• اگر سمپادی هستی همین الان عضو شو :
    ثبت نام عضویت

چند همسری، آری یا خیر؟!

Zeinab04

کاربر فوق‌حرفه‌ای
ارسال‌ها
622
امتیاز
3,505
نام مرکز سمپاد
فرزانگان ۷
شهر
تهران
سال فارغ التحصیلی
1401
دانشگاه
امیرکبیر
رشته دانشگاه
مهندسی پزشکی
گرچه به نظرم بهتر بود شما میرفتی اسناد بالا دستی و پایین دستی رو نگاه کنی اما خب از ویکی شیعه که فیلتر هم نیست (نتیجه اینکه به دست جمهوری اسلامی میگرده!) براتون آوردم....گرچه به پونزده تا هم میتونستم اشاره کنم اما خب همون نه تایی که همه میدونن کافیه برای اثبات ازدواج های مکرر پیامبر خاتم!....http://fa.wikishia.net/view/همسران_پیامبر(ص)

این قضیه دستگیری برای زنان بیوه هم اونجا نوشته شده،و حتی اتحاد بین قبایل!......خب اینا دلایلی هستن که ما و مورخا از ظن خودمون برای ایشون میگیم و مینویسیم !....و بیشتر شبیه به جوک هستن تا دلیل!........ و اینکه عایشه که بچه بود و بیوه نبود پس کلا قضیه بیوه بودن منتفیه و تمام دلایل توجیهیش!....و ...باقی موارد که از حوصله ی من رد توجیهاتش خارجه!.....

نه ساله بوده عایشه نه سیزده!....نه سال و سیزده و حتی هیجده سالشم کودک حساب میشه برای یه مرد پنجاه ساله!.....اینکه هیکل یه دختر به سی ساله ها بخوره یا بلوغ جسمی و جنسیش در اثر کار کردنای طاقت فرسا زودتر اتفاق بیفته دلیل خوبی برای ازدواج باهاش نیست!.....(این ها کلا دلایل و قوانین حاکم بر اسلامه و لا غیر که دام گیر ملت های جهان شده!)

ایشون نه زن دایم داشته !....صیغه و کنیز و کلفت ها براشون دیگه کفایت میکرده ....چون خدیجه همسر اول ایشون در سال 619 میلادی فوت میکنه و خود محمد بن عبدلله پیامبر عظیم الشان اسلام! در 632 میلادی!.. یعنی تمام این نه یا سیزده یا پانزده یا 46 زن را در مدت 13 سال اختیار کرده!.....یعنی یا سالی حدود یک همسر اختیار کرده درخوشبینانه ترین حالت و یا در بد بینانه ترین حالت سالی سه یا چهار همسر!...یعنی به عبارتی هر فصل از سال رو یک همسر دربالین داشتن ایشون!.....خب شما هم یه مقدار انصاف داشته باشید بانو! ...آخه یه انسان مگه چقدر توان داره که این مقدار از انرژی رو صرف همسر داری بکنه!؟.....بیشتر از این در توان نداشتن! ...انسان است و ظرفیت هایش!...../
/

با تمام احترامی که برای شما قائلم اما به اندازه ی کافی نوشتم و سعی میکنم زمانم رو برای کنکورم سیو بکنم تا این بدیهیات!....میگن : گفتم الف ، گفت دگر هیچ مگو ، در خانه اگر کس است، یک حرف بس است!.
لایکی ک کردم برای ادامه ندادن بحث بود
و اینکه بنظرم بحث برای اینجا دیگه کافیه

( من دلایل محکم خودم روربرای رد کردن دارم ، ولی خب حال ندارم . تایم ندارم . شما هم همجنین..
ممنون ک تایم گذاشتید( یم))
 

Reyhuneeeh

A Dreamer
ارسال‌ها
236
امتیاز
2,347
نام مرکز سمپاد
فرزانگان 6
شهر
تهران
سال فارغ التحصیلی
1400
عاقا اصن مگ چند همسری رو تو کتابای اجتماعی و تاریخمون یکی از عوامل فساد در دوران ناصر الدین شاه ننوشته بودن؟
الان چی میگن اینا://///
 

