاف پذيرتر، باهوش تر و سازگارتر از افراد راست دست هستند. شايد به اين فکر کنيد که اي کاش شما هم چپ دست بوديد و يا در مورد ساير مزاياي چپ دست بودن بينديشيد.
واقعيت اين است که حدود 90 درصد از مردم راست دست بوده و فقط 10 درصد چپ دست هستند.
يک نکته خيلي مهم که لازم است به آن توجه داشته باشيد اين است که، غالب بودن طرف چپ يا راست، در مورد کل بدن صادق است.
اگر کمي دقت کنيد،حتما متوجه خواهيد شد که با يک گوش بهتر از ديگري مي شنويد و يا با يک چشم بهتر از چشم مقابل مي بينيد. پس بايد توجه داشته باشيد که غالب بودن يک قسمت از بدن يک مورد عمومي است که در مورد تمامي قسمت هاي جفت بدن صدق مي کند.
اين که دقيقا چرا يک نفر راست دست و يا چپ دست مي شود، هنوز به صورت يک راز باقي مانده است ولي برخي نظريه ها در اين مورد وجود دارند. يک نظريه، ترشح زياد هورمون هاي جنسي قبل از تولد را عامل چپ دست شدن افراد مي داند.
از سوي ديگر، محققان دانشگاه دانشگاه کاليفرنيا آمريکا معتقدند که چپ دست و يا راست دست شدن افراد تا حد زيادي توسط ژنتيک تعيين مي شود
طبق نظر اين محققان، يک ژن اختصاصي جهت راست دست شدن وجود دارد که چنانچه فردي آن را به ارث ببرد، راست دست مي شود. نکته جالب اين است که حتي در صورت عدم وجود اين ژن باز هم معلوم نيست که آن شخص حتما چپ دست شود. يعني امکان راست دست شدن وي هنوز وجود دارد.
افراد راست دست به طور مشخص نيمکره مغزي سمت چپ شان بزرگ تر است. در 95 درصد از افراد راست دست قابليت هاي تکلمي در نيمکره چپ مغزي وجود دارد. در حالي که بر اساس پژوهش هاي دانشگاه کاليفرنيا، دو نيمکره مغزي در افراد چپ دست اندازه مشابهي داشته و موجب ايجاد ساختار مغزي منعطف تري مي شوند.
اين در حالي است که تنها در 70 درصد از چپ دست ها قابليت هاي تکلمي در نيمکره مخالف (راست) قرار دارد. اين طور به نظر مي رسد که احتمالا عدم وجود ژن راست دستي، به مغز اين افراد اجازه مي دهد تا به طور مساوي و متناوب با مغز راست دست ها رشد کند. نيمي از افراد باقي مانده از هر دو گروه چپ دست ها و راست دست ها از هر دو نيمکره مغزي شان استفاده مي کنند و بر طبق بررسي ها، اين گونه افراد از هوش بالاتري برخوردارند.
علاوه بر اين، ديده شده است که رابط مغزي بين دو نيمکره در افراد چپ دست 11 درصد بزرگ تر از راست دست ها است که نشانگر ارتباطات قوي تر و عميق تر دو نيمکره در پردازش اطلاعات است.
پروفسور گلين هامفريز معتقد است که در افراد راست دست، نيمکره راست تصوير کلي را مي بيند و نيمکره چپ بر روي جزئيات آن تصوير تمرکز مي کند در حالي که اين موضوع در مورد چپ دست ها وجود ندارد.
وي همچنين معتقد است که آسيب و تخريب مغزي مي تواند احساس درک انسان ها از جزئيات را در افراد راست دست و چپ دست به طرق مختلفي تحت تاثير قرار دهد.
يک موضوع بسيار جالب ديگر در مورد چپ دست ها اين است که بر اساس تحقيقات دانشگاه دوبلين، درآمد کارگرهاي چپ دست حدود 4 درصد بيشتر از راست دست هاست.
پژوهشگران اين دانشگاه بر اين باورند که چپ دست ها به ويژه مردان در مواجهه با يک موقعيت جديد خود را راحت تر تطبيق مي دهند زيرا در استفاده از سمت راست مغزشان واردترند.
اين ها جزء مواردي هستند که باعث مي شوند تا چپ دست ها بيشتر در نزد رئيس شان محبوب باشند.
چپ دست ها بيشتر مي ترسند
نتايج تحقيقات پيش از اين نشان داده بود که افراد چپ دست، نسبت به راست دست ها سازگاري بيشتري دارند. يک فرد چپ دست بسيار راحت تر از يک فرد راست دست مي تواند از دست راست خود براي انجام کارها استفاده کند. به نظر مي رسد افرد چپ دست به سرعت قادر به تعويض و دگرگزيني هستند.
اکنون روانشناسان در يک مطالعه جديد مي گويند افراد چپ دست در مواجهه با شرايط و موضوعات ترسناک، بيشتر دچار وحشت مي شوند.
اين روانشناسان پس از نشان دادن يک کليپ ترسناک به دو گروه از افراد چپ دست و راست دست در نهايت شگفتي متوجه شدند که پس از تماشاي اين کليپ افراد چپ دست بيشتر از راست دست ها مي ترسند.
حدود 10 درصد جمعيت جهان چپ دست هستند. ترکيب ژنتيکي که باعث غلبه چپ دستي بر راست دستي مي شود، ژن ?LRRTM نام دارد. افرادي با مقدار بيشتر اين ژن، چپ دست هستند. مراکز گفتاري افراد چپ دست و راست دست در قسمت چپ مغز قرار دارد. قسمت چپ مغز روي هماهنگي قسمت هاي مختلف و فرامين و دستورات متمرکز است، در حالي که قسمت راست مغز روي مفاهيم و احساسات کنترل دارد. تعدادي از افراد نيز با هر دو دست کار مي کنند.
اين روانشناسان خاطرنشان کردند که هرچند راست دست ها هم پس از تماشاي اين کليپ ترسيده بودند اما شدت واکنش ترس و وحشت در آن ها خيلي کمتر از افراد چپ دست بود.
دکتر کارولين چووهاري از متخصصان دانشگاه کوئين مارگارت در ادينبورگ در اين باره متذکر شد: ما در واقع براي اين شرکت کنندگان بخشي از فيلم سکوت بره ها را به نمايش گذاشتيم که مطمئن بوديم، حالت ترس را در بيننده ايجاد مي کند.
پس از پايان نمايش، فيلم را روي هر دو گروه شرکت کننده بررسي کرده و متوجه شديم چپ دست ها در خاطرات و حافظه شان بيشتر دچار آشفتگي شده بودند و رفتارهايي شبيه به کساني که دچار اختلال استرس پس از ضربه عاطفي شده اند از خود بروز مي دادند.
علاوه بر اين تحقيقات نشان داده اند که افراد چپ دست نسبت به مشکلات و آسيب هايي نظير ابتلا به آلرژي ها، بيماري هاي خودايمني، افسردگي، سوء مصرف مواد، الکل، سيگار، صرع، اسکيزوفرني و اختلالات خواب مستعدترند و بيشتر از افراد راست دست درگير حوادث جدي نظير سوانح رانندگي مي شوند.
بررسي آمار مي تواند به طور بالقوه نشان دهنده درگيري بيشتر افراد چپ دست با حوادث زندگي باشد که موجب مي شود درصد کمتري از اين افراد، طول عمر بيشتري داشته باشند.
همچنين بعضي از کارشناسان معتقدند، افراد چپ دست کمتر وابسته اند، چون مجبورند با دنيايي که براي آن ها ساخته نشده سازگاري پيدا کنند. دکتر پيترز مي گويد: چپ دست ها به علت داشتن تمايلات استقلال طلبانه در برابر فشارهاي اجتماعي مقاومت بيشتري دارند.

