کنکور و عدالتی که نیست !
نویسنده:
۱۵ مرداد ۹۰

۱. ذات کنکور

آیا یک آزمون ۴ ساعته معیار مناسب و خوبی برای ارزشیابی میزان دانش و توانایی تحصیلی افراد است؟ یک لحظه از دیدگاه ایرانی خود فاصله بگیرید و سعی کنید خودتون رو جای یک فرد خارجی تصور کنید و ببینید آیا واقعا اینگونه است؟ چندهزار صفحه مطالب کتاب درسی را در ۴ ساعت باید امتحان بدهید. شما هم در این ۴ ساعت باید آمادگی فیزیکی داشته باشید و هم آمادگی ذهنی. نباید استرس داشته باشید و باید بتوانید زمان را مدیریت کنید و تمام آموخته هاتون طی ۴ سال یادتون بیاد. آیا انتظار چنین چیزی از یک دانش آموز دبیرستانی مسخره نیست؟ توانایی کنترل استرس و مدیریت زمان در این حد ، دیگر در کجای زندگی به کار می آید؟ اصلا این دو مهارت جزو مهارت های تحصیلی به حساب می آیند؟

متداول ترین توجیه برای وجود کنکور این است که « کنکور عادلانه ترین روش ممکن است ». اما آیا این توجیه برای فرار مسئولین از زیربار مسئولیت مناسب است؟ آیا همین کنکور رو نمیشه به روش های بهتری برگزار کرد؟ چرا مثلا به جای یک مرحله ای بودن ، کنکور در ۴ مرحله برگزار نشود تا فشار درسی بر دانش آموزان کمتر شود و فرصت جبران برای دانش آموز در مرحله های مختلف فراهم باشد؟ چرا با تغییراتی کوچک در نحوه برگزاری ، این آزمون بهینه تر نشود و ضریب خطای آن کاهش نیابد؟

۲. شیوه گزینش

بیچاره کنکور شده است مسئول جبران مشکلات اقتصادی ، اختلاف طبقاتی ، بیکاری ، کمبود خوابگاه ، ترافیک تهران ، جانبازی پدر کنکوری ها و … .

یک نمونه شیوه گزینش رشتهچرا ۴۰ درصد یک رشته باید از سهمیه رزمندگان باشد؟ اگر کسی برای کشور تلاش کرده است و از آن محافظت کرده است در سال های گذشته ، چرا به جای کمک های مالی و معیشتی ، عرصه علم را مسئول جبران آن قرار داده اید؟ جنگ در سال ۶۷ به اتمام رسیده است و اکنون سال ۹۰ است ! بعد از ۲۳ سال ، ۴۰ درصد یک رشته باید متعلق به رزمندگان باشد؟ فکر نمیکنید ۴۰ درصد عدد بسیار بزرگی است؟

سهمیه بومی گزینی هم واقعا از آن موارد جالب در این مورد است. آن طور که در دفترچه انتخاب رشته ذکر شده است ، سهمیه بومی گزینی برای رفع مشکلات معیشتی دانشجویان در نظر گرفته شده است. سوال اینجاست که کسی که ساکن زاهدان است چه گناهی کرده است که باید شانس کمتری در انتخاب شدن برای رشته های تهران داشته باشد؟ آیا برای اصلاح ابرو ، باید چشم کور شود؟

نکته جالب تر در سهمیه بندی جنسیتی ظرفیت رشته هاست. چرا باید بین دختر و پسر فرق قائل شد؟ اینکه پسرها نمی توانند به اندازه دخترها موفق باشند ، تقصیر دخترهاست؟ ( بخوانید از بی عدالتی تا مرگ زودهنگام را )

 

متاسفانه باید گفت روش های مدیریتی که برای مدیریت جامعه در نظر گرفته شده است دقیقا عین بی عدالتی است و در جامعه اسلامی کسی حق ندارد به بهانه حل مشکلات ، عدالت و حق را زیر پا بگذارد.

VN:F [1.9.22_1171]
امتیاز : ۸.۰/۱۰ - تعداد امتیازدهندگان: ۵
کنکور و عدالتی که نیست !, ۸.۰ out of 10 based on 5 ratings

96 پیام برای کنکور و عدالتی که نیست !

  1. farzane گفت:

    سلام به همگی .
    البته هنوز خیلی وقت مونده که من کنکور بدم البته خیلی نه یعنی ۴ سال دیگه ولی من هم با این طرح ها زیاد موافق نیستم اینکه کنکور ۴ مرحله ای بشه به نظرم پیش نهاد خوبیه . ولی با حذف کنکور موافق نیستم بالاخره باید یه فرقی بین معدلی که توی مدارس سمپاد کسب میشه با مدارس عادی باشه ۲۰ مدرسه عادی با ۲۰ سمپاد هیچ و قت یکی نمیشه. اما کنکور ۴ مرحله ای رو قبول دارم

    VA:F [1.9.22_1171]
    0 مثبت و 0 منفی
  2. امین گفت:

    یک مسئله ی مهم اینه که با اتفاقات برخورد احساسی نکنیم.
    مسئله ی بعدی اینه که علاوه بر اینکه به آرمانها توجه داشه داشته باشیم باید بر اجرا هم توجه داشته باشیم. مثلاً هزینه ی برگزاری ۴ کنکور اونقدر زیاد هست که وزارت علوم و سازمان سنجش ازش صرف نظر کنن. تازه اگه ۴ کنکور برگزار بشه احتمال تقلب ۴ برابر خواهد شد.
    سومین مسئله اینه که من داشن آموز پیش دانشگاهی یا دانشجوی سال اولی حواسم باشه که به اندازه ی سواد و توان تحلیلم صحبت کنم. اینکه من به تنهایی درباره ی مدیریت کل جامعه و میزان تطابق اون با معیارهای اسلامی صحبت کنم به نظر میرسه نیاز به مستندات بسیار زیادی داره که حداقل به احتمال خیلی زیاد از توان من خارجه.

    VA:F [1.9.22_1171]
    1 مثبت و 1 منفی
  3. همه کس گفت:

    اقا جان اونجا نوشته ۴۰ درصد ولی ظرفیت این سهمیه هرسال کمتر از ۱ درصد رو پر میکنه.
    سهمیه جانبازا حرومه اما سهمیه هییت علمی حلاله؟
    من دوستی دارم که باباش سهمیه جانبازی داشت رتبه کشورش شد ۹۰۰ رفت دانشگاه تهران
    رفیقم دارم شد ۱۶۴۸۰ منطقه زد برق زابل با سهمیه هییت علمی اومد دانشگاه تهران برق
    کدوم پذیرشش سخت تره؟
    الانم فقط جانباز ۴۰ تا ۷۰ درصد امسال میگیرن
    میدونی جانباز ۴۰ چیه؟
    بچه میدونی بابات یه دست نداشته باشه چیجوری پول کتابات مه یه قلمش فیزیک پایه کاج ۱۶۹۰۰ هست رو میده
    داری بابات با سهمیه برنج پیکان روغن دانشگاه مقایسه میکنی
    یا نعمت بابارو خوب نشناختی یا خیلی بی انصافی

    VA:F [1.9.22_1171]
    5 مثبت و 1 منفی
    • هیچکس گفت:

      برادر امین
      سازمان سنجش در سال چندین کنکور غیراز کنکور سراسری برگزار میکنه ، مثل کنکور کارشانسی ارشد و دکترا و آزمون های استخدامی و … ۴ مرحله ای شدن کنکور هزینه رو زیاد میکنه ولی خب هرکس میخواد هزینه رو میشه از داوطلبان گرفت. البته خب درآمد دولت هم برای همچین هزینه هایی هست دیگه. نمیشه کارهای مختلف رو به بهانه هزینه انجام نداد. احتمال تقلب هم لزوما ۴ برابر نمیشه. از یک دیدگاه دیگه شاید حتی احتمالش کمتر بشه چون یک نفر بخواد تقلب بکنه باید ۴ مرتبه اینکار رو بکنه و این ریسک تقلب رو خیلی بالا میبره.
      ببین موضوع اونقدرها پیچیده نیست که بگیم توان تطابق با معیار اسلامی نداریم. حرف این بود که برای یک مشکل در جای دیگه ، کنکور رو مسئول نکنیم.

      آقای همه کس
      مگه کسی گفت هیئت علمی خوبه؟ اون که از دیگه همه چی بدتر.
      در ضمن کسی نگفت پدر جانباز داشتن خوبه. موضوع اینه که اگر خانواده جانبازی به دلیل جانبازی ، مشکل مالی دارند کنکور مسئول جبران اینها نیست. کنکور به کنار ، فردا سربازی معافیت میگیرند. پس فردا در استخدام و کاریابی جلوتر هستند. خب این امتیازات تا کجا ادامه خواهد داشت؟ خب به جای اینها ، امکانات مالی ای در اختیار این عزیزان قرار بدن تا سطح زندگی اجتماعی اونها به یک وضعیت نرمال برسه و مشکلی نداشته باشند. بعدش هم بتونن کتاب بخرند هم کلاس کنکور برن و …

      VN:F [1.9.22_1171]
      2 مثبت و 0 منفی
  4. محمد گفت:

    همه کس جان اول خود در مورد چیزی تحقیق کن بعد نظر بده!
    مثلا تو تجربی از ۵۰۰۰ تا ظرفیت پزشکی دندون دارو ۵۰۰ تاشو همین سهمیه های شاهد پر می کنن که میشه ۱۰ درصد!
    حالا مشکل بدتر اینه که اکثرشونم تهران می زنن و بالای ۲۰-۳۰ درصد رشته های تهرانو سهمیه ای ها تشکیل میدن!
    مثل همین داروسازی تهران که من می خونم بالای ۲۰ درصد از همکلاسی هاهمون سهمیه شاهدن.
    کاش حداقل رتبه شون خوب بود.
    ۲۰۰ شاهد میشه ۳۰ هزار کشوری!دقیقا کارنامه شو دیدم!
    من نمی گم کلا سهمیه ی شاهد نباشه!ولی کاش یکم متعادلتر تقسیمش کنن!
    نه اینکه همه شون جمع شن تو رشته های عالی و دانشگاه های عالی با همچینن رتبه هایی!

    VA:F [1.9.22_1171]
    3 مثبت و 1 منفی
  5. حسین گفت:

    خطاب به کسایی که به کنکور ایراد میگیرن :

    آقایون و خانوم های باهوش اگه خیلی دلتون میسوزه بهتره راه حل ارائه کنید. مدام غرغر نکنید.

    در مورد سهمیه رزمندگان :

    نمیدونم این سهمیه دقیقا” شامل چه افرادی میشه. آیا شامل سهمیه بسیجیان (عضویت فعل) و از این جور چیزا میشه ؟

    ولی در مورد جانبازان :
    به نظرم نباید بی انصافی کرد. خیلی از کسایی که الآن جانباز هستن و یا شهید شدن شانس این رو داشتن که برن دانشگاه درس بخونن ولی به خاطر من و شما رفتن سراغ جنگ. یه عده ای از اون ها بعد از جنگ تونستن ادامه تحصیل بدن اگه سلامتی نسبی داشتن ولی حداقل سال های طلایی عمرشون از دست رفته بود. عده ای دیگه ای هم این شرایط براشون پیش نیومد.
    اما نسل فرزندان این افراد هم بزودی از دوره ی سنی کنکور خارج میشه تقریبا”.

    من در کل با همه کس موافقم. افرادی میشناسم که هیچ تلاشی نمیکنن ولی با همین سهمیه هیئت علمی (که حتی وجودش رو لازم نمیدونم) میتونن جاهای خوبی قبول شن.