əlireza

کاربر خاک‌انجمن‌خورده
ارسال‌ها
1,918
امتیاز
8,631
نام مرکز سمپاد
..
شهر
..
سال فارغ التحصیلی
1392
دانشگاه
---
عاقا اصن مگ چند همسری رو تو کتابای اجتماعی و تاریخمون یکی از عوامل فساد در دوران ناصر الدین شاه ننوشته بودن؟
اینو شما احتمالن توی تلگرام یا اینستا دیدی:-"
 

mahta.e

کاربر فوق‌حرفه‌ای
ارسال‌ها
827
امتیاز
8,277
نام مرکز سمپاد
فرزانگان
شهر
تهران
سال فارغ التحصیلی
1399
دانشگاه
امیرکبیر
تلگرام
اینستاگرام
هنوز دارید بحث میکنید؟
چیز بد بده دیگ حرف زدن نداره ک انقد تامام:/
 

آرش.

کاربر حرفه‌ای
ارسال‌ها
366
امتیاز
3,769
نام مرکز سمپاد
شهریار
شهر
شهریار
سال فارغ التحصیلی
1389
تلگرام
واقعا با عقل جور در نمیاد یک نفر تا ۵۰ سالگی فقط یه همسر داشته باشه و بعدش شهوتران بشه
و بعدبرای شهوت با زن هایی ازدواج کنه که اکثرا دو سه تا شوهر قبلا داشتن و همشون هم از قبیله های متفاوت بودن
گرچه این پیام رو جواب بدم دیگه وقت نمیزارم روی پیام دیگه ای ، اما دیدم شما نقل قول کردی گفتم بی ادبیه که جواب نقل قول رو ندم.

آقا امیر مشکل از عقل هیچ کس نیست ، من و شمایی که تا اینجای کار تونستیم بخونیم و بنویسیم یعنی عقل یک انسان معمولی رو داریم !. ..پس مشکلی برای فهم وجود نداره ...مشکل از اونجایی شروع میشه که به خوندن کتاب های دینی و تاریخی دبیرستان اکتفا میکنیم و توی فهم ساختار قومی و قبیله ای و تعداد این قبیله ها و محل قرار گیری هر کدوم از قبیله ها و زمان وقوع وقایع تاریخ اعراب صحرا نشین بدوی دچار مشکل میشیم!!.....حالا به شما میگم چرا ( البته کوتاه و مختصر سعی میکنم بشه چون نه حوصله ی شما میکشه نه من!...دیگه گذشت ازمون دنبال این چیزا باشیم، الان اولویت هام عوض شده و باید به فکر شغل و در آمد و ازدواج و این صحبتا باشم اما مختصری توضیح میدم که سرنخی باشه برای دوستان نوجوونمون که توی سایت هستن و اوایل تحقیق و تفحصشون درمورد دین و مذهب و کلا جهانه!)

اول اینکه اعراب اون زمان رو اونقدر نباید بزرگ تصور کرد!...یه چیز توی مایه های کوچ نشین های خودمون بودن که توی کپر زندگی میکردن و همچین قبیله هایی که میفرمایی شاخه های خیلی گسترده ای نداشته و کلا جمعیت چند هزار نفری، توی سرتاسر مناطق اسلامی بوده که همشون کنار هم زندگی میکردن! و تمام این هارو الان ما بر اساس خانوادهاشون دسته بندی کردیم و اصلا اون ساختار قبیله ای به اون شکلی که شاید شما تصور بفرمایی وجود نداشته تا کسی بخواد از طریق ازدواج این ساختار هارو به هم نزدیک کنه!.چون عربستان اون زمان و این زمان یه صحرای لم یزرعه که فقط تووش خرما عمل میاد و مارمولک(چلپاسه) و مار و عقرب...... و فقط شتر میتونه دووم بیاره و خر و استر و اعراب عربستان!.........اما ........اصلا به فرض محال این ساختار ها هم بوده و درست بگی ، اونوقت کی گفته همه ی زن ها از طایقه های متفاوت بودن!؟ (من نیستم که میگم از طایفه های یکسانی بودن اکثرن، تاریخ میگه)......بعدم اونوقت دختر 6 ساله رو با چه منطق قبیله ای میتونه به ایشون داده باشن؟!!( اینم اطلاع دارم که تا نه سالگی به ایشان دست نزده ، خب ده سالگی چی!؟ به ایشان بازم دست نزده!؟)..و اینکه اگه میگن برای دستگیری از بیوه ها بوده پس چرا قبل از فوت خودش آیه نازل شده یا کرده! که کسی حق نداره باهاشون ازدواج کنه؟! مگه بد میشد یکی بیاد دستگیری کنه از بیوه ای که دوباره بیوه شده!؟.....(این سوالا برای جواب دادن نیست که شما جواب بدی !....برای فکر کردن بدون تعصبه!....)

