• اگر سمپادی هستی همین الان عضو شو :
    ثبت نام عضویت

الگو یا مایه عبرت؟ (سرنوشت رتبه های برتر کنکور)

وضعیت شما؟

  • رشته مورد علاقه ام قبول شدم و الان راضی ام.

    رای‌ها: 16 51.6%
  • رشته مورد علاقه ام قبول شدم ولی راضی نیستم.

    رای‌ها: 10 32.3%
  • رشته مورد علاقه ام قبول نشدم ولی الان راضی ام.

    رای‌ها: 5 16.1%

  • رای‌دهندگان
    31
  • شروع کننده موضوع
  • #1

Noo$hin

کاربر حرفه‌ای
ارسال‌ها
351
امتیاز
2,462
نام مرکز سمپاد
فرزانگان سه
شهر
تهران
سال فارغ التحصیلی
95
دانشگاه
علوم پزشکی تهران
رشته دانشگاه
دندانپزشکی
تلگرام
اینستاگرام
آیا رتبه خوب آوردن تضمین این است که بهترین انتخاب را بکنیم و بعدا راضی باشیم؟

* پويان مينايي، رتبه چهارم رشته رياضي سال ۹۲ /فيزيك دانشگاه صنعتي شريف

مثل تمامي رتبه‌هاي برتر كنكور او هم اول از همه رشته برق دانشگاه شريف را انتخاب كرد اما از سال دوم رفت سراغ همان رشته‌اي كه بيشتر دلش مي‌خواست؛ فيزيك. درسش تمام شده و حالا بعد از قبولي در كارشناسي ارشد هم قرار است همان رشته فيزيك را ادامه دهد. او می گوید: «هر كدام از ما بايد برويم آنجايي كه بهش علاقه داريم، بيشترين توانايي آدم در همان زمينه است. خانواده‌ام بعد از قبولي گفتند كه برق را انتخاب كنم و بعد از تحقيقات بيشتر اگر دلم خواست تغيير رشته بدهم، حرف‌شان منطقي بود و من هم همين كار را كردم. وقتي بعد از سال اول مطمئن شدم علاقه‌ام به فيزيك گذرا نيست، تغيير رشته دادم. اهميت علوم پايه براي كشور خيلي زياد است و مورد نياز است آدم‌هايي باشند كه با جرات و علاقه‌مندي سراغ اين حوزه بيايند.» تا الان وارد بازار كار نشده، اما مي‌گويد هم زمينه تدريس و هم كار كردن در شركت‌هاي دانش‌بنيان مهيا است اما يكي از وظايف اصلي دانشجوها كارآفريني است.


* ياسمن سعيدي، نفر اول رشته رياضي، سال ۹۳ / مهندسي برق دانشگاه صنعتي شريف

آنچه در اين رشته پيدا كرد آن چيزي نبود كه دنبالش مي‌گشت: «من و خيلي از كساني كه مي‌شناسم تصور ديگري از دانشگاه و رشته‌ها داشتيم و نتيجه‌اش براي خود من اين شد كه تصميم دارم بعد از تمام شدن ليسانس، براي دوره ارشد رشته‌ام را عوض كنم.»
مي‌گويد خودش با ديد اشتباه وارد رشته مهندسي شده و حالا گرايش بيشتري به سوي علوم انساني دارد:«دارم كنار درسم اقتصاد مي‌خوانم. از بچه‌هاي برق شريف خيلي‌ها براي ادامه تحصيل به سمت اقتصاد و مديريت مي‌روند.بدم نمي‌آيد در مقطعي براي ادامه تحصيل به خارج از كشور بروم اما فعلا زود است براي رفتن، شايد هم اگر ببينم مي‌شود مطالعات را در ايران ادامه داد كلا همين جا بمانم.»