    احتمالا” یه مطلبی در مورد سهمیه هیئت علمی این جا بذارم. که اصلا” چرا باشه ؟

    VA:F [1.9.22_1171]
    1 مثبت و 0 منفی
  6. علی دلاور گفت:

    من باابام هیت علمیه ولی نمی خوام از سهمیههیت علمی دفاع کنم ولی فکر می کنم دلیلش اینه که مثلا پروفسور ایکس که استاد تموم رشته فلان دانشگاه تهرانه و مثلا از اون رشته ۳ تا استاد تو ایران و بل در دانشگاه تهران بیشتر نیست و یک رشته جدید را وارد ایران کرده پسرش کنکور قبول نمی شه و خب اون هم به خاطر شرایط خوب مالی پسرش را از کشور خارج می کنه و همین انگیزه ای میشه برای خروج خودش و معمولا راحت می تونند از کشور خارج بشن و در دانشگاه های خارجی درس بدن خب این خروج چند میلیون دلار رو دست مملکت هزینه میگذاره؟در ثانی اون توی دانشگاه یه حقی داره شما می گید نداره؟

    VA:F [1.9.22_1171]
    0 مثبت و 0 منفی
  7. همه کس گفت:

    من میگم چرا همه میگن سهمیه جانبازا نامردیه/بعدشم حق دیگه به این معنی نیست که با ۱۶۹۷۶ بیاد برق دانشگاه تهران.حقه؟

    بسیج هیج سهمیه ای تو دولتی نداره(ازمون سازمان سنجش) اما تو ازاد چرا

    VA:F [1.9.22_1171]
    1 مثبت و 0 منفی
  8. همه کس گفت:

    محمد جان
    برای پذیرش در شهمیه شاهد باید ۹۰% نمره اخرین نفر قبول شده تو اون رشته رو بیاره
    اونجوریم که تو میگی نیس

    VA:F [1.9.22_1171]
    0 مثبت و 1 منفی
  9. محمد گفت:

    همه کس جان کسی نگفت سهمیه علمی خوبه!ولی تو همین کلاس ما شاید ۲-۳ نفر سهمیه هیئت علمی باشن که رتبه شون ۲۰ هزار نیست حداقل!!!هرچند با اونم کاملا مخالفم.
    ولی کلی سهمیه شاهد داریم با رتبه ۲۰-۳۰ هزار کشوری.
    خیلیا می خوان با بزرگ کردن سهمیه هیئت علمی بگن به سهمیه شاهد گیر ندین در حالی که ۴۰ درصد ظرفیت یه رشته کجا چند نفر هیئت علمی کجا!
    هردوش بده ولی تعداد سهمیه شاهدا خیلی بیش تره!

    VA:F [1.9.22_1171]
    0 مثبت و 0 منفی
  10. همه کس گفت:

    محمد عزیز
    قانون هست که برا پذیرش در رشته مشخص باید ۹۰% نمره اخرین نفر بیاری

    مثلا شما با نمره ۱۰۰ اخرین نفری هستید که وارد دانشگاه x در رشته Y شدید.
    سهمیه شاهد باید حداقل ۹۰ بیاره تا بیاد در کناره عزیزی مثل شما تحصیل کنه
    :دی

    من هم هیچ سهمیه ای ندارم
    امسال هم زیر ۱۰۰۰ شدم اما چون به رشته مورد علاقه ام نمیرسم برا ۹۱ اماده میشم

    VA:F [1.9.22_1171]
    0 مثبت و 0 منفی
  11. محمد گفت:

    عزیز من!
    اون قانون می گه ۷۵ درصد نمره ی اخرین نفر!نه ۹۰ درصد!وگرنه ما کلی همکلاس ۳۰ هزار کشور نداشتیم!
    برو آخر صفحه ی ۳ دفترچه امسالو نیگا!نوشته سهمیه شاهد و رزمنده ۷۵ درصد!
    ضمنا میدونی که با کمی تغییر تراز کنکور رتبه چقدر تغییر می کنه؟
    هیئت علمی ها ۹۲.۵ درصد نمره ی اخرین نفرن وضعشون اونیه که گفتی!ببین ۷۵ درصد نمره ی آخرین نفر چی میشه!
    آدم قبل کنکور فک می کنه ۵ درصد سهمیه دارن شاهدا ولی ایشالا خودت میای می بینی اون ۴۰ درصد که پر نمیشه رو کلا میدن به این ها!می بینی همکلاسیت با زیست شیمی ۲۰-۳۰ درصد(اینارم خودم تو کارنامه شون دیدم) اومده اینجا!بعد یاد زحمتات و پشت کنکور موندنت میفتی آی می سوزی!
    پس دوست عزیز من.لطفا اول در مورد چیزی که می خوای ازش دفاع کنی مطمئن شو!بعد دفاع کن!
    ۷۵ درصد با ۹۰ خیلی فرق داره ها…

    VA:F [1.9.22_1171]
    1 مثبت و 0 منفی
  12. همه کس گفت:

    هیئت علمی ها ۹۲.۵ درصد نمره ی اخرین نفرن وضعشون اونیه که گفتی

    هییت عملی ها که اصلا قانون ندارن
    فقط بابا یا مامان هیت علمی باشن بسه.

    حالا شما راه بهتری داری که خلا که از نشستن بابا رو ویلچر جبران کرد؟

    VA:F [1.9.22_1171]
    0 مثبت و 0 منفی
  13. یارو گفت:

    اقای همه کس چه ربطی داره طرف رفته جنگ بی سیم میداده پسرش بهترین دانشگاه قبول میشه ؟

    اگه پدرش قاتل بود باز باید حق قاتلی رو از پسرش میگرفتن ؟ !

    هر کس خودش عرضه داره باید قبول شه نه این سهمیه مسخره بازی…..کلی جوون بخاطر این سهمیه ای ها بار ها دست به خودکشی زدن چون سهمیه ای اومده جایی که حق اون بوده رو گرفته…..تازه تو دانشگاه هم کلی قیافه میگیره که اره بابا ما اینم با رتبه ۳۰ هزار میام میرم داتشگاه تهران

    واقعا مملکت خر تو خره

    VA:F [1.9.22_1171]
    0 مثبت و 0 منفی
  14. همه کس گفت:

    من از این زاویه میگم:
    گناه اون بچه چیه که باباش رفته جنگ حالا با ویلچر میره این ور اونور؟
    پول نداره زندگی شو تامین کنه چه برسه به خرج کنکور.
    یارو ۵دقیقه تو جنگ جهانی بوده میاد تو اتوبوس همه براش پا میشن.این بابا جوونیش سر این کار گذاشته.
    من رفیق وقتی تو بغل مادرش بوده باباش شهید میشه!
    حالا این رفیق ما که شده مرد خونه زندگی سختش نیست؟
    شما یه راهکار ارائه کن دوست خوبم.

    اقا یاور من شما رو دعوت به یه بحث اروم تر میکنم که لذت نتیجه گیری توش بیشتره رفیق

    VA:F [1.9.22_1171]
    0 مثبت و 0 منفی
    • امیر گفت:

      چند مورد هست که برسی میکنیم:
      اولا این که طرف رفته جنگ اومده چه رررررربطی به بچش داره
      دوما شمایی که هی بهونه میکنی که اینا باباشون ویلچری شده شهید شده خوب درست پس این کسایی که باباشون معتاده یا به مرگه طبیعی مرده اینا هم پدر ندارن پس اینا چی
      سوما شمایی که بی خود دفاع میکنی ۱۰۰% پدرت جانبازه یا شهید چون اگه جای ما بودی و استرس ایندتو داشتی الکی حرف نمیزدی
      چهارما چیه این مملکت خر تو خر درسته که این درست باشه

      VA:F [1.9.22_1171]
      0 مثبت و 1 منفی
  15. فائزه گفت:

    نمی دونستم باید چه جوری عضو شم ولی سعی کردم مطلبمو به عرضتون برسونم.اگه اعضای سایت لطف کنن و حرفامو به گوش همه ی سمپادیای عضو سایت برسونن لطف بزرگی به سمپادمون کردن.
    آخرین نگاه آهو
    سلام.بازهم واژه قدیمی اما رایجی که در آغاز هر آشنایی می نویسیم.مهم نیست اسمم چیه ولی سمپادی ام.شاید بعضی ها مثل خودم بدون تخیل و تصور روزشون شب نشه پس اسممو میگم تا تو ذهنتون تصور کنید که یه دختر ۱۶ ساله سمپادی که از قضا اسمشم هست فائزه داره باهاتون حرف میزنه. به هر حال از این حواشی که بگذریم باید به قول بزرگترا بریم سر اصل مطلب.البته دقیقا نمی دونم چرا همش تو مراسم خواستگاری از این جمله استفاده میکنن ولی این بار به بزرگواریتون این سنت شکنی رو عفو بفرمایید.
    چند وقت پیش یکی تو همین سایت از سمپادی حرف زدکه اولش آهویی سبک و چالاک بود. واسه خودش آزاد بود .می پرید، جست و خیز میکرد ،شاد بود…. اما کم کم گرگها پیداشون شد ،محاصره اش کردن ،یکی یکی به پیکرش حمله بردن ،گوشت لذیذشو دریدن ،به جسم بیجونش هم رحم نکردن ….
    هنوزم نمی دونید چی شده؟ بذارین واستون بگم . به عنوان یه سمپادی بهتون میگم. برگردین به سالهایی که بابای سمپاد دکتر اژه ای بود. اونموقع چند تا ورودی می گرفتن؟چراراه دور برم تو مرکز ما ورودی راهنمایی ۵۰ تا بود.یعنی کل راهنماییمون ۱۵۰ نفر بود.به همون تعداد هم تو هر پایه دبیرستان.معلما مهم نبود آقا باشن یا خانم. مهم مدرک و سواد بود.همه معلما فوق لیسانس بودن.ساعتای فوق برنامه دو برابر بهترین مدارس عادی بود.همه ی مرکزامون سه تا آزمایشگاه و کتابخونه بزرگ و آمفی تئاترو… داشت.حالا بیاین جلوتر دکتر اژه ای رفت و کم کم آهوی قصه مارو از اون مرتع سبز پرتش کردن تو یه طویله. ورودی ها شدن ۷۵نفر.کلاس اضافی نبود.کتابخونه رو بردن تو یه اتاق کوچیکتر.سال بعد بازم بیشتر شدیم…
    رسیدیم به سال ۹۰ ورودی راهنمایی ۱۲۰ تا شد.دبیرستان که واویلا… حالا جسم نیمه جون آهو افتاده رو زمین . گرگها یه قدم به عقب برداشتن و همه با هم آخرین ضربه رو زدن.آره الان نه تنها ۱۲۰ تا ورودی راهنمایی و دبیرستان گرفتن دارن واسه سال دوم دبیرستانیا هم تکمیل ظرفیت میکنن.تورو خدا گوش کنید. پارسال فقط دو تا انبار واسمون مونده بود.کلاسا تا خرخره پر بود.شما بگین تو چنین شرایطی دیگه ظرفیتی هم مونده که بخواد تکمیل بشه؟ اره سمپادیا این حرفا فقط گوشه ای از ناله های آهوی بینواست.معلمای مرد رو از مراکز دخترونه برداشتن و معلمایی رو آوردن که مدارس عادی اونا رو قبول نداشتن.ساعتای فوق برنامه به کل حذف شد.بهترین معلمای آقا بیکار موندن ومعلمایی که هنوز از گرد راه نرسیدن فقط و فقط به خاطر خانم بودن و به خاطر نیاز شدید این جمعیت انبوه به معلم با خوشحالی جای اونا رو گرفتن. فکرشو بکنید تو چنین شرایطی بچه ها ۵ تا المپیاد قبول میشن.رتبه زیر ۱۰ کنکور میدن ولی دریغ از یه تشکر… به قول حافظ:
    این چه استغناست یارب وین چه قادر حکمتست این همه زخم نهان است ومجال آه نیست
    این حرفا فقط گوشه ای از دردهای سمپاد بود.سمپادیا ! تو رو خدا چشماتونو باز کنید.نگاهش کنید.بوی تعفنش بلند شده ولی هنوز چشماش بازه.چشمایی که هنوز التماس اخرین لحظه توش موج میزنه.بابا سمپادمون افتاده دست گرگها.
    ماهایی که دم از سمپادی بودن میزنیم!جز یه سایت و دو تا کلمه انتقاد واسه سمپادمون چیکار کردیم؟
    سمپادی ها.بلندشین و نذارین استعدادامون اینجوری نیست ونابود شه.
    شمارو به آخرین نگاه آهو قسم…

    VA:F [1.9.22_1171]
    0 مثبت و 0 منفی
    • محمد گفت:

      سلام.
      برای ارسال مطلب٬ اول از اون لینک نام نویسی تو منوی وبلاگ ثبت نام کنید. بعدش ارسال مطلب. ممنون.