دوم اینکه شمای نوعی اگه پول نداشته باشی حتی اگه بزارنت وسط تایلند چه کاری از دستت بر میاد به جز نگاه کردن؟!؟......برای اینکه متوجه عرض من بشی یه نگاه به تاریخ زندگی پیامبر اسلام بکن!....و همچنین زمان رخ داد هایی مثل زمان تولد این بزرگوار! ، زمان ازدواج با خدیجه و اوضاع مالی ایشون و مقایسه با اوضاع مالی همسرش که به امراه القریش ( شاهزاده قریش) معروف بوده که 80 هزار شتر داشته ! و کسب و کار پیامبر(گوسفند داری مثل پدر بزرگای خیلی از ماها!) قبل و بعد ازدواج و قبل و بعد فرار به مدینه و میزان دارایی پیامبر قبل و بعد هجرت(ازدواج های بعدی 95 درصدش بعد از هجرت بوده!) و زمان مرگ همسر اول یعنی خدیجه و مقدار دارایی پیامبر بعد از مرگ خدیجه و همچنین تعداد یاران پیامبر در مکه که فقط خودش بوده و اهل بیتش! ! و تعداد یارانش بعد از فرار به مدینه و زمان ازدواج با سوده همسر دومش و بعد عایشه و زمان بستن پیمان عقبه با بزرگان یهود تازه مسلمان شده ( 75 تن!) و بعدش زمان هجرت(همان فرار به مدینه!) و بعدم ببین راهزنی نخله (که چهار ماه رو اعراب برای خودشون حرام (یعنی محترم!) اعلام کرده بودن که دزدی و خونریزی نکنن) چه زمانی به دستور پیامبر اتفاق افتاده و بعد زمان جنگ های اولیه ی بعد از هجرت و مقدار غنایمی که از این جنگ ها به دستور پیامبر به دست میاوردن !(و نحوه تقسیمش!)...و بعد زمان جنگ سریه که چه تعداد زمین زراعی و دارایی مالی و چهار پا و زن کنیز و فرزندانی که تحت عنوان غلام میاوردن، به دست آورده و کلا تعداد جنگ هایی که پیامبر ازشون عنیمت جنگی کسب میکنه و نحوه ی تقسیم مال رهزنی شده ( خمس از اینجا میاد : یک پنجم برای تهیه ابزار جنگی ، یک پنجم برای زن و فرزندان ، یک پنجم برای سربازان ، یک پنجم سهم الله!( که به جیب کی میرفته؟!) و یک پنجم سهم پیامبر!( خب این به جیب کی میرفته!؟ ) و در آخر زمان فتح مکه و زمان ازدواج با ماریه قبطی کنیزی که بهش هدیه میدن( صد در صد این باعث نزدیکی اقوام دیگه نمیشه و هدیه رو هم که متعاقبا نمیشه پس داد!:) و زمان مرگ این بزرگوار!.....

