نویسندهموضوع: معماهای خلاقیت  (دفعات بازدید: 7302 بار)

کیــمیا

  • کاربر فوق حرفه ای
  • *
  • امتیاز: +7969
  • ارسال: 2083
  • فرزانگان 1
  • تــهران
معماهای خلاقیت
« : 05 سپتامبر 2010 ,ساعت 23:44:28 »
+9
سلام اینجا یه سری معمای خلاقیت میذارم!
بهتره به جای معما و هوش اینجا باشه چون بیشتر از جنبه ی خلاقیتیه.
آسونن ولی جالب :)
معما 1)
چطور می توان 4 درخت را با فاصله های مساوی از یکدیگر کاشت، طوری که فاصله هر یک از درختها با 3 درخت دیگر مساوی باشد؟ دقت کنید که نمی توان آنها را بر رئوس یک مربع کاشت: چون فاصله دو درختی که در دو سر قطر قرار می گیرند، بیشتر از فاصله درخت های دیگر میشود.


2)
فقط با تکان دادن یک چوب کبریت، یک مربع کامل بسازید.



3)
نه نقطه زیر را با چهار خط راست، به هم وصل کنید. طوری که قلمتان از روی کاغذ برداشته نشود.



4)
با جابجایی یکی از دگمه های زیر دو خط بسازید که هر کدام چهار دگمه داشته باشد.




5)
بدون اینکه قلمتان را از روی کاغذ بردارید و یا از روی یک خط دوبار رد شوید یا اینکه کاغذ را تا بزنید ، شکل زیر را رسم کنید.




6)
دو کبریت از کبریت های زیر را طوری جابجا کنید که چهار مربع بماند و یکی از آنها بزرگ تر از بقیه باشد.



7)
با کشیدن یک خط از نقطه A شکل زیر را به دو قسمت مساوی تقسیم کنید:



8)
آیا میتوانید چیز دیگری را به وضوح در تصویر زیر ببینید؟

کیــمیا

  • کاربر فوق حرفه ای
  • *
  • امتیاز: +7969
  • ارسال: 2083
  • فرزانگان 1
  • تــهران
پاسخ : معماهای خلاقیت
« پاسخ #1 : 05 سپتامبر 2010 ,ساعت 23:46:06 »
0
منبع رو بعد از حل معماها میگم

عليرضا.ز

  • کاربر نیمه فعال
  • *
  • no avatar
  • امتیاز: +57
  • ارسال: 120
  • شهید بهشتي كاشان
  • كاشان
پاسخ : معماهای خلاقیت
« پاسخ #2 : 07 سپتامبر 2010 ,ساعت 01:00:06 »
0
1) نمي شه روي راس هاي يه 4 وجهي منتظم كاشت؟ يعني رو يه صفحه نباشن؟
3) اين تكراريه عكسشو نمي تونم بذارم
4) سمت راست ترين دكمه رو بر مي داريم مي ذاريم سمت چپ بالاترين دكمه سمت چپ. فهميدين كه؟!!! ;D
6) سمت راست ترين و سمت چپ ترين چوب كبريت عمودي رو بر مي داريم مي ذاريم كنار اون مربع بزرگ ناقص كه از 3 تا مربع كوچك درست شده.
8) نيم رخ يه آقاي مسن--يه خانم كه عينك دودي زده
« آخرين ويرايش: 07 سپتامبر 2010 ,ساعت 01:45:49 توسط عليرضا.ز »

روزبه ام

  • کاربر جدید
  • *
  • no avatar
  • امتیاز: +3
  • ارسال: 11
  • مرکز استعداد های درخشان شهید بهشتی کاشان
  • کاشان
پاسخ : معماهای خلاقیت
« پاسخ #3 : 12 سپتامبر 2010 ,ساعت 15:09:26 »
0
شماره هفت اگی از وسط پاره خط وسطی شکل خطی که از نقطه A شروع میشه رو رسم کنیم به دو مساحت یه جور تبدیل میشه !! اگی میشه سوال دوم رو جوابشو بگین !! تو سوال دوم معلوم نیست که دوتا چوب کبریت هست یا 4تا ؟!؟!

آرمیتا ثابتی‌اشرف

  • مدیر بازنشسته
  • خاک انجمن خورده
  • *
  • no avatar
  • امتیاز: +2302
  • ارسال: 3058
  • دبیرستان فرزانگان ۱
  • تهران
پاسخ : معماهای خلاقیت
« پاسخ #4 : 12 سپتامبر 2010 ,ساعت 15:34:34 »
+5
۲- چوب کبریت بالاییه رو یکم می بریم بالاتر ٬ یک فضای مربع شکل خالی ایجاد می شه !
۳- فرض کنید به جای ۹ تا نقطه ٬ ۱۶ تان !‌ بعد از بالاترین طرف چپ شماره ی یکه ٬ پایین ترین طرف راست هم شماره ی ۱۶ ! حالا یک خط از ۱ به ۱۶ میکشیم ٬ یکی از ۱۶ به ۱۳ ٬ یکی از ۱۳ به ۱ ! بعد روی خطی که قبلا از ۱ به ۱۶ کشیده بودیم حرکت می کنیم ٬ روی ۱۶ به ۱۳ هم حرکت می کنیم ٬ آخرنی خط رو از ۱۳ به ۷ می کشیم !
۴- میایم دکمه ی طرف راست رو برمی داریم ٬ می ذاریم رو دکمه ا ی که در محل تقاطعه !
۵-
http://up.iranblog.com/Files7/c6a92b3de4d847609026.jpeg
۷-بزرگترین مربع طرف راست بالا رو نصف می کنیم ٬ خط رو به اونجا وصل می کنیم !
۸- یک آقای دماغ گنده  ;D یک خانمی که عینک زده و یک بچه بقل کرده !

