• اگر سمپادی هستی همین الان عضو شو :
    ثبت نام عضویت

المپیاد؟

  • زیست

    رای‌ها: 30 56.6%
  • ریاضی

    رای‌ها: 30 56.6%

  • رای‌دهندگان
    53

dr.namingstuff

کاربر فوق‌حرفه‌ای
ارسال‌ها
808
امتیاز
2,973
نام مرکز سمپاد
دبیرستان علامه حلی 1 تهران
شهر
تهران
سال فارغ التحصیلی
98
چند تا نكته:
١. علاقه به علم در ميان المپيادي ها حداقل ده برابر كنكوري هاست (به طور ميانگين) و اتفاقا هر كسي كه ذره اي منفعت طلبي لحظه اي(!) داشته باشه به خاطر راحتي و منافع نميره المپياد چون هم درس خوندن بيشتر ميخواد هم احتمال موفقيت كمتر از نظر آماري (حداكثر ١٠ تا ١٤ تا طلا هست كه بسيار كمتر از احتمال زير ١٠٠ شدن كنكور هست)
٢. چيزي تحت عنوان پژوهش خوب هست ولي اگر پژوهش به معني درك يك مطلب باشه با المپياد هم راستا است چون در المپياد هم هدف درك مطلب و ساختن يك پايه ي قوي علمي هست (چيزي كه تحت عنوان مقاله نويسي و وبلاگ نويسي در مدارس هست كار خوبيه ولي به اندازه المپياد علمي و بنيادي نيست و بيشتر يا جنبه كاربردي داره يا درك سطحي)
٣. كار عملي و پژوهش نياز به ١. سواد كافي ٢. إمكانات كافي ٣. زمينه تحقيق داره و مثلا در زمينه زيست شناسي تحقيق مؤثر بررسي فسيل ها براي بررسي تكامل هست كه إمكانات اش براي يك دانش آموز در ايران نيست. رياضيات بخش عملي ارتباط كمي با اصولش دارد نيست و زمينه كار عملي نداره در حالت محض. و سواد يك دانش آموز و حتي دانشجو ليسانس در رشته اي مثل فيزيك هيچ وقت به حد كافي براي كار تحقيقي در زمينه مثلا بررسي نظري وجود سياهچاله يا تفسير علمي از ريزموج هاي پس زمينه كيهاني نيست
٤. با توجه به مورد بالا المپياد كه تمركز بر رشته هاي محض داره فايده بيشتري براي افزايش سواد و سطح درك مطالب داره
خلاصه اين كه المپياد خيلي خوبه از دست نديد!!!

درباره انتخاب رشته المپياد از روي علاقه و هدفي كه براي رشته دانشگاهي داريد عمل كنيد. به عنوان توصيه شخصي ميگم كه اگر بين دو تا المپياد مونديد هر دو تا رو انتخاب نكنيد به دو دليل:
١. ممكنه نتونيد به عمق كافي مطالب هر كدوم رو بررسي كنيد و خوب اون درك علمي كه قرار بود مفيد باشه كم ميشه (البته همچنان خيلي بهتر از راه كنكور و دبيرستان عادي هست و مدام درگير تست ديني زدن!!)
٢. به هر حال اون تسهيلاتي كه براي مدال آور ها هست مفيده و صد در صد أرجحيت (؟) داره بر غولي به نام كنكور و تنها يك المپياد خوندن شانستون رو بالا ميبره براي موفقيت.
فک کنم شما اصلا پیام منو نخوندیا.
من اصلا از کنکور حرفی نزدم مگه من گفتم کنکور خوبه؟
اتفاقا المپیاد خیلی بهتر از کنکوره اما به شرطی که علاقه وجود داشته باشه.
فک نکنم شما توی دبیرستان کار پژوهشی جدی کرده باشی. فک می کنید منطور من از پژوهش وبلاگ نویسی و این جور چیزاس؟
اتفاقا الان المپیاد خیلی بنیادی نیست نمونش توی المپیاد فیزیک.
مدرسه ما کلاس گذاشته برا بچه ها بعد مشتق و انتگرال رو بدون درس دادن حد بهشون گفتن. ایا این اصولی و بنیادی هست؟
من با همین چیزای المپیاد مخالفم. داریم افرادی که از روی علاقه اصولی برای المپیاد خوندن طلا هم شدن نمی گم نداریم. اما جو المپیاد این طوری شده که بیشتر برای مدال میان توش. مدرسه ما حداقل از نظر خودش مدال زیاد میاره تو المپیاد منم بچه هایی که مدال اوردن رو دارم می بینم.
خلاصه پیشنهاد من اینه که توی این جو المپیاد نیفتین و با علاقه اصولی یاد بگیرین و پژوهش کنید. اما المپیاد رو به عنوان یک فرصت برای در رفتن از کنکور از دست ندین.
الان خودم هم شرکت کردم ولی کلاس های مدرسمون رو نمی خوام شرکت کنم به خاطر همین چیزا و البته نمی خوام کلاس استاد صفر رو از دست بدم :D
یه فازی هم که الان توی این المپیادی ها هست اینه که فکر می کنن هر کی جز اونا اسکله(البته استسنا هم وجود داره که حتی طلا هم شده).
نقل از معلم قدیمی سمپاد استاد صفر: قبلنا المپیادی ها رو جدا نمی کردن و اونا کلاس های مدرسه رو می اومدن. برا خودش المپیاد می خوند طلا هم داشتیم اون موقع.
 