مشکلات چپ دست ها
اما در جامعه امروزي مشکلات زيادي براي چپ دست ها وجود دارد. اصول کلي جامعه و زندگي، غالبا براي راست دست ها طراحي شده اند.
علاوه بر اين، متاسفانه برخي خانواده ها به دلايل خرافي، ديد خوبي نسبت به چپ دست شدن فرزندشان ندارند و سعي مي کنند تا با انجام اعمالي نظير بستن دست چپ فرزندشان او را تحريک و وادار به راست دست شدن کنند. اين افراد بايد توجه داشته باشند که انجام اعمال فوق موجب خواهد شد تا فرزندشان در آينده قادر به انجام کارهاي ظريف با دست خود نبوده و در کارهاي روزمره شان دچار کندي محسوس شوند.
امروزه در دنيا چپ دست ها تقريبا يک جامعه براي خود درست کرده اند به طوري که روز 22 مرداد 13( آگوست) روز جهاني چپ دست ها ناميده مي شود. علاوه بر اين، در برخي نقاط دنيا فروشگاه هايي وجود دارند که اجناسي را مي فروشند که صرفا براي افراد چپ دست طراحي شده اند. کسي چه مي داند، شايد در آينده شهر يا کشوري هم مخصوص چپ دست ها ايجاد شود.
 