* بهاران قوامي، رتبه ششم علوم انساني سال ۹۰ / روانشناسي باليني دانشگاه تهران

رتبه دوم كارشناسي ارشد رشته روانشناسي باليني خانواده را هم كسب كرد و در دانشگاه شهيد بهشتي ادامه تحصيل داد. می گوید: «من دبير روانشناسي دبيرستان هستم و روانشناس و مشاور مدرسه هم هستم و مشغول كارهاي پايان‌نامه دوره ارشد.» مي‌گويد تدريس يكي از كارهايي است كه به اندازه مشاوره آن را دوست دارد. درگير خواندن براي امتحان زبان و پذيرش گرفتن براي ادامه تحصيل در مقطع دكترا است: «در دوره ليسانس برايم اين امكان پيش آمد كه بروم امريكا و دانشگاه‌هاي مختلفي را ببينم.جو علمي آنجا خيلي جذبم كرد، آزمايشگاه‌هاي روانشناسي و فعاليت‌هايي كه در اين حوزه انجام مي‌شد خيلي عالي‌تر از آن چيزي بود كه ما در دوره ليسانس ديده بوديم. آن موقع ترم دو ليسانس بودم و زمينه علمي كافي نداشتم و تصميم گرفتم برگردم و بخوانم و بعد هم چون امكان كمك‌هاي مالي در دوره دكترا بيشتر بود تصميم گرفتم ارشد را هم در ايران بخوانم.» حالا خيلي خوشحال است كه به خاطر جو كنكور به سمت حقوق نرفته و انتخابي را كرده كه حالا به نظرش مناسب‌ترين انتخاب براي او بوده است: «خيلي خيلي خوشحالم از جايي كه هستم.»


*سعيد مفيدي، رتبه دوم رشته رياضي سال ۹۰ / مهندسي برق، دانشگاه شريف

او حالا مشغول كار برنامه‌ريزي است و بلافاصله پس از دوره ليسانس وارد بازار كار شده است. مي‌گويد كه پيدا كردن كار برايش آسان بوده: «من كارم را با كارآموزي شروع كردم و ادامه دادم و براي همين راحت بود كار برايم. » در حال حاضر هم در همان دانشگاه مشغول تحصيل در رشته كارشناسي ارشد فلسفه علم است. در دوره كارشناسي‌ارشد هم همان رتبه دوره كارشناسي را تكرار كرده؛ رتبه دوم. همچنان ترجيح مي‌دهد كه در كشور بماند: «من از اول هم قصد رفتن نداشتم با توجه به شرايط كاري و شخصي هم كه بعدتر پيش آمد اين تصميم جدي‌تر شد.»


* كيميا كاظمي، رتبه چهار رشته تجربي سال ۹۰ / پزشكي دانشگاه اصفهان

كيميا كاظمي برخلاف انتظاري كه از رتبه تك رقمي كنكور تجربي مي‌رود، تن به اسم دانشگاه تهران نداد و همان سال ۹۰ و پس از كمي مشورت و پرس و جو تصميم گرفت كه در زادگاه و همراه خانواده‌اش بماند و بعد سال ها مي‌گويد كه با اين حجم از درس و كاري كه در رشته پزشكي هست بهترين تصميم همين ماندن در كنار خانواده بوده. بعضي وقت‌ها به رفتن خارج از كشور هم فكر كرده اما مي‌گويد كه شرايط فعلي را ترجيح مي‌دهد: «الان رفتن در ذهنم نيست. البته نمي‌توانم آينده را پيش‌بيني كنم.»


* ياسمن فرازان، رتبه اول رشته هنر سال ۹۰ / طراحي صنعتي، دانشگاه تهران

از يكي دو سال بعد ورودش به دانشگاه رو به حوزه ديگري آورده كه حالا هم در همان حوزه مشغول به كار است: طراحي بازي‌هاي ديجيتال. چندین سال است كه مشغول همين كار است: «اگر برگردم دبيرستان شايد مي‌رفتم سمت رياضي و بعد در نرم‌افزار و برنامه‌نويسي ادامه تحصيل مي‌دادم.» خودش از بچگي اهل بازي كامپيوتري بوده و حالا فكر مي‌كند روحيه‌اش بيشتر به همين كار مي‌خورد تا طراحي صنعتي.الان با تيم ۶ نفره‌اي كار مي‌كند، جايزه‌هاي بسياري برده‌اند و قرار است به زودي شركت‌شان را به ثبت برسانند: «دوست دارم تيم‌مان را به يك شركت درست و حسابي تبديل كنيم و بازي‌هايي بسازيم كه كيفيت حضور در بازار‌هاي بين‌المللي را داشته باشند.»

[ظاهرا به عنوان گیمر تو شبکه های مجازی حسابی معروفه!]


*فاطمه زبرجد؛ رتبه ۳ كنكور علوم انسانی سال ۸۹ / لیسانس و فوق‌لیسانس حقوق از دانشگاه شیراز

اکنون نیز مشغول تحصیل در مقطع دکتری در شهر شیراز است و به عنوان قاضی دادگستری فعالیت می‌کند.