dr.namingstuff

کاربر فوق‌حرفه‌ای
ارسال‌ها
808
امتیاز
2,973
نام مرکز سمپاد
دبیرستان علامه حلی 1 تهران
شهر
تهران
سال فارغ التحصیلی
98
اِم ... منم اینجا سریع بپرسم سوالمو؟
تو شهر ما و به خصوص مدرسه ما تمرکز کامل روی کنکور هست. (سه سال رتبه تک رقمی، پُز دادم، نه؟) از این رو المپیاد برای هیچکس مهم نیست و شاید بچه ها تفریحی برن مرحله یک و دیگه ادامشو نگیرن.​

من تا همین امسال (سوم/یازدهم) فکر المپیاد به ذهنم نرسیده بود. بله، متوجه هستم که دیر شروع کردم. اما خب! شروع کردم!​
اما به قول دوستان، طوری شده که المپیاد بدون کلاس رفتن میسر نمیشه، داخل شهر ما کلاس المپیاد نیست، باشه هم به درد نمیخوره، کلاس المپیاد برای من هزینه مضاعف خواهد داشت، هم از لحاظ مالی و هم زمان! بازهم مشکلی نیست ولی. به خودم ایمان دارم (؟)
از خیلی ها شنیدم، که بعد از مرحله سه، یعنی توی انتخاب طلا های کشوری، معیار های دیگه ای دارند به جز پاسخگویی به سوال های علمی ... از صحت مطلب اطمینانی ندارم و برای همین میپرسم. برای مثال یکی میگفت که کسانی رو برمیدارند برای طلا که باهاشون آشنا باشند. یعنی شخصی مثل من که از شهر بزرگی نیومدم و در کلاس های اساتید شرکت نکردم، نامرئی محسوب میشم و بقیه بر من ارجحیت دارند. حقیقت داره؟

حالا که شروع کردم بنویسم ادامه میدم. انگشتام گرم شدن :D ؛ گفتم که من دیر شروع کردم، بنابراین برای اینکه شانسی داشته باشم باید کسر بسیار چاقی از وقتم رو اختصاص بدم به المپیاد، و دروس دیگه رو در حد نمره قابل قبول مدرسه پیگیر باشم. و با توجه به این شرایط اگر تو المپیاد موفق نشم، کنکور برام دشوار تر خواهد بود و همچنین دچار شکست روانی میشم که این همه وقت گذاشتم رو المپیاد و هیچ! کاشکی برای کنکور میخوندم! ای کاش!

ویژگی خاصی ندارم که از بقیه متمایز باشم. شاید بشه گفت انگلیسیم به نسبت از بقیه بهتر باشه که فکر نکنم ربطی داشته باشه به المپیاد. من هم مثل چندصدتای دیگه هستم که رویای مدال طلا داخل ذهنم رشد کرده. المپیادی که شرکت میخوام بکنم شیمی هست. علاقه مند هم هستم. فقط موندم داخل دو راهی ... کنکور یا المپیاد؟
دوستان حرفای خوبی زدن. با این وجود تو جو بد المپیاد که من می گم نمی یفتی :D
اگه علاقه داری خوب برو. کنکور اونقدرا هم مهم نیست مدال هم همین طور اصل یاد گرفته با علاقس.
اینم بگم که زبانت اگه خوبه خیلی کمکت می کنه. کتابای اینگلیسی بخون. حالا چه المپیادی می خوای بری؟
 