senator-1

کاربر جدید
ارسال‌ها
2
امتیاز
213
نام مرکز سمپاد
شهید مدنی تبریز
شهر
تبریز - تهران
سال فارغ التحصیلی
91
مدال المپیاد
ندارم
دانشگاه
علوم پزشکی تهران
رشته دانشگاه
دندان پزشکی
تلگرام
پاسخ : چپ دستان و راست دستان

من چپ دستم و اعتراف می کنم که باهوشم واقعا بقیه رو نمیدونم
 

si_ir

کاربر فعال
ارسال‌ها
60
امتیاز
94
نام مرکز سمپاد
فرزانگان
شهر
شهر قلم دان هاي مرصع( نيشابور)
دانشگاه
نم دونم والا هرچي خدا بخواد
رشته دانشگاه
روانشناسي ، حقوق
پاسخ : چپ دستان و راست دستان

به نظر من چپ دستي راست دستي ملاك نيس
اخه داشتن هوش كه به اعضاي بدن ربطي نداره يا به خصوصيات رفتاري و ويژگي هاي متفاوت ادم.
هم راست دستا و هم چپ دستاتو خودشون هم خيلي تاپ سراغ دارن هم كسايي كه خيلي تعريفي نيستن .
 

scamp42

کاربر حرفه‌ای
ارسال‌ها
567
امتیاز
1,701
نام مرکز سمپاد
فرزانگان
شهر
رشت
مدال المپیاد
زیست
پاسخ : چپ دستان و راست دستان

1.راست دستی و چپ دستی افراد ازطرفی ارثی و ازطرف دیگه هورمونیه(هورمونای مردانه بین7و8ماهگی جنین نقش اساسی ایفامیکنن)
2.چپ دستها میتونن افتخار کنن:درک اونا از فضای اطراف معمولا بهتر از راست دست هاست به ویژه شوق و استعداد هنری،ورزشی،موسیقی وریاضی آنها بسیاربیشتر از راست دستهاس
 

Y@S@M@N

کاربر فوق‌فعال
ارسال‌ها
111
امتیاز
234
نام مرکز سمپاد
دیگه سمپادی نیستم
شهر
کاشان
پاسخ : چپ دستان و راست دستان

من چپ دستم
همه جا خوندم اساسا( :D ) ادمای چپ دست کمترن ، باهوش ترن و ظمنا اکثر ادمای بزرگ جهان چپ دست بودن <D= <D=
چپ دستا نسبت به راست دستا با هوش ترن و توی کارای هنری نسبت به راست دست ها قوی تر هستن
.
.
.
.
اساسا.... :)
 

pouyakaka

کاربر نیمه‌فعال
ارسال‌ها
10
امتیاز
8
نام مرکز سمپاد
سمپادی نیستم
شهر
تبریز
دانشگاه
Just MIT
رشته دانشگاه
Software oriented Computer Sciences
پاسخ : چپ دستان و راست دستان