« آخرين ويرايش: 12 سپتامبر 2010 ,ساعت 15:43:34 توسط آرمیتا ثابتی اشرف »

کیــمیا

  • کاربر فوق حرفه ای
  • *
  • امتیاز: +7969
  • ارسال: 2083
  • فرزانگان 1
  • تــهران
پاسخ : معماهای خلاقیت
« پاسخ #5 : 12 سپتامبر 2010 ,ساعت 15:54:11 »
0
آفرین آرمیتا همش درست بود اما اون لینکت مشکل داشت ;D

ابراهیم خدایی۵

  • مدیر انجمن
  • کاربر حرفه ای
  • *
  • امتیاز: +526
  • ارسال: 401
  • دبیرستان فرزانگان ۲ تهران
پاسخ : معماهای خلاقیت
« پاسخ #6 : 22 سپتامبر 2010 ,ساعت 00:19:35 »
+4
این بکجور تست خلاقیته ! ( تست خلاقیت تورنس !)


پرسشنامه‌اي را كه در پيش رو داريد حاوي 60 سؤال است كه هر سؤال مشتمل بر سه گزينه يا پاسخ مي‌باشد.
لطفاً هر يك از سؤالات را با دقت مطالعه نموده و گزینه مورد نظر خود را با علامت √ مشخص نمایید. بديهي است اظهار نظر واقعي و دقيق شما    گمد نظر مي‌باشد.

1- وقتي با يك مسأله خيلي مشكلي روبرو مي‌شويد معمولاً چه مي‌كنيد؟

الف- گريه مي‌كنم، چون فكر نمي‌كنم بتوانم مسأله را حل كنم.
ب- گريه نمي‌كنم، اما ناراحت مي‌شوم؟
ج- سعي مي‌كنم راه مناسبي براي حل مسأله بيابم.
2- اگر سرگرم ساختن وسيله‌اي باشيد، ناگهان دريابيد قطعه مهمي از آن را گم كرده‌ايد، چه مي‌كنيد؟

الف- كار را متوقف مي‌كنم.
ب-  سعي مي‌كنم قطعه گم شده را پيدا كنم و اگر نتوانم آن را پيدا كنم كار را متوقف مي‌كنم.
ج- قطعة گم شده را پيدا مي‌كنم و اگر نتوانم آن را پيدا كنم به جاي آن قطعة ديگری مي‌سازم.
3- وقتي در مكاني عمومي هستيد، آيا سعي مي‌كنيد حدس بزنيد افرادي كه دور شما هستند دربارة چه چيزي بحث مي‌كنند؟

الف- هرگز علاقه‌مند نيستم حدس بزنم ديگران درباره چه چيزي بحث مي‌كنند.
ب- گاهي دوست دارم حدس بزنم ديگران درباره چه چيزي بحث مي‌كنند.
ج- هميشه دوست دارم حدس بزنم ديگران درباره چه چيزي بحث مي‌كنند.
4- آيا از حل مسائل دشوار لذت مي‌بريد؟

الف- خير، از حل مسائل دشوار لذت نمي‌برم.
ب- به ندرت از حل مسائل دشوار لذت مي‌برم.
ج- اغلب از حل مسائل دشوار لذت مي‌برم.
5- اگر عضو گروهي باشيد كه بايد مسأله‌اي را با همكاري یکدیگر حل كنند، چه مي‌كنيد؟

الف- خودم كاري نمي‌كنم و مي‌گذارم ديگر اعضاي گروه مسأله را حل كنند.
ب- گاهي در آنچه گروه انجام مي‌دهد، شركت مي‌كنم.
ج- به طور فعال در آنچه گروه انجام مي‌دهد، شركت مي‌كنم.
6- وقتي كه با مسأله تازه‌اي روبرو مي‌شويد معمولاً چه مي‌كنيد؟

الف- از كسي مي‌خواهم آن را برايم حل كند.
ب- سعي مي‌كنم با كمك كسي ديگر آن را حل كنم.
ج- سعي مي‌كنم اطلاعات بيشتري بدست آورم تا بتوانم خودم آن را حل كنم.
7- اگر درگير حل مسألة مشكل رياضي باشيد، چه مي‌كنيد؟

الف- از معلم يا شخصي مي‌خواهم به من كمك كند.
ب- يك كتاب رياضي مربوط به مسأله را مي‌خوانم.
ج- از منابعي كه در دسترس دارم استفاده مي‌كنم.
8- وقتي در گروهي براي حل مسأله‌اي كار مي‌كنيد، اعضاي گروه چگونه از نظرات مبتكرانه شما استقبال مي‌كنند؟

الف- به ندرت از نظرات مبتكرانه من استقبال مي‌كنند.
ب- گاهي از نظرات مبتكرانه من استقبال مي‌كنند.
ج- اغلب از نظرات مبتكرانه من استقبال مي‌كنند.
9- وقتي با مشكلي غير عادي مواجه مي‌شويد، معمولاً آن را چگونه رفع مي‌كنيد؟