Cyspho

کاربر فوق‌فعال
ارسال‌ها
114
امتیاز
738
نام مرکز سمپاد
شهید بهشتی
شهر
اردبیل
سال فارغ التحصیلی
98
دانشگاه
دانشگاه علوم پزشکی اصفهان
رشته دانشگاه
داروسازی
اینستاگرام
دوستان حرفای خوبی زدن. با این وجود تو جو بد المپیاد که من می گم نمی یفتی :D
اگه علاقه داری خوب برو. کنکور اونقدرا هم مهم نیست مدال هم همین طور اصل یاد گرفته با علاقس.
اینم بگم که زبانت اگه خوبه خیلی کمکت می کنه. کتابای اینگلیسی بخون. حالا چه المپیادی می خوای بری؟
المپیادی که میخوام شرکت کنم (ثبت نام کردم!) شیمی هست. نزدیک به سه هفتست شاید شروع کردم به خوندن :)) سال سومم هستم. شانسی که دارم خیلی باریکه اما خب! بگذریم.
بله، من هم همین ایده رو داشتم که کتاب هارو به زبان اصلی بخونم اما متوجه شدم که اکثر کتاب های منبعی که داخل ایران استفاده میشن منسوخ هستند در بُعدِ جهانی. برای مثال حدوداً دو سال پیش میخواستم نجوم رو دوباره شروع کنم، کتاب "نجوم به زبان ساده" اکثراً استفاده میشه در ایران، که انگلیسی اون عتیقه به حساب میاد، چون کتابش برای 1976 هست! همچنین کتاب شیمی عمومی مورتیمر هم آخرین ویرایشش سال 1986 بود. برای همین دنبالشون نرفتم. بعد اینکه بعضی اصطلاحات بهتر نیست فارسیشون رو هم بدونیم؟
اما حالا که بحث از منابع شد یه موردی رو هم بگم که این مورتیمر کلافم کرد! حداقل بیست سال هست که داخل ایران چاپ میشه کتابش اما بازهم به تعداد بسیار زیاد اشتباهات غیرعلمی داره داخلش. برای مثال یکجا نوشته بود که از ترکیب هیدروژن و اکسیژن، هیدروژن یُدید حاصل میشه:| و دقیقاً نیم صفحه بعدش اتیلن رو به اشتباه متان نوشته بود. در بحث اعشار و ممیز گذاشتن هم اعتباری نیست بهش چون اکثراً ممیز رو اشتباه میذاره. اما خب کتاب خوبیه درکُل. :D
پ.ن : چرا کنکور مهم نیست؟
یحتمل اون شرایط دوره ی ما(نظام قدیم به قولی) بوده ، من بخشنامه رو نخوندم نمدونم چجوریه ولی یکی از یازدهما میگفت امسال تجربی ها هم میتونن رشته های دیگه(نجوم و ریاضی و...) رو ثبت نام کنن (مثل شما) برید سایت باشگاه باید توضیحاتی راجب این داده باشه.. ysc.sampad.medu.ir
جا داره بخشنامه ی امسال رو پیوست کنم.
مشاهده پیوست 482
این رو تازه دیدمش، ولی مثل اینکه امسال هم همونطوریه و معاون ما یا غیرقانونی منو وارد المپیاد میکنه یا اینکه بهم بدهکاره :D
سوال دیگه ای که دارم اینه که داخل منابع نوشته کتاب های دوم و سوم، نه دهم و یازدهم. این به این معناست که محتوای جدید کتاب های جدید رو نادیده بگیرم و کتاب های نظام قدیم رو تهیه کنم؟ حفظیات و مطالب غیرشیمیایی (به قول خیلی سبز) چقدر مهم هستند؟
وضعیتم طوریه که طی سال تحصیلی دوم، شیمی رو در سطح خوبی بلد بودم، سال سوم هم که امسال باشه تا الان خیلی خوب بوده شیمیم. من با توجه به وقت کمی که دارم تا مرحله یک، مورتیمر رو از اول تا آخر بخونم (الان تا فصل 6 خوندم) یا اینکه شیمی 3 و بعدش پیش رو تموم کنم؟ (باید تو تاپیک مربوط به المپیاد شیمی میپرسیدم، نه؟)
خیلی ممنون بابت راهنمایی هاتون!
 

Cyspho

کاربر فوق‌فعال
ارسال‌ها
114
امتیاز
738
نام مرکز سمپاد
شهید بهشتی
شهر
اردبیل
سال فارغ التحصیلی
98
دانشگاه
دانشگاه علوم پزشکی اصفهان
رشته دانشگاه
داروسازی
اینستاگرام
مطمئنی بخشنامه پارسال نیست؟ :-?
الان سوم دبیرستان نداریما :)
آخ آخ. منم سر همین کنجکاو بودم. بعد تازه با این سوال شما یادم افتاد که امسال ساله 96 ـه :D عذر میخوام. (با این وضعیت میخوام برم المپیاد :)))
بله؛ بخشنامه جدید رو نگاه کردم و حق کاملاٌ با شماست، امسالمحدودیت رشته ای نداریم؛ دوم و سوم رو هم با دهم و یازدهم جایگزین کردند.
ممنون
 
آخرین ویرایش:

دهقان خلافکار128

کاربر فوق‌حرفه‌ای
ارسال‌ها
805
امتیاز
7,460
نام مرکز سمپاد
حلی دُ
شهر
تهران
سال فارغ التحصیلی
96
مدال المپیاد
نقره ریاضی 95
دانشگاه
تهران
رشته دانشگاه
پزشکی
تلگرام
یه نکته اینکه برای ثبت نام المپیادها دیگه محدودیت رشته ای نیست و مثلا کسی که رشته اش تجربیه هم میتونه المپیاد ریاضی رو شرکت کنه ... :)
نکته دیگه اینکه اواسط یازدهم برای شروع کردن به خوندن المپیاد دیره و به نظرم خیلی ریسکیه چون وقت هدر میره ...
ولی دنبال کردن جدی المپیاد از اولِ سالِ یازدهم یا قبل تر از اون برای کسی که علاقه داشته باشه خیلی خوبه ... حالا مساله اینجاست که خیلیا دیدی نسبت به تعدادی از المپیاد ها ندارن ... مثلا نجوم ... برای آشنایی بهترین کار صحبت با یه نفر که تو همون المپیاد مدال داشته هستش ... لزوما با دیدن یه سری مباحث تو شیمی و ریاضی و نجوم نمیشه عاشق المپیادشون شد ... :)
 

LOTSR

کاربر نیمه‌فعال
ارسال‌ها
7
امتیاز
-2
نام مرکز سمپاد
شهید بهشتی
شهر
کرمانشاه
سال فارغ التحصیلی
1401
سلام
من الان سال سوم راهنمایی هستم و توی مدرسه تیزهوشان شهید بهشتی دوره اول کرمانشاه تحصیل میکنم.
امروز توی کلاسمون بحث درمورد یه موضوعی شد... منظورم المپیاده...
بچه ها داشتن درباره ی المپیاد زیست حرف میزدن که دبیر زیستمون گفت که من یه آشنا داشتم که رفته بوده المپیاد و مقام آورده بوده و توی کنکوری که امسال داده، بهش سهمیه دادن. (دقيقا یادم نیست که درمورد کدوم یک از المپیاد ها صحبت کرد ولی به نظرم المپیاد نجوم بود)
و اینطور بود که من به این فکر افتادم که با استفاده از این روش یعنی مقام آوردن توی المپیاد و سهمیه گرفتن در کنکور، کارو برای خودم راحت تر کنم.
اینو هم بگم که دبیر زیستمون گفت که اگه جز 40 نفر برتر ایران بشی، بهت سهمیه میدن.
حالا من چند تا سوال دارم:
1- اینکه کلا حرفای دبیرمون درست بوده یا نه؟
2- آیا میتونم با شرکت کردن توی یه المپیاد مثل المپیاد نجوم و جز 40 نفر برتر شدن توی کنکور تجربی برای رشته ی پزشکی سهمیه بگیرم و اگه بگیرم چند درصد؟
اگه کسی هر چه زودتر جوابمو بده ممنون میشم.
 

alireza16

کاربر جدید
ارسال‌ها
3
امتیاز
1
نام مرکز سمپاد
دبیرستان استعداد های درخشان علامه طباطبایی
شهر
تبریز
سال فارغ التحصیلی
1401
سلام . من دانش آموز نهم تیزهوشان علامه طباطبایی تبریزم . چند تا سوال در مورد المپیاد داشتم. من میخوام المپیاد زیست بدم
1- کی المپیاد میدیم؟
2-از کی باید واسه خوندن شروع کنیم و چی بخونیم؟
 

هایپربولیک18

کاربر نیمه‌فعال
ارسال‌ها
12
امتیاز
7
نام مرکز سمپاد
فرزانگان2
شهر
ایلام
سال فارغ التحصیلی
1400
سلام
من الان سال سوم راهنمایی هستم و توی مدرسه تیزهوشان شهید بهشتی دوره اول کرمانشاه تحصیل میکنم.
امروز توی کلاسمون بحث درمورد یه موضوعی شد... منظورم المپیاده...
بچه ها داشتن درباره ی المپیاد زیست حرف میزدن که دبیر زیستمون گفت که من یه آشنا داشتم که رفته بوده المپیاد و مقام آورده بوده و توی کنکوری که امسال داده، بهش سهمیه دادن. (دقيقا یادم نیست که درمورد کدوم یک از المپیاد ها صحبت کرد ولی به نظرم المپیاد نجوم بود)
و اینطور بود که من به این فکر افتادم که با استفاده از این روش یعنی مقام آوردن توی المپیاد و سهمیه گرفتن در کنکور، کارو برای خودم راحت تر کنم.
اینو هم بگم که دبیر زیستمون گفت که اگه جز 40 نفر برتر ایران بشی، بهت سهمیه میدن.
حالا من چند تا سوال دارم:
1- اینکه کلا حرفای دبیرمون درست بوده یا نه؟
2- آیا میتونم با شرکت کردن توی یه المپیاد مثل المپیاد نجوم و جز 40 نفر برتر شدن توی کنکور تجربی برای رشته ی پزشکی سهمیه بگیرم و اگه بگیرم چند درصد؟
اگه کسی هر چه زودتر جوابمو بده ممنون میشم.
نجوم برا رشته ریاضیه تجربیا نمیتونن بدن
 