من تو وب فارسی چیز خاصی واسه نیمکره مغز پیدا نکردم ولی تو سایت Cnet که خیلی هم معتبره نتیجه یه آزمایش رو منتشر کردن و از لینک پایین می تونید مقاله رو به زبان اصلی بخونید ولی من خلاصشو می نویسم.
مغز انسان در حالت کلي (تاکيد ميکنم، کلي) از دو نيمکره راست و چپ تشکيل شده، در انسان ها يکي از نيمکره ها غالب به حساب مياد يعني اين نيمکره تو اون فرد قويتره و بيشتر کار ميکنه، در 90 درصد مردم دنيا نيمکره چپ نيمکره غالبه، هر کدوم از نيمکره ها نيمه ي مخالف بدن رو در کنترل دارن البته بعضی از کارها رو نیمکره ی غیر غالب انجام میده ولی اکثر کارها با نیمکره غالب انجام میشه. به همین خاطر هم تعداد افراد راست دست بیشتر از چپ دست هاست.
حالا یه روش جالب پیدا کردن واسه فهمیدن نیمکره غالب اونم اینه که وقتی دارید با موبایلتون حرف میزنید از کدوم گوشتون استفاده می کنید؟ اگه از گوش چپ استفاده می کنید یعنی نیمکره راست نیمکره غالب شماست و بالعکس.
من خودم تا حدود یه سال پیش نیمکره غالبم نیمکره چپ بود ولی با چنتا تمرین ساده (اگه خواستید میگم چه تمرین هایی) الان میتونم از نیمکره راستم به اندازه ی مطلوبی استفاده کنم که علاقه من به هنر و موسیقی رو شدیدا افزایش داده.

لینک:
http://news.cnet.com/8301-11386_3-57585076-76/which-ear-you-hold-your-cell-phone-to-may-reveal-brain-dominance/
 

arezoo1995

کاربر فوق‌فعال
ارسال‌ها
134
امتیاز
942
نام مرکز سمپاد
فرزانگان
شهر
تهران
پاسخ : چپ دستان و راست دستان

چه تمرینایی؟؟؟؟
 

pouyakaka

کاربر نیمه‌فعال
ارسال‌ها
10
امتیاز
8
نام مرکز سمپاد
سمپادی نیستم
شهر
تبریز
دانشگاه
Just MIT
رشته دانشگاه
Software oriented Computer Sciences
پاسخ : چپ دستان و راست دستان

به نقل از آرزو؛-) :
چه تمرینایی؟؟؟؟
1- تا جایی که می تونید از دست غالب استفاده نکنید. (مثلا برای غذا خوردن یا کارهای سخت تر حتی واسه نوشتن البته تا جایی که براتون مقدره یا با دست غیر غالب با ماوس کار کنید)
2- به وقایع زندگی یه طور دیگه ای نگاه کنید. (مرحله بعدی این تمرین بررسی مسائل از تمام جوانبه یعنی خودتون رو واقعا درگیر اون واقعه یا مساله کنید)
3- اگه راست دست هستید خیال پردازی کنید (نه یکی دوبار بلکه ده ها بار در روز) و اگه چپ دست هستید خودتون رو با ریاضیات درگیر کنید (مرحله بعدی این تمرین فلسفه بافی هست، در مورد ساده ترین چیزای زندگی از خودتون سوال بپرسید، همیشه هم منتظر جواب درست نباشید حتی جواب غلط هم میتونه به رشد نیمکره راست شما کمک کنه، پیشنهاد میکنم کتاب های فلسفی بیشتر بخونید و با افراد منطقی بیشتر معاشرت داشته باشید.)
راحتترین و سریعترین راه مورد یک هستش، واقعا جواب میده. البته اگه کسی پتانسیل استفاده همزمان از دوتا نیمکره رو داشته باشه، بودن کسایی که نتونستن میان این دوتا ارتباط منطقی برقرار کنن و تغییر شخصیت دادن (مثلا قبلا برونگرا بودن و بعدا درونگرا شدن) البته درونگرایی اصلا بد نیست، خیلی از رهبران مطرح دنیا درونگرا هستن، من خودم دورنگرا هستم و مشکلی هم ندارم. میشه گفت درونگرا ها قشر ساکت و در عین حال با نفوذ، خلاق و متفکر جامعه هستن. بازم اگه خواستید در مورد درونگرا ها توضیح میدم.
 