* مژگان قاسمی؛ رتبه ۳ كنكور ریاضی فیزیك‌ سال ۸۷

در دانشگاه شریف لیسانس گرفته و پس از آن به تحصیل ادامه نداده است. او حالا در یك شركت خصوصی در زمینه خدمات رایانه كار می‎كند و از زندگی‏‌اش راضی است.


* فرخ حیدری؛ رتبه ۶ كنكور تجربی‌ سال۸۶

از رشته گوش و حلق و بینی فارغ‏‌التحصیل می‎شود و باید خود را برای ورود به محیط كار آماده كند. فرخ ۳۰ ساله با اینکه در دو رشته دیگر تحصیل کرده از وضعیت خود ناراضی است و می‌گوید: دانشگاه آن‌طور که فکر می‌کردم نبود.


* آرش غضنفری؛ رتبه ۷ كنكور تجربی‌ سال ۸۶

در دانشگاه تهران پزشکی خوانده، تخصص خود از دانشگاه شیراز گرفته و آماده می‌شود برای گذراندن طرح به مناطق محروم برود. آرش می‌گوید: دانشگاه با آن چیزی که فکر می‌کردم متفاوت بود و اگر به گذشته برگردم، درس نمی‏‌خوانم و مهاجرت می‏‌کنم.


☆ نظرتون؟
☆تجربه شخصی خودتون رو بگید...
 
آخرین بار توسط مدیر ویرایش شد:
  • شروع کننده موضوع
  • #2

Noo$hin

کاربر حرفه‌ای
ارسال‌ها
351
امتیاز
2,462
نام مرکز سمپاد
فرزانگان سه
شهر
تهران
سال فارغ التحصیلی
95
دانشگاه
علوم پزشکی تهران
رشته دانشگاه
دندانپزشکی
تلگرام
اینستاگرام
و مهاجرت...

سارا عامری، رتبه ۲ كنكور زبان سال ۹۰
كارشناسی و كارشناسی ارشدش را در رشته زبان و ادبیات انگلیسی دانشگاه تهران خوانده و برای مقطع دكترا، به کانادا مهاجرت کرده است.

محمدرضا لمسه‌چی، رتبه یک كنكور علوم انسانی سال ۹۰

لیسانس و فوق‌لیسانس خود را در رشته روان‌شناسی در دانشگاه تهران دریافت کرده و حالا برای سربازی آماده می‌شود.

یاسمن فرازان، ‌رتبه یک كنكور هنر سال ۹۰
رشته طراحی صنعتی
در دانشگاه تهران خوانده و حالا دوره كارشناسی‌ارشد را در یكی از دانشگاه‌های آلمان می‌گذراند.

هانیه زراعت‏كار؛ رتبه ۹ كنكور‌ انسانی‌ سال ۸۷
دانشجوی دكتری در رشته روان‌شناسی سلامت است. ورود به دانشگاه آن طور كه فكر می‏كرده خوب نبوده و دبیرستان را بیشتر از دانشگاه دوست دارد.

نوید نادری علی زاده نفر اول کنکور ریاضی 86
در آن زمان ریاضی خود را 100% زده بود در حال حاضر در مقطع دکترای مهندسی برق دانشگاه کُرنل در نیویورک آمریکا تحصیل می کند. او کارشناسی خود را در برق شریف با معدل 18،93 به پایان رسانده بود و پس از آن تحصیل در خارج از کشور را انتخاب کرد.

سلمان فرجی رتبه سوم / برق شریف
پس از اتمام دوره کارشناسی کشور سوئیس را برای ادامه تحصیل خود انتخاب کرده است. او به تازگی فوق لیسانس خود از دانشگاه تحقیقاتی EPFL با نمره 6 از 6 به پایان رسانده و در حال حاضر مشغول تحصیل در رشته دکتراست و در همین دانشگاه نیز مشغول به کار شده است.

سیامک زمانی دادانه از سنندج: او جزو آن دسته از دانشجویان برق شریف است که فعلا تحصیل در ایران را انتخاب کرده و در حال حاضر مشغول گذراندن کارشنی ارشد در این دانشگاه است.