الف- اغلب از كسي كمك مي‌گيرم.
ب- قبل از اينكه از كسي كمك گيرم مدت كوتاهي تلاش مي‌كنم تا خودم آن را حل كنم.
ج- مدتي بسيار طولاني تلاش مي‌كنم تا خودم آن را حل كنم.
10- آيا به نظر ديگران شما سؤالات مشكلي طرح مي‌كنيد؟

الف- خير، اين طور فكر نمي‌كنم.
ب- گاهي اين طور فكر مي كنم.
ج- اغلب اين طور فكر مي‌كنم.
11- آيا معمولاً دوست داريد به كارهاي تازه دست بزنيد؟

الف- معمولاً به كارهاي تازه دست نمي‌زنم.
ب- گاهي به كارهاي تازه دست مي‌زنم.
ج- اغلب به كارهاي تازه دست مي‌زنم.
12- وقتي با مسأله پيچيده‌اي روبه‌رو مي‌شويد، چه مي‌كنيد؟

الف- سعي مي‌كنم خود را درگير حل آن نكنم.
ب- ممكن است زمان كوتاهي براي حل آن تلاش كنم.
ج- زماني بسيار طولاني براي حل آن تلاش مي‌كنم.
13- آيا از تجارب تازه لذت مي‌بريد؟

الف- از تجارب تازه لذت نمي‌برم.
ب- گاهي از تجارب تازه لذت مي‌برم.
ج- از تجارب تازه لذت نمي‌برم.
14- وقتي در موقعيتي قرار مي‌گيريد كه از عهدة آن برنمي‌آييد.

الف- اغلب به ديگران متوسل مي‌شوم.
ب- گاهي به ديگران متوسل مي‌شوم.
ج- معمولاً ترجيح مي‌دهم به خودم متكي باشم.
15- به آنچه مستقلاً انجام مي‌دهيد، چقدر اطمينان داريد؟

الف- به آنچه خودم مستقلاً انجام مي‌دهم اطمينان زيادي ندارم.
ب- به آنچه خودم مستقلاً انجام مي‌دهم تا حدودي اطمينان دارم.
ج- به آنچه خودم مستقلاً انجام مي‌دهم اطمينان زيادي دارم.
16- آيا از انجام آزمايش‌هاي علمي لذت مي‌بريد؟

الف- از انجام آزمايش لذت نمي‌برم.
ب- از انجام آزمايش تا حدودي لذت مي‌برم.
ج- از انجام آزمايش خيلي لذت مي‌برم.
17- آيا هرگز به رويا فرو مي‌رويد؟

الف- خير، من به رويا فرو نمي‌روم.
ب- گاهي، اگر وقت داشته باشم به رويا فرو مي‌روم.
ج- اغلب اگر وقت داشته باشم به رويا فرو مي‌روم.
18- در بيان مطالب خود با چه سهولتي از كلمات استفاده مي‌كنيد؟

الف- معمولاً اشكال دارم.
ب- گاهي اشكال دارم.
ج- به ندرت اشكال دارم.
19-بيان شما تا چه اندازه خوب است؟

الف- مطالبم را به خوبي بيان نمي‌كنم.
ب- گاهي مطالبم را به خوبي بيان مي‌كنم.
ج- اغلب مطالبم را به خوبي بيان مي‌كنم.
20-نوشتن شما تا چه اندازه خوب است؟

الف- در نوشتن نظراتم اشكال دارم.
ب- شايد بتوانم نظراتم را بنويسم.
ج- كاملاً مي‌توانم نظراتم را بنويسم.
21-اگر عده‌اي از افراد به نحوي غير منتظره از شما بخواهند بيش از پنج دقيقه دربارة موضوعي صحبت كنيد تا چه اندازه از عده اين كار برخواهيد آمد؟

الف- از عهده‌اش بر نخواهم آمد زيرا براي آن آمادگي نداشته‌ام.
ب- نهايت سعي خود را خواهم كرد تا از عهده آن بر ايم.
ج- به خوبي از عهده‌آن بر خواهم آمد.
22- براي توصيف چيزي با چه سهولتي به كلمات دست پيدا مي‌كنيد؟

الف- معمولاً اين كار برايم دشوار است.
ب- گاهي اين كار برايم آسان است.
ج- اغلب اين كار برايم آسان است.
23-آيا به شغلي علاقه داريد كه مستلزم فراهم ساختن انديشه‌هاي بسيار باشد؟

الف- علاقه‌مند نخواهم بود.
ب- شايد علاقه‌مند باشم.
ج- هميشه علاقه‌مند خواهم بود.
26-براي بيان يك انديشه با چه سهولتي به كلمات مترادف دست پيدا مي‌كنيد؟

الف- معمولاً اين كار برايم دشواراست.
ب- گاهي اين كار برايم آسان است.
ج- اغلب اين كار برايم آسان است.
25-اگر به ناچار در مسابقه‌اي شركت كنيد كه در آن بايد تا حد امكان كلمه‌هاي بسياري را كه با حرف «ج» شروع مي‌شوند بيان نماييد. تا چه اندازه از عهدة اين كار برمي‌آييد؟

الف- چندان از عهدة اين كار برنمي‌آيم.
ب- تا اندازه‌اي از عهدة اين كار برمي‌آيم.
ج- در حد خيلي زيادي از عهدة اين كار برمي‌آيم.
26- اگر از شما خواسته شود در مسابقه‌اي شركت كنيد كه در آن بايد چيزهاي متعلق به يك طبقه معين مانند غذاها يا گياهان را نام ببريد تا چه اندازه‌اي از عهده اين كار برمي‌آييد؟