aliabedini

کاربر حرفه‌ای
ارسال‌ها
377
امتیاز
742
نام مرکز سمپاد
هاشمی نژاد2
شهر
مشهد
مدال المپیاد
ریاضی کامپیوتر
دانشگاه
فردوسی
رشته دانشگاه
برق
پاسخ : تفاوت چپ دست ها و راست دست ها

یک نتیجه کلی از برداشت بچه ها تا این جا...
اول و ازهمه مهم تر اینکه
مغز هنوز یه چیز ناشناخته هست. و در بعضی موارد اگه اطلاعاتی میدن صرفا آماریه که از تعدادی از افراد جمع آوری شده و ممکنه راجع به خیلیا صدق نکنه (به خاطر تفاوت های فردی)
پس هر چیزی که گفته میشه و شما توی خودتون نمیبینین دلیل این نیست که این تحقیقات درست نیستن
ویژگی های چپ دستی اینه که :
چپ دستا خیلی تو کارایی مثل هدایت گروه... سرپرستی کردن... مدیریت و به خصوص توانایی های کلامی کارشون خیلی درسته
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
چپ دستااون چیزی روکه میدونن میتوننن باسرعت بیشتری به عمل دربیارن وقدرت تصمیم گیری بالاتری دارن.البته دراین شکی نیست که چپ دستاتوی کارای هنری خیلی موفق ترهستن
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
من شنیدم چپ دستا چیزای خوب و بد و بهتر تشخیص میدن چون این کارا توسط نیمکره راست انجام میشه
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
چپ دستا هم باهوش تر و هم سریع تر میفهمن ...
اما تا اونجا که من میدونم زود فراموش میکنن :D
اما
با هوشی اون چیزی نیس که ادمای عادی فک میکنن
باهوشی یعنی درک فراتر از باور مثل عرفان و ...
و چون دست چپ ها نیمکره ی راستشون فعال تره و این نیم کره مربوط به ماورا میشه روانشناسان اینو میگن
برای همینه که میگن چپ دستا درک هنری بهتری دارن ولی به این معنی نیست که مثلا میتونن بهتر نقاشی بکشن به این مفهومه که بهتر میتونن فضای اون نقاشی رو در کنن (مثال بارزش اشکال سه بعدی و هندسیه)
چپ دستا مثل یک پردازشگر میمونن یعنی حافظه کم و درک بالا ولی نمیخوام بگم چپ دست ها خیلی ادم های ویژه ای هستن
چون بیشتر مردم راست دست هستند ، مشاهده میشه که چپ دست ها ادمای متفاوتی هستند !
راست دستی و چپ دستی افراد ازطرفی ارثی و ازطرف دیگه هورمونیه(هورمونای مردانه بین7و8ماهگی جنین نقش اساسی ایفامیکنن)
البته این به این معنی نیست که اگه شما چپ دست یا راست دست هستین دیگه نمتونید از نیمه دیگه مغزتون بهره ببرین بلکه میتونین با یه سری کارها نیمه دیگه مغزتون رو هم فعال کنید البته تا قبل از شن 20 سالگی
1- تا جایی که می تونید از دست غالب استفاده نکنید. (مثلا برای غذا خوردن یا کارهای سخت تر حتی واسه نوشتن البته تا جایی که براتون مقدره یا با دست غیر غالب با ماوس کار کنید)
2- به وقایع زندگی یه طور دیگه ای نگاه کنید. (مرحله بعدی این تمرین بررسی مسائل از تمام جوانبه یعنی خودتون رو واقعا درگیر اون واقعه یا مساله کنید)
3- اگه راست دست هستید خیال پردازی کنید (نه یکی دوبار بلکه ده ها بار در روز) و اگه چپ دست هستید خودتون رو با ریاضیات درگیر کنید (مرحله بعدی این تمرین فلسفه بافی هست، در مورد ساده ترین چیزای زندگی از خودتون سوال بپرسید، همیشه هم منتظر جواب درست نباشید حتی جواب غلط هم میتونه به رشد نیمکره راست شما کمک کنه، پیشنهاد میکنم کتاب های فلسفی بیشتر بخونید و با افراد منطقی بیشتر معاشرت داشته باشید.)
معیار نوشتن برای فهمیدن چپ دست بودن یا راست دست بودن درست نیست . معیار های بهتری هم وجود داره که یکی از دوستان به استفاده از تلن همراه اشاره کرد که فکر نکنم درست باشه اخه به شرایط بستگی داره ولی فکر کنم راه دوم بهتر باشه
سعی کنید با هر دوتا دستتون یه دایره بکشید اگه با هر دو تا دستتون جهت دایره کشیدنتون ساعت گرد بود
انوخت واقعن و کاملا چپ دستید... اگه با هر دو تا دستتون پاد ساعتگرد بود اونوخت واقعن و کاملا راست دست هستید
اگرم کسی با یکی از دستاش ساعتگرد و با اون یکی پاد ساعتگرد نکشید نمیشه گفت کاملا چپ دست یا راست دسته
فقط عادت کرده با یکی از دستاش بنویسه... این نکته خیلی مهم که هه اونایی که با دست چپ می نویسن چپ دست نیستن
یا حتی بلعکس که من ندیدم البته...