احسان مشایخ از تهران: نفر پنجم رشته ریاضی در سال 86 هم ماندن در ایران را به تحصیل در کشورهای خارجی ترجیح داده است. او بر خلاف نفرات رتبه های برتر کنکور ریاضی، رشته مکانیک شریف را انتخاب کرده و در حال حاضر در مقطع ارشد این دانشگاه در همان رشته مکانیک در حال تحصیل است.

سید شهاب الدین میر جلیلی از یزد: دانشگاه استنفورد آمریکا جایی است که او در حال حاضر مشغول تحصیل در آن است. او هم رشته مکانیک را انتخاب کرده بود و برای تحصیل در مقطع فوق لیسانس به این دانشگاه رفت و در حال حاضر هم دانشجوی مقطع دکترا در رشته مکانیک همان دانشگاه است.

محمد علی آذرخش از تهران: دانشجوی شریف دانشگاه تهران ترجیح داده فوق لیسانس را نیز در ایران بگیرد و پس از فارغ التحصیلی از دانشگاه شریف، تحصیل در دانشگاه مدیریت دانشگاه تهران را انتخاب کرده و به تازگی از آن فارغ التحصیل شده است.

میلاد تجویدی از تهران: رتبه 8 کنکور سراسری سال 86 کانادا را به عنوان مقصد تحصیلی خود انتخاب کرده است. او در حال حاضر دانشجوی ارشد رشته مهندسی کامپیوتر دانشگاه Calgary کاناداست.

مریم اسلامی از شیراز: تنها دختر حاضر در میان ده نفر برتر کنکوری های سال 86 هم کانادا را به عنوان محل ادامه تحصیل خود انتخاب کرده است. او در رشته مهندسی مکانیک تحصیل می کرد و فوق لیسانس را هم در همین رشته در کانادا ادامه می دهد.

علی جوادی ابهری از شمیرانات: مهندسی برق دانشگاه پرینسون آمریکا جایی است که او در حال حاضر مشغول تحصیل در ان است. جوادی پس از پایان دوره کارشناسی خود به آمریکا رفته و پس پایان مقطع فوق لیسانس در حال حاضر مشغول تحصیل در سال دوم مهندسی برق مقطع دکترای پرینسون است.


الهام احساني‌مقدم، رتبه سه علوم رياضي سال ۹۱، مهندسي برق، دانشگاه صنعتي شريف
همچنان در همين دانشگاه مشغول به تحصيل است، ارشدش را در رشته مخابرات سيستم تحصيل مي‌كند. از همان زمان ورود به دانشگاه تنها برنامه درس خواندن بوده و هنوز به سراغ بازار كار نرفته است.

مهدي سليمان‌زاده، نفر سوم رشته تجربي، سال ۹۱، پزشكي، دانشگاه علوم پزشكي تهران
حالا فكر مي‌كنم فقط در صورتي مي‌روم كه بخواهم به يك جايگاه علمي مشخص برسم كه در ايران امكانش نيست اما در اين حالت هم هيچ‌وقت فكر ماندن در آنجا را نمي‌كنم، هر جا هم بروم برمي‌گردم. با عقايد و مذهبي هم كه دارم به نظرم اينجا خيلي براي زندگي كردن بهتر است.» ما به هر حال تا رسيدن به نقطه به ثمر رسيدن شغلي مجبوريم به هر نحوي گذران زندگي كنيم. خيلي از اطرافيان من همزمان با تحصيل، كار هم مي‌كنند. اغلب در زمينه مشاوره و تدريس براي كنكور فعال هستند يا مثلا كارهاي جمع‌آوري اطلاعات براي كارهاي پژوهشي ديگران انجام مي‌دهند. تا دوره عمومي تمام نشود نمي‌توان كار ديگري كرد.»

سرنوشت نفرات اول کنکور ایران در سال ۱۳۸۰ :