الف- چندان از عهدة اين كار برنمي‌آيم.
ب- تا اندازه‌اي از عهدة اين كار برنمي‌آيم.
ج- در حد خيلي زيادي از عهدة اين كار برمي‌آيم.
27-چند جمله مي‌توانيد بنويسيد كه همة آنها با كلمة «همه» شروع شود؟

الف- مي‌توانم فقط چند تا بنويسم.
ب- مي‌توانم تعدادي بنويسم.
ج- مي‌توانم تعداد زيادي بنويسم.
28-آيا مي‌توانيد غير از كاربرد معمولي اشياء موارد استفاده ديگري نيز براي آنها پيدا كنيد؟

الف- اين كار برايم خيلي دشوار است.
ب- شايد بتوانم چند مورد استفاده ديگر پيدا كنم.
ج- مي‌توانم موارد استفادة بسياري پيدا كنم.
29- نوشتن تعداد زيادي داستان تازه چقد برايتان آسان است؟

الف- اين كار برايم دشوار است.
ب- مي‌توانم چند داستان بنويسم.
ج- مي‌توانم داستان‌هاي بسيار بنويسم.
30-كداميك از موارد زير برايتان آسان‌ترين است؟

الف- حفظ يك شعر ده بيتي.
ب- تفسير يك شعر ده‌ بيتي.
ج- سرودن يك شعر ده بيتي.
31- اگر از شما خواسته شود تا مقاله‌اي براي روزنامه دربارة جامعة خود بنويسيد، ترجيح مي‌دهيد درباره كداميك از موارد زير بنوسيد؟

الف- آنچه را كه پيش از آن دربارة جامعه‌ام نوشته شده است خلاصه مي‌كنم.
ب- بر آنچه كه پيش از آن دربارة جامعه‌ام نوشته شده است اطلاعات ديگري مي‌افزايم.
ج- پس از مطالعه مطالبي كه پيش از آن دربارة جامعه‌ام نوشته شده است به نوشتن مقالة خود اقدام مي‌كنم.
32- از كدام مورد زير بيشترين لذت را مي‌بريد؟

الف- از مطالعه كتاب‌هاي معروف لذت مي‌برم.
ب- از مطالعه كتاب‌هاي معروف و نوشتن چند كتاب توسط خودم لذت مي‌برم.
ج- از نوشتن كتاب‌هاي خودم لذت مي‌برم.
33- در طراحي اسباب‌بازي‌هاي جديد براي كودكان موفق مي‌شويد؟

الف- چندان موفق نخواهم بود.
ب- شايد بتوانم چند طرح ارائه كنم.
ج- مي‌توانم طرح‌هاي بسياري ارائه كنم.
34- اگر به جاي معلم به كلاس كودكستاني برويد و طرح درس نداشته باشيد تا چه اندازه از عهدة آن برمي‌آييد؟

الف- شكست خواهم خورد.
ب- مشكل خواهم داشت.
ج- موفق خواهم شد.
35- نوشتن مترادف‌هاي بسيار براي كلمه «سريع» چقدر برايتان آسان است؟

الف- اين كار برايم خيلي دشوار است.
ب- اين كار تا اندازه‌اي برايم دشوار است.
ج- اين كار برايم آسان است.
36- فرض كنيم همه راه‌هاي معمولي براي گرم كردن غذا را از دست داده‌ايم، تهية فهرستي طولاني از راه‌هاي ديگر براي گرم كردن غذا چقدر برايتان آسان است؟

الف- اين كار برايم خيلي دشوار است.
ب- اين كار تا اندازه‌اي برايم دشوار است.
ج- اين كار برايم آسان است.
37- اگر ناچار به ايراد سخنراني باشيد تا چه اندازه از عهدة آن بر مي‌آييد؟

الف- به طور كامل از روي يادداشتهايم مي‌خوانم.
ب- بيشتر از روي يادداشتهايم مي‌خوانم.
ج- گاهي به يادداشتهايم نگاه مي‌كنم.
38- اگر با گروهي از دوستانتان باشيد و آنان از شما بخواهند درباره چيزي كه در آن تجربه داريد يك ساعت صحبت كنيد چه كار مي‌كنيد؟

الف- سعي مي‌كنم از صحبت كردن دربارة آن خودداري كنم.
ب- مي‌توانم فكر كنم و چيزهایی بگويم.
ج- مي‌توانم مدتي طولاني دربارة آن صحبت كنم.
39- آيا هرگز به شغلي علاقه‌منديد كه مستلزم سر هم كردن داستان در مقابل شنوندگان باشد؟

الف- علاقه‌مند نيستم.
ب- شايد علاقه‌مند باشم.
ج- علاقه‌مند هستم.
40- وقتي ناچار باشيد با كسي كه فارسي خوب بلد نيست ارتباط برقرار كنيد يافتن راه‌هاي ساده‌تر براي بيان مطالب خود به فارسي تا چه اندازه برايتان آسان است؟

الف- معمولاً اين كار برايم دشوار است.
ب- گاهي اين كار برايم دشوار است.
ج- اغلب اين كار برايم آسان است.
41- چقدر از ساختن چيزهاي جديد لذت مي‌بريد؟

الف- معمولاً از ساختن چيزهاي جديد لذت مي‌برم.
ب- گاهي از ساختن چيزهاي جديد لذت مي‌برم.
ج- اغلب از ساختن چيزهاي جديد لذت مي‌برم.
42- با افرادي كه به سختي متقاعد مي‌شوند چگونه برخورد مي‌كنيد؟