البته Sidra هم یه توضیح دراین باره گذاشته که تقریبا جامعه البته همش مورد قبول نیست
 

fateme78

کاربر نیمه‌حرفه‌ای
ارسال‌ها
213
امتیاز
1,547
نام مرکز سمپاد
F@rz@NeG@N H!gh $ch00l
شهر
eMN@n$
پاسخ : چپ دستان و راست دستان

به نظر من راست دستا تو ریاضیات و استدلال استادن چپ دستا تو هنر و ادبیات...اما این دلیل نمیشه که چپ دستا باهوش تر باشن یا برعکس.بالاخره هر کسی تو یه چیزی استعداد داره دیگه.الان خود من یه نقاشی نمیتونم بکشم اما ریاضی و فیزیکم بیسته. :-"
من که راضیم چون به نظرم ریاضی کاربردی تر از نقاشیه B-)
 

scamp42

کاربر حرفه‌ای
ارسال‌ها
567
امتیاز
1,701
نام مرکز سمپاد
فرزانگان
شهر
رشت
مدال المپیاد
زیست
پاسخ : چپ دستان و راست دستان

اینو دانشمندان ثابت کردن
ک چپ دستا یا تو ریاضیات یا هنریا موسیقی یا ورزش موفق ترن!
بالایی نگفتن تو همه ک!
بعدشم همیشه استثناهایی وجود داره
اکثریت رو نگاه کنین ن حدقل رو
 

mohandes leily

کاربر نیمه‌حرفه‌ای
ارسال‌ها
275
امتیاز
1,412
نام مرکز سمپاد
فرزانگان 2 و 6
شهر
تهران
سال فارغ التحصیلی
95
دانشگاه
ikiu
رشته دانشگاه
فیزیک
اینستاگرام
پاسخ : چپ دستان و راست دستان

بعضی ها میخوان موفقیت آدما رو تو زندگیشون با این چیزا خراب کنن و بگن مثلن طرف چون راست دست بوده پس چپ مغز بوده پس ....
ولی اصلن به این چیزا نیس یه نیگا به دورو بر بندازیم میبینیم چه موفقیت هایی که چپ دست ها گرفتن که عمرا راست دست ها می تونستن بگیرن
پ.ن:حالا خودم راست دستما :D
 

1tA

کاربر فوق‌حرفه‌ای
ارسال‌ها
670
امتیاز
4,592
نام مرکز سمپاد
دبیرستان فرزانگان یک
شهر
تهران
سال فارغ التحصیلی
1397
پاسخ : چپ دستان و راست دستان