ندا ناطق (نفر اول رشته رياضی): استانفورد، آمريکا

اشکان برنا (نفر دوم رشته رياضی): برکلی کاليفرنيا، آمريکا

احسان شفيعی پور‌فرد (نفر سوم رشته رياضی): ايلينويز، آمريکا

محمد فلاحی سيچانی (نفر اول رشته تجربی): ميشيگان، آمريکا

پيمان حبيب اللهی (نفر سوم رشته تجربی): هاروارد، آمريکا

محمدرضا جلايی‌پور (نفر اول رشته انسانی): آکسفورد، انگلستان
 

Radikal

کاربر خاک‌انجمن‌خورده
ارسال‌ها
1,576
امتیاز
31,191
نام مرکز سمپاد
فرزانگان
شهر
تهران
سال فارغ التحصیلی
94
مدال المپیاد
داغ دیده ام بعله!
دانشگاه
صنعتی شریف
رشته دانشگاه
سیاستگذاری علم و فناوری
اینستاگرام
:-"
صادقانه بگم یک طوری نوشته بود اون بالا الگو یا مایه عبرت، فکر میکردم الان همشون معتاد شدن یا خودکشی کردن یا...
دیگه اینکه طرف یکهو رشتش رو عوض کرده یا تصمیم گرفته بعد از لیسانس درس نخونه یا بمونه یا بره کاملا طبیعیه!
:-"
‌‌‌‌[ موقت]
 
  • شروع کننده موضوع
  • #5

Noo$hin

کاربر حرفه‌ای
ارسال‌ها
351
امتیاز
2,462
نام مرکز سمپاد
فرزانگان سه
شهر
تهران
سال فارغ التحصیلی
95
دانشگاه
علوم پزشکی تهران
رشته دانشگاه
دندانپزشکی
تلگرام
اینستاگرام
:-"
صادقانه بگم یک طوری نوشته بود اون بالا الگو یا مایه عبرت، فکر میکردم الان همشون معتاد شدن یا خودکشی کردن یا...
دیگه اینکه طرف یکهو رشتش رو عوض کرده یا تصمیم گرفته بعد از لیسانس درس نخونه یا بمونه یا بره کاملا طبیعیه!
:-"
‌‌‌‌[ موقت]

آره طبیعیه.....خوب آدم هم باید از آدم های طبیعی درس بگیره تا درست یا بهتر انتخاب کنه...چون ما هم میخوایم یه راه کاملا طبیعی رو بریم، یه راه کلیشه ای مثل رشته برق و پزشکی.‌‌‌..وگرنه خوب از همچین سرنوشت هایی برای انتخاب رشته که درس نمیگیرن:
https://sedayiran.com/fa/news/38501/سرنوشت-تلخ-صاحب-رتبه-تک-رقمی-کنکور
برا عبرت که نباید یکی مجرم باشه...

اطلاعات بدی نیست،منبعش کجاست؟
https://khabar-fouri.com
https://www.sarpoosh.com
و...
 

قاصدک آبی

کاربر فوق‌حرفه‌ای
ارسال‌ها
948
امتیاز
12,974
نام مرکز سمپاد
فرزانگان ۲
شهر
اردبیل
سال فارغ التحصیلی
1400
آره طبیعیه.....خوب آدم هم باید از آدم های طبیعی درس بگیره تا درست یا بهتر انتخاب کنه...چون ما هم میخوایم یه راه کاملا طبیعی رو بریم، یه راه کلیشه ای مثل رشته برق و پزشکی.‌‌‌..وگرنه خوب از همچین سرنوشت هایی برای انتخاب رشته که درس نمیگیرن:
https://sedayiran.com/fa/news/38501/سرنوشت-تلخ-صاحب-رتبه-تک-رقمی-کنکور
برا عبرت که نباید یکی مجرم باشه...


https://khabar-fouri.com
https://www.sarpoosh.com
و...
ایشون که به خاطر مشکل مالی خانواده به مشکل خوردن نه به خاطر رتبه شون

بر فرض اگر علم و هوش سرقت اینترنتی رو نداشتن هم ممکن بود مجبور بشن از راه های دیگه مشکل شون رو حل کنن
 

anis

کاربر فوق‌فعال
ارسال‌ها
109
امتیاز
2,043
نام مرکز سمپاد
فرزانگان
شهر
ایلام
سال فارغ التحصیلی
95
مدال المپیاد
زیست
دانشگاه
دانشگاه علوم پزشکی ایلام
رشته دانشگاه
پزشکی
خب خیلی کم پیش میاد که کسی از همون ابتدا راهشو صد در صد درست انتخاب کنه؛ یه مسیری انتخاب میشه و بعد که بینش بیشتری پیدا می کنه آدم مدام باید تصمیماتشو اصلاح کنه.
اینا کسایی بودن که حداقل شجاعت اینو داشتن که برن سمت چیزی که بعدا متوجه شدن علاقه و استعدادشون در اونه. خیلیا تا ابد تو مسیر غلط می مونن : ))
 