الف- در يافتن دلايل متقاعد كننده اشكال دارم.
ب- سعي مي‌كنم براي متقاعد كردن آنها دلايل مختلف بيابم.
ج- براي متقاعد كردن آنان دلايل بسيار مي‌يابم.
43- وقتي مي‌خواهيد كار پيچيده‌اي را انجام دهيد، معمولاً كدام روش را بر مي‌گزينيد؟

الف- روشي واحد مي‌يابم.
ب- شايد بتوانم چند روش بيابم.
ج- مي‌توانم روش‌هاي متنوعي بيابم.
44- چه نوع كاري را بيشتر دوست داريد؟

الف- كاري كه تقريباً همة مراحل آن از پيش مشخص و معين شده باشد.
ب- كاري را كه بخشي از آن از پيش مشخص شده و بخشي از آن نيازمند به ابتكار باشد.
ج- كاري را كه بيشتر مراحل آن نيازمند ابتكار باشد.
45- آيا توضيح دلايل رفتار پيچيده مانند رفتار يك كودك نابهنجار براي شما دشوار است؟

الف- توضيح رفتار پيچيده براي من خيلي دشوار است.
ب- مي‌توانم توضيحات كلي ارائه دهم.
ج- مي‌توانم توضيحات بسياري ارائه دهم.
46- اگر به يك گردهمايي دعوت شويد تا مسايل جامعه خود را مورد بحث قرار دهيد، تهية فهرستي طولاني از مسايل آن چقدر برايتان دشوار است؟

الف- خيلي دشوار است.
ب- تا حدي دشوار است.
ج- چندان هم دشوار نيست.
47- اگر از شما دعوت شود تا به انجمن شهر به منظور دريافت كمك مالي پيشنهادهايي ارائه دهيد تا چه اندازه از عهدة اين كار بر مي‌آييد؟

الف- ارائه پيشنهادهايي فراتر از آنچه شوراي شهر قبلاً در نظر گرفته است برايم دشوار است.
ب- مي‌توانم تعداد اندكي پيشنهاد فراتر از آنچه قبلاً شوراي شهر در نظر گرفته است ارائه دهم.
ج- مي‌توانم پيشنهادهاي زيادي فراتر از آنچه قبلاً شوراي شهر در نظر گرفته است ارائه دهم.
48- آيا مي‌توانيد به يك معلم كلاس اول كمك كنيد تا راه‌هاي گوناگون بسياري براي آموزش اعداد بيابد، به طوري كه به فراگيري اعداد علاقه‌مند شوند؟

الف- خير، نمي‌توانم اين كار را انجام دهم.
ب- شايد بتوانم چند راه معدود ارائه دهم.
ج- بله مي‌توانم راه‌هاي گوناگون بسياري ارائه دهم.
49- كمك فكري به مدرسه‌اي با امكانات محدود، براي دستيابي به راههايي جهت تأمين امكانات ورزشي و سرگرمي‌ها چقدر براي شما آسان است؟

الف- خيلي دشوار است.
ب- مي‌توانم راه‌هاي جديدي ارائه دهم.
ج- مي‌توانم راه هاي بسياري ارائه دهم.
 50- وقتي حادثة غير عادلانه ای براي شما رخ مي‌دهد، آيا سعي مي‌كنيد به عوامل مختلفي كه احتمالاً در آن دخالت داشته‌اند پي‌ببريد؟

الف- سعي نمي‌كنم.
ب- گاهي سعي مي‌كنم.
ج- معمولاً سعي مي‌كنم.
51- وقتي حادثة عجيبي رخ مي‌دهد، معمولاً چه مي‌كنيد؟

الف- به آن توجه نمي‌كنم.
ب- به جستجوي برخي از علل اصلي آن مي‌پردازم.
ج- به جستجوي همة علل ممكن مي‌پردازم.
52- وقتي به چيزي علاقه‌مند مي‌شويد، چقدر به جزئيات آن توجه مي‌كنيد؟

الف- زياد به جزئيات توجه نمي‌كنم.
ب- به جزئيات كلي آن توجه مي‌كنم.
ج- به همه جزئيات آن توجه مي‌كنم.
53- وقتي كه به آواز گوش مي‌كنيد، چقدر به محتواي آن توجه مي‌كنيد؟

الف- هرگز توجه نمي‌كنم.
ب- گاهي توجه مي‌كنم.
ج- خيلي توجه مي‌كنم.
54- وقتي به يك اثر هنري نگاه مي‌كنيد آيا به آنچه كه هنرمند سعي دارد بگويد توجه مي‌كنيد؟

الف- به آنچه هنرمند سعي دارد بگويد، نمي‌انديشم.
ب- گاهي اوقات به آنچه كه هنرمند سعي دارد بگويد، مي‌انديشم.
ج- اغلب به آنچه كه هنرمند سعي دارد بگويد، مي‌انديشم.
55- وقتي يك نمايش بدون كلام (پانتوميم) تماشا مي‌كنيد، چه واكنشي نشان مي‌دهيد؟

الف- فقط براي لذت بردن تماشا مي‌كنم.
ب- آن را تماشا مي‌كنم و سعي مي‌كنم پيام عمومي آن را درك كنم.
ج- آن را تماشا مي‌كنم و سعي مي‌كنم همة پيام آن را درك كنم.
56- پس از تماشاي فيلمی كه شما را تحت تأثير قرار داده است، معمولاً چه مي‌كنيد؟