Orelia

کاربر فوق‌حرفه‌ای
ارسال‌ها
1,043
امتیاز
38,689
نام مرکز سمپاد
فرزانگان
شهر
.
سال فارغ التحصیلی
0000
سلام
و اینطور بود که من به این فکر افتادم که با استفاده از این روش یعنی مقام آوردن توی المپیاد و سهمیه گرفتن در کنکور، کارو برای خودم راحت تر کنم.
اینو هم بگم که دبیر زیستمون گفت که اگه جز 40 نفر برتر ایران بشی، بهت سهمیه میدن.
حالا من چند تا سوال دارم:
1- اینکه کلا حرفای دبیرمون درست بوده یا نه؟
2- آیا میتونم با شرکت کردن توی یه المپیاد مثل المپیاد نجوم و جز 40 نفر برتر شدن توی کنکور تجربی برای رشته ی پزشکی سهمیه بگیرم و اگه بگیرم چند درصد؟
علیک سلام :د
یک) المپیاد به طور کلی اینجوریه که شما مرحله یک می‌دی، قبول شدی می‌ری مرحله دو می‌دی، مرحله دو 40 نفر پذیرفته می‌شن و وارد دوره تابستونی دانش‌پژوهان می‌شن، اونجا یه سری کلاس برگزار می‌شه، نهایتا یه سری امتحان گرفته می‌شه، به هشت نفر الی دوازده نفرِ اول (بسته به رشته و کمیته اون المپیاد) طلا داده می‌شه که خب معاف از کنکور هستن و سال دوازدهم وارد دوره طلا می‌شن که برای المپیاد جهانی انتخاب و آماده می‌شن. مابقی، نقره و برنزها برای کنکورشون 20 درصد سهمیه دارن و از طریق سنجش و باشگاه می‌تونن سهمیه‌شون رو اعمال کنن.

دو) بله، به شرطی که رشته‌ دبیرستان‌ت ریاضی باشه، می‌تونی نجوم شرکت کنی و مثلا پیش‌دانشگاهی تغییر رشته بدی تجربی، سهمیه‌ت اعمال می‌شه. سال‌های قبل نمی‌شد ولی دو ساله که شما هر رشته‌ای مدال بگیری، و هر رشته‌ای کنکور شرکت کنی، سهمیه‌ت حفظ می‌شه.

ولی مساله مهمی که هست اینه که المپیاد خوندن، اصولا یه پروسه زمان‌بر و انرژی‌گیره و شما اگه بخوای جدی بخونی که بتونی وارد دوره شی (کاری به مدال‌ش ندارم حالا)، چه بسا سال دهم و یازدهم‌ت مجبور می‌شی از خیلی از دروس مدرسه‌ت معافی بگیری و از سیرِ عادی دبیرستان و کنکور فاصله بگیری. یعنی عموما کسی نمیاد با هدف سهمیه 20 درصدِ کنکور گرفتن، المپیاد بخونه. چون تو همون وقت و انرژی رو بذاری کنکور بخونی، نتیجه کنکورت تضمین‌تره. نمی‌گم 20 درصد کم‌ه، اتفاقا خیلی موثره ولی کسی که شروع به المپیاد خوندن می‌کنه، باید هدفش طلا شدن‌ باشه تا بتونه از پسِ سختی‌هاش بربیاد. تازه ملت به قصد طلا می‌خونن؛ نقره-برنز می‌شن :‌))

نکته بعدی اینکه اگه شما تصمیم داری پزشکی بخونی، چرا نجوم؟ :‌)) اگه به نجوم علاقه داری که هیچی، بحث‌ش جداست، ولی اگه براساس حرفای دبیرتون استنباط کردی مثلا نجوم مدال گرفتن راحت‌تر از بقیه رشته‌هاست، اینجور نیست. در درجه اول، باید تحقیق کنی به چه رشته‌ای بیشتر علاقه داری و ثانیا چقدر استعداد داری توش :د
امیدوارم تا حد خوبی به سوالت جواب داده باشم،
موفق باشی.
 