  • شروع کننده موضوع
  • #8

Noo$hin

کاربر حرفه‌ای
ارسال‌ها
351
امتیاز
2,462
نام مرکز سمپاد
فرزانگان سه
شهر
تهران
سال فارغ التحصیلی
95
دانشگاه
علوم پزشکی تهران
رشته دانشگاه
دندانپزشکی
تلگرام
اینستاگرام
ایشون که به خاطر مشکل مالی خانواده به مشکل خوردن نه به خاطر رتبه شون

بر فرض اگر علم و هوش سرقت اینترنتی رو نداشتن هم ممکن بود مجبور بشن از راه های دیگه مشکل شون رو حل کنن

درسته. منم درجواب رادیکال اینو گذاشتم و گفتم که از چنین مواردی نمیشه برا انتخاب رشته درس گرفت... وگرنه که اصلا قضیه ایشون و رتبه شون نبود.
 

omidreza

کاربر نیمه‌حرفه‌ای
ارسال‌ها
212
امتیاز
1,874
نام مرکز سمپاد
علامه حلی
شهر
.
سال فارغ التحصیلی
1400
زبان تلخ آمار

براساس آمار هاي منتشر شده از سوي محققان هم اكنون چهار تا پنج ميليون مهاجر ايراني در 32 كشور جهان حضور دارند. آمريكا با نزديك به يك ميليون ايراني بيشترين سهم را دارد و بيش از يك چهارم ايراني تبار هاي آمريكا داراي مدرك فوق ليسانس و دكترا هستند كه در ميان 67 گروه نژادي آمريكا اين بالاترين شاخص تحصيلات است. از سوي ديگر ايرانيان مقيم خارج از كشور دست كم سرمايه اي بالغ بر 800 ميليارد دلار را دارا هستند كه معادل با بيش از يك دهه پول فروش نفت در كشور است.

صندوق بين المللي پول نيز در سال 2009 مي گويد بيش از 500 پروفسور ايراني در ايالات متحده وجود دارد كه در ام آي تي يا استانفورد يا ديگر مراكز علمي و دانشگاهي آمريكا تاثير گذار هستند و اين رقم معادل با يك پنجم كل استادان ما در داخل كشور است. چراكه در حال حاضر كل استادان در داخل كشور در سال 90-89 برابر با دوهزار و 560 نفر بوده است. چندي پيش نيز سازمان توسعه ملل متحد گزارشي را منتشر كرد و براساس آن مشخص شد كه ايران با 150 تا 180 هزار نفر خروجي ركورددار مهاجرت نيروي متخصص است. براساس معادله هاي اقتصادي خروج سالانه اين ميزان نيروي متخصص برابر است با خروج 50 ميليارد دلار سرمايه در هر سال است.


 

Yadegawri

کاربر جدید
ارسال‌ها
1
امتیاز
3
نام مرکز سمپاد
فرزانگان ۱
شهر
تهران
سال فارغ التحصیلی
94
یاسمن سعیدی هم در دانشگاه lse لندن درس میخونن
 

موازی

کاربر فوق‌حرفه‌ای
ارسال‌ها
595
امتیاز
15,392
نام مرکز سمپاد
سمپاد شیراز
شهر
شیراز
سال فارغ التحصیلی
93
دانشگاه
RWTH
رشته دانشگاه
مهندسی برق
این از رتبه های تک رقمی کنکور ریاضی ۹۳

۱-یاسمن سعیدی: دانشجوی دکترای اقتصاد در مدرسه سیاست و اقتصاد لندن
۲- نگین یغمایی: دانشجو دکترا مهندسی پزشکی دانشگاه ملبورن استرالیا
۳- صدرا صفادوست: دانشجو ارشد کامپیوتر دانشگاه koç استانبول
4-شایان نیک کار: دانشجو ارشد Business Administration دانشگاه تهران
۵- امید چهره گشا: مهندس برق نوکیا بل در پاریس
۶- سپند فرقدانی چهارسوقی: فارغ التحصیل ارشد برق از دانشگاه تگزاس آستین، جویای کار
۷- مهسا خوش نما: دانشجو و ریسرچر اقتصاد و مدیریت دانشگاه ETH زوریخ
۸- میعاد لقایی: فارغ‌التحصیل ارشد برق دانشگاه تورنتو کانادا
۹- امیر نوری پور: دانشجوی دکترا مستقیم برق دانشگاه MIT
۱۰- مهدی بخشی: ریسرچر دانشگاه شریف
 
بالا