الف- به كار بعدي خود مي‌پردازم.
ب- شايد دربارة يك جنبه از فيلم با ديگران صحبت كنم.
ج- دربارة حوادث فيلم فكر مي‌كنم و دربارة آنها با ديگران صحبت مي‌كنم.
57- وقتي نامه‌اي مي‌نويسيد، معمولاً چه مطالبي در آن مي‌گنجانيد؟

الف- دربارة چيزهايي مي‌نويسم كه ديگران به دانستن آن نيازمندند.
ب- دربارة مهمترين حوادث مي‌نويسم.
ج- دربارة جزئيات زندگي خودم مي‌نويسم.
58- وقتي كه كتابي را مي خوانيد، آيا آنچه را مي‌خوانيد در ذهن خود مجسم مي‌كنيد؟

الف- آنچه را مي‌خوانم در ذهن خود مجسم نمي‌كنم.
ب- آنچه را مي‌خوانم گاهي در ذهن خود مجسم مي‌كنم.
ج- همه آنچه را كه مي‌خوانم مجسم مي‌كنم.
59- در آنچه كه انجام مي‌دهيد از چه مقدار پيچيدگي لذت مي‌بريد؟

الف- از انجام امور ساده و سر راست لذت مي‌برم.
ب- از انجام امور پيچيده ی زندگي لذت مي‌برم.
ج- از انجام امور بسيار پيچيده لذت مي‌برم.
60- چقدر به جزئيات كاري كه انجام مي‌دهيد، مي‌پردازيد؟

الف- به ندرت به جزئيات مي‌پردازم.
ب- گاهي به جزئيات مي‌پردازم.
ج- اغلب به جزئيات مي‌پردازم.

.
.
.
.

آزمونگر پس از اداي جملات بالا براي دست‌يابي به نتيجه آزمون بايد به ازاي هر پاسخ به پاسخ (الف) صفر امتياز پاسخ (ب) يك امتياز و پاسخ (ج) دو امتياز بدهد.

جدول نرم آزمون تورنس:
ميزان خلاقيت امتياز
خلاقيت بسيار زياد : از 120 الي 100
خلاقيت زياد :از 100 الي 85
متوسط : از 85 الي 75
خلاقيت كم : از 75 الي 50
خلاقيت بسيار كم: از 50 الي پايين
حفاظت آزمون. حفاظت آزمون. حفاظت آزمون. حفاظت آزمون. حفاظت آزمون. حفاظت آزمون. حفاظت آزمون. حفاظت آزمون. حفاظت آزمون. حفاظت آزمون. حفاظت آزمون. حفاظت آزمون. حفاظت آزمون. حفاظت آزمون.

کیــمیا

  • کاربر فوق حرفه ای
  • *
  • امتیاز: +7969
  • ارسال: 2083
  • فرزانگان 1
  • تــهران
پاسخ : معماهای خلاقیت
« پاسخ #7 : 22 سپتامبر 2010 ,ساعت 00:36:43 »
0
من خلاقیت بسیار زیاد شدم ;D
142 شد :-"

پگاه

  • خاک انجمن خورده
  • *
  • امتیاز: +9455
  • ارسال: 3041
  • دبیرستان فرزانگان امین
  • اصفهان
پاسخ : معماهای خلاقیت
« پاسخ #8 : 22 سپتامبر 2010 ,ساعت 00:41:12 »
0
تست خیلی جالبی بود! سؤالاش هم خوب بود هم جوری بود که قشنگ میشد بین گزینه ها انتخاب کرد!  حیف این "خلاقیت بسیار زیاد "    ما استفاده نمیشه ازش :-"

من خلاقیت بسیار زیاد شدم ;D
142 شد :-"

نمیشه ها ! چجوری 142؟
« آخرين ويرايش: 22 سپتامبر 2010 ,ساعت 00:41:51 توسط پگاه »

کیــمیا

  • کاربر فوق حرفه ای
  • *
  • امتیاز: +7969
  • ارسال: 2083
  • فرزانگان 1
  • تــهران
پاسخ : معماهای خلاقیت
« پاسخ #9 : 22 سپتامبر 2010 ,ساعت 00:44:25 »
0
تست خیلی جالبی بود! سؤالاش هم خوب بود هم جوری بود که قشنگ میشد بین گزینه ها انتخاب کرد!  حیف این "خلاقیت بسیار زیاد "    ما استفاده نمیشه ازش :-"

نمیشه ها ! چجوری 142؟
:)) :)) :))
راست میگی!اینا عواقب شب زنده داریه ;D
شدم 102

ابراهیم خدایی۵

  • مدیر انجمن
  • کاربر حرفه ای
  • *
  • امتیاز: +526
  • ارسال: 401
  • دبیرستان فرزانگان ۲ تهران
پاسخ : معماهای خلاقیت
« پاسخ #10 : 22 سپتامبر 2010 ,ساعت 15:14:47 »
0
خودمم 91 شدم ، سعی کردم خیلی صادقانه جواب بدم !  ;D
حفاظت آزمون. حفاظت آزمون. حفاظت آزمون. حفاظت آزمون. حفاظت آزمون. حفاظت آزمون. حفاظت آزمون. حفاظت آزمون. حفاظت آزمون. حفاظت آزمون. حفاظت آزمون. حفاظت آزمون. حفاظت آزمون. حفاظت آزمون.