این نوشته ها تا الان ده دقیقه از وقتم گرفت که میتونستم ده تا تست قرابت باهاش بزنم اما یه مقدار زمان میزارم و تاریخ این چیزایی که گفتم رو در میارم و مینویسم چون میدونم امروز من اینارو میگم کسی دنبالش نمیره چون همون تاریخ سال سوم دبیرستان یا دوازدهم نظام جدید رو همه با نمره ده پاس کردیم و در بهترین حالت بیست گرفتیم و کتابشم پرت کردیم یه ور!.....( سرانه مطالعه هم که عالی!..بعد ژاپن ما صد و پنجاهیم!........... و ناگفته نمونه که همچین خودمم تافته جدا بافته نمیدونم برای کسی بد جا نیفته!........اما خوندن این مطالب از نوجونی برام جالب بود و الان به برکت اینترنت و فضای مجازی کتاب های ممنوعه راحت تر به دست میاد و گاهی سرکی به یاد چهارده پونزده سالگیم به این کتاب ها میزنم و گاهی هم میام مینویسم توی نت اما حوصله و زمان میخواد که دیگه من به تهش رسیده این دوتا....این بار مینویسم میره برای چند ماه یا چند سال دیگه که اگه حوصله ای بود بازم بنویسم)



در مکه:
زمان تولد پیامبر 570 میلادی
زمان مبعث پیامبر :609 میلادی
زمان مرگ خدیجه :620 میلادی
زمان ازدواج با سوده: 621 میلادی
زمان بستن پیمان عقبه:622 میلادی ....این پیمان برای این بود که یار جمع کنه توی مدینه که بتونه بره اونجا!
در مدینه:
زمان هجرت پیامبر : 622 میلادی....همون قضیه ی خوابیدن پسر عموی پیامبر ( علی بن ابی طالب!) به جای ایشان در خوابگاه و ادامه ماجرا!
زمان رهزنی نخله : 623 میلادی.....پیامبر دستور میده به چند تا از یارانش که برن توی یکی از چهار ماه حرامی که اعراب حرام اعلامش کرده بودن از کاروانیان مکه رهزنی بکنن شبانگاه ( بی ادبی نمیکنم فقط به یاد حمله های غافل گیرانه ی جومونگ از کاروانیان قوم هان بیفتین تصویر بهتری بهتون میده .....راستی جومونگ یادتونه چطوری تونست یه ملت متحد تشکیل بده با غنایم و فرار به کوهستان؟!......من تا به حال چهار بار جومونگ رو دیدم و بسیار سخنان وزیر اعظم به دل میشینه برین حتما نگاه کنین ......:)
زمان جنگ سریه : 624 میلادی .....دو سال پس از هجرت و چهار سال پس از فوت خدیجه همسر پیامبر، پیامبر اولین عنیمت به درد بخور رو به دست میاره ( زمین زراعی و چهار پاها و زنان و فرزندان اسیر شده که بین خودشون تقسیم میکنن به سبک همون خمس!)
مجددا در مکه:
زمان فتح مکه و زمان ازدواج با ماریه : 630 میلادی!.......طی ده سال از مرگ بانو خدیجه ایشون دهمین یا شایدم نهمین همسرشونه!
زمان مرگ حضرت بزگوار اسلام!: 632 میلادی!.........به دلیل بیماری!....بیماریشون چی بوده بماند کمکی نمیکنه!....

تمام.نتیجه گیری با خودتون!
،اینم اخرین پیامم بود و بیست دقیقه از اون ده دقیقه ی اولی گذشت....از این به بعد جواب نمیدم فقط میخونم و خوشم بیاد لایک میدم و حوصله دیس دادنم ندارم :)

عذر میخوام که طولانی شد، خواستم مختصر بشه اما انگار این قضیه سر دراز داره ، این حرفا هم به هیچ جا نمیرسه ظاهرا!

موفق و موید باشید :)
 
آخرین ویرایش:

Ahoora.o

کاربر حرفه‌ای
ارسال‌ها
424
امتیاز
1,780
نام مرکز سمپاد
استعداد های درخشان علامه حلی
شهر
ملایر
سال فارغ التحصیلی
1404
کاملا مخالفم [-|[-|مخصوصا وقتی که طرف از زن اول بچه داره بره زن دوم بگیره به زن اول فکر نمی کنی به آینده بچه ها باید فکر بشه حتی ممکنه مشکل روحی یا روانی شون تازه تا آخرعمرشون هم برچسب بچه طلاقی یا باباش 2 زن داره و... روش میگیره.:((#:O:-w:-w:-w:OX_X:(:rolleyes:


البته هستن کسایی که وضعیتشون توپ توپه $_$$_$$_$باباهه هم فت 2 تا زن گرفت هیچ مشکلی نداره براشون.
 

mastermind81

... loading
عضو مدیران انجمن
ارسال‌ها
801
امتیاز
8,496
نام مرکز سمپاد
شهید رجایی
شهر
اسلامشهر
سال فارغ التحصیلی
1400
صددرصد مخالفم
بنیان خانواده و زندگی مشترک با این مسخره‌بازیا ب لجن کشیده میشه

اگه بخوایم بگیم مردا حق دارن چند همسر داشته باشن
خانوما هم این حق رو دارن
و اگه ابنطور بشه
چیزی بنام بنیان خانواده ک باید سرشار از مهر و وفا باشه باقی نمیمونه
بچه‌هایی ک در همچین خانواده‌هایی بزرگ میشن جداً چطور و از کی میخوان وفاداری یاد بگیرن؟!

من مخالفم.
من شخصا تا حدودی مخالفم ولی نفهمیدم چرا بنیان خانواده به لجن کشیده میشه????
الان تو سطح جامعه دیده شده(خودم به عینه دیدم) که طرف به علاوه ی زن یه دوست دختر هم داره و دوست دختره هم میدونه مرده زن داره...
خوب به نظر من تو این مورد طرف دومی رو هم عقد بکنه بهتر از این وضعیت در هم برهمه...
 

Reza43

Reza
ارسال‌ها
121
امتیاز
2,079
نام مرکز سمپاد
شهید بهشتی
شهر
کرمانشاه
سال فارغ التحصیلی
1401
از همین تریبون اعلام میکنم الان واقعا مسئله ی شماره یک کشور این موضوع نیست
و وقتی یک موضوع دست هزارم ، تبدیل به یک موضوع اصلی کشور میشه دقیقا مثل این میمونه که توی رابطه ی دو نفره و وقتی که تو کافی شاپ با دوستتون نشستین ، دوستتون با حرف زدن در مورد یه مسئله ی بی ربط و عجیب و غریب سعی میکنه بحث رو عوض کنه تا شما از گندی که زده حرف نزنید و فراموشش کنید و کلا فضا رو تلطیف کنه !!!
خیلی مسخره است که با مردم اینقدر مفتضحانه و دست پایین برخورد میکنن نه؟:D

من که فکر میکنم یه کاسه ای زیر نیم کاسه هست :-?

-------------------------------------------
در هرحال صرفا برای اینکه پیامم اسپم محسوب نشه ، میگم که من مخالفم با این موضوع ، هممون کم ندیدیم مرد های دو یا چند همسره ای رو که بین خانواده هاشون هزارتا اختلاف ریز و درشت وجود داره ، دوستان از اتاق فرمان اعلام میکنن که این چندهمسری از نظر اسلام بلامانعه ، من هم از همین تریبون با لبخندی ملیحانه و تلخ و کمی تحقیرآمیز اعلام می کنم ، صحیححححححح و شما رو به خدای بزرگ میسپارم h-:
داداش کار خودشونه:D


در اخر باید عرض کنم که با این موضوع کاملا موافقم
 

venusi

کاربر حرفه‌ای
ارسال‌ها
492
امتیاز
47,274
نام مرکز سمپاد
فرزانگان
شهر
-
سال فارغ التحصیلی
93
رشته دانشگاه
ادبیات نمایشی
من شخصا تا حدودی مخالفم ولی نفهمیدم چرا بنیان خانواده به لجن کشیده میشه????
الان تو سطح جامعه دیده شده(خودم به عینه دیدم) که طرف به علاوه ی زن یه دوست دختر هم داره و دوست دختره هم میدونه مرده زن داره...
خوب به نظر من تو این مورد طرف دومی رو هم عقد بکنه بهتر از این وضعیت در هم برهمه...


الان خوندن نکاح بین دو نفر و ثبت قانونی اوضاع رو سامان میده؟؟

توی هیچ زمینه ای به قانون پایبند نیستیم
رابطه جنسی هم همینطوره.
شخصیتی که بعد ازدواج با کسی رابطه داره
خیانتکار محسوب میشه.
بعد شما دنبال قانونی کردن خیانت ایشون هستین؟

اره خب دوست دخترش میدونه
اما همسر و بچه هاش میپذیرن؟
که اگر هم بپذیرند از ناچاریست!!
 

