سایت nodet.net را که حتما یادتان هست. نشر سمپاد هم که یادتان هست دیگه؟ سایت Nodet در زمان ریاست آقای اژه ای تاسیس شد و برای سمپاد استفاده میشد. نشر سمپاد هم همان زمان تاسیس شد و کتاب‌های آقای اژه ای و کتابای تکمیلی و مجله و … را چاپ می‌کرد. خب؟

بعد از برکناری آقای اژه ای از ریاست سمپاد٬ سایت nodet غیرفعال شد تقریبا. به همان شکل قبلی ماند و هرازچند گاهی یک خبر منتشر میکرد. بعد از اون یک سایت جدید زده شد برای سمپاد به اسم sampadportal و چندتا سایت دیگه و در نهایت الان شده sampad.medu.ir

الان دوباره سایت nodet.net فعال شده. یک ظاهر جدید داره و دو سه تا مطلب زده. اما بحث چیه الان؟ بگذارید برم سر اصل مطلب.

موضوع اینه که بعد از رفتن آقای اژه‌ای٬ سایت به سازمان تحویل داده نشده . نشر سمپاد هم از اول به اسم شخص آقای اژه ای بوده و نه سمپاد.

مشکلش چیه؟ مشکل اینه که اسم سمپاد یک اسم متعلق به دولت است. سایت nodet هم متعلق به سمپاد است نه شخص خاصی. بنابراین مالکیت باید در اختیار سازمان باشد نه به اسم شخص خاصی. اما حالا شاهد این هستیم که موازی با سایت سمپاد٬ سایت نودت هم فعال است و گویا در این مدت هم از انتقال سایت به سازمان خودداری شده. تازه با آرم سمپاد هم فعاله! بابا مالکیت معنوی حقوقی چیزی گفتن !

آیا این اقدام اخلاقیه که سایتی که ماهیتش رو مدیون سازمان است٬ به سازمان تحویل داده نشود بعد از تغییرات ریاست؟ آیا این اخلاقی است که نشری تاسیس بشه به اسم سمپاد و مالکیتش متعلق به شخص دیگری باشد؟ شبیه اینکه من یک نشر تاسیس بکنم به اسم نشر ریاست جمهوری. آیا این کار اخلاقی‌ایه؟

توجهتون رو جلب میکنم به این خبر : ایران یک هواپیما به نوری مالکی نخست وزیر سابق عراق داده است. بعد الان دولت جدید عراق میگه هواپیما رو تحویل بده. نوری مالکی میگه نخیر ایران هواپیما رو به من داده!