آخرین ویرایش:

LOTSR

کاربر نیمه‌فعال
ارسال‌ها
7
امتیاز
-2
نام مرکز سمپاد
شهید بهشتی
شهر
کرمانشاه
سال فارغ التحصیلی
1401
علیک سلام :د
یک) المپیاد به طور کلی اینجوریه که شما مرحله یک می‌دی، قبول شدی می‌ری مرحله دو می‌دی، مرحله دو 40 نفر پذیرفته می‌شن و وارد دوره تابستونی دانش‌پژوهان می‌شن، اونجا یه سری کلاس برگزار می‌شه، نهایتا یه سری امتحان گرفته می‌شه، به هشت نفر الی دوازده نفرِ اول (بسته به رشته و کمیته اون المپیاد) طلا داده می‌شه که خب معاف از کنکور هستن و سال دوازدهم وارد دوره طلا می‌شن که برای المپیاد جهانی انتخاب و آماده می‌شن. مابقی، نقره و برنزها برای کنکورشون 20 درصد سهمیه دارن و از طریق سنجش و باشگاه می‌تونن سهمیه‌شون رو اعمال کنن.

دو) بله، به شرطی که رشته‌ دبیرستان‌ت ریاضی باشه، می‌تونی نجوم شرکت کنی و مثلا پیش‌دانشگاهی تغییر رشته بدی تجربی، سهمیه‌ت اعمال می‌شه. سال‌های قبل نمی‌شد ولی دو ساله که شما هر رشته‌ای مدال بگیری، و هر رشته‌ای کنکور شرکت کنی، سهمیه‌ت حفظ می‌شه.

ولی مساله مهمی که هست اینه که المپیاد خوندن، اصولا یه پروسه زمان‌بر و انرژی‌گیره و شما اگه بخوای جدی بخونی که بتونی وارد دوره شی (کاری به مدال‌ش ندارم حالا)، چه بسا سال دهم و یازدهم‌ت مجبور می‌شی از خیلی از دروس مدرسه‌ت معافی بگیری و از سیرِ عادی دبیرستان و کنکور فاصله بگیری. یعنی عموما کسی نمیاد با هدف سهمیه 20 درصدِ کنکور گرفتن، المپیاد بخونه. چون تو همون وقت و انرژی رو بذاری کنکور بخونی، نتیجه کنکورت تضمین‌تره. نمی‌گم 20 درصد کم‌ه، اتفاقا خیلی موثره ولی کسی که شروع به المپیاد خوندن می‌کنه، باید هدفش طلا شدن‌ باشه تا بتونه از پسِ سختی‌هاش بربیاد. تازه ملت به قصد طلا می‌خونن؛ نقره-برنز می‌شن :‌))

نکته بعدی اینکه اگه شما تصمیم داری پزشکی بخونی، چرا نجوم؟ :‌)) اگه به نجوم علاقه داری که هیچی، بحث‌ش جداست، ولی اگه براساس حرفای دبیرتون استنباط کردی مثلا نجوم مدال گرفتن راحت‌تر از بقیه رشته‌هاست، اینجور نیست. در درجه اول، باید تحقیق کنی به چه رشته‌ای بیشتر علاقه داری و ثانیا چقدر استعداد داری توش :د
امیدوارم تا حد خوبی به سوالت جواب داده باشم،
موفق باشی.
بابت توجه تون ممنون.
بعد نوشتن اون پیام و تحقیق کردن درباره المپیاد نجوم فهمیدم که کم بودن شرکت کنندگان توی نجوم، به خاطر بی اهمیت و آسون بودن نيست بلکه به خاطر سخت بودنشه.
بعد از تحقیق کردن فهمیدم که بخش اعظم المپیاد نجوم، درباره ی فیزیک محض و همینطور مقداری ریاضیه محضه که این ویژگی ها اون رو برای بیشتریا خیلی سخت کرده.
یکی دیگه از دلایل این که شرکت کنندگان نجوم کم هستند ، به دلیل بی کاربرد بودنشه که به فیزیک و ریاضی محض مربوط میشه.
 