      VN:F [1.9.22_1171]
      0 مثبت و 0 منفی
  16. فائزه گفت:

    اون آقایی که در رابطه با سهمیه هیئت علمی فرمودن اگه بچش دانشگاه قبول نشه اونو میفرسته خارج و خودشم دنبالش میره به نظرم صد درصد در اشتباه به سر میبرن.چرا که تو ایران تعداد همچین پروفسور هایی انگشت شماره و مسلما فرزند همچین کسی اگه گوشه ای از نبوغ پدرش رو به ارث برده باشه صد درصد تو یه دانشگاه عالی قبوله و این در حالیه که قریب به اتفاق اعضای هیئت علمی مارو یه دکتر معمولی تشکیل میده که اگه تو ایران موند داره حقوقشو میگیره و مطمئن باشید اگه از دستش برمیومد تا حالا ۲۰۰ بار از ایران رفته بود.دلیل نمیشه بچش چون باباش هیئت علمیه از حق بیشتری برخوردار باشه.
    و اما اونی که صریحا به نویسنده فرمودن بچه اگه تو بابات یه دست نداشت فلان میشد:کسی که یه دست نداره درصد جانبازیش بالای ۵۰ درصده و اگه برای این فرزندان این افراد سهمیه ای فقط در حد نیاز ودر صورت عدم بضاعت قائل بشن ایرادی نداره.ولی متاسفانه میبینیم کسی که به قول اون دوستمون بیسیم چی بوده و شاید از اقبال بلندش یه خمپاره بهش خورده میشه جانباز و نه تنها خودش تو دوره خودش با همین سهمیه بهترین دانشگاه قبول میشه بلکه در تمام دوران اشتغال حقوقی به اندازه افراد دارای مدرکی یک درجه بالاتر میگیره .مثلا اگر لیسانس داره حقوق فوقو میگیره و اگه فوق داره حقوق دکتری.و فرزندش در چنین حقوقی بزرگ میشه و اونم به لطف همون یه خمپاره تو دانشگاهی که حق خیلی بهتر از اون بوده قبول میشه.انصافا به این میگن عدالتی که نیست.

    VA:F [1.9.22_1171]
    0 مثبت و 0 منفی
  17. ali.birjand گفت:

    به نظر من جانباز ها باید سهمیه داشته باشن ولی نه این قدر باید کمتر باشه تا لا اقل بچه های دارای این سهمیه درس بخونن. با این سهمیه ی زیاد اصلاً درس رو جدی نمیگیرن بعد راحت هم قبول میشن همین امسال میشناسم کسی رو که سطحی علمیش خیلی پایین تر از خیلی ها بود ولی تو کنکور رتبش بهتر بود!!حرفم اینه باشه ولی کمتر نه این قدر!!!!

    VN:F [1.9.22_1171]
    0 مثبت و 0 منفی
  18. حسین گفت:

    اقا مگه کسایی که جانبازن از ده جا حقوق نمیگیرن ؟ کار خوبی ندارن فرزنداشون خدمت میرن؟ بیکار میمونن؟؟
    من نمیدونم اون جانباز عزیز برا بچه خودش رفته جبهه با برای کل ملت …..ما جنگ کردیم انقلاب کردیم تا دیگه این نامردیا نشه ……دست خوش به خودمون که از همه نامردتریم

    VA:F [1.9.22_1171]
    0 مثبت و 0 منفی
  19. ماهان گفت:

    من خطاب به دوستم خانم فرزانه بگم که این حرفی که شما درباره معدل ۲۰ یه مدرسه عادی با مدرسه شما میزنید خیلی به من برخورد شما از کجا میدونی امتحان یک مدرسه ای که زیر مجموعه ای از سمپاد نیست اسون تر از امتحانای مدارسی مثل مدارس شما نیست شما خیلی خودتون رو دست بالا فرض می کنید از کجا معلوم که کسی که ممکنه از شما استحقاق بیشتری داشته که توی اون مدارس درس بخونه الان اونجا نباشه ادم ها رو نمیشه بر اساس یک نمره یا یک مدرسه گروه بندی کرد

    VA:F [1.9.22_1171]
    0 مثبت و 0 منفی
  20. دکتر مهدی- فرزند شهید گفت:

    با سلام تا جایی که من یادمه ایرانی جماعت استاده ۱کلاغ ۴۰ کلاغ کردنن حالا آفا و خانمی که نظر میدین بدون اینکه بدونین چی میگید اولا من خودم فرزند شهیدم و از این خبرا نیس دوما ۴۰ درصد نیست و ۱۰ درصده که این ۱۰درصدم مازاده پذیرش هر دانشگاهه یعنی یه ظرفیت جداس سوما خوب میکنن اگه امثال پدر من نبودن مادر جنابعالی بایدالان لگن میذاشت زیر پای عراقیاپس از اون ۱ذره عقلی که دارین که شک دارم باشه بد نیس اول تحقیق کنین بعد نظر بدین

    VA:F [1.9.22_1171]
    0 مثبت و 0 منفی
  21. محمد رضا شاه حسینی هرمزکان میناب گفت:

    سلام دوستان من جانبازم هنوز دانشگاه قبول نشدم ۱۶ سالگی دو عملیات کربلای ۵ و برون مرزی بودم اگه شما هم این تندباد بهتان میخورد حد خودتونه میدونستید به جانبازان و رزمندگان اینطور خطاب نمیکردید ما الانش هم جنگ بشه برا اقا و اسلام حاضریم کنکور بهانه است مگه چقدر رزمنده مونده که ظرفیتو پر کنن فقط یک درصد پر میشه تورو به خدا اینهمه منت نذارید یه بار سهمیه رو سازمان سنجش عمل نمیکنه یه بار سپاه اشتباها نمی فرسته من الا ۴ ساله نتونستم قبول شم اینطوریا هم که شماها میگید نیس امیدوارم همتون مفید واقع شید

    VA:F [1.9.22_1171]
    0 مثبت و 0 منفی
  22. صدف گفت:

    باید ۸۰% نمره آخرین فرد بیاری تا بتونی قبول شی . سهمیه شاهد الکی ام نیست . یه بار بیشتر نمی شه استفاده کرد . هر سالم ازین ۴۰% که میگین فقط ۲ تا ۲.۵ % واجد شرایطن . یعنی بقیه سهمیه خالی میمونه واسه منطقه ۱ ۲ ۳

    VA:F [1.9.22_1171]
    0 مثبت و 0 منفی
  23. میم گفت:

    خداااااااااااااااااااااااااااا

    چرا این جماعت نمی خوان بفهمن
    خدااااااااااااااااااااااااااااااااااا
    من هزار بار هزار بار حاضر از دست این زخم زبون بمیرم و زنده شم اما این سهمیه ی لعنتی وجود نداشته باشه این همه منت رو سرمون نباشه

    بابا جان شما رفتین شما به خاطر همین جماعت رفتین
    همین جماعت رو ببنین همیین جماعت دل جگر گوشه ی شما رو کباب کردن

    من ۱۵ ساله عمرا از این سهمیه ی لعنتی استفاده کنم
    اونقدر سر این قضیه اذیت شدم که میخوام داد بزنم و از خدا بخوام این سهمیه مال شما باشه و پدر های شما مال من

    ارزونیتون

    VA:F [1.9.22_1171]
    0 مثبت و 0 منفی
  24. زهرا گفت:

    من داروسازی دانشگاه تهران می خونم
    از ۱۰۹ نفر ورودی تقریبا ۱۵ نفر سهمیه شاهدن
    تقریبا ۵۰ نفر هم هیئت علمی
    حالا ببین کدومش نامردیه؟

    VN:F [1.9.22_1171]
    0 مثبت و 1 منفی
  25. یکی گفت:

    همه واسه سهمیه ناعادلانه و احمقانه هیئت علمی لال میشن!
    یکی باباش رفته درس خونده. وضع خودش خوب شده. برای من و شما که نخونده. اگر هم خونده نتیجه گرفته. حالا بچه اون آدم به خاطر هیچی، واقعا به خاطر هیچی، با یه جور سهمیه که بیشتر جادوگریه میاد میره میشینه تو دانشگاه فلان.
    اما فقط سهمیه شاعد رفته تو چشم همه.
    متأسفم.

    VA:F [1.9.22_1171]
    0 مثبت و 0 منفی
  26. فریدون گفت:

    خاک بر سر اونهایی بکنمکه تمام زحمتای این جانبازا رو نادیده میگیرن.جنگ اونا ماله ۲۰-۳۰ ساله پیش نبوداونا الانمکه هست دارن با بیماریشون میجنگن بچه های شاهد وجانباز حقشونه برن بهترین دانشگاه پدراشون که تقریبا ازدست دادن بس نبود حالا باید از شما هم زخم زبون بشنوند کی میخاد چندسال دیگه عصای دست اونا شه مسلما بچه هاشون برادرا وخواهرایی که میگید این سهمیه شاهد بی عدالتی است اتفاقا این سهمیه برای عدالت قرار داده شه………..

    VA:F [1.9.22_1171]
    1 مثبت و 0 منفی
  27. maryam گفت:

    واقعا حق کسی که زحمت میکشه واسه کنکورو همین بچه شهیدهاو جانبازها می خورن من که خودم به عنوان یه بچه دبیرستانی اصلا با این جور سمیه ها موافق نیستم وقتی خلق خدا راضی نباشه قطعا خدا هم راضی نیست.

    VA:F [1.9.22_1171]
    0 مثبت و 2 منفی
    • علی گفت:

      این سهمیه ها شده بهونه ای واسه افراد درس نخون و تنبل
      کسی که واسه کنکور خوب و درست درس بخونه مطمئنا نتیجه ای رو که بخواد میگیره
      کسایی که واسه کنکور زحمت نمیکشن میشینن گیر میدن به این سهمیه ها که فلانی حق مارو خورده و در حق ما ظلم شده!!!
      جایی که به این چیزای بیخود گیر بدید درستونو بخونید تا بخاطر تنبلی خودتون فکر نکنید در حقتون ظلم شده

      VA:F [1.9.22_1171]
      0 مثبت و 0 منفی
  28. saeed گفت:

    مریم جان شما گوه نخور………………..

    VA:F [1.9.22_1171]
    2 مثبت و 0 منفی
  29. gold گفت:

    در مورد سهمیه هیئت علمی باید بگم خیلی ها از بند ۲پ(پول و پارتی)استفاده می کنن که بچه هاشون رو از برق فلان می برن برق تهران و شریف.وگرنه واسه تغییر دانشگاه باید ۹۰% آخرین رتبه رو بیاری و برای تغییر رشته ۹۲.۵% در غیر این صورت این سهمیه قابل استفاده نیست.اگر از سهمیه هیئت علمی قانونی استفاده بشه زیادم نامردی نیس چون به گفته”زهرا”خانم ممکنه که تهداد بچه های سهمیه هیئت علمی زیاد باشه ولی واقعا سوادشون در حد ۹۰% آخرین قبولی که هست.اگه قانونی استفاده بشه…کسی که می خواد از سهمیه استفاده کنه باید یکمی فکر اینم بکنه که بابا جایی که من میرم همه چقدر از من سطح علمیشون بالاتره و من درسته ممکنه وارد رشته و دانشگاه خوبی بشم ولی نه به قیمت تفاوت سطح علمی فاحش!خیلی وحشتناکه که وارد کلاسی بشی که ازش هیچی نفهمی و ببینی همه دارن با سر حرفای معلمو تایید می کنن!اگر برای کسی وحشتناک نباشه,یعنی به این وضع عادت کرده—>پس خدایی حقش نیس وارد این دانشگاه بشه.به نظر من بهتر هست که سهمیه شهید و جانباز کمتر بشه ولی من با حذفش موافق نیستم.می شناختم بعضی از بچه های سهمیه شاهد رو که خیالشون راحت بود از بابت رتبه و دانشگاه و …این باعث میشه دید مردم نسبت به سهمیه شاهد بد بشه و حق کسایی که واقعا این سهمیه حقشونه و بهش نیاز دارن ضایع شه.