عــاقا ما یه مطلب داشتیم ، میگفت که نیمکره ی سمت ِ چپ ِ مغز کنترل ِ سمت ِ راست ِ بدن ـو داره ، بعد نیمکره ی سمت ِ راست ِ مغز کنترل ِ سمت ِ چپ ِ بدن ـو داره.
بعد سمت ِ چپ کنترل توانایی حرف زدن ، نوشتن و ریاضیات رو داره .
سمت ِ راست کارش کمتره ، اما کنترل کارایی مث ِ قضاوت کردن و اینا رو به عهده داره .

من از این نتیجه گرقتم که چپ دستا از لحاظ منطق و قضاوت و داوری و اینا قوی ترن ؛
راست دستا هم نوشتن و حرف زدن و ریاضیات ـشون قوی تره .
البته نمیگم مثلا چپ دستا ریاضی ـشون ضعیفه ـا ، اصلا اینجوری نیس ، ولی سمت ِ راست ِ مغزشون فعالتره .
# نظر ِ خودم بود این .
 

saba.e

کاربر فعال
ارسال‌ها
54
امتیاز
257
نام مرکز سمپاد
دبیرستان فرزانگان 1
شهر
مشهد
پاسخ : چپ دستان و راست دستان

من چپ دستم و به نظرم يك تفاوت هايي هم هست مقاله اش رو هم دارم .
اما اون چيزي كه من دور و برم و به صورت آماري ديدم اين بوده:
بيشتر چپ دست ها باهوشن اما همه باهوش ها چپ دست نيستند.
 
ارسال‌ها
599
امتیاز
6,845
نام مرکز سمپاد
فرزانگان
شهر
شهر خشن
سال فارغ التحصیلی
98
مدال المپیاد
زیستی ناکام
رشته دانشگاه
پزشکی
پاسخ : چپ دستان و راست دستان

من خودم خوندم و دیدم که چپ دست ها تو کارای هنری و خلاقیت جلو تر از راست دست ها هستن.
البته همه اینایی که میگیم روی اکثر آدم ها جواب میدن نه همه
 

Amirhsz

کاربر فوق‌فعال
ارسال‌ها
84
امتیاز
112
نام مرکز سمپاد
علامه حلی 1
شهر
تهران
سال فارغ التحصیلی
1404
مدال المپیاد
ندونی جالب تره 😈
راستش من خودم چپ دستم ولی اصلا ورزش و هنرم خوب نیستن در مقایسه با ریاضی. جالبتر نظریه اعدادم از هندسم قوی تره:)))
 

Hami J

کاربر فوق‌فعال
کنکوری 1403
ارسال‌ها
150
امتیاز
593
نام مرکز سمپاد
علامه حلی یک
شهر
تهران
سال فارغ التحصیلی
1403
مدال المپیاد
برنز نجوم
بنده هم چپ دست هستم. چپ دست هایی که دیدم خیلی ریز به نکته ها دقت میکنن که بعضی وقتا میتونه آزاردهنده باشه یا شرایط رو سخت کنه. خودم هم از این قاعده مستثنا (نمیدونم دست نوشتم یا نه :)) ) نیستم.
ولی در رابطه با ذوق هنری و اینا ، نمیدونم زیاد بلد نیستم از این حرکتا بزنم :))
 

*100RA*

لنگر انداخته
ارسال‌ها
3,516
امتیاز
13,392
نام مرکز سمپاد
جایی که اگه اورژانس اجتماعی بیاد چارتا اتوبوس آدم جمع میکنه میبره
شهر
تبریز
سال فارغ التحصیلی
1404
مدال المپیاد
ندارم متاسفانه
بنده یک عدد چپ دست هستم !
یه سری وسایلایی که برای دو دست هم ساخته شدن مثل قیچی ، راست دست ها بهتر میتونن ازش استفاده کنن
کلا چپ دستی عذابه تو مدرسه صندلی چپ دست پیدا نمیشه
 
بالا