نیـلوفر

  • کاربر فوق حرفه ای
  • *
  • امتیاز: +3110
  • ارسال: 1500
  • فرزانگان 1 تهران
  • تهران
پاسخ : معماهای خلاقیت
« پاسخ #11 : 22 سپتامبر 2010 ,ساعت 16:48:16 »
+1
معما 1)
چطور می توان 4 درخت را با فاصله های مساوی از یکدیگر کاشت، طوری که فاصله هر یک از درختها با 3 درخت دیگر مساوی باشد؟ دقت کنید که نمی توان آنها را بر رئوس یک مربع کاشت: چون فاصله دو درختی که در دو سر قطر قرار می گیرند، بیشتر از فاصله درخت های دیگر میشود.

چن روز پیش داشتم خودم به این فک می کردم .
غیر ممکنه .
3 تای اول رو که بچینیم ، می شن رئوس یه مثلث متساوی الضلاع . بعد اگه بخوایم فاصله همه رئوس از یه نقطه برابر باشه ، اون نقطه می شه مرکز ارتفاعی مثلث که داخلش می افته . و به راحتی اثبات می شه که فاصله رئوس از این جا ، برابر نیست با طول اضلاع .

جواب 6 : ( البته اینو آقای علیرضا زود تر جواب دادن ، من فقط عکسشو گذاشتم )


تست خلاقیتم هم شد 109

UNLiNe

  • کاربر جدید
  • *
  • no avatar
  • امتیاز: -4
  • ارسال: 2
  • شهید بهشتی
  • TeHRaN
پاسخ : معماهای خلاقیت
« پاسخ #12 : 15 دسامبر 2010 ,ساعت 20:07:52 »
-4
خب من همینجوری از سایتتون رد میشدم -دیدم جواب های خنده داری دادین- و با استناد به تست خلاقیتی که تو این صفحه گذاشتین یکم به خودتون افتخار میکنید.

میخوام یه چیزی بگم
راجع به شکل 2 :)

عزیزان خلاق راه حل هاتون بد نبود
ولی من یه راه حل ساده تر دارم

این شکل رو با جا به جا کردن چوب کبریت سمت راست و آوردنش به بالا سمت چپ میشه شبیه 4 انگلیسی کرد

مربع کامله نه؟ ;)

اون شکلی که گفته بود دو تا خطو جا به جا کنید که 4 تا مربع درست شه
از اینکه ازتون بخوام با جا به جا کردن 1 خط این کارو انجام بدید زیاد خوشم نمیاد چون میدونم این کار ازتون بر نمیاد
ولی کار راحتیه و نیاز به خلاقیت داره
خب با 3 تا خط این کارو انجام بدید راحت تره
بقیه مسائلتون مثل این دکمه ها و غیره
همشون bug داشتن :) و خیلی راحت میشد پیچوندشون و مثل همینا از توشون یه مسئله ی دیگه طرح کرد

با این حال از اینکه جوونای با استعدادی مثل شما دور هم جمع شدن خوشحالم
ضمناً من یه اسم اینجا دیدم که به نظرم آشنا اومد
حامد مهدوی
:) 
خب شاید بعد ها دوباره اومدم اینجا
اگر کسی خواست میتونیم با هم آشنا بشیم
 
از اینکه تمام قوانینتونو زیر پا گذاشتم متاسفم :)
 
اسم unline برای همین رومه  ;)

use that more ;)

cheerio

به فارسی برگردانده شد.
« آخرين ويرايش: 24 دسامبر 2010 ,ساعت 17:56:31 توسط violet »

منجم!

  • کاربر فوق فعال
  • *
  • امتیاز: +141
  • ارسال: 966
  • علامه حلی اراک
  • اراک
پاسخ : معماهای خلاقیت
« پاسخ #13 : 24 دسامبر 2010 ,ساعت 16:43:33 »
0
چن روز پیش داشتم خودم به این فک می کردم .
غیر ممکنه .
3 تای اول رو که بچینیم ، می شن رئوس یه مثلث متساوی الضلاع . بعد اگه بخوایم فاصله همه رئوس از یه نقطه برابر باشه ، اون نقطه می شه مرکز ارتفاعی مثلث که داخلش می افته . و به راحتی اثبات می شه که فاصله رئوس از این جا ، برابر نیست با طول اضلاع .

جواب 6 : ( البته اینو آقای علیرضا زود تر جواب دادن ، من فقط عکسشو گذاشتم )


تست خلاقیتم هم شد 109

البته که ممکنه!!
توی کره ی زمین یه هرم محاط کن،حالا درختا رو بذار روی راسای این هرم!!
مطمئنم جواب همینه(معمولا هر سوالی یه نکته انحرافی داره!)

GCD

  • مدیر کل
  • خاک انجمن خورده
  • *
  • no avatar
  • امتیاز: +7682
  • ارسال: 4537
  • شهید بهشتی
پاسخ : معماهای خلاقیت
« پاسخ #14 : 24 دسامبر 2010 ,ساعت 17:24:20 »
+5
2)
فقط با تکان دادن یک چوب کبریت، یک مربع کامل بسازید.