    VA:F [1.9.22_1171]
    0 مثبت و 0 منفی
  30. mahsa گفت:

    سلام علم چیزی نیست که بخواد با سهمیه بدست بیاد آقا امکانات بدهند به شما اما بی زحمت تو آزمون و کنکور دیگه نه میدونید چی همه آدم خودشونو میکشند تا رتبه ی خوب بیارن برن دانشگاه تهران و شریف(لطفا مرا نخورید)

    VA:F [1.9.22_1171]
    0 مثبت و 0 منفی
  31. یک سهمیه دار که کنکور قبول نشده گفت:

    برادرا و خواهرای عزیزم من توی کنکور درصد های معمولی زدم همه فکر میکردن من دیگه دکتر شدم بعد از جواب کنکور هوشبری با سهمیه به زور قبول میشدم.حالا هم نشستم میخونم واسه سال دیگه اینقدر بی خودی دروغ نگید اون دنیا چه جور میخواید جواب شهدارو بدید

    VA:F [1.9.22_1171]
    0 مثبت و 0 منفی
  32. reyhaneh گفت:

    من نمیفهمم آخه پدر محترم یکی ک احترامشم واجبه رفته جنگیده از میهنش دفاع کرده فداکاری کردی …باعث شده ک بچش با سواد شه شاید اینا لز قوانین جدید ژنتیکه.؟؟؟؟؟؟؟؟
    اصن میگیم طرف پدرش شهید شده یا نقص عضوه …سایه پدر بالا سرش نبوده یا نصفه نیمه بوده..حالا هر چی خلاصه شرایطش بد بوده……پس اون طفلکی هم که پدرش رو ب خاطر عوامل دیگه از دس داده مثلن سر کارش …یا طرف نجاره…کارگره از ساختمون زبونم لال پرت بشه……..اصن هر چی تهش اینه که ایشون هم سایه پدر یا نیم سایه اش احیانا بالاسرش نبوده پس .وتسه دانشگاه سهمیه میخواد دیگه.؟؟؟؟؟نه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟البته بی خیال اینکه اون سهمسه شاهدیه غیر از دانشگاه خیلی جاهای دیگه هم سهمیه داره و دولت عجیب از هر نظر پشتشونه……بازم بگم احترتم جانبازان و شهدای محترم واجبه و اینان روی سر ما جا دارندا.ولی بچه هاشون ک جای مارو تو دانشگاه بی زحمت پر میکنن !!!!!!!!!!!
    جناب سهمیه داری که کنکور قبول نشدی شما حتمن وضعت دیگه خیلی خراب بوده ک دیگه با سهمیه هم نشده برات کاری کرد مگه نه؟؟؟؟؟؟؟؟؟

    VA:F [1.9.22_1171]
    0 مثبت و 0 منفی
  33. elyas گفت:

    سلام دوستان. باور کنید منم هفته ای ۳ بار جونمو میذارم کف دستم و مأموریتای خطرناکی میرم که احتمال داره زنده برنکردم. بااین حال اکه بمیرم راضی نیستم فرزند من جای یکی دیکه رو تو دانشکاه بکیره. در مورد سهمیه شهدا من موافق سهمیه تو دانشکاه نیستم ولی با دوستمون که میکه باید امکانات مالی و رفاهی و . . . در اختیارشون بذارن تا تحصیل کنن و رقابت عادلانه تو کنکور داشته باشن بیشتر موافقم.

    VA:F [1.9.22_1171]
    0 مثبت و 0 منفی
  34. پریا گفت:

    شمایی که نوشتی اکثر کسایی که سهمیه ی جانبازی دارن رتبه هاشون بالاس نخیر اینطور نی من خودم مدرسه فرزانگانم و ۷۰ درصد سهمیه جانبازی پدرم هست پس حرف شما کاملا مسخره س

    VA:F [1.9.22_1171]
    0 مثبت و 0 منفی
  35. واقعا که گفت:

    من نمی دونم چرا هیچ کس به هیئت علمی کاری نداره که۱۰ برابر شاهد قبولی میده ولی شاهدی که این همه برای این مردم قدر نشناس زحمت کشیده چوبی شده در چشم همه؟

    VA:F [1.9.22_1171]
    1 مثبت و 0 منفی
  36. parisa گفت:

    مگه پدرای ما نجنگیدن؟اون کسی که شهید شده یا جانباز شده اجرش با خداست.حالا بچه هاشون باید استفاده کنن.تازه اون کسی که پدرش جانبازه همیشه از هر نظری ساپورت میشه چه از نظر مالی چه از نظر تحصیلی چه از نظر شغلی.

    VA:F [1.9.22_1171]
    0 مثبت و 1 منفی
  37. ذد گفت:

    لنعت بر سهمیه

    VA:F [1.9.22_1171]
    0 مثبت و 0 منفی
  38. kh گفت:

    لعنت بر خودت

    VA:F [1.9.22_1171]
    1 مثبت و 0 منفی
  39. حسن گفت:

    مثل یاران پیامبر که از حضرت علی درخواست بیشتر داشتن و حضرت گفت که اجر اونایی که با پیامبر جنگیدن با خداست .به نظر من استفاده از این سهمیه حرامه چون هیچ کسی راضی نیست.اونایی که از این سهمیه ها استفاده میکنن باید تاوانشو پس بدن و میدن .همه سهمیه ها رو میگم.بالاخره اه این بچه ها دامنگیر بعضیا میشه.

    VA:F [1.9.22_1171]
    0 مثبت و 0 منفی
  40. حسن گفت:

    خوب عزیزای سهمیه دار استفاده نکنید از این سهمیه تا ببینید بقیه چه زجری میکشن این همه خدا خدا کردن که نداره اینم چارش .به خدا ما هم که بابا داشتیم بزارید نگم ……

    VA:F [1.9.22_1171]
    0 مثبت و 0 منفی
  41. حسن گفت:

    البته بچه های عزیز حساب شهید ورزمنده و جانباز با بچه هاشون جداست اونا رو چشم ما جادارند و همیشه برای ما عزیزند. ما میگیم ادما باید به اندازه تلاششون باید پاداش بگیرند اینو میگن عدالت.

    VA:F [1.9.22_1171]
    0 مثبت و 0 منفی
  42. دکتر احسان طاهری گفت:

    سلام من دانشجوی پزشکی آزاد تهران هستم خواستم بگم در حال حاضر حدود پنجاه نفر هر سال دارد این دانشگاه میشن با سهمیه شاهد(از مجموع صد و هفتاد هشتاد نفر ورودی در دو نیمسال ) ضمنا شهریه این دانشگاه هم برای آنها کاملا رایگان میباشد اینکه جانبازا و رزمنده ها سهمیه ای بگیرن تقریبا الان مشکلی نداره چون بالاخره اون موقع وقتشونو از دست دادن (اگرچه این حرف هم عادلانه نیست چون خیلی ها به دلیل سرطان پدر پدرشان را از دست میدهند و دچار مشکل تحصیلی میشوند برای مدتی اما مشکل اینجاست که فرزندان جانبازان و صرفا شهدا که خود برای مملکت کاری نکرده اند از سهمیه بیست درصدی برای ورودی در دانشگاه و بعد استخدام وبعد معاف شدن از خدمت سربازی و بعد حقوق ماهانه حدود دو میلیون تومان برای هر فرزند و بع مزایای مساغرت و بلیت هواپیما و … و بعد استفاده مجدد از سهمیه در دانشگاه آزاد برای تخصص و دکترا(البته بصورت رایگان و با سهمیه) و … آیا امام علی (ع)برای فرزندان این افراد معافیت از خدمت به کشور میداد آیا بالاترین پستهای دولتی را به انها میداد آیا در مسابقات ورزشی (آن موقع کنکور نبوده و تنها رقابت همین بوده ) این افراد را سهمیه میداد اما هم من و هم شما میدانید که امام علی(ع) صرفا کمک مالی به ایشان میکرده احدیث بسیاری هم هست در این رابطه و ضرب المثلهای فراوان و … لیس للانسان الا ما سعی
    و آیه مربوط به عدالت در سوره نسا آیه ۱۳۵ و ضرب المثل گیرم پدر تو بود فاضل از فضل پدر تو را چه حاصل . درسته پدران این افراد شهید شده اند ونزد پروردگار روزی میخورند و تعداد زیادی هم زنده و جابازند اما آیا تمام مدافعین نطام در جبهه کشته شده اند و به دفاع نرفته اند آیا نباید به رفتارهای امام علی (ع ) احترام بگذاریم و…

    VA:F [1.9.22_1171]
    0 مثبت و 0 منفی
  43. فهیمه گفت:

    ما که سهمیه داریم مگه خودمون خواستیم ک سهمیه داشته باشیم؟
    شماهاییکه میگین نباس باشه سهمیه راضی بودین باباتون پیشتون نبود و از ۶سالگی نمیتونستین ببینینش و بجاش سهمیه شاهد داشته باشین؟!
    دولت ی سهمیه ای درنظر گرفته واس ما.باباهای ما رفتن جونشونو دادن واس کشورشون.حالا الان اینکه بچه هاشون سهمیه داشته باشن انقد میسوزونه شمارو؟
    حالا اگه ارزش سوخن داره بسوزین!!اما نمیدونین اینکه آدم باباش شهید شده باشه و کنارش نباشه….

    VA:F [1.9.22_1171]
    1 مثبت و 0 منفی
  44. محسن گفت:

    هنوز درد بی پدری نکشیدید و نمیدونید بدون پدر، بزرگ شدن یعنی چی . سهمیه مال شما ولی پدرمو به من برگردونید واسه
    شما رفت !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!۱۱

    VA:F [1.9.22_1171]
    0 مثبت و 0 منفی
  45. ریحانه گفت:

    کاشکی پدرم وقتی فقط۱۷ سالش بود نمیرفت جنگ که دفاع کنه از ادمایی که چند سال بعد قراره بیان جلوش وایسن بگن بچه تو با سهمیه میره دانشگاه وکاشکی نمیرفت که ۸سال اسیر دست یه مشت حیوووون عراقی بشه زیر بدترین شکنجه ها!!!!!!فقط امیدوارم بتونید اون دنیا جواب همه جانبازا و شهدا روبدید!میگید پدرا رفتن جنگیدن اسیر شدن چرا ما باید بریم دانشگاه !!!؟؟؟چون ما یه پدر معمولی نداشتیم!یه زندگی معمولی نداشتیم! پدرامون همش در حال درد کشیدن هستند………….اونایی که چشم ندارید موفقیت مارو ببینید واگذارتون میکنم به خدا روز قیامت

    VA:F [1.9.22_1171]
    2 مثبت و 0 منفی
    • بنده خدا گفت:

      سلام چرا نمیخواهید فکر کنید که پدر ما هم در عملیات های مخنلف کربلای چند گرفته تا والفجر و … اما شهید یا جانباز نشدن آیا پدران ما هم کاری برای مملکت نکردن؟ آیا اپا اگه پدر شما زنده بود نباید مثل ما درس میخوندید و وارد کنکور میشدید آیا کسی که معلول جسمی به دنیا می آید هیچ حقی در کنکور و زندگی ندارد آیا وطیفه دولت این نیست که برای شما پدری کند نه بیشتر از پدر . چون اگه پدر شما مثل بقیه زنده یا سالم بود فقط میتوانست کارهایی که پدران ما کردن برای ما بکنن نه میتونست دردی در درصدهای کنتکور شما دست ببرد نه تضمینی استخدامتان کند لطفا به آدرس وبلاگ http://www.kookoo.parsiblog.com مطالبی را راجع به سهمیه بخونین بعد قضاوت کنین

      VA:F [1.9.22_1171]
      1 مثبت و 0 منفی
  46. شهلا گفت:

    آهای مردمای که جریان سهمیه نمیدونین چیه !!!!!! اون موقع که برادرها و همسرهای ما رفتن جبهه ،امیدی به بازگشت و گرفتن مزایا نداشتن یکی از اونا محمد جهان آرای عزیز و قهرمان که همسن شماها بود یک شهری رو آزاد کرد شما که یه سوسک هم نمیتونید بکشید. عرضه روداشته باش !!! و اما شماهاکه حرصه پزشکی و مدارج علمی بالا رو دارین کاملا” به مزایایه بعداز گرفتن مدرک واقففففففففففففففف هستین !!!
    درضمن در طول تاریخ ما همیشه کوردلانی مثل شما بوده و هستن چرا یه بچه وزیر و وکیل بدون هیچ زحمتی میتونه تمام امکاناتو داشته باشه و نمونه اش همین هایی که تلاش میکنن نماینده شهر و روستا… اینا بشن یکی از مزایا اون ادامه تحصیل بدون دردسر هست
    نویسنده ای که دذ خودتو معرفی کردی من تو جنگ از زندگی و درس عقب افتادم مدارس تو خوزستان تعطیل بود ولی اون یکسال به اندازه عمرتو غیر مفید تو برای شهر مفید بودم اگر برادرها و همسرهای ما نبودن الان هر عراقی ۳ زن ایرانی داشت البته بیشتر نقش برده وکلفت رو براش داشته (بلا نسبت زنان ایرانی) برو این انرژی که صرف کوبیدن ما خانواده ی ایثارگر میکنی در جهت شناخته غیرت و مردانگی رشادت مردانی از جمله همت و باکری و جهان آرا داشته باش شاید از اون طریق خدا یک نگاهی بهت بکنه.