LOTSR

کاربر نیمه‌فعال
ارسال‌ها
7
امتیاز
-2
نام مرکز سمپاد
شهید بهشتی
شهر
کرمانشاه
سال فارغ التحصیلی
1401
بابت توجه تون ممنون.
بعد نوشتن اون پیام و تحقیق کردن درباره المپیاد نجوم فهمیدم که کم بودن شرکت کنندگان توی نجوم، به خاطر بی اهمیت و آسون بودن نيست بلکه به خاطر سخت بودنشه.
بعد از تحقیق کردن فهمیدم که بخش اعظم المپیاد نجوم، درباره ی فیزیک محض و همینطور مقداری ریاضیه محضه که این ویژگی ها اون رو برای بیشتریا خیلی سخت کرده.
یکی دیگه از دلایل این که شرکت کنندگان نجوم کم هستند ، به دلیل بی کاربرد بودنشه که به فیزیک و ریاضی محض مربوط میشه.
و اینطور بود که قید المپیاد نجوم رو زدم.
یکی از دلایلی که نجوم رو انتخاب کرده بودم، همونطور که گفتم به دلیل آسونی نداشتش بود نه به خاطر علاقه.
حالا تصمیم دارم اگه بخوام المپیاد رو شرکت کنم، باید قید کنکورو بزنم و فقط برا المپیاد بخونم اونم المپیاد زیست که بهش علاقه هم دارم.
پس میخوام برای گرفتن تصمیم قطعی، برم به دبیرستان شهید بهشتی شهرم و با المپیادی هاش در این باره حرف بزنم.
 

LOTSR

کاربر نیمه‌فعال
ارسال‌ها
7
امتیاز
-2
نام مرکز سمپاد
شهید بهشتی
شهر
کرمانشاه
سال فارغ التحصیلی
1401
و اگه کسی درباره المپیاد زیست مشاوره بده از ایشون ممنون میشم.
 

Orelia

کاربر فوق‌حرفه‌ای
ارسال‌ها
1,043
امتیاز
38,689
نام مرکز سمپاد
فرزانگان
شهر
.
سال فارغ التحصیلی
0000
بابت توجه تون ممنون.
بعد نوشتن اون پیام و تحقیق کردن درباره المپیاد نجوم فهمیدم که کم بودن شرکت کنندگان توی نجوم، به خاطر بی اهمیت و آسون بودن نيست بلکه به خاطر سخت بودنشه.
بعد از تحقیق کردن فهمیدم که بخش اعظم المپیاد نجوم، درباره ی فیزیک محض و همینطور مقداری ریاضیه محضه که این ویژگی ها اون رو برای بیشتریا خیلی سخت کرده.
یکی دیگه از دلایل این که شرکت کنندگان نجوم کم هستند ، به دلیل بی کاربرد بودنشه که به فیزیک و ریاضی محض مربوط میشه.
این‌طوری نیست! :‌))
 

Dominant

کاربر فوق‌فعال
ارسال‌ها
75
امتیاز
168
نام مرکز سمپاد
دبیرستان استعداد های درخشان
شهر
تبریز
سال فارغ التحصیلی
1400
مدال المپیاد
ببینیم خدا چی می خواد
سلام
یه سوالی داشتم و واقعا نمی دونم تو کدوم تاپیک بپرسم فک می کنم اینجا خوب باشه
شرکت توی المپیاد و کلاسا و آزمونای آمادگیش واسه کسی که انگیزه و توانایی درس خوندنو از دست داده و نیاز به یه انگیزه ای داره و اتفاقا پایه هشتمم هس میتونه مفید باشه یا خیر
و اینکه امسال کخ تموم شد و شروع از نهم دیر نیست آیا؟؟؟؟؟

ممنون میشم تجربه دارا یه کمکی به ما بکنن :)
خب ببینین بستگی به رشتتون داره در کل تجربه‌ی خوبی هستش مخصوصا اگه تو رشته ای باشین که بهش علاقه دارین و یه جورایی براتون تفریح می شه ولی اگه تو رشته ای شرکت کنین که بهش علاقه ندارین نمی دونم باز اون لذت رو داره یا نه چون تجربه ی شرکت در رشته ای که بهش هلاقه ندارمو نداشتم. منظورتونو از انگیزه نفهمیدم انگیزه به کنکور یا المپ؟
اولا کی میگه امسال تموم شد مگه می خوای چی کار کنی؟؟؟ می ری کتاباشو می کنی می خونی، هیچم دیر نیست اگه جای من بودی که از مهر شروع کرده چی کار می کردی ( البته بازم بستگی به رشته داره).
حالا رشته مورد علاقتون چیه؟
 
آخرین ویرایش:

mohammadsaleh40

کاربر حرفه‌ای
ارسال‌ها
294
امتیاز
437
نام مرکز سمپاد
شهید بهشتی
شهر
گناباد
سال فارغ التحصیلی
1398
مدال المپیاد
کامپیوتر مرحله دوم با کمال تعجب قبول شدم
دانشگاه
پردیس شهید بهشتی مشهد
رشته دانشگاه
آموزش ریاضی
فقط برین کامپیوتر یا موفق می شین(ذهنتون باز می شه و لذت می برین) مبارکتون باشه یا به جایی نمی رسین که به این معنی که ارزش زنده بودن ندارین.:))