H.Omani

کاربر فوق‌فعال
ارسال‌ها
161
امتیاز
204
نام مرکز سمپاد
قدوسي
شهر
قم
سال فارغ التحصیلی
1399
آخ چرا ديسلايك
من اصلاً نگفتم كه موافقم با چندهمسري
با اون يه نفر ديگه بودم
 

Iman Rage

کاربر فوق‌حرفه‌ای
ارسال‌ها
594
امتیاز
16,584
نام مرکز سمپاد
نه اینور نه اونور
شهر
.
سال فارغ التحصیلی
1394
الان خوندن نکاح بین دو نفر و ثبت قانونی اوضاع رو سامان میده؟؟

توی هیچ زمینه ای به قانون پایبند نیستیم
رابطه جنسی هم همینطوره.
شخصیتی که بعد ازدواج با کسی رابطه داره
خیانتکار محسوب میشه.
بعد شما دنبال قانونی کردن خیانت ایشون هستین؟

اره خب دوست دخترش میدونه
اما همسر و بچه هاش میپذیرن؟
که اگر هم بپذیرند از ناچاریست!!
کلا قبل از اینکه معروف بشه این قضایا و اینا. من یک مورد رو دیده بودم که با هم توافق کرده بودن 3نفره زندگی کنن. به هیچ وجه هم مذهبی و اینا نبودن کلا این مسئله رو به نظرم بد نباشه از دیدگاه کلی تر نگاه کنیم
 

mastermind81

... loading
عضو مدیران انجمن
ارسال‌ها
801
امتیاز
8,496
نام مرکز سمپاد
شهید رجایی
شهر
اسلامشهر
سال فارغ التحصیلی
1400
الان خوندن نکاح بین دو نفر و ثبت قانونی اوضاع رو سامان میده؟؟

توی هیچ زمینه ای به قانون پایبند نیستیم
رابطه جنسی هم همینطوره.
شخصیتی که بعد ازدواج با کسی رابطه داره
خیانتکار محسوب میشه.
بعد شما دنبال قانونی کردن خیانت ایشون هستین؟

اره خب دوست دخترش میدونه
اما همسر و بچه هاش میپذیرن؟
که اگر هم بپذیرند از ناچاریست!!
تو مورد اول طرف هیچ مسئولیتی در قبال اون نفر دوم نداره و هر وقت دلش خواست میتونه از دستش خلاص شه و بره سراغ یه بدبخت دیگه ولی وقتی عقد میکنه یک سری مسئولیت ها داره که فشار همین مسئولیت ها به طرف حالی میکنه چه غلطی کرده ؟؟؟
به هر حال من با هر دو صورت مخالف هستم ولی خوب دومیه بهتره .
و کسی هم جواب سوال منو نداد . پست رو میخونید دیسلایک هم میدید خوب حداقل جواب هم بدید...
 

venusi

کاربر حرفه‌ای
ارسال‌ها
492
امتیاز
47,274
نام مرکز سمپاد
فرزانگان
شهر
-
سال فارغ التحصیلی
93
رشته دانشگاه
ادبیات نمایشی
تو مورد اول طرف هیچ مسئولیتی در قبال اون نفر دوم نداره و هر وقت دلش خواست میتونه از دستش خلاص شه و بره سراغ یه بدبخت دیگه ولی وقتی عقد میکنه یک سری مسئولیت ها داره که فشار همین مسئولیت ها به طرف حالی میکنه چه غلطی کرده ؟؟؟
به هر حال من با هر دو صورت مخالف هستم ولی خوب دومیه بهتره .
و کسی هم جواب سوال منو نداد . پست رو میخونید دیسلایک هم میدید خوب حداقل جواب هم بدید...