    VA:F [1.9.22_1171]
    1 مثبت و 1 منفی
  47. رایحه گفت:

    آهای مردمای که جریان سهمیه نمیدونین چیه !!!!!! اون موقع که برادرها و همسرهای ما رفتن جبهه ،امیدی به بازگشت و گرفتن مزایا نداشتن یکی از اونا محمد جهان آرای عزیز و قهرمان که همسن شماها بود یک شهری رو آزاد کرد شما که یه سوسک هم نمیتونید بکشید. عرضه روداشته باش !!! و اما شماهاکه حرصه پزشکی و مدارج علمی بالا رو دارین کاملا” به مزایایه بعداز گرفتن مدرک واقففففففففففففففف هستین !!!
    درضمن در طول تاریخ ما همیشه کوردلانی مثل شما بوده و هستن چرا یه بچه وزیر و وکیل بدون هیچ زحمتی میتونه تمام امکاناتو داشته باشه و نمونه اش همین هایی که تلاش میکنن نماینده شهر و روستا… اینا بشن یکی از مزایا اون ادامه تحصیل بدون دردسر هست
    نویسنده ای که دذ خودتو معرفی کردی من تو جنگ از زندگی و درس عقب افتادم مدارس تو خوزستان تعطیل بود ولی اون یکسال به اندازه عمرتو غیر مفید تو برای شهر مفید بودم اگر برادرها و همسرهای ما نبودن الان هر عراقی ۳ زن ایرانی داشت البته بیشتر نقش برده وکلفت رو براش داشته (بلا نسبت زنان ایرانی) برو این انرژی که صرف کوبیدن ما خانواده ی ایثارگر میکنی در جهت شناخته غیرت و مردانگی رشادت مردانی از جمله همت و باکری و جهان آرا داشته باش شاید از اون طریق خدا یک نگاهی بهت بکنه.

    VA:F [1.9.22_1171]
    0 مثبت و 0 منفی
  48. باران گفت:

    هرکی حاضره یه انگشت پدرش قطع بشه و عوضش با سهمیه بره دانشگاه
    من حاضرم و قول مردونه میدم که سهمیه ام رو هرطور شده بدم بهش!

    VA:F [1.9.22_1171]
    1 مثبت و 0 منفی
  49. گیسو گفت:

    پدر من هوش فوق العاده ای داشت که همه ازش تعریف میکردن و میگفتن بالاخره تو یه کسی میشی واسه ی خودت.
    اما پاشد رفت جبهه!واسه کی؟واسه شماهایی که دارین خون بچه هاشونو میکنین تو شیشه.
    درسشو نصفه ول کرد و رفت جبهه.
    وقتی برگشت دیگه نه اعصابی براش مونده بود و نه بدن سالمی که بشینه ادامه تحصیل بده!
    پدر من جانباز ۶۵درصد.
    آرزو به دلم موند یه روز تو خونمون دعوا نباشه…
    یه بار بابام ناله نکنه!
    یه بار مثل همه ی باباها بتونه منو ببره گردش!
    یادمه بچه که بود،به خاطر جراحی های پی در پی پدرم و بستری شدن هاش هروقت میومد خونه نمیشناختمش و میرفتم قایم میشدم…
    اما حالا…..
    حالا پدر من حق نداره ببینه اون زمانیکه درسشو به خاطر یه مشت آدم بی لیاقت ول کرد و رفت جبهه ،بچه اش به خاطر محروم شدن پدرش از علم و خیلی چیزای دیگه کمک بشه توی دانشگاه رفتن؟؟
    اونایی که میگین جانبازا از لحاظ مالی ساپورت میشن!
    پدر من با پای مجروحش و نخاع آسیب دیده اش الان راننده ی آژانس!!!!!!!!!!!
    میفهمید یعنی چی؟؟مطمئنم نمیفهمید!
    منتظر اون روزیم که آهم گریبان همه تونو بگیره

    VA:F [1.9.22_1171]
    1 مثبت و 0 منفی
  50. ریحانه گفت:

    الـــــــــــــــــهی آمین

    VA:F [1.9.22_1171]
    0 مثبت و 0 منفی
  51. sampadsi گفت:

    به نظر من جانبازان باید سهمیه داشته باشند حداقل با که نتونستیم برای خودشون کاری کنیم حداقل یه کاری برای بچه هاشون. به هر حال اون بچه یه پدر معلول داره
    اما ..اما .. اما
    اون سهمیه ای ناعادلانه و مسخره اس که به بچه های استاد دانشگاهها میدن خوب چه ربطی داره به قول شاعر گویا پدر توهست فاضل از فضل پدر تو را چه حاصل………..
    من خیلی ها رو دیدم که پدر و مادرای تحصیل کرده واستاد دانشگاه دارن خودشون هیچی حالیشون نیست
    و البته خیلی از نخبگان ودانشمندان هم که درجات علمی بالایی دارن و پدر ومادرشون سیکل هم نداشتن ……….!!!!!!
    این کاملن نامردی…………
    واقعا دکتر اژه ای در پیام خداحافظی اش زیبا میگه که:
    وقتی پسر یه استاندار در آزمون سمپاد رد میشد خوشحال نمیشدم ولی وقتی پسر بلال فروش روبروی همون استانداری قبول میشد از شادی تو پوست خودم نمیگنجیدم………..
    این یعنی عدالت………………..

    VA:F [1.9.22_1171]
    0 مثبت و 0 منفی
  52. سارا گفت:

    سهمیه جانبازی حق فرزندان جانباز است. واقعااااااااااااااااااا پس هی بی خودی قور نزنیدددددد

    VA:F [1.9.22_1171]
    1 مثبت و 0 منفی
  53. علی گفت:

    اینقدر اه نکشید میگم یک چاه نفت برا هر کدومتون به اسمتون بزنن .بقیه مردمم که کاری برا این مملکت نکردن و تو جنگ نبودن گوه بخورن حقی تو این مملکت ندارن .

    VA:F [1.9.22_1171]
    0 مثبت و 0 منفی
  54. mahdi گفت:

    سلام و خسته نباشید به همه ی دوستان من سهمیه ندارم و دانشجوی داروسازی هستم دوستان من سهمیه شاهد یه نوع سهمیه ای است در کنار سایر سهمیه ها مناطق و بچه های سهمیه دار رو از بین داوطلاب های کنکور جدا می کنند و سازمان سنجش ۵% پذیرش رو حساب می کنه و این ۵% هر مقدار باشه علاوه بر سازمان به ظرفیت کنکور اضافه می کنه مخصوص بچه های شاهد و از این ۵% ضرفیت ۳/۸ % پر میشه باقیش خالی می مونه که اونو هم به داوطلاب های غیر سهمیه میدن پیس نتیجه می گیریم که سهمیه ای ها ۲تا سود دارن ۱.از صحنه ی رقابت با شما جدا میشن و تعداد رقابت کننده ها برا شما کم میشه ۲. از ظرفیت اونا می تونید برای قبولی استفاده کنید و نکته ی پایانی اینی که میگید با سهمیه قبول شد و حرف من و قبول ندارید حقتون و خوردن یه حسادته پس ترکش کنید کدومتون می تونید یه دختری رو که بابا نداره درک کنید دختر بابایی میشه کدومتون می تونید دختر شهیدی و که وقتی استخون های پدرش و اوردن دخترش استخون های دست پدرش رو گرفت و گذاشت رو شونش تکون داد و گفت بابا خیلی دوس داشتم بغلم کنی و درک می کنید کدومتون می تونید شهیدی رو که تو وصیت نامش نوشته دختر (۳ساله) می رم تا کسی نیاد تو گوشتون بزنه… اینا هیچ مزایایی رو که المان واس خونواده های که پدر بزرگاشون تو جنگ جهانی جنگیدن رو خوندید … بس برید تحقیق کنید

    VA:F [1.9.22_1171]
    0 مثبت و 0 منفی
  55. ابوالفضل گفت:

    با سلام بهمگی.من خودم فرزند جانباز ۵۰ درصدم همچنین بابام هشت سال اسیر بوده و الان هم دانشجوی ارشد حقوق تهرانم.میخواستم به عنوان یه استفاده کننده از سهمیه البته از نوع منصفش یه نکته ای رو مخصوصا به فزندان شاهد عرض کنم.
    ببینید این که در آمریکا ۵۰درصد ظرفیت دانشگاهها رو در یک دوره ای دادند به سیاهپوستان زنان و سرخپوستان بخاطر نابرابریها همه ی اینها درست اما به عنوان یه خودی از من بپذیرید که حداقل تا اونجایی که من میدونم و بعینه دیدم تعداد جذب نسبتا غیر منصفانه است نه فقط برای دانشجویان آزاد بلکه حتی برای خود دانشجویان استفاده کننده نیز زیبنده نیست که یه تعداد بیاند دانشگاه و به درس اهمیتی ندهند و تویی که سهمیه برات مکمل در پیشرفتت بوده که بقول دوستمون چار روز دیگه بتونی زیر بال خونواده ی شاهدت رو بگیری،با عملکرد اون تعداد که اصلا ارزشی واسه درس و این چیزا قایل نیستند،تحقیر بشی چیزی که برای من پیش اومده وگرنه ما تو همین دانشکده خودمون حتی استاد فرزند شهید هم داریم که مورد تایید بنام ترین اساتیده.
    البته به نظرم دوستان سهمیه آزاد هم باید منصف باشند چرا جدای از سهمیه ی شاهد یا هیئت علمی نگاه نمی کنند باینکه اساس منطقه بندی هم همینطوره مثلا یک نفر تو منطقه ۱ شده ۱۰۰ کشور حقوق تهران رو نیاورده یکی تو منطقه سه شده ۶۰۰ آورده پس باید گفت چون اساسا در عالم امکان(جاهای دیکه رو نمی دونم)تقریبا غیر ممکنه که همه امکانات آموزشی و… برابر داشته باشند اینگونه عمل می شود البته اگر عدالت رادر حد کلمه برابری تقلیل ندهیم و سایر فاکتورها را در نظر بگیریم اساسا از دم همه ی را بی عدالتی نمی دانیم.اگه باز هم دوستان علاقه به ادامه بحث داشتن از طریق ایمیل در خدمتم.[email protected]

    VA:F [1.9.22_1171]
    0 مثبت و 0 منفی
  56. محسن عابذینی گفت:

    حال بیش از ۳۰ سال از انقلاب گذشته و به برکت خون شهدا و رشادت جانبازانمان، تنها نظام شیعه اسلامی در سراسر عالم هستی محقق شده، اما… موضوع پیش‌پا افتاده و کاملاً منطقی مانند سهمیه کنکور همچنان لاینحل مانده است.