سلام
یه سوالی داشتم و واقعا نمی دونم تو کدوم تاپیک بپرسم فک می کنم اینجا خوب باشه
شرکت توی المپیاد و کلاسا و آزمونای آمادگیش واسه کسی که انگیزه و توانایی درس خوندنو از دست داده و نیاز به یه انگیزه ای داره و اتفاقا پایه هشتمم هس میتونه مفید باشه یا خیر
و اینکه امسال کخ تموم شد و شروع از نهم دیر نیست آیا؟؟؟؟؟

ممنون میشم تجربه دارا یه کمکی به ما بکنن :)
یه بنده خدایی از شاخای شهید هاشمی نژاد 1 مشهد می گفت از تابستون دهم شروع کرده و می گفت آره بعضی ها هستن که از راهنمایی و هفتم حتی شروع کردن ولی تو الآن هشتمی و نا امید شدی؟ نه بابا زوده از همین الآن شروع کن به المپیاد ولی برای لذت نه مقام و بهانه ای برای دوری از درس مدرسه.
 
آخرین بار توسط مدیر ویرایش شد:

***Paradise

کاربر فوق‌حرفه‌ای
ارسال‌ها
1,239
امتیاز
13,911
نام مرکز سمپاد
فرزانگان
شهر
shk
سال فارغ التحصیلی
0000
مدال المپیاد
متاسفانه به مدال نرسید :(
رشته دانشگاه
پزشکی
به یک نفر جهت مشاوره برای انتخاب بین المپیاد ادبی و زیست شدیداً نیازمندیم‌ :(
دارم دیوونه میشم‌:(
 

mamaley

کاربر جدید
ارسال‌ها
1
امتیاز
-1
نام مرکز سمپاد
اژه ای ۱
شهر
اصفهان
سال فارغ التحصیلی
1402
سلام
میگم ک من میخام برم المپیاد ولی نمدونم برم کدوم رشته:|
هشتمم خلاقیتم یک یک نیس ولی خوبه
پشت‌کارم اگ علاقه باشه خوبه
و در احر فهمم عالیه ینی خیلی زود میفهمم همه چیو
و اینکه میخام برم رشته ریاضی
من گفتم ک زیست و سلول بنیادیو نجوم ک عاشقشون نیستم پس اگ رتبه نیووردم دهنم سرویسه
کامپیوترم ک ب خلاقیت خیلی بالا نیاز داره
ادبیاتم متنفرم
میمونه فیزیک و شیمیو ریاضی
من کلا ن از هیچ درسی بدم میاد ن عاشق درس خاصیم
برا همین موندم برم کدوم المپیاد
ولی خب نمیدونم منی ک دیوونه درس خاصی نیستم اصن خوبه برم المپیاد یا ن
مرسی ک میخونین و جواب میدین❤
 
ارسال‌ها
935
امتیاز
17,305
نام مرکز سمپاد
فرزانگان
شهر
تهران
سال فارغ التحصیلی
1920
مدال المپیاد
نقره
دانشگاه
شریف
رشته دانشگاه
فیزیک
سلام
میگم ک من میخام برم المپیاد ولی نمدونم برم کدوم رشته:|
هشتمم خلاقیتم یک یک نیس ولی خوبه
پشت‌کارم اگ علاقه باشه خوبه
و در احر فهمم عالیه ینی خیلی زود میفهمم همه چیو
و اینکه میخام برم رشته ریاضی
من گفتم ک زیست و سلول بنیادیو نجوم ک عاشقشون نیستم پس اگ رتبه نیووردم دهنم سرویسه
کامپیوترم ک ب خلاقیت خیلی بالا نیاز داره
ادبیاتم متنفرم
میمونه فیزیک و شیمیو ریاضی
من کلا ن از هیچ درسی بدم میاد ن عاشق درس خاصیم
برا همین موندم برم کدوم المپیاد
ولی خب نمیدونم منی ک دیوونه درس خاصی نیستم اصن خوبه برم المپیاد یا ن
مرسی ک میخونین و جواب میدین❤
سلام
شیمیو خیلی پیشنهاد نمیکنم :-" مثل کنکوره تقریبا و جو المپیاد نداره زیاد
فیزیک و شیمی یه ایرادی که دارن اینه که برای سال اول( دهم ) آزمایشین و خب این یکسال فرصت رو تقریبا از بین می‌بره و فرجه سال بعد به حساب میاره
و در کل نجوم رو پیشنهاد میکنم :-" هر کی اومده راضی بوده :D
 

\:fatemeh

کاربر نیمه‌فعال
ارسال‌ها
9
امتیاز
8
نام مرکز سمپاد
frz1
شهر
تهران
سال فارغ التحصیلی
1402
سلام
المپیاد کامپیوتری فرزانگان یک داریم اینجا؟؟
(قطعا باید باشه منظورم اینه ک معرفی کنین:/)
 
بالا