سوالتون در مورد لجنزار؟
به این علت که ازدواج دوم همه خانواده رو تحت تاثیر قرار میده.
من موارد این چنینی رو دیدم.
درگیری های مالی عاطفی بسیار شدید
این درگیری ها وارد زندگی بچه هاشون هم میشه قطعا...
و من فکر میکنم هدف تشکیل خانواده ایجاد ی جامعه کوچک و سلامت هست برای تربیت فرزندی که بتونه توی جامعه بزرگترش نقش مفیدی داشته باشه.
نه فرزندی که تا چشم باز کرده شهوترانی پدرش رو دیده!!


مردی که نمیتونه احساس وظیفه داشته باشه نسبت به همسرش شک نکنین که قانونی بودن ازدواج دومش هیچ فایده ای نداره.
فردا روزی ی رابطه سوم و غیرقانونی رو شروع خواهد کرد...
 

Amin rouhi

کاربر حرفه‌ای
ارسال‌ها
555
امتیاز
15,370
نام مرکز سمپاد
شهید بهشتی 1
شهر
ساری
سال فارغ التحصیلی
1400
اولن که دین اسلام گفته مردها میتونن در کنار چند همسر دائمیشون کنیز هم داشته باشند که نشان میده مردها تمایلات گسترده جنسیشون رو از طریق حلال میتونن برطرف کنن ولی زنها نه، دلیلش رو برید از خدا بپرسید.
موضوع اینه که مردم میخوان اسلام داشته باشن ولی چیزایی که به صراحت توش اومده اما با فکر اونا نمیخونه رو حذف کنن!
به والله اگه اسلام واقعی رو اجرا میکردید الان وضع مملکت این نبود...
طرف کل موهاش توی تصویر پروفایلش معلومه بعد از اسلام حرف میزنه
امام حسین شماها رو میدید که ادعای اسلام دارید خون گریه میکرد....

اممم...:-?:|:|
یعنی شما میگین زن چندتا شوهر بگیره تا نوکریشو کنن؟؟:| خب بره نوکر بگیره چرا ازدواج کنه؟:| مگه زن از طرف شوهرش به محبت و ابراز عواطف نیاز نداره؟ این کار چ کمکی به اون میکنه؟
------
من به شما پیشنهاد میکنم کتاب "نظام حقوق زن در اسلام" رو مطالعه بفرمایید فکر میکنم نصف شبهاتتون راجع به حقوق زن در اسلام حل میشه و اون نصف باقی هم ب مرور زمان و پرسش و کتاب های تکمیل کننده ی مفید دیگر ان شاء الله حل خواهد شد.

من شخصا تا حدودی مخالفم ولی نفهمیدم چرا بنیان خانواده به لجن کشیده میشه????
الان تو سطح جامعه دیده شده(خودم به عینه دیدم) که طرف به علاوه ی زن یه دوست دختر هم داره و دوست دختره هم میدونه مرده زن داره...
خوب به نظر من تو این مورد طرف دومی رو هم عقد بکنه بهتر از این وضعیت در هم برهمه...

بنظرم اگه یه مرد چند تا زن بگیره دیگه نمریه زنا کنه ... این خیلی بهتره
دیگه دلایل تون داره مسخره میشه
آخه این چه وضع استدلاله~X(:|
 

Asuka

-
ارسال‌ها
59
امتیاز
1,456
نام مرکز سمپاد
فرزانگان
شهر
ارواح
سال فارغ التحصیلی
00
ولی من اگه مامان/باباتون بودم مثل سگ کتکتون می زدم که پررو از آب درنیایید با 10-12 سال سن درباره همسر و تعدادش صحبت کنید.:))
 

əlireza

کاربر خاک‌انجمن‌خورده
ارسال‌ها
1,918
امتیاز
8,631
نام مرکز سمپاد
..
شهر
..
سال فارغ التحصیلی
1392
دانشگاه
---
ارسال‌ها
1,079
امتیاز
15,472
نام مرکز سمپاد
-
شهر
-
سال فارغ التحصیلی
1397
خب وقتی استدلالای مسخره میکنن منم مجبورم باهمون استدلالای مسخره جوابشونو بدم. استدلالای درست تر رو قبلش میگیم الکی توجیه میکنن ب این جاها میرسه :/
نظرتون در رابطه با عقد موقت چیه؟
 
بالا