    چه بسیار فرزندانی که حتی پدرهایشان را ندیدند و وقتی از آنها از تصورشان درباره “پدر” سؤال می‌کنی، هیچ‌چیز جز اشک به خاطر نمی‌آورند.

    یا فرزند جانبازانی که حسرت آرامش کنار پدر را با وجود داشتن پدر، هنوز در دل دارند. بچه‌هایی که شاید بیشتر از سفر و تفریح، در بیمارستان رشد کرده‌اند و با هل دادن ویلچر و بالا پایین رفتن از تخت‌های بیمارستان پدر بهتر از اسباب‌بازی‌های داخل پارک آشنا هستند.

    حال فرزندان این ایثارگران بدون حامی و پشتوانه‌ای عظیم به نام “پدر” بزرگ شده‌اند. سختی‌ها و رنج‌های بی‌پدری یا بیماری پدر را به تنهایی روی دوش‌های کوچک خود حمل کرده و بزرگ شدند. اکنون یکی از مشکل‌ترین دوره‌های تحصیلی خود را در پیش‌رو دارند. اجازه می‌دهید تنها به اندازه آرامشِ بی‌ناراحتی و دردسر “یک روز” تمام دانش‌ آموزان در تمام دوران زندگیشان، برای آنها نیز رفاه فراهم شود؟

    جشن تولد نوه شهید نوروزی کنار آرامگاه پدربزرگ (فرزند دختری که ۷ ماه بعد از شهادت پدرش به دنیا آمد!)

    *نوشته بودند:

    دختری سه ساله بود که پدرش آسمانی شد…

    دانشگاه که قبول شد، همه گفتند با سهمیه قبول شده!!!

    ولی… هیچوقت نفهمیدند کلاس اول وقتی می‌خواستند به او یاد بدهند که بنویسد بابا!…

    یک هفته در تب سوخت…

    *یادم آمد احتمالاً “آرمیتا” دختر شهید رضایی‌نژاد و “علیرضا” پسر شهید احمدی روشن هم جزء سهمیه‌های کنکور سال‌های بعد هستند.

    لطفاً تصویر ترور “پدرِ آرمیتا” و تصور “علیرضا” از پدری که از خانه خارج شد و دیگر هیچ‌وقت بازنگشت را از ذهن آنها بردارید تا راحت و با کمال آرامش بزرگ شوند و البته به راحتی وارد دانشگاه‌ها شوند.

    راستی چقدر بود سهمیه خانواده‌های شهدا؟؟

    کسی حاضر است لذت و غرور پدر داشتن را با سهمیه کنکور یکی از این فرزندان شهدا معاوضه کند؟؟

    VA:F [1.9.22_1171]
    0 مثبت و 0 منفی
  57. پریسا گفت:

    دوستان عزیز سلام…من امسال کنکور تجربی دادم.سهمیه ی آزادگی دارم.خودم بچه ی درس خونی بودم و معدل کتبی نهاییم ۱۹.۶۰ بود.شاید منم اگه جای شما بودم همچین برداشت هایی رو میکردم ولی تورو خدا یه کم منصف باشید.من تو مدرسه ی شاهد درس خوندم.زیاد دیدم بچه هایی رو که پدراشونو توی سال تحصیلی از دست دادند حتی در سال چهارم…یه لحظه خودتونو بذارید جای اونا…قضاوتتون درست نیست.تو همین مدرسه ی شاهد بچه ی شهید داشتیم که کنکور قبول نشد.پس اینقدر ها هم الکی نیست و بالاخره باید خودتم یه چیزی باشی…برای همه تون آرزوی موفقیت میکنم.

    VA:F [1.9.22_1171]
    0 مثبت و 0 منفی
  58. یه مرد گفت:

    توجه توجه!
    بچه های سهمیه شاهد جای هیچکدوم از شما عزیزان رو تو دانشگاه پرنکردن و نخواهند کرد, یک دانشگاه بعد از اینکه کل ظرفیت رشتشو گرفت از بقیه بچه بعداز سهمیه شاهد میگیره که اونم باید ۸۰ درصد نمره اخیرین نفره قبول شده رو بگیره, یعنی بنیاد یجور از کمکای مالیش گرفتن کرسی اضافه تو دانشگاه واسه بچه های شاهد بوده, که اگه روزی این سهمیه حذف بشه تعداد قبولیای یه رشته تویه دانشگاه کمتر میشه, پس هی ادعای مالکیت نکنین,جاجای خودشونه نیازی به رضایت شمام نیس, اینم بدونین که بچه های همین مردان بزرگ خدایی یه غیرت دیگه ای دارن یه فهم و شعور دیگه ای دارن که واسه این مملکت لازمه, چون خون همون مردای بزرگ تو رگاشونو, باور کنین این سهمیه به منتش و حرفاش نمیارزه…
    پس بیخیالش شین دیگه, بزارین زندگیشونو بکنن…
    درضمن حکم داشتن سهمیه شاهدو امام خمینی صادر کردن نه یه عده مفت خور…
    پس همه خفه شین دیگه…

    VA:F [1.9.22_1171]
    2 مثبت و 0 منفی
  59. عماد گفت:

    بهترین راه اینه که سهمیه دار ها رو از عادی ها جدا کنن . یا این که یه جا مدرکو بهشون بدن . در ضمن انقدر بچه های طرح شاهد سر ما منت نزارن . بابا های ما هم رفتن جبه فقط فرقشون با بابا های شما اینه که در ارتش بودن نه سپاه

    VA:F [1.9.22_1171]
    0 مثبت و 0 منفی
  60. پوریای ولی گفت:

    توسط یه مرد!!!!!!!!!!!!!!!! مگه بابای شماهمینجوری هررکی درجه میگرفتن که حالا اینقد حرص میزنی برای یه مزایایه درپیت به اسم سهمیه . باباهای ارتشی که دارن حقوق های کلان میگیرن که بسیجی هانمیتونن توخواب هم ببینند ارتش قربونش برم اززمان پهلوی نونش تو روغن محلی بود حتی فروشگاههاش از مردم عادی جدابود چه رسد که حالا سه …. گردن کلفت برا خودشون دارن. خیلی از ارتشی های ازدرس فراری بودن که رفتن تو نظام ولی بسیجی رشته ریاضی فیزیک دلش درد نمیکرد پاشه از نمیکتی که آینده ی درخشانی براش داشت سر ازاردوگاه هاو شکنجه های عراقی های بی ناموس دربیاره حالا هنوز هم یه مرد!!!!!!!!!!!!!!! بیاد نظر بده.

    VA:F [1.9.22_1171]
    1 مثبت و 0 منفی
  61. ye zakhm khorde az sahmiye گفت:

    omidvaram bachehaye sahmiyey b khodetun biyan va dast az haghe mardom khori bardarin

    VA:F [1.9.22_1171]
    0 مثبت و 2 منفی
  62. پوریای ولی گفت:

    ye zakhm khorde az sahmiye
    این کوچکترین ترحم به این قشر آسیب دیده از جنگ از نظرتو حق خوریه پس معلوم نمیدونی حق یعنی چه که درنظره کوتاهت به این میگی حق خوری
    بقول معروف شاه میبخشه شاه قلی نمی بخشه
    خوبه که تعیین مزایای این زخم خوردگان تاریخ و جنگ و انقلاب با تو نیست.
    بلند نظر باش که اینا پدراشون جون دادن تو نمیخای فکر منفی ات رو بدی و دید مثبت داشته باشی .
    برو تو ادارات و دادگاهها تا مفهوم حق خوری حالیت بشه!!!!!!!!!!!

    VA:F [1.9.22_1171]
    2 مثبت و 0 منفی
  63. ترنم گفت:

    اینکه شهدا و جانبازان آزاده های عزیز برای ما زحمت کشیدن شکی نیست ولی من دارم خودمو تصور میکنم پدرم با رتبه ۱۰۱ متالوژی صنعتی شریف قبول شد و فقط یک ترم درس خوند و بخاطر دفاع از کشور درسو ادامه نداد و رفت جنگ . تمام اون دورانو کاملا در جبهه حضور داشت و زحمت کشید از زندگیش زد ولی نه شهید شد نه جانباز شد نه آزادس.خیلیا مثل بابای من بودن. بعد از جنگ دوباره کنکور داد و عمران قبول شد با رتبه ۶۰۰ منم بدون هیچ سهمیه ای دانشگاه علوم پزشکی رادیولوژی میخونم.اجر جانبازا باخدا حالا یه سری کمکا بهشون بشه از طریق دیگه نه کنکور.منم بابام دورم بوده از زندگیشو درسش زد برا جبهه گناه من چیه که با زحمت دانشگاه قبول شدم اونوقت سهمیه ایا بدون تلاشی به اندازه من هم رشتا ایم هستن من از این ناراحتم. حالا لااقل راحت قبول شدید درس بخونید چیزی یاد بگیرید نه فقط درسارو با نمره پایین و شانسی و تقلب قبول شید.والسلام.

    VA:F [1.9.22_1171]
    2 مثبت و 0 منفی
  64. ترنم گفت:

    خانمی که توجه توجه میکنی تند نرو..سهمیه فرزندان شهدا جدا نگه داشته میشه کاملا جدا.قبل از اینکه دانشگاه بقیه ظرفیتاشو مشخص کنه سهمیه های شاهد مشخصن انگار اطلاعاتت کمه!کسی ادعای مالکیت نکرده کسی حرف مفت نزده منم توهینو قبول ندارم فهم و شعور رو آدمای مودب دارن که درست حرف میزنن و منطقی چه سهمیه شاهد باشن چه نباشن.سهمیه رو بردارن اونا هم مثل ما و به اندازه ما تلاش کنن و قبول شن ما که مخالف این نیستیم.اگه برنمیدارن لااقل ارزش این سهمیه ای رو که دارن بدونن خوب درس بخونن نه باز بگن قبولیم البته بجز تعداد معدودی که واقعا درس میخونن.با این وضع کنکور یه رقابت سالمه ولی عادلانه نیست.

    VA:F [1.9.22_1171]
    0 مثبت و 0 منفی
  65. ترنم گفت:

    اینکه شهدا و جانبازان آزاده های عزیز برای ما زحمت کشیدن شکی نیست ولی من دارم خودمو تصور میکنم پدرم با رتبه ۱۰۱ متالوژی صنعتی شریف قبول شد و فقط یک ترم درس خوند و بخاطر دفاع از کشور درسو ادامه نداد و رفت جنگ . تمام اون دورانو کاملا در جبهه حضور داشت و زحمت کشید از زندگیش زد ولی نه شهید شد
    نه جانباز شد نه آزادس.خیلیا مثل بابای من بودن. بعد از جنگ دوباره کنکور داد و عمران قبول شد با رتبه ۶۰۰ منم بدون هیچ سهمیه ای دانشگاه علوم پزشکی رادیولوژی میخونم.اجر جانبازا باخدا حالا یه سری کمکا بهشون بشه از طریق دیگه نه کنکور.منم بابام دورم بوده از زندگیشو درسش زد برا جبهه گناه من
    چیه که با زحمت دانشگاه قبول شدم اونوقت سهمیه ایا بدون تلاشی به اندازه من هم رشته ایم هستن من از این ناراحتم. حالا لااقل راحت قبول شدید درس بخونید چیزی یاد بگیرید نه فقط درسارو با نمره پایین و شانسی و تقلب قبول شید.والسلام.