میتونه این باشه


کبریت خط چین شده رو میزاریم به جای کبریت فرمز، و عدد 4 ساخته میشه که مربع کامله

حرکت دادن کبریت بالایی در شرایط خاصه، ما که شرایطو نمیدونیم! ولی ساخت 4 قطعیه

Nahid

  • مدیر انجمن
  • خاک انجمن خورده
  • *
  • امتیاز: +6917
  • ارسال: 2004
  • فرزانگان
  • تهران
پاسخ : معماهای خلاقیت
« پاسخ #15 : 24 دسامبر 2010 ,ساعت 17:54:30 »
+1
khob man haminjuri az sitetun rad mishodam  - didam javabaye khande dari dadin - va ba estenad be teste khallaghiati ke tu in safe gozashtin yekam be khodetun eftekhar mikonid

mikham ye chizi begam

raje be shekle 2 :)

azizane khallagh rahe hallatun bad nabud


vali man ye rahe halle sadetar daram

in shekl ro ba jabeja kardan chub kebrite samte rast va avordanesh be bala samte chap mishe shabihe 4 e ingilisi kard

morabbae kamele na ? ;)

un shekli ke gofte bud 2 ta khato jabeja konid ke 4 ta morabba dorost she

az inke azatun bekham ba jabeja kardane 1 khat in karo anjam bedid ziad khosham nemiad chon midunam in kar azatun bar nemiad

vali kare rahatie va niaz be khallaghiat dare

khob ba 3 ta khat in karo anjam bedid rahat tare

baghieye masaletun mese un dokmeha va gheyre

hamashun BuG dashtan :) va kheili rahat mishod pichundeshun va mese hamina az tushun ye masaleye dige tarh kard

ba in hal az inke javunaye ba estedadi mese shoma dore ham jam shodan khoshhalam

zemnan man ye esm inja didam ke be nazaram ashna umad

Hamede Mahdavi

:)

khob shayad bad ha dobare umadam inja

agar kasi khast mitunim ba ham ashna beshim

az inke tamame ghavaninetuno zire pa gozashtam motaasefam :)

esme unline baraye hamin roome ;)

use that more ;)

cheerio
1- این جواب ها نمیدونم چرا  به نظرتون خنده دار اومدن!! ولی اصلاً خنده دار نیستن!!  ^-^

2- یعنی چی "با استناد به تست خلاقیتی که تو این صفحه گذاشتین یکم به خودتون افتخار میکنید" ؟  8-}

3- صورت سوال خواسته با 2 تا خط این کار انجام بشه! چه دلیلی داره شما بیای از ما بخوای اینکارو با 1 خط انجام بدیم؟  :)) حالا خود شما که خیلی خلاقی و ازت بر میاد چرا راه حلشو نگفتی؟

4- قرار نیست توی این تاپیک مسئله ها پیچونده بشن و ازشون مسئله های دیگه ای طرح بشه!! قراره جواب سوال ها داده بشه!  ;D

5- پست فینگلیش ممنوعه؛ و واقعا کار کسل کننده ای بود که این همه حرف فینگلیش رو فارسی کنم!
« آخرين ويرايش: 03 ژوئیه 2011 ,ساعت 12:43:52 توسط Nahid »

علی ع.

  • خاک انجمن خورده
  • *
  • امتیاز: +15910
  • ارسال: 3310
  • هاشمی نژاد ۱
  • مشهد - تبریز
پاسخ : معماهای خلاقیت
« پاسخ #16 : 29 سپتامبر 2011 ,ساعت 11:39:08 »
+1
نقل قول
6)
دو کبریت از کبریت های زیر را طوری جابجا کنید که چهار مربع بماند و یکی از آنها بزرگ تر از بقیه باشد.

اینو من قبلا مدل دیگه اش رو حل کرده بودم گفم بد نیس این رو هم بذارم  :)

Comet

  • کاربر جدید
  • *
  • امتیاز: +36
  • ارسال: 8
  • دبیرستان فرزانگان 1
  • تهران
پاسخ : معماهای خلاقیت
« پاسخ #17 : 17 نوامبر 2011 ,ساعت 00:03:28 »
+1
این که می گم جواب سوال قبلیه...
چوب کبریت سمت راستی رو یه کم کشیم عقب بین ته های چوب کبریتا یه مربع درست می شه
« آخرين ويرايش: 17 نوامبر 2011 ,ساعت 10:21:42 توسط Comet »

76farnaz

  • کاربر جدید
  • *
  • no avatar
  • امتیاز: 0
  • ارسال: 1
  • mehrnami novin
  • tehran
پاسخ : معماهای خلاقیت
« پاسخ #18 : 28 اوت 2012 ,ساعت 11:46:06 »
0
خیلی راحت می توانید یکی از کبریت ها را (فقط با یکی از آنها می توان چنین کاری کرد) به اندازه 2میلی متر از بین سه کبریت دیکر بیرون کشیده و با انتهای چوب کبریت ها، طبق شکل زیر، یک مربع کوچک بسازید.   :-"(من اینو تو یه وبلاگ پیدا کردم فقط هر کاری میکنم نمیتونم عکسشو بذارم هر کی خواست عکسشو ببینه بره به این ادرس ):
http://karafarini.loxblog.com/post/47/%D9%85%D8%B9%D9%85%D8%A7%2011.htm

« آخرين ويرايش: 28 اوت 2012 ,ساعت 11:59:21 توسط 76farnaz »

Adam vizly

  • کاربر فوق فعال
  • *
  • امتیاز: +2548
  • ارسال: 557
  • شهید بهشتی
  • میاندوآب
پاسخ : معماهای خلاقیت
« پاسخ #19 : 28 اوت 2012 ,ساعت 19:37:53 »
0
من 109 شدم 
همیشه این 1 نمره ها منو بیچاره می کنن ;D