    VA:F [1.9.22_1171]
    0 مثبت و 0 منفی
  66. ترنم گفت:

    خانمی که توجه توجه میکنی زیاد تند نرو..ظرفیت سهمیه شاهد جدا از ظرفیت دانشگاس از قبل مشخصن انگار اطلاعاتت کمه!کسی احساس مالکیت نکرده کسی حرف مفت نزده.فهم و شعور رو آدمای مودب و منطقی دارن چه سهمیه داشته باشن چه نداشته باشن.ما میگیم سهمیه رو بردارن اونا هم مثل ما و به اندازه ما تلاش کنن قبول شن ما که مخالف این نیستیم اگه هم برنمیدارن لااقل تو دانشگاه قدر این سهمیه رو بدونن درس بخونن البته بجز بعضیا که واقعا تلاش میکنن.اگر اینطور نباشه کنکور یه رقابت سالم و ناعادلانس.بدونیم درس میخونن دلمون داغ نشه.بعضی از این فرزندان متاسفانه خون این مردان بزرگ که پدرشونه پایمال کردن متاسفانه.دختر و پسر بعضیا که اصلا بهشون نمیاد فرزند یه مرد بزرگ باشن تازه بقیه رو هم مسخره میکنن.بازم میگم همه نه فقط بعضیا.چرا حرف امام خمینی رو تحریف میکنی امام گفته بهشون برسید نگفته بچه هاشون تا آخر عمر عشقو حال کنن با سهمیه..

    VA:F [1.9.22_1171]
    0 مثبت و 0 منفی
  67. faranak گفت:

    دوستان اونایی که میگید امکانات و پول بدین به ایثارگران!
    مگه این ملت واسه پول و این چیزا رفتن جبهه؟ اونا میدونستن جنگ شهید شدن و اسیر شدن و تیکه تیکه شدن داره اما غیرتشون اجازه نداد یه بیگانه یه وجب از کشورشونو بگیره.و غیر اجر الهی همین حفظ تمامیت ارضی و ناموسشون پاداششونه.
    ضمنا دوست عزیز به نظرت روحیه افتضاح و ناراحتی و غصه و کمبود محبت با پول رفع میشه؟ میشه تو این شرایط خوب درس خوند.
    سهمیه چیزیه که لا اقل یه گوشه از دردای این قشرو کم میکنه.ودر این بین حق کسی ضایع نمیشه چون این سهمیه جداگانه اضافه شده.
    ومطمئن باش اون کسی که سهمیه داره به توان خودش نیگا میکنه ببینه میتونه دروسو پاس کنه و قبول بشه چون تو نمره دادن دیگه سهمیه نداره.

    VA:F [1.9.22_1171]
    0 مثبت و 0 منفی
  68. ترنم گفت:

    فرانک خانم اینکه مشخصه تو نمره دادن سهمیه نیست فقط درس بخونن یاد بگیرن اینو میخوایم.اینکه فکر کنی همه شرایطشون در دوران کنکور عالی بوده و فقط فرزندان جانبازا شراطیشون بد بوده اشتباهه دلیلی نمیبینم شرایط یکی مثل خودمو برات توضیح بدم پس فکر نکن شرایط بقیه ایده آل بوده!رقابت بین ۲۰۰۰نفر سهمیه شاهد راحتتره تا رقابت با کل دانش آموزای ایران!بخاطر همین میگن حق بقیه ضایع میشه.دوست عزیز رسیدگی فقط به معنای پول نیست اشتباه برداشت کردی.اینکه همه بخاطر دفاع از کشور رفتن رو ما انکار نمیکنیم.مشکل اینه که این دوستان به توان خودشون نگا نمیکنن یک نمونشو تنها میگم که سهمیه داره تو کلاسمونه برا امتحانا اگه تستی باشن ۴گزینه الف میزنه ۴تا ب ۴تا ج ۴ تا د و….بعد شانسی ۱۰ میشه اصلا به توان خودش نگا کرده بنظرت و بعضی موارد دیگه.موفق باشید.

    VA:F [1.9.22_1171]
    0 مثبت و 0 منفی
  69. الهام گفت:

    خیلی برام جالبه!!!!!!
    پدران شما توی مدت جنگ درس خوندن و بعضیاشون تازه برای اینکه از رفتن فرار کنن رفتن خارج درس خوندند.حالا برا ما شدند دکتر و استاد دانشگاه و جدا از اینکه سهمیه هیبت علمی دارن.من از غیرت و مردانگی حرف. میزنم.از غیرتی که نداشتند و آلان هم ندارند.اگه داشتند به این فرزندانی که سهمیه دارند اینجوری نمی توپیدند.اینجوری رفتار نمی کردند.به خدا باباهای ما خنگ نبودن که درس خوندن و رفتند جنگ.درسته که اونا برای خدا رفتند و الآن هم از تصمیمشون پشیمون نیستند.البته اگه شماها پشیمونشون نکنید.ولی تمام استعداد و تمام فکر و خلاصه هرچی که داشتند رو گذاشتند و با غیرت برای شماها جنگدین .برای شماها که ارزش ندارید.و ما ا آلان باید از همه پنهان کنیم که باباهامون آزاده یا جانباز هستند.برای چی؟؟؟ واقعا برای چی؟؟، یه کم فکر کنید لطفا.خدا رو هم در نظر بگیرید.آنقدر خودخواه نباشید.

    VA:F [1.9.22_1171]
    2 مثبت و 0 منفی
  70. هومن گفت:

    به خدا قسم که اون دنیا سر پل سراط اینارو میگیرن.
    اینا حق الناسه.

    VA:F [1.9.22_1171]
    0 مثبت و 0 منفی
  71. شهلا گفت:

    شما کشتین مارو من الان سوم تجربی فرزانگانم موندم چه جوری بخونم تستی یا تشریحی بخدا بدبختمون کردن نفهمیدیم باید کنکور بدیم یا ن!!!!!!!!!!!!!!!

    VA:F [1.9.22_1171]
    0 مثبت و 0 منفی
  72. امیر گفت:

    اگه قراره سهمیه باشه باید واسه ما تیزهوشانیا باشه که ی عمره از کتابامون کنده نشدیم ن شما که با سختی بابا و عمو اینقد سهمیه دارین و کیف می کنین

    VA:F [1.9.22_1171]
    0 مثبت و 0 منفی
  73. ناشناس گفت:

    سلام به همه ی بچه ها.
    یعنی خدایی شما باور دارید که مثلا تو یه شهر ۴۰۰۰۰۰ نفری از دختر و پسر ۶۰۰ نفر تیزهوش و نابغه داریم؟اگه اینطوریه پس چرا همین آدما باید کلی درس بخونن تا بتونن رشته خوب تو یه دانشگاه خوبو بیارن.؟عجیب نیست؟یا کنکور مشکل داره یا اون آدما تیزهوش نیستن؟
    راجب سهمیه ی شاهد هم عرض کنم که این بچه جای هیچ کدوم از شماها رو تو دانشگاه ها نمیگیرن.سهمیه شاهد کاملا جداست.به این صورت که شماها اصلا با هم مقایسه نمیشید.مثل اینه که کنکور دو تا رتبه بندی وجود داره و واسه ظرفیت دانشگاه ها دو جور تکمیل ظرفیت اولی بچه عادی که بر طبق رتبه شون قبول میشن.دومی مازاد بر اینا چندتا صندلی اضافی تو دانشگاه هست که برا بچه هایه سهمیه شاهده.که باز با توجه به رتبشون نسبت به همدیگه تو دانشگاه قبول میشن.
    از دوستان خواهشمندم درسشون رو بخونن و کاری به این حرفا نداشته باشن.حسادت یا غبطه خوردن به دیگران اخرش نابودی خودتون رو در پی داره

    VA:F [1.9.22_1171]
    1 مثبت و 0 منفی
  74. پوریای ولی گفت:

    قابل توجه اون کسی که خیلی زیرکانه میگه سهمیه رو بردارن اوناهم مثل ما بشینن درس بخونن !!!!!!!!!!!!!!
    عقله کل مگه اون موقعه که وقته تصمیم گیری برای رفتن به جبهه نبود بابای گله شما راحتی و درس وخانواده را کنار گذاشت و رفت جبهه ؟؟؟؟؟ که حالا نسخه می پیچی !!!!!
    تو الان در آرامش تز میدی ولی همسران ما در جنگ و کشتار تصمیم گرفتن .
    حالاببین بازم سهمیه رو بزارن کنار و اما…. در هر شرایط شماها راحت باشین.
    ما زخم خورده ها سپر بلاشما باشیم چقدر عدالت !!!!!!!!!!!!!!

    VA:F [1.9.22_1171]
    0 مثبت و 0 منفی
  75. ترنم گفت:

    حالا هم قابل توجه شما که نمیدونم نمیفهمی یا نمیخوای بفهمی!! منظورت از زیرکانه رو نفهمیدم من واضح گفتم.عقل کل واقعاواقعا واقعا بابای گلم که دستشو میبوسم درسو ول کرد رفت جنگ.دانشگاه قبول شدن بابام قبل جنگ بود و به محض شروع جنگ درسو ول کرد و رفت جنگ حتی یکی از استاداش تا در دانشگاه باش رفته بود که بش بگه درسو ول نکن ولی همیشه هم میگه هیچوقت پشیمون نیستم که درسمو ادامه ندادم دفاع از مملکت مهمترین چیز تو زندگیمه واقعا متاسفم اگه باور نمیکنی یعنی داری زحمات یک رزمنده رو زیر سوال میبری اونوقت چه انتظاری از بقیه باید داشته باشیم وقتی یکی از شما اینجور میگه!!!!.پدر من از اون ترسوها نبود که جنگو ول کنه برا درس بره خارج!!لطفا برگردید متنی رو که نوشتم درست بخونید اگه منطقی باشین من حرف بدی نزدم.یعنی چی همسران شما در جنگو کشتار تصمیم گرفتن یعنی بقیه که رفتن جنگو جانباز نشدن وضعیتشون فرق میکنه.من نسخه نپیچیدم یه جوری حرف میزنی انگار جبهه رفته ندیدیم!عدالت هیچ جا نیست حالا فقط این یکیو درنظر نگیر.میدونی چیه شما سهمیه دارین ما رو درک نمیکنین خیییییییلییییااااا مخالف سهمیه هستن اگه چیز خوبی بود برا دانشگاه ایقد دانشجوهای سهمیه ای ترس نداشتن که یه وقت کسی بفهمه با سهمیه قبول شدن چون میدونن کار شاقی نکردن.قابل توجه بعضیا خیلی از فرمانده های جبهه هم جانباز نشدن حالا از نظر شما دروغ گفتن رفتیم جبهه یا زحمت نکشیدن.از نظر بعضیاکه واقعا براشون متاسفم دروغ گفتن چون جانباز نشده. میگم بابام جنگ رفت باور نمیکنی و سوال میپرسی و صدتا علامت سوال میذاری جلوش!خجالت هم خوب چیزیه رزمنده ها نیاز به تایید تو ندارن

    VA:F [1.9.22_1171]
    1 مثبت و 1 منفی
  76. محمد گفت:

    گناه مردم بدبخت چیه که این بیسوادا میشن دکتر و با جون مردم سر و کار دارن .خدا خودش حق مردم و بگیره هیچ کدوم از شهیدا حاضر به این کارا نبودن چون هدفشون خدا بود و بس .من میشناسم جانبازی که قبل از شهادتش همه مدارکشو اتیش زد که خانوادش ازش استفاده نکنن. همون بابایی که سنگشو به سینه میزنی حاضر به این کار نیست عزیزم

    VA:F [1.9.22_1171]
    1 مثبت و 0 منفی
  77. شایان گفت:

    آقا،اصلا این سهمیه هیات علمی و شاهد برای خودشون بده، چون کسی که با رتبه ۱۵۰۰ میاد کامپیوتر شریف، خودش ضربه می خوره و آخرش با معدل داغون و اعتماد به نفس له شده از بین این همه آدم باهوشتر از خودش فارغ التحصیل میشه.میشه توی جاهای دیگه که به خودشون هم ضربه نخوره یه سری تسهیلات برای فرزندان شهدا و جانبازان عزیز در نظر گرفت.
    بهشون ماهی ندین، ماهیگیری یادشون بدین.

    VA:F [1.9.22_1171]
    0 مثبت و 0 منفی
  78. علی گفت:

    سلام عزیزان،اجازه بدید تا یک مطلب رو با اینکه چندتا از عزیزان بیان کردن من به شیوه دیگه ای برای شما روشن کنم.برای مثال اگه قبل جنگ دانشگاه تهران ۱۰۰ نفر در رشته پزشکی دانشجو میگرفته بعد جنک ۱۰۵ نفر بعنوان دانشجو پزشکی این دانشگاه دانشجو میگیره.بنابراین ۱۰۰نفر رو از مناطق ۱و۲و۳ گرفته مثل قبل جنک ،حالا بعد جنک ۵دانشجو به ظرفیت رشته پزشکی در دانشگاه اضافه کرده و این ۵نفر رو طی رقابت جداگانه و با توجه به ظوابت خاصی از فرزندان شاهد میگیرن. پس بنابراین کسی رو از رو صندلی رشته پزشکی بلند نکردن و بجاش یه فرزند جانباز رو ننشوندن(فرزندان شاهد جای کسی رو تنگ نکردن)،پس با این تعابیر هیچکس حق آه کشیدن و نفرین کردن رو نداره.البته از این لحاظ میتونید ناراحت باشید که یه فرزند جانباز که سطح علمیش در حد شما نیست بغل شما نشسته و تحصیل میکنه.(که اینم خیلی مهم نیست چون شما درس تو میخونی و فرزند جانباز هم درسشو میخونه.)

    VA:F [1.9.22_1171]
    2 مثبت و 0 منفی
  79. علی گفت:

    اگه می خواهید حرف هامو درک کنید تصور کنید یه روز میرید از مدرسه خونه، درخونه رو یه مقدار محکم تر می بندید یهو پدرتون چند تا فحش بهتون میده شما محترمانه در جواب بدرتون میگید ببخشید حواسم نبود ومی بینید بدرتون همچنان داره فحش میده و داد میزنه و شما رو مسخره میکنه حالا بگو ببینم شماتو چنین محیطی تا اخر شب میتونی درس بخونی و بفهمی.(این صورت خوب قضیه هست معمولا تو این چنین خونواده ها و قتی این چنین شرایطی پیش میاد ،پدر پا میشه و همه رو میزنه یه بار دیگه هم میگم تا بهتر توجه کنی همه روحتی مادر رو هم میزنه وشیشه هارو میشکنه و ۲ساعت ارامش همسایه ها رو هم سلب می کنه)

    VA:F [1.9.22_1171]
    1 مثبت و 1 منفی
  80. ANNIE گفت:

    سهمیه علمی مازاد بر ظرفیته و کاملا قوانینش رعایت می شه پس بیخود حرف نزنید.چرا دروغ می گید از ۱۰۹ نفر ۵۰ نفرش هییت علمیه پس اون شخص اصلا تو دانشگاه تحصیل نمی کنه

    VA:F [1.9.22_1171]
    1 مثبت و 1 منفی
  81. دانشگاه علوم پزشکی‌ شیراز – دندانپزشکی‌

    ۵۵ نفر هستن کلا

    ۱۵ نفر منطقه ۱ (خود شیراز بدبخت +تهران اصفهان مشهد تبریز)

    ۱۹نفر سهمیه شاهد

    معلومه که حق نیست ! همونطور که کسی‌ جرم باباشو نمی‌کشه کسی‌ هم از مزایائ جنگیدنه باباش نباید بهره ماند شه

    این حق کسی‌ بوده که از لحاظه علمی‌ از اون سهمیه شاهد شایسته تر بوده اما خورده شده

    مطمئناً حرومه

    درستش اینه که برای خواانوادهأ که مشکلات جسمی‌ والدین دارن (نه لزوماً شهید و اینا) ۵الی‌ ۱۰ درصد سوبسیت و یا آوانتاژ در نظر گرفته شه

    درسترینشم اینه که بجای اینکه شیراز ظرفیتو بزنه ۵۰نفر و بد با پارتی بعضیا بشه ۱۰۰ نفر اینجوری نباشه

    از اول بزنه ۱۰۰ نفر و بدون سهمیه شاهد و هیئت علمی‌ پذیرش شه …یونوخت می‌بینید رشتی‌ مثل دندانپزشکی‌ شیراز بجای ۳۰۰ تا ۹۰۰ میگیره و حق هزاران نفر نرمالی که سالانه گرفته می‌شه پس داده می‌شه !

    VA:F [1.9.22_1171]
    1 مثبت و 0 منفی
  82. عدالت خالص اینه که تمام سهمیه مناطق ،سهمیه شاهد، سهمیه هیئت علمی‌ و … برداشته شه و همه و همه بر اساس رتبه کشوری بدون عمل سهمیه پذیرش شن

    شمعی شاهد که خوب ! حتا سهمیه منطقه ۲ هم ظلم ! سهمیه بومی هم ظلم !

    با نرم افزار گزینه ۲ امتحان کنید..یه سری درصد خاص رو بزنید…می‌بینید که تو منطقه ۱ می‌شه ۷۰۰ ماسلن اونوخت دقیقا همون درسدا تو منطقه ۳ می‌شه ۱۵۰!!!

    میا و میزان باید رتبه کشوری بدون اعمال سهمیه باشه !

    VA:F [1.9.22_1171]
    0 مثبت و 0 منفی
  83. محمد گفت:

    خوب مهیار جان باید در نظر بگیری که کسی که تو سهمیه ۳درس میخونه امکانات سهمیه ۱و نداره ولی بازم انصاف نیست چون مناطق و عادلانه نمیتونی سهمیه بندی کنی خیلی ها هیچ امکاناتی ندارن میشن ۲ .یا مثلا ایا امکانات تهران مثل بقیه مناطق یکه ؟

    VA:F [1.9.22_1171]
    0 مثبت و 0 منفی
  84. aram گفت:

    بخدا ای کاش بابای منم جانباز ۷۰ درصد نبود و روی ویلچر نبود که من جلوی دوستام خجالت بکشم . همیشه ارزوم اینه که بابام خوب باشه عوضش هر چی سهمیه و امتیاز داریم نباشه . هیچی پدر نمیشه .ای کاش سهمیه کنکورم ماله من نبود تا اینقدر سر کوفته دوستامو نشنوم اخه شما که چیزی نمیدونید چرا حرف میزنید .یه جوری منظورتون اینه که یا بابا خدای نکرده نداشتین یا باباتون خدای نکرده مریض بود که مثلا سهمیه کنکور داشته باشین فک میکنید ما از این سهمیه چه ور استفاده میکنیم تا خودمون نخونیم که رشته قبول نمیشیم میشیم؟ قدره پدراتونو بدونید ….

    VA:F [1.9.22_1171]
    0 مثبت و 0 منفی
  85. باطی گفت:

    حرف های بی اساس زیاد زده شده اینجا. چیزی که واضحه فداکاری رزمنده ها و جانبازها و… در دوران جنگه و چیزی که درحال حاضر بدیهی و روشنه اینه که فرزندان این عزیزان حق الناس گردنشونه که هرکی کنکور داده ازش نمیگذره و قابل بخشش نیست. کنکور باید یه رقابت عادلانه باشه و لی انواع سهمیه ها کنکور رو کاملا از عدالت دور کرده. حق هیچکس نیست که بدون استفاده از مغزش تو دانشگاه راه پیداکنه. من ترنم و خانوادش رو میشناسم. پدری که ۸ سال جنگید ولی یه تیرهم نخورد دخترش باید کلی تلاش کنه تا چیزی که میخواد رو قبول بشه و بعضیا میان و بی هیچ تلاشی جاشو میگیرن. برادرمنهمه ی سالها رو باشاگرد اولی قبول شد و دانشگاه نفت دولتی شاگرد اول و نخبه شد با تلاش خودش ولی همکلاسیش که پدرش آزاده بود – اونم قبل از ازدواج- باسهمیه نفت قبول شد درصورتی که حل یه مسئله ی مثلثاتی رو ساده رو هم بلد نبود. اینا همش ظلم هاییه که قابل بخشش نیست. خدا از حق الناس نمیگذره خیالتون راحت.

    VA:F [1.9.22_1171]
    2 مثبت و 1 منفی
  86. سپیده گفت:

    بله سهمیه ی جانبازی و بسیج و این چیزو اون چیز خیلی بی عدالتیه اینا اگه واقعا قصدشون کمک به خانواده ی جانبازا هست میتونن قبل کنکور براشون کلاس مجانی بذارن یا جزوه های کمک اموزشی رایگان بدن بهشون نه اینکه اگه تو کنکور ۱۴هزار بشن میتونن با رتبه ی ۲هزار قبول شن،بی عدالتی محضه

    VA:F [1.9.22_1171]
    1 مثبت و 0 منفی
    • امیر گفت:

      چند مورد هست که برسی میکنیم:
      اولا این که طرف رفته جنگ اومده چه رررررربطی به بچش داره
      دوما شمایی که هی بهونه میکنی که اینا باباشون ویلچری شده شهید شده خوب درست پس این کسایی که باباشون معتاده یا به مرگه طبیعی مرده اینا هم پدر ندارن پس اینا چی
      سوما شمایی که بی خود دفاع میکنی ۱۰۰% پدرت جانبازه یا شهید چون اگه جای ما بودی و استرس ایندتو داشتی الکی حرف نمیزدی
      چهارما چیه این مملکت خر تو خر درسته که این درست باشه

      VA:F [1.9.22_1171]
      0 مثبت و 0 منفی
  87. امیر گفت:

    چند مورد هست که برسی میکنیم:
    اولا این که طرف رفته جنگ اومده چه رررررربطی به بچش داره
    دوما شمایی که هی بهونه میکنی که اینا باباشون ویلچری شده شهید شده خوب درست پس این کسایی که باباشون معتاده یا به مرگه طبیعی مرده اینا هم پدر ندارن پس اینا چی
    سوما شمایی که بی خود دفاع میکنی ۱۰۰% پدرت جانبازه یا شهید چون اگه جای ما بودی و استرس ایندتو داشتی الکی حرف نمیزدی
    چهارما چیه این مملکت خر تو خر درسته که این درست باشه

    VA:F [1.9.22_1171]
    0 مثبت و 0 منفی
  88. درسا گفت:

    سلام بچه هااااااااااااا!!!!!!!!!!!!!
    کسی که به حرف ما گوش نمیده پس خودتونو اذیت نکنید و خون الودتون رو ازین کثیف تررررررررررر نکنید.
    ارزو میکنم هرجا و هر رشته ای که دوس دارید قبول شید…

    VA:F [1.9.22_1171]
    0 مثبت و 0 منفی
  89. آشنا گفت:

    من یه آشنام یه آشنای غریبه یه کسی که بخاطرمجروحیت باباش توجنگ۵باررفت زیرتیغه ی جراحی..یه کسی که معنای واقعی شرمندگی روتوچشای باباش حس کرد.آره هستن کسایی که درس نخونده رفتن دانشگاه امامیدونی چرادرس نخوندن؟؟چون باباشون هرشب توخونه قشقرق به پامیکنه آخه توجنگ موجی شده…آخه بایدویلچرباباشون روراه ببرن….آخه بایدموسیقی ناله های شبونه ی باباروگوش بدن…توهیچ کدوم ازتفریحاشون بابانیومده و……………ماحقمون وتوراه کشورخیلی وقت پیش دادیم الان دارن مقدارکمی ازحقمون توی این دنیامیدن ولی تویی که حقی که بخاطرزندگی تواین خاک داشتی روندادی وحالام حقی ازت کم نمیشه این انصافه چشمت دنبال حق ماهاباشه؟؟؟؟؟؟من نمیخام جای هیچکس باشم چون افتخارمیکنم فرزندیه جانبازم ولی شماچی دوست دارین جای ماباشین دوست دارین ازخواب راحتتون ازتفریحاتون ومهترازهمه ازیه بابای سالم بگذرین ولی شایدیه دانشگاه ورشته ی خوب قبول شین؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

    VA:F [1.9.22_1171]
    0 مثبت و 0 